Zachry - Seriöst högtalarmärke?
Startad av
Unregistered12f143f6
, Nov 08 2002 16:10
15 svar till detta ämne
Postad 08 November 2002 - 16:23
Beror väl mer på vilken budget du har att lägga på ett högtalarbygge. Tror jag köpte både Zachary och MGR från ljudia när jag var ca 16år och byggde mina första högtalare.
Då var dom fina iaf [
]
Ta en titt på http://www.hifikit.se om din plånbok tillåter lite dyrare element. Tex Vifa, Scan-speak, Seas etc
Då var dom fina iaf [
Ta en titt på http://www.hifikit.se om din plånbok tillåter lite dyrare element. Tex Vifa, Scan-speak, Seas etc
Postad 08 November 2002 - 16:31
Zachry, liksom MGR är väl bra att börja med! Du får vad du vill ha, om du kollar på mgr och zachry, tror jag..
Postad 08 November 2002 - 16:44
Hade en gammal kompis i början av 80-talet (ja, över 20 år sedan). Hans farsa hade ett par fabriksbyggda zachry högtalare till sin 70-tals "bamse" stereo (de fanns alltså redan då). Så fort kompisens föräldrar inte var hemma drog vi alltid på stereon för fullt med maxbas och allt! De högtalarna blev riktigt misshandlade under flera års tid men de höll. Detta säger ju inget om ljudkvalitet men byggkvaliteten de hade på den tiden var det i varje fall inget fel på!!!
Postad 08 November 2002 - 17:02
Tack, nu har jag en aning om vad det är jag har fått.
Fick ett par stora bjässar av en kompis som bytt upp sig. Två tio tums baselement i varje låda samt en diskanthögtalare. Ser ut som ett horn eller nåt.
Tänkte kombinera detta med ett par mindre surroundhögtalare samt en fin center.
Köptips anyone?
Fick ett par stora bjässar av en kompis som bytt upp sig. Två tio tums baselement i varje låda samt en diskanthögtalare. Ser ut som ett horn eller nåt.
Tänkte kombinera detta med ett par mindre surroundhögtalare samt en fin center.
Köptips anyone?
Postad 08 November 2002 - 17:53
Asi har dessa som surround och center klart de bästa jag haft och jag har haft många....
Postad 09 November 2002 - 00:36
Tja, märket har funnits ganska länge. Det är väl inget välrennomerat hifimärke direkt, men med tanke på priset är det rätt ok grejer. På min egen skala så känns Zachry seriösare än andra halvskumma märken som GAS och Pyramid.
Postad 09 November 2002 - 13:35
quote:Originally posted by d00m
så känns Zachry seriösare än andra halvskumma märken som GAS och Pyramid.
ska bara upplysa om att pyramid kan bygga feeeeeeeta basar för några år sen så pillade jag myyycket med bilstereo och fick se ett monster från pyramin fet magnet med buldpleterad korg bland annat mycket fin byggkvalite så nog kan pyramid bygga basar
så känns Zachry seriösare än andra halvskumma märken som GAS och Pyramid.
ska bara upplysa om att pyramid kan bygga feeeeeeeta basar för några år sen så pillade jag myyycket med bilstereo och fick se ett monster från pyramin fet magnet med buldpleterad korg bland annat mycket fin byggkvalite så nog kan pyramid bygga basar
Postad 09 November 2002 - 14:43
Zachry är ett underligt märke. Hittar nästan ingen mer info än vad Ljudia har. Lustigt dock att Zachry hos Ljudia har exakt samma logotyp som Zachry Construction Company (www.zachry.com). Undrar hur de är sammankopplade eftersom jag inte hittar någom om högtalare på deras hemsida.
Postad 09 November 2002 - 15:22
Jag har ett par Zachry EM24 som jag köpte 1980. Dom är numera mina frontar. Det är en 10" bas, en 6.5" mellanregister och 4! små diskanter. Jag upplever dom som mycket bra. Hittills har jag inte känt behov av en sub. Det kanske ger dig ett tips.
Peter
Peter
Postad 28 January 2003 - 17:46
quote:Två tio tums baselement i varje låda samt en diskanthögtalare.
Låter som ett par jag köpte 1982 (på Söderbergs på Sveavägen för 900 kr, mycket pengar då). En bas och en slavbas, samt diskant. Jag hade mina fram till för några år sedan, de funkade utmärkt. Först var de stereohögtalare, sen blev de frontar i min hemmabio, efter ett tag kompletterade med en mindre variant (bara ett baselement) som surrounder. Nu står de hos min bror, men behöver nog få nytt skum på elementen...
Låter som ett par jag köpte 1982 (på Söderbergs på Sveavägen för 900 kr, mycket pengar då). En bas och en slavbas, samt diskant. Jag hade mina fram till för några år sedan, de funkade utmärkt. Först var de stereohögtalare, sen blev de frontar i min hemmabio, efter ett tag kompletterade med en mindre variant (bara ett baselement) som surrounder. Nu står de hos min bror, men behöver nog få nytt skum på elementen...
Postad 28 January 2003 - 20:30
Zachry är bra i prissegmentet. Har haft ett par olika element från dem i div. byggen.
Postad 28 January 2003 - 21:11
Var ett tag sen Ljudia hade dom kära tingestarna som då såg ut som Cerwin-Vega i allmänhet, och inte lät dom mindre dåligt heller.. Dessutom till priser som var betydligt trevligare.. Dessutom är det ju betydligt lättare att få dom täta och stabila när man har tillverkningskontrollen själv..
Nu för tiden vet jag inte vad Zachry gör, tittar du på element så kanske du ska titta runt mera.. Tittar du på byggsatser så e det svårt att hitta mer prisvärt om priserna ligger som för 4-5 år sen, tittar du på bilstereo så köp nåt annat..
Nu för tiden vet jag inte vad Zachry gör, tittar du på element så kanske du ska titta runt mera.. Tittar du på byggsatser så e det svårt att hitta mer prisvärt om priserna ligger som för 4-5 år sen, tittar du på bilstereo så köp nåt annat..
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
624 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?