Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HDMI-kabel inkopplad men ingen bild?!?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Bravia KDL-40P2530 (TV) 1 8,4 (4) Inga priser
Sony RDR-HX650 160GB (DVD-spelare) 1 7,67 (8) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 26 augusti 2007 - 21:17

Spökfejjan
  • Spökfejjan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjena!

Precis köpt en ny LCD (Sony 40P2530) samt kopplat denna till min nya DVD (Sony HD RDR-HX650) med en HDMI-kabel (tror det var en billigare variant från Hama).

Problemet är dock att tv:n inte verkar vilja kännas vid att jag har kopplat in dvd:n via hdmi - med scart snurrar allt på bra, men växlar jag över till hdmi så får jag antingen ingen bild/kontakt alls alternativt en "rosa" flimrande skärm?!?

Har testat en massa felsökningsmetoder och lösningar enligt instruktionsböckerna - men känner att jag kört fast! HJÄLP!

Det sköna var att när jag först kopplade ind dvd:n så funkade allt med hdmi-kabeln, sen flyttade jag spelaren och kopplade in allt på nytt och då började problemen...

Som parantes så har jag också fått sjukt mycket störningar på det analoga nätet - verkar ha att göra med antennkabeln?

Mvh / Calle

Postad 27 augusti 2007 - 08:16

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1 825 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske, men har du ändrat någon instäälning i spelaren (valt något annat än HDMI som bildutgång)?

Postad 27 augusti 2007 - 08:56

Spökfejjan
  • Spökfejjan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har nog ändrat en hel del när jag har letat fel - men när hdmi-kabeln är inkopplad (och det blir kontakt) så blir det väl automatiskt?

Postad 27 augusti 2007 - 09:02

Spökfejjan
  • Spökfejjan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det här med störningarna på bilden då?

:P Så konstigt att bägge problemen dyker upp samtidigt - har haft tv:n i en vecka nu och allt har funkat mkt bra, bra bild - inga störningar!

Sen när dvd:n kopplades in så uppstod problemen - först var allt frid och fröjd, allt funkade med hdmi-kopplingen och det var störningsfri bild. Nu är det en massa trassel med hdmi-kopplingen och en massa störningar på tv-bilden.

Kan det hjälpa att köpa en helt ny antennkabel? På min andra lcd i köket är bilden fortfarande helt perfekt...

Mvh / Calle

Postad 27 augusti 2007 - 11:26

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1 825 inlägg
  • 0
ok, missförstod nog lite med rosaskimmrande, trodde det var mer brus än att bilden fick rosa toner.

i så fall kan det ha blivit kabelbrott, köp en ny HDMIkabel och prova (öppna försiktigt så du kan lämna tillbaks den på återköp om det inte hjälpte)

Man brukar få ställa in DVD-spelaren på att skicka bild via HDMI, har du väl gjort det 1 gång så fungerar det sedan. Om det fungerade innan så måste du ha ställt in det så någon gång, och borde fungera nu också såvida du inte ställt om det i menyerna...

Postad 27 augusti 2007 - 12:12

Spökfejjan
  • Spökfejjan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det är faktiskt ett rosa brus - ingen bild bara brus/flimmer i en skön rosa nyans... Men ibland så får den helt plötsligt kontakt och då funkar det som det skall!

Jag skall kolla det där med inställningarna - men jag tror också att jag skall kolla på en ny kabel!

Inga tips om störningarna med det analoga? Så konstigt att det bara dök upp samtidigt som de andra problemen och att det funkar perfekt på de andra skärmarna...

/Calle

Postad 27 augusti 2007 - 21:33

Spökfejjan
  • Spökfejjan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Nu har jag bytt antennkabel - vips så var alla störningarna borta! Har också köpt en ny HDMI-kabel, men den gamla har också börjat fungera utmärkt så jag avvaktar att koppla in den nya!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.