Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox komponentkabel

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 september 2008 - 10:51

Jovevve
  • Jovevve
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Hej

Köpte en komponentkabel till xboxen (inte 360), bilden blev mycket skarpare men det uppstår vertikala linjer på tv:n. Linjerna är röd, grön och blå och syns ganska tydligt i vissa tillfällen.

Kabeln är inte xbox orginal utan någon billig kopia, kan det bero på att det är en kass kabel eller nått annat?
Har en LG L2BR tv.

Någon som vet om det är stor skillnad mellan Scart/S-video och komponent?

#2

Postad 30 september 2008 - 20:46

sweddan
  • sweddan
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Skillnaden mellan scart eller s-video och komponent är väl nästan som att jämföra vhs med dvd.

Med komponent kan du ju få mycket högre upplösning än med scart/s-video.

Vad har du för upplösning när bilden blir randig? Kollat så alla kablar sitter i ordentligt?

#3

Postad 30 september 2008 - 21:02

Jovevve
  • Jovevve
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Upplösningen på utsignalen från xboxen är vanlig pal.
Tror det kvittar om jag använder komponent eller komposit när det gäller upplösning på utsignal, däremot vill man ju ha bra signal in i tvn så man slipper ev fördröjningar + att man får bättre skärpa.

Har provat två komponentkablar av olika märke nu men det är samma problem, misstänker därför att det är fel på xboxen eller tvn.

Nått annat som kan ställa till det?

#4

Postad 01 oktober 2008 - 05:53

sweddan
  • sweddan
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Är boxen chippad? Är den det så brukar man ju kunna höja upplösningen. Jag kör 1080i på min xbox och det har aldrig varit några problem. Hmm, ja det är svårt. Kollat alla inställningar på tv´n? Om något spökar där? Annars verkar det som om det är tv´n eller xboxen det är något knas med, men vad kan jag tyvärr inte säga :-P

#5

Postad 01 oktober 2008 - 09:27

Jovevve
  • Jovevve
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Har inte chippat så kan inte ändra upplösningen.
Tror heller inte det finns allt för mycket inställningar att göra på tvn.

Ska nog köpa 360 ganska snart och får prova med komponent från den till tv då för att avgöra vart felet sitter.

Har en bild som visar felet i LB2R tråden.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.