Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DVP-5980 + Extern Hårddisk?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 februari 2008 - 17:15

alomolife
  • alomolife
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej,

Har läst igenom ursprungstråden om DVP-5980 och sett att många har samma problem som jag med anslutning till extern hårddisk.

1. Frågan är om det går att koppla externa hårddiskar till denna DVDn?
2. Funkar både strömförsörjd hårddisk och icke strömförsörjd hårddisk?
3. Hur ska hårddisken vara formaterad för att funka bäst?

Om någon har lösningen så hade det varit uppskattat!

Edit: Jag själv kör en Western Digital Passport II 250GB, har testat att formatera den som FAT32 utan framgång.

Redigerat av alomolife, 15 februari 2008 - 17:16.

Postad 16 februari 2008 - 04:33

epsom
  • epsom
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hej,

Har läst igenom ursprungstråden om DVP-5980 och sett att många har samma problem som jag med anslutning till extern hårddisk.

1. Frågan är om det går att koppla externa hårddiskar till denna DVDn?
2. Funkar både strömförsörjd hårddisk och icke strömförsörjd hårddisk?
3. Hur ska hårddisken vara formaterad för att funka bäst?

Om någon har lösningen så hade det varit uppskattat!

Edit: Jag själv kör en Western Digital Passport II 250GB, har testat att formatera den som FAT32 utan framgång.

Hallå själv har jag en 250 Gb lacie porsche med extern strömförsörjning som funkar fin fint med min 5960. Problemen ligger i att spelaren bara läser de första åtta bokstäverna i ett namn. Samt att den inte kan läsa djupare en ca två till tre mappar(beroende på innehåll). Disken är formaterad till en 250 Gb fat komprimering. Annars funkar allting riktigt riktigt bra och den spelar alla filmer utan problem.

Hoppas det gett någon klarhet. Vill minnas att det fanns en utländsk sida där det stod om olika hårdiskar som var kompatibla. Grund kraven tror jag dock var en tillräckligt snabb(stor) ram buffert, minst 7200 varvare (för att slippa hack), extern strömkälla samt fat formatering.

Redigerat av epsom, 16 februari 2008 - 04:34.

Postad 16 februari 2008 - 16:03

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
okej såhär är det.. jag använder min 500gig hdd, med extern störm, har gjort en partion med patrionmagic som är i fat32 (160) gig, gick inte mer.. å gjort den som primerydrive eller vad det heter, inte local..
så sen funkar det:)

testa detta.. funkar det inte så skriv det

Postad 16 februari 2008 - 17:44

alomolife
  • alomolife
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

okej såhär är det.. jag använder min 500gig hdd, med extern störm, har gjort en partion med patrionmagic som är i fat32 (160) gig, gick inte mer.. å gjort den som primerydrive eller vad det heter, inte local..

En sak är säker, en USB-strömförsörjd hårddisk funkar inte!! Jag har hållt på hela dagen!

Jag formaterade den med fat32format.exe (googla) så va hela disken formaterad som FAT32 (vilket inte går att göra med windows, den har någon maxgräns).

Jag återkommer, ska se om det går bättre med min strömförsörjda 300GB'are istället.

Återkommer.

Postad 16 februari 2008 - 17:50

alomolife
  • alomolife
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Nu gjorde jag exakt samma prosedur med min 300GB'are med extra ström och det funkade utan problem, så där hr väl vi svaret.

En annan grejj Wiberg! vart fick du tag på firmware som fixade så man kunde se hela texten på USB-filerna? Och ännu en fråga från en som aldrig hållt på med firmware, hur får man in det i DVD? Måste man köpa nån kabel eller?

Redigerat av alomolife, 16 februari 2008 - 17:50.

Postad 17 februari 2008 - 12:05

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Nu gjorde jag exakt samma prosedur med min 300GB'are med extra ström och det funkade utan problem, så där hr väl vi svaret.

En annan grejj Wiberg! vart fick du tag på firmware som fixade så man kunde se hela texten på USB-filerna? Och ännu en fråga från en som aldrig hållt på med firmware, hur får man in det i DVD? Måste man köpa nån kabel eller?

d e så att jag hade full usbname förut men råkade uppdatera den igen så spelaren pajade..
men snart kommer en officiell version på philips.se, har pratat med de om just den uppgraderingen som finns på de nyaste dvd spelarna, asså de som gjorts på senare tid...

hur man sätter in uppdateringen i dvdspelaren står dels på philips hemsida, det är lite meckigt om man vill få det helt rätt..
men det funkade för mig när jag bara tankade hem uppdateringen, brände en iso i långsamaste hastigheten med bara den filen på en cd går bra...
sen in med den i dvd spelaren tryck OK och hoppas på att allt funkar:P
jag gjorde misstaget att avbryta installationen för att det var samma jag hade.. å så dog den, men fick en ny med kvittot i handen...

å det där med din externa hdd utan ström, det står nått om att dvdspelaren kanske inte ger ut tillräckligt med ström för de stora... men har för mig att wd160 gig funkar..

fler frågor? bara å fraga:P

Postad 24 maj 2008 - 12:29

Unregistered2dd22f4b
  • Unregistered2dd22f4b
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Någon som kör med den här DVDspelaren + en extern hårddisk och kan spela .mkv-filer och h264 komprimerade filmer? Har fått för mig att fat 32 har begränsningar på hur stora filerna kan vara.

Någon som vet?

Postad 04 juni 2008 - 07:29

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Någon som kör med den här DVDspelaren + en extern hårddisk och kan spela .mkv-filer och h264 komprimerade filmer? Har fått för mig att fat 32 har begränsningar på hur stora filerna kan vara.

Någon som vet?

mkv funkar inte på nån dvd med usb port, då ere popcorn houre eller liknande som gäller..
å ja fat 32 på en begränsning på 4gig nånstans..

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.