Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips på TV-fåtölj

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 september 2008 - 13:32

ogren
  • ogren
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Jag ska köpa två TV-fåtöljer som jag vill ska vara så bekväma som möjligt. De jag fastnat för tror jag kallas recliner och är alltså en vanlig fåtölj som går luta bakåt samtidigt som ett fotstöd fälls fram. Men det finns kanske andra fåtöljer med separat fotpall som är bra.

Jag har kikat på Vreta på IKEA som är hyfsat bra men inte så bekväm som jag hade önskat.

Någon som har något annat förslag? Mio och liknande affärer har många snurrfåtöljer med fotpall (som t.ex. denna). De är hyfsat bekväma men känns inte helt moderna.

#2

Postad 19 september 2008 - 18:15

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Känns ju dumt att starta en ny tråd när du ändå är inne på samma sak =) Har letat lämplig soffa från o till i två år nu utan nämnvärt resultat, på sistone har jag dock hittat några kandidater men hemska priser bara fört att man vill bygga lite eget samt odrägliga bygg/leveranstider får mig att avstå. Beställer jag en och får vänta 5-7 veckor (eller var det 57?) kommer jag garanterat hitta något annat under tiden o ångra mig...o allt.

Hur som helst så var jag förbi Stalands idag för att kolla in sortimentet, hitta som vanligt ingen vinnarsoffa men såg en reclinerfåtölj vid namn "Champ". Sätter mig ned, hittar handtaget på höger sidan, tjoff, tar tag i armstöden och skjutsar mig bakåt....Ahhhhhhhhhh...! i bästa Joey & Chandler stil. För det nätta priset (i sammanhanget) 4000:- fick man en tillfredställande fåtölj, stödet för benen var bra och inte som på vissa modeller att den inte orkar att hålla dem uppe när man slappna av. Hade lite trix att få tillbaka den i sitt infällda läge men kan ha varit handhavande, själva liggfunktionen i utfällt läge fungera bra bara man drog sig tillräckligt bakåt, annars hade den en förmåga att jobba sig upp lite. Detta ur mina 75 kilo´s synvinkel, är man tyngre eller lättare upplevs det ju förmodligen annorlunda. Hur som helst hade jag köpt den rotmos om det inte varit för att den är brunt läder/skai och att de bara hade en kvar, tidigare kampanjvara utgående modell... såklart. Hur som helst hitta jag en snarlik i deras katalog nu som heter "Jumbo" som finns i svart läder/skai, Täby hade inte fått in den ännu men Rotebro ska ha den i tyg så jag tänkte åka o provköra den imorrn.

Jumbo, 4000:- i tyg 4500:- i läder/skai :

Postad bild

MVH

Redigerat av Unregistered6d4a218c, 19 september 2008 - 18:23.


#3

Postad 20 september 2008 - 17:56

ogren
  • ogren
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Tack för tipset. Jag har inte varit förbi Stalands än. Ska försöka hinna med det imorgon.

Vi var förbi Finnlandia i Veddesta idag och de hade både några recliners och några snurrfåtöljer. Ingen som jag fastnade för direkt men flera skulle fungera om jag blundar när jag betalar.

En fråga till förresten, min sambo tycker att både recliners och snurrfåtöljer är 80-tal. Hon vill ha en modern fåtölj som jag får ryggont av att bara se på den. Hon tycker för övrigt att jag ser för mycket film. Hur argumenterar man mot en kvinna??

#4

Postad 20 september 2008 - 18:25

tobben-e
  • tobben-e
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Tack för tipset. Jag har inte varit förbi Stalands än. Ska försöka hinna med det imorgon.

Vi var förbi Finnlandia i Veddesta idag och de hade både några recliners och några snurrfåtöljer. Ingen som jag fastnade för direkt men flera skulle fungera om jag blundar när jag betalar.

En fråga till förresten, min sambo tycker att både recliners och snurrfåtöljer är 80-tal. Hon vill ha en modern fåtölj som jag får ryggont av att bara se på den. Hon tycker för övrigt att jag ser för mycket film. Hur argumenterar man mot en kvinna??



Haha....
Man köper det man vill! (när hon inte är med såklart,smällen tar du när du sitter där o myser med en grogg)

/Tobias

#5

Postad 20 september 2008 - 19:20

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Var förbi Stalands Rotebro idag som var bra mkt större och bättre möblerat än Täby butiken. Kliver upp på plan två där fåtöljerna skulle finnas, gick vilse i fem minuter tills jag högg en säljare som ville sälja. Frågade vart "Jumbo" stod någonstans och istället för att bara peka följde denne med direkt för att bistå med eveuntell information jag ville ha. Var lite konfundersam ang benämningen "läder/skai" och frågade om sitsen ramlade av efter en månad eller hur det fungera, blev informerad om att alla slitytor är läder och materialet runt omkring är alltså då skai = baksida, sida om jag förstod det hela rätt. Happ kändes ju bra, de hade både tyg och läder men när jag frågade om läderkillen inte var champ, alltså den jag provat i Täby, blev han lite osäker. Det stod inget på fåtöljen, den såg lika ut som Jumbo tyg förutom fotstödsdelen och så var den brun, jag ej begåvad med fotografiskt minne tyckte den var lik champ men var inte säker. Hur som helst kom två säljare fram till att det var en Jumbo men jag ska dubbelkolla detta imorgon.

Grejjen är att när jag var i Täby butiken så ringde dom till Rotebro och då sades det i telefon att de hade bara Jumbo i tyg, jag ska kila förbi Täby imorrn o plåta Champ fåtöljen och sen bege mig till Rotebro senare på dagen. Innan tänkte jag kolla in Staland Kungens kurva och ev i Fittja. Kungens kurva förstod jag det som skulle ha större sortiment i lager och i Fittja har dom ett "fyndvaruhus" eller vad de kalla det.

Lätt kluven till om jag ska ha i läder eller tyg, funderade en stund på om man skulle ta en i tyg o en i läder men avrådes om inte annat för vid ev försäljning så kanske det blev svårsålt samt enkelheten att hålla lädret rent jämtemot tyg. "Designmässigt" så vet jag inte om det skulle göra så mkt då den i tyg jag tänkt mig är mörk precis som bilden ovan visar och den i läder ska vara svart vilket försäljaren försäkra att den skulle finnas i. Till det roliga hör att Stalands i Rotebro har 10% på hela sitt sortiment tills imorgon, vet inte om alla butiker har denna kampanj men jag la inte märke till det i Täby iaf. Frågade för att vara på den säkra sidan men visst självklart gällde det även dessa fåtöljer, blir 900:- i rabatt iaf då jag ska ha två st vilket blir ungefär läderfåtöljerna för tygfåtöljernas ursprungliga pris. Till det tråkiga var att det är 4-6 veckors leveranstid på även dessa, frågasatte det då jag tyckte att en fåtölj borde väl vara en färdig produkt men icke, de tillverkas efter beställning enligt säljaren.

Den som lever får se men det känns som att det blir beställning imorgon, dom där 10% som är sista chansen imorrn lockar lite också.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Ja... min "bättre" mobilkamera är på reperation :) Dåligt ljus ställde till det ytterliggare men, där har vi tyg o läder iaf. Går att ha fotstödet i ett mellanläge också, inga problem att fälla in på någon av dessa jag prova idag, klick så satt den direkt.

Postad bild

Provsatt den här vilken kändes helt ok med eldriven rygg och fotdel, tyvärr inte inkopplad så jag kunde inte provköra den idag men kan bli aktuellt imorrn. 7000:- (6300:- imorgon) men blir nog inte den för min del, jag är lite såld på "puffigare" kuddar och så ska jag har 2 st så det blir lite för stort steg mellan Jumbo och denna vid namn Amazon.

MVH

Redigerat av Unregistered6d4a218c, 20 september 2008 - 19:22.


#6

Postad 22 september 2008 - 20:11

ogren
  • ogren
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Jag åkte förbi Stalands i Vällingby igår. Jumbo fanns där både i tyg och i läder. Läder/skai är precis som du säger, läder på slitdelar och skai på baksidan. Tyg tycker jag är skönare, men jag som är småbarnsförälder måste satsa på läser.

Jag fastnade dock inte helt för Jumbo. Flera snurrfåtöljer var skönare - dock var de flesta alldeles för dyra (13.000 - 20.000 kr st.). Jag hittade en snurrfåtölj i läder som var helt okej, Bonnie (eller Bonny - jag har sett båda stavningarna). Endast 2995 kr inkl. pall. Jag var nära att ta två när de hade 10% rabatt men vi behöver dem inte förrän vi flyttar i december.

Folkhemmet har för övrigt inget. Mio, IKEA och Stalands är de som jag hittat något att fundera på.

Redigerat av ogren, 22 september 2008 - 20:11.


#7

Postad 22 september 2008 - 22:26

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Ja enda nackdelen jag ser med läder är väl att det e lite kallt på vintern kanske om man kilar omkring i kallingarna eller så men det löser sig med en filt om inte annat.

Jag beställde två Jumbo fast jag undrar jag... jag kanske får dem för det verkade vara svårt att få fram denna modell =) Jag har farit runt en del och varit på Stalands då i Norsborg/Fittja ja där någonstans, Kungens Kurva, Täby och Rotebro. Täby och Kungens Kurva var väldans osäkra på om Jumbo fanns i svart läder, tre st inblandade säljare i Kungens Kurva och jag fick tillslut svaret att det inte fanns fast jag såg på dem att de egentligen inte visste.

Väl tillbaka i Rotebro för att beställa förklara jag att det var affär förutsättningsvis att den nu finns i svart läder. Säljaren försäkra sig om att det fanns den för det har hans kollega sagt som är ansvarig för den avdelningen, förklarade de andra varuhusens osäkerhet i frågan men denne sade att han lita på sin kollega. Fine, det var söndag = sista dagen för 10% rabatt och iom söndag kunde de inte få svaret från tillverkaren då utan det skulle kollas upp direkt på måndagen och så skulle de höra av sig. Fick med på beställningen att den avser svart läder och inget annat.

Kl 15:00 idag måndag hade jag väntat nog och ringde upp o frågade hur det låg till, jodå den fanns i svart men leveranstiden var nu uppe i 12 veckor... Jag hade fått en hint om att svart skulle förlänga väntetiden men inte hur mkt, dubbelt upp visa det sig...föder dom upp kossorna också? Lät dock som att de hade tillverkaren på tråden när jag ringde så det blev lite hastigt, ringde sedan vid 18 tiden för att få ett slutgiltigt besked:

Beställt, leveranstid 12-14 veckor.

Det är inte bara att handla inte..

MVH

#8

Postad 23 september 2008 - 16:02

ogren
  • ogren
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Det värsta med lång leveranstid är att den kan bli längre. Jag har råkat ut för det hos just Stalands. Jag hoppas det går bättre för dig.

#9

Postad 23 september 2008 - 17:21

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Ja för mig är det första försöket hos Stalands så man får väl se, efterfrågade ett preliminärt datum när jag pratade med dem igår men de hade dom inte fått ännu, skulle hör av sig när de fått det. Man får se, försenar det sig mkt får man väl kräva gratis hemkörning eller något sånt =)

MVH

#10

Postad 11 december 2008 - 11:13

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Lämnar fabrik 12 december sades det igår i telefon, med tur o medvind kommer de innan jul :)

MVH

#11

Postad 05 januari 2009 - 19:06

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Och idag ringde säljaren upp... Jo det var som så att han hade fått ett mail från fabriken och det hade blivit förseningar, nu skulle fåtöljerna anlända tidigast vecka 6... Det han ringde för att meddela var dock att han var villig att dra av ytterligagre 10% på priset pga den extra väntetiden. Detta passa fakktiskt mig som handsken då jag nu påbörjat renovering och har inget behov av fåtöljerna ändå förän det är klart :) Nu kommer all renovering iofs inte vara klart till vecka 6 men tills dess har jag förhoppningsvis gjort klart väggarna i vardagsrummet och eventuellt lagt nytt golv i hela lägenheten.

Så nu har jag fått totalt 20% rabatt på dem, inte alltid extra väntetid är någe negativt :D Dessutom tycker jag att det är bra service av han att ringa upp och utan förfrågan erbjuda ytterliggare rabatt, jag har bara ringt dem en gång då jag fick beskedet ovan och då var jag inte ens påstridig utan frågade bara hur läget låg.

MVH

#12

Postad 17 januari 2009 - 17:34

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Han kanske drar av 10% på det rabatterade priset, vilket inte ger 20% total rabatt på ord.pris.. ;)

Jag, petig? Javisst! :rolleyes:

#13

Postad 18 januari 2009 - 11:20

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Det är iofs riktigt.. Men det e ju bara bra att du lyfter fram det så kan jag tänka på det när det är dags att slanta , så att jag får 20% på ord pris :)

MVH

#14

Postad 29 juli 2009 - 19:52

ogren
  • ogren
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Jag köpte till sist IKEAs Poäng. Inga recliners men ganska sköna och mycket billiga fåtöljer. Det var ett halvår sedan men nu såg jag Enjoy på Mio - en soffa som består av flera recliner-fåtöljer.

http://www.mio.se/So.../Soffor/Enjoy-/

Den såg jag inte i höstas (2008) närjag var ute efter TV-fåtöljer. Kändes bekväm och jag såg inget omedelbart problem med den. Är det någon som har provat den? Vad tyckte ni? Jag funderar på att byta ut Poäng-fåtöljerna mot Enjoy.

#15

Postad 18 augusti 2009 - 20:49

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Blev uppringd av säljaren förra veckan, han fråga lite försynt om jag inte undrat vad som inte hände =) Observera att jag beställde två fåtöljer 21 September 2008.

Well well har inte hört något sedan 5 Januari och jag har inte riktigt orkat engagera mig heller, nu framkom det att det var några delar från Kina som inte gick att få fram och därför kunde de helt enkelt inte slutföra bygget. Sen vad som egentligen hänt vette tusan med tanke på de tidigare beskeden. Har ju en handpenning innestående och de frågade om jag ville hämta ut den (hur många 100% ränta kan man kräva?) eller om jag var intresserad av någon annan produkt :) De ska tydligen få ut en ny katalog i månadsskiftet, förmodligen liknande veva som jag beställde ifrån då förra året och erbjöd sig att ringa upp (?) och skicka hem en då när det var aktuellt.

Kanske kan man få något som är intressant till en bra peng, bara att invänta o se :)

#16

Postad 19 augusti 2009 - 10:46

vaajkan
  • vaajkan
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Jag köpte till sist IKEAs Poäng. Inga recliners men ganska sköna och mycket billiga fåtöljer. Det var ett halvår sedan men nu såg jag Enjoy på Mio - en soffa som består av flera recliner-fåtöljer.

http://www.mio.se/So.../Soffor/Enjoy-/

Den såg jag inte i höstas (2008) närjag var ute efter TV-fåtöljer. Kändes bekväm och jag såg inget omedelbart problem med den. Är det någon som har provat den? Vad tyckte ni? Jag funderar på att byta ut Poäng-fåtöljerna mot Enjoy.


Var på mio igår och testade just den soffan :) Det var som en dröm, hur skön som helst! Men mitten stolen var inte lika skön som de på sidorna så jag funderar på att köpa Enjoy med 2st fåtöljer istället för 3 :) Men det var sjukt skön, var på flera möbelbutiker men inget slår komforten som enjoy hade!

#17

Postad 19 augusti 2009 - 11:26

Unregistered6fc638ca
  • Unregistered6fc638ca
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Kan tipsa om Brunstad Delta. Helt fantastiskt skön fåtölj. Tyvärr är dom i mina ögon sett svindyra, men en sådan står högt upp på önskelistan. Tror en fåtölj med fotpall går loss på 20000kr :)

#18

Postad 19 augusti 2009 - 15:28

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Var på mio igår och testade just den soffan ;) Det var som en dröm, hur skön som helst! Men mitten stolen var inte lika skön som de på sidorna så jag funderar på att köpa Enjoy med 2st fåtöljer istället för 3 :P Men det var sjukt skön, var på flera möbelbutiker men inget slår komforten som enjoy hade!


Var den lika äckligt blank som på bilderna? ;) Hur kändes materialet, håller det garantitiden ut?

#19

Postad 22 augusti 2009 - 19:56

vaajkan
  • vaajkan
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Var den lika äckligt blank som på bilderna? :P Hur kändes materialet, håller det garantitiden ut?


Den inte lika blank som på bilderna ;) Materialet kändes helt ok, skulle kunna tänka mig att de håller länge :P Åk och pröva det är det bästa! provsitter du den kommer du nog inte därifrån ! :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.