Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nån som har erfarenhet av NAD T752 eller T762?

44 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 september 2002 - 11:56

Unregistered8114c0f4
  • Unregistered8114c0f4
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Någon som har ngn av dessa 2 modeller och kan ge lite ris/ros. Det enda jag kan hitta på Hifiklubbens sida är priser på dom och på NADs sida hittar jag bara info om 752:an. Tänkte ev. åka in till gbg och lyssna på dom i helgen men skulle behöva lite mer info innan.

#2

Postad 20 september 2002 - 14:34

Unregistered713235cb
  • Unregistered713235cb
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
ÄR INTE SLÄPPTA I SVERIGE ÄNNU!

KOMMER I OKTOBER

#3

Postad 20 september 2002 - 15:47

Unregistered8114c0f4
  • Unregistered8114c0f4
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
OK. JAG FÖRSTÅR

#4

Postad 20 september 2002 - 16:25

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Båda två eller bara t752?

#5

Postad 20 september 2002 - 17:45

Unregistereddb174944
  • Unregistereddb174944
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Jag har hört, i tur och ordning.
Kommer i Maj.
Kommer i Augusti.
Kommer i September.
(I början av September) Kommer i butik inom 2 veckor.
Nu: Kommer i Oktober.
Antar att de säger November om en månad...

#6

Postad 01 november 2002 - 09:55

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by moffa
Jag har hört, i tur och ordning.
Kommer i Maj.
Kommer i Augusti.
Kommer i September.
(I början av September) Kommer i butik inom 2 veckor.
Nu: Kommer i Oktober.
Antar att de säger November om en månad...



Är det december som gäller nu, eller..? För de har väl inte kommit in?!
Jag efterlyser, liksom Luk, också tester av dessa!

#7

Postad 01 november 2002 - 11:34

Unregistered8114c0f4
  • Unregistered8114c0f4
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Dom har fått in en 752:a på hifiklubben GBG nu. var där i lördags och testade den. Testade dock bara stereo med dali 8008. Jag tyckte det lät bra och bokade en. I klass med C370 den lilla stund jag lyssnade iaf. Är dock ingen höjdare på ljudanalys. Dom ska ringa så fort dom får in dom i lager. Kan skriva ett medd. här då.

Jag kunde tyvärr inte komma åt inställningar i den eftersom allt sånt görs via OSD:n men säljaren sa att subben kan ställas från 40hz och uppåt.

Verkar vara mkt stabil och blir nog ett köp för mig iaf

762:an fanns det inget direkt datum på men "december" sa han lite försiktigt.

#8

Postad 01 november 2002 - 11:40

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
OK, coolt!
Har du tidigare NAD-erfarenheter? Jag är sugen, men samtidigt minns jag min gamla 550 DVD-spelare som låste sig hela tiden. Hur är kvaliteten på NADs prylar nuförtiden?

#9

Postad 01 november 2002 - 13:29

Unregistered8114c0f4
  • Unregistered8114c0f4
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
har bara lånat en C370 + cd-spelare (minns ej vilken) så kan inte svara på det tyvärr

#10

Postad 01 november 2002 - 13:36

Unregisteredbd482678
  • Unregisteredbd482678
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Följer tråden med spänning...
Helt klart intresserad av 762'an när den kommer...

Ang. NAD dvd-spelare, så har dom höjt kvaliteten på sistone, "sägs det". Eftersom jag inte äger eller har ägt en nad-dvd kan jag inte säga säkert, men dom få gånger jag har testat dessa spelare i butik verkar dom ha fungerat klanderfritt... Med bra ljud och tyst mekanik! Givetvis även bra bild...

#11

Postad 01 november 2002 - 14:02

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Jag var inne på hifiklubben för ett par veckor sedan, spelade bla en hembränd mp3-cd på en NAD CD-spelare. Funkade bra, förutom att den konsekvent inte ville spela låt nummer tre på skivan - var tvungen att > och < och >> och << runt ett tag för att få den att spela trean.. kanske inget allvarligt, kanske min skiva är knasig, fast den funkade finfint på en Denon2800mkII. Men i alla fall..

#12

Postad 07 november 2002 - 14:30

Unregistered8114c0f4
  • Unregistered8114c0f4
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Hifiklubben gbg ringde precis och sa att dom hade en 752:a till mig i lager nu. så åker förhoppningsvis dit senare idag/kväll och hämtar den. Mkt trevligt.

#13

Postad 07 november 2002 - 14:48

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
Ändrar ämnesrubriken på denna gamla tråd.

#14

Postad 07 november 2002 - 14:57

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

  • 630 inlägg
  • 0
Inlägget om subben i denna tråd intresserar mig särskilt. Jag har nämligen också tänkt mig en T752 som jag hade planerat hämta i helgen.

Nu har jag upptäckt resonansproblem i mitt lyssningsrum som gör att jag funderar på att skaffa en digitalt korrigerbar sub för att hantera basen. Eftersom mitt problem uppstår i frekvensområdet 30-40 HZ är jag väldigt intresserad av att kunna dela till subben så lågt som 40-50HZ.

Luk, skulle inte du kunna kolla hur lågt det går att dela till subwoofern och återkomma med besked. Det skulle göra min tillvaro markant bättre.

#15

Postad 07 november 2002 - 15:57

Unregistered8114c0f4
  • Unregistered8114c0f4
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Visst. återkommer ikv alt. imorrn.

förresten så finns manualen uppe på nads sida nu.
kunde inte hitta ngt om delning där mer än bild på var man ställer in det.

#16

Postad 07 november 2002 - 17:04

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

  • 630 inlägg
  • 0
Tackar. Jag har också hittat manualen men på den bilden står det 120Hz på subwoofer-raden och så muttrar de om att sätta högtalarna till "small". Så högt vill inte jag dela vid musiklyssning. Frågan är därför hur långt ner man kan dela.

Optimalt för min del vore att dela av vid 40-50 Hz och behålla resten i frontarna (som jag då förutsätter bör specificeras till large).


/MILA

#17

Postad 07 november 2002 - 23:45

Unregistered8114c0f4
  • Unregistered8114c0f4
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
lekt med stärkaren några timmar nu. allt inkopplat osv. TVn skapar dock lite störningar i from av brum/hum i spec. centern. får tweakas bort på ngt sätt.

Iaf. subben kan delas i dessa steg:
40/60/80/120/150/200 om jag minns rätt. lite osäker på dom övre stegen. finns också 5 presets man kan ställa in så man tex trycker på "preset 1" vid film och "preset2" när man ska lyssna på stereo. man kan väldigt enkelt switcha mellan small/large och delning på det sättet.

Om ngn annan har några andra frågor om 752 så är jag här för er [;)]

#18

Postad 09 november 2002 - 11:25

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

  • 630 inlägg
  • 0
Tack för det.

En följdfråga dock. Om man sätter fronthögtalarna till large och sedan sätter delningen till subben vid 50 Hz. Skickar recivern då allting under 50 Hz bara till subben och INTE till frontarna eller skickas den informationen till båda enheterna?

Jag vill ju att allt under 50 Hz helt skall tas bort från frontarna och bara gå via subben så att jag justera en resonansfrekvens. Men det känns ju lite dumt att sätta stora golvare till small. Då känns det som om man utnyttjar sin högtalarinvestering väl dåligt. Dessutom sker väl delning över 50Hz vid small-inställning. Eller???

#19

Postad 11 november 2002 - 09:56

Unregistered8114c0f4
  • Unregistered8114c0f4
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
bra fråga. ska kolla det när jag får tid. men det bästa för dig måste väl vara att ställa frontarna på small isf och dela vid 50. tyvärr måste man ju då dela center & bak vid 50 eftersom man inte kan ställa delning per hgt.

#20

Postad 02 december 2002 - 23:53

Unregistered44288
  • Unregistered44288
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
-> Luk ( eller någon annan som kan svara )

Jag har läst att det ska sitta en fläkt i T752:an; hur mycket väsnas den? I någon annan tråd var det någon som tydligen störde sig rätt mycket på det. Undrar alltså bara hur mycket den låter, och hur ofta den låter.

//Freppa

#21

Postad 03 december 2002 - 10:37

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

  • 630 inlägg
  • 0
Fläkten kan vara ett problem!!

Jag har också köpt en T752 och börjar så smått bli låg på fläkteländet. När produkten stått på ett tag och blir för varm drar fläkten i gång ordentligt (första gången trodde jag recievern skulle flyga iväg...) och går på fullvarv i ca 30 sekunder sedan lugnar det ner sig avsevärt och fläkten står mest och småsurrar.

Jag upplever det inte som något problem när jag tittar på film (i alla fall inte filmer med lite action i) eftersom jag har stärkaren precis under centerkanalen och denna dränker ljudet från fläkten. Det är inte heller något problem när jag spelar musik på "normal" volym och/eller det är lite rockigare grejor jag lyssnar på.

Problemet, som jag upplever som rejält störande, är när jag på kvällstid vill sitta ock lyssna på lite lägre volym. Då gillar jag dessutom att lyssna på lite mer "laid back" blues, jazz etc. Då stör fläkten märkbart.

Nu är det lite trångt runt min stärkare så jag tror kylningen av apparaten blir lidande och att fläkten därmed jobbar mer än den behöver. Det vore kul att höra om någon som har produkten fritt placerad också störs av fläkten.

#22

Postad 03 december 2002 - 10:38

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

  • 630 inlägg
  • 0
Kanske också skulle lägga till att jag i övrigt är väldigt nöjd med ljudet och att jag kan leva med fläkten om det är det som krävs.

/MILA - igen

#23

Postad 03 december 2002 - 14:25

Unregistered8114c0f4
  • Unregistered8114c0f4
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Fläkten är det enda jag kan klaga på när det gäller min 752. Känner man på plattan under stärkaren efter några timmars användning så är den _riktigt_ varm. jag har höjt upp den 6-7cm från hyllan den står på nu och nu tar det längre tid innan fläkten går igång. Enligt min erfarenhet så tar det ung. 5-6tim innan den går igång nu. ett skåp med glasdörr hade inte vart fel [:)]

mila, testa att höja upp den från ytan under. Tycker att det är där den blir som varmast.

#24

Postad 03 december 2002 - 16:58

Unregistered44288
  • Unregistered44288
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
-> mila
Börjar bli låg på eländet?? Bli less? Eller vad menas; förstår ju självklart att du inte tycker det är något positivt... Men hur lång tid tar det tills den faktiskt startar för dig? 5 - 6 timmar, som för Luk, tycker jag ju låter acceptabelt; det är sällan som jag lyssnar på musik/ser på film så lång tid i sträck..

Ska till Hifiklubben nästa vecka och provlyssna på T752 ( igen... ), kan man manuellt sätta på fläkten? Forcerad ventilation, eller liknande?

//Freppa

#25

Postad 03 december 2002 - 17:30

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Jag har testat en T752:a hemma (med mina Dali Evidence 470) i ett skåp utan bakstycke men med glasdörr framtill och gott om luft runt om.
Tyvärr kan jag inte njuta av musiken för den där förbXXXXX fläkten. Efter en stund (kanske 20 minuter) drar den igång på högvarv och håller på en bra stund. Kanske mina högtalare är för tungdrivna eller så är mitt ex annorlunda.. jag står inte ut i alla fall. Synd på en så fin maskin.
Hade gärna testa en T762:a också men orkar inte vänta. Har beställt en 3802:a istället.

#26

Postad 04 december 2002 - 00:27

Unregistered44288
  • Unregistered44288
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
-> dgordon
Måste ha varit ditt inlägg jag läste där det stod att den bullrade så mycket! Som sagt, kan man inte själv slå på fläkten? Eller ska man täcka över stärkaren med en filt och kräma på för att få en demonstration av fläkten?

//Freppa

#27

Postad 04 december 2002 - 10:16

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Freppa: Jo det kan ha varit mitt inlägg. Har skrivit om det förut, måste bara avreagera mig. Var mycket nöjd med denna tills jag började höra oväsendet.
Fläkten är helt automatisk - meningen är att den skall kyla ner sig själv när den blir för varm.
Min går på efter en stund även om den står helt fritt.
Jag störs inte alls när projjen är på utan endast i tvåkanalslyssning (CD/Radio).
Det beror säkert på högtalare och kanske skiljer det mellan exemplar?
Sedan beror det ju på ditt rum osv.. låna hem och testa hemma hos dig om du kan!

#28

Postad 04 december 2002 - 10:32

Unregistered44288
  • Unregistered44288
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
quote:.. låna hem och testa hemma hos dig om du kan!Jo, kanske måste bli så... Jag har lyssnat en del i butiken och tyckt att det låtit mycket bra. 2-kanalsljudet tyckte jag var likvärdigt med Nad C350. Har naturligtvis aldrig hänt att fläkten slagits på medan jag varit där och provlyssnat... Synd detta, jag som trodde jag funnit recievern som precis uppfyllde mina krav... [V]

//Freppa

#29

Postad 04 december 2002 - 11:02

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

  • 630 inlägg
  • 0
Det tar inte 5-6 timmar hemma hos mig innan fläkten går på. Det tar ca 30-45 minuter. Men jag tror att jag har min reciever lite trångt placerad. Det är max 2-3 cm upp till hyllan ovanför, där centern står. Den står även direkt på en glashylla och bakom är det inte helt fritt (racket har en ca 1,5 dm bred skena mitt bak där man kan lägga strömkablar mm för att de inte skall komma för nära signalkablarna).

dgordon: Det som händer hemma hos mig är att fläkten först drar igång på fullt varv i ca 1 minut, därefter lugnar den ner sig avsevärt och står mest och surrar. Inte speciellt högljudt så om jag inte lyssnar lågt och på "avskalad" musik är det inte något problem. Om din fläkt kör på högvarv länge kanske du skall kolla med handlaren om något är på tok.

/MILA

#30

Postad 04 december 2002 - 13:11

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Min går upp i varv efter en kvart ca och håller sig sedan där nästan hela tiden. Jag har gott om luft runt om. Den är varmast på undersidan, trots att den står på 'extra-fötter'. Vill inte gärna lämna på service redan efter en vecka.
Jag har redan lånat hem och testat en 3802:a och trots den högre prislappen har jag bestämt mig.. Oavsett fläktljud blir det en Denon för min del..

#31

Postad 04 december 2002 - 14:19

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

  • 630 inlägg
  • 0
Kolla bara så att inte den har en fläkt också!!!

Dock tycker jag att det verkar som om din fläkt är defekt och borde bytas. Det är ju inte service, det är ett rent garantiärende.

Det är absolut inte ovanligt med problem i så pass avancerade elektronikprodukter och det är inte ett tecken på att det är en dålig produkt. Det finns ingen möjlighet att testa komponenterna från alla underlevernatörer på alla enheter. Då skulle en reciver säkert kosta mer än dubbelt så mycket som den gör idag. Genom att få produkten åtgärdad gör man tillverkaren en tjänst eftersom denne då uppmärksammas på problemet. Om många med defekta fläktar hör av sig vet NAD att det är dags att ta underleverantören i örat och produkterna blir ännu bättre i framtiden.

SOm en jämförelse har jag hört att Ericsson och Nokia har uppemot 10% av sina telefoner som når marknaden med mer eller mindre allvarliga fel.

#32

Postad 04 december 2002 - 14:37

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Jag menar att jag inte vill lämna ifrån mig en helt ny apparat.
Dessutom är jag inte helt säker på att det är något 'fel' eftersom samma sak inträffat med ett annat ex i butiken.

Nåja, strunt samma, jag tyckte personligen mycket bättre om Denonen oavsett oljud (hårdtestade en i helgen utan problem), så jag byter till den istället. (Även min flickvän tyckte den lät bättre).

Jag är inte ute efter att snacka skit om någon modell, jag kanske återkommer med krtitiska kommentarer om Denonen senare..

#33

Postad 31 januari 2003 - 22:44

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Hej på er!

Tar upp denna tråden igen då jag också har köpt mig en NAD T752 med irriterande fläkt.

Kände att jag inte ville lämna tillbaka en helt ny apparat först, men efter att ha hört
den där j**la fläkten dagarna i ända så...

Den skickades in för "modifiering" och jag fick hem den igen i förrgår,
kan säga att jag ännu inte lyckats att få igång fläkten!!!
Ska spela ganska så högt i morgon, typ 6-7 timmar och lyssna hur fläkten beter sig...
Är lite nyfiken på om den stängs utav efter att man sänkt volymen... hoppas det!

[edit/ Har nu provat att spela på olika volymer,
surround mode´s etc...

Spelar jag vanlig stereo är det svårt om inte omöjligt att få igång fläkten med mina B&W DM 602 S3:or, spelar jag musik (techno) i nått utav prologic ll, DTS NEO:6 eller EARS så går den igång efter ca en kvart... fast den låter knappt någontig!
Sänker man eller stänger utav ljudsignalen så tar det mindre än 1 minut innan den stannar. Det är bra :( edit]


Känner mig super nöjd med denna maskin nu.


/ o z o n e

#34

Postad 31 januari 2003 - 23:44

Unregistered33180b93
  • Unregistered33180b93
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Hej OZONE

Tänkte att köpa NAD T742 wad har du för högtalare och hur funkar NAD på Stereo mode?

#35

Postad 01 februari 2003 - 00:35

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
motionsync:

Jag har högtalare från B&W;

Frontar: DM 602 S3
Center: LCR60 S3
Surr: DM 600 S3
Sub: ASW 500

Hur NAD funkar på stereo mode?
Hmm...
Vet inte exakt vad du menar, men T752 har 5 olika preset´s (profiler) med inställningar.
så när jag ser på film använder jag de inställningar som jag kalibrerat fram.
Vid stereo lyssning väljer jag ett annat "preset"
(två knapptryckningar behövs för att välja ett preset) där jag inte ändrat nivåerna på frontarna.
Låter alldeles utmärkt i mitt tycke & smak..,
hade en stereo reciever innan med betydligt mindre "watt" också den en NAD (C740 + B&W 602 S2)
Lät väldigt bra den med, fast den saknade det lilla extra vid högre volymer.

T742 saknar fläkt, så det slipper du oroa dig för :(

/ o z o n e

#36

Postad 03 februari 2003 - 20:02

Unregistered8114c0f4
  • Unregistered8114c0f4
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
hade min 752:a inne på lagning en vecka (pga fläkten) precis som ozone. fått tillbaka den nu och hade jag fått en fungerande från början hade jag aldrig kunnat gissa att det satt en fläkt i den. tjoho [:(]

#37

Postad 04 februari 2003 - 16:26

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Ni som har fått eran 752:as fläktproblem fixad, har ni lämnat in den via HiFi klubben och har dom tagit det på garantin??
Vilken butik(stad) var det ni lämnade in den på??

#38

Postad 04 februari 2003 - 18:46

Unregistered8114c0f4
  • Unregistered8114c0f4
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
hifiklubben göteborg. det är garanti. bara å säga att du vill ha tyst på fläkten så fattar dom ;)

lämnade in min en lördag och fick den nästa fredag.

#39

Postad 04 februari 2003 - 19:20

Unregistered62d87e3c
  • Unregistered62d87e3c
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Jag har fått vänta på att få köpa en NAD t752 nu i 4v. De hade den inne först men jag tänkte att ja skulle hämta den veckan efter. Då va den tydligen tillbaka skickad till NAD. De sa att NAD återkallat t752 just pga fläkten och nånting med volymkontrollen som var lite "cp" på vissa. De skulle få in nya (fixade) om ca 2-3v. Detta gäller v-ås iaf. Tråkigt att vänta men man vill ju inte köpa en för att sen lämna in den på lagning.

#40

Postad 04 februari 2003 - 23:33

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jag bad att få adressen till service verkstaden direkt istället, för det var ju uppenbarligen fel på den. Annars är det bara att lämna in den på närmaste hifiklubben butik så skickar de den vidare.

MEN, nu har jag fått problem igen.... skenande volym, ibland ett steg i taget eller VÄLDIGT snabbt!
Som förut idag, såg att ( och hörde! ) siffrorna på displayen rusade iväg (snabbare än vad som är möjligt med fjärrkontrollen dessutom!), fick tag på volymratten från sidan så jag fick ett gratis varv utav bara farten, å tur var det för det behövdes ett omtag för att sänka till normal nivå!

Detta problem hade jag redan påpekat innan den skickades in för modifiering till Z/Hi-Fi Service i solna.

Ska skicka in den igen, fixar de den inte då så blir det ingen mer NAD för mig!

Vet bara inte vad man hittar för likvärdig produkt i den prisklassen?


/ o z o n e

#41

Postad 05 februari 2003 - 01:57

Unregistered62d87e3c
  • Unregistered62d87e3c
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Som jag sa i mitt förra inlägg så har vissa haft problem med volymkontrollen också.

Men inom 2-3v så kommer de "nya" fixade maskinerna och dom gamla med barndomsfelen finns nog inte kvar länge hos butikshyllorna då.

#42

Postad 05 februari 2003 - 10:08

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Tyvärr så finns det fler problem med mjukvaran - en dag när jag slog på den så var den helt låst - testade till slut med alla knappar men inget hände.. Efter att da dragit ut sladden en stund funkade några av knapparna - jag kunde tex söka ny radiokanal men inte välja annan ingång.. efter en ny reset så funkade den igen.. usch.. [xx(]

#43

Postad 05 februari 2003 - 10:24

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

  • 630 inlägg
  • 0
Jepp. Sånt här strul är tråkigt, men som jag tidigare påpekat inte alls ovanligt när det gäller nya modeller inom elektronik.

Däremot tackar jag enormt för informationen om att det går att få fläkten åtgärdad. Nu skall apparaten in omgående!!

Kan för övrigt meddela att jag inte blivit mindre nöjd med ljudet sedan sist jag skev inlägg i denna tråd.

/MILA

#44

Postad 07 mars 2003 - 01:05

Unregistered44288
  • Unregistered44288
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Skulle vilja höra med er som har Nad: hur är "bakgrundsbruset"? Alltså, det som finns konstant och ej påverkas av volymen. Kan det hända att det varierar mellan exemplar, att man kan ha tur eller otur? Jag var nämligen på Hifiklubben nyligen och lyssnade, och när jag kom nära för att leta efter bruset fann jag att det var högre än vad jag hoppats/trott det skulle vara... Kanske någon kan göra ett kort utlåtande i saken?

#45

Postad 26 maj 2003 - 19:04

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Bakgrundsbrus störs jag inte av, har ström, signal och högtalar kablar
liggandes bredvid varandra utefter golvlisten.

Det jag är nyfiken på är hur ni andra upplever Dolby Digital 1.0,
det är inget som kommer igång utav sig självt på de filmer som har det som original ljud...
Det behövs 5 knapptryckningar för att få igång det...
Tror att det beror på att det oftast är Dolby Digital 2CH i menyerna, och när filmen startar så är den kvar i det läget. ( det är alltså helt tyst )

Prövar med att trycka på knappen "surround mode" och bläddrar förbi DLP, DLPII, DLP MUSIC,
Enhanced stereo 1 & 2 för att sedan komma tillbaks till Dolby Digital 2CH som ju är helt tyst.
Börjar om, väljer DVD som ingångskälla igen, fortfarande tyst.... "Surround Mode" igen då, nu kommer DOWNMIX, Enhanced stereo 1 & 2 och tillslut kommer DOLBY DIGITAL (1.0), skulle man nu av nån anledning hoppa tillbaka till menyerna som har DD 2CH så är det samma visa igen...



Nu är det iof. inte så många utav mina filmer som är i DD 1.0...eller jo, det är ca 20% snabbt räknat.

DVD´n är en H/K DVD25.

/ o z o n e



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.