Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kameraexperten - prissänkningar men inga leveranser

1053 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#651

Postad 18 december 2008 - 06:21

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Att Prisjakt och Pricerunner skulle liknas med en sökmotor är väl inte riktigt sant om du tänker efter.
Prisjakt och ..... tecknar ju avtal med e-handelsföretagen, det är ju deras business. Företagen drar av kostnaden som marknadsföring. Det är inte riktigt samma sak som när gemene man ska göra sökning på Google och Gula sidorna - eller hur.


Vårt mål är att ha med alla butiker som säljer varor på nätet. Att finnas som listad butik hos Prisjakt kostar inget, däremot tar vi betalt för att synas med logga och direktlänk. Men tillskillnad mot gulasidorna kommer du inte högre upp i listorna om du betalar.

//Jonas

#652

Postad 18 december 2008 - 06:48

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0

Eller så kan man kanske använda skallen en gång extra och inse att något är lurt när en liten sketen butik i en förort kan hålla lägre priser än t.ex MediaMarkt och El-Giganten som köper in 10.000-tals artiklar på samma gång.

Är det för bra för att vara sant, så är det förmodligen inte heller sant.

Nej, snålheten kom tillbaks och bet många ordentligt den här gången.

Istället för att kolla upp vem man handlade av först, så sätter MÅNGA gladeligen in 10.000 spänn till en firma som precis ploppat upp.

Fan, man kanske själv skulle starta något sånt här, man ser ju hur många suckers det finns med för mycket pengar.

Och 10 mille kan man ju klara sig ett par år på iallafall.

Nej, som ett känt gammalt uttryck lyder: Den siste idioten är inte född.

Och det värsta är nästan dom som FORTFARANDE tror att dom ska få några varor skickade till sig.
"Har någon fått sina varor idag?" "Dom lovade Tisdag, men det verkar dom inte heller hålla..."

Jesus......


Detta var precis det jag suttit och tänkt hela tiden medans jag följt denna tråden men knappt vågat säga... Hur många ggr och i hur många år ska folk fortfarande vara så naiva som att betala i förskott till en butik med misstänkt låga priser??

Det har alltid lyst stora varningstecken om just den kombinationen, iaf tillräckligt stora för att välja nåt annat om man vill undvika att bli lurad på sina pengar.

En sak är väl om en butik har för tillället ett misstänkt lågt pris, men när dom dessutom enbart tar emot förskottsbetalning av någon konstig anledning borde det ju ringa alla varningsklockar som finns.

Det trista här är ju att inget av detta skulle kunna ha skett och ingen skulle blivit av med pengar om alla hade tänkt till innan och kanske hejdat sig lite innan köp.

Det finns ju tyvärr en anledning till att såna här skojare år efter år faktiskt lyckas med det dom planerat från början, att lura folk på pengar.

Men som rodman säger, snålheten och lockpriser brukar bedra både en och annan när det väl kommer till kritan. Tråkigt men sant, man kan ju bara hoppas på att denna historia har fått fler att tänka till så att detta inte kan upprepas igen till nästa år.

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 08:03.


#653

Postad 18 december 2008 - 07:52

togu
  • togu
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag har kollat runt lite på banker angående hur de står i e-handels världen. Man har hört pratet om att inte handla med kort pga ligor som stjäl kortnummer osv. Postförskott där kan du oxå bli lurad och få "tegelsten" eller en helt annan vara.
Men direktbetalningen borde vara säker för bankerna vill ju att vi skall använda det.
På en banks hemsida om man söker på e-handel får man upp detta:

"Direktbetalning via internet – pengarna direkt
Du som bedriver e-handel har mycket att vinna på att erbjuda dina kunder ett säkert, tryggt och enkelt betalningsalternativ. Med Direktbetalning genomförs betalningen i anslutning till köpet, direkt från din kunds internetbank."

Visst i det läget ser man det som tryggt för deras kund handlaren. Men då borde de ta ansvar för tryggheten gentemot oss om privatpersoner och oxå kunder till banken.

Bara ett inlägg från en som hoppas på att banken kan lösa mina problem. Skall ALDRIG mer handla via direktbetalning. Och skall jag handla blir det PF eller faktura och öppna paketet på utlämningsstället.

#654

Postad 18 december 2008 - 08:08

VikingOne
  • VikingOne
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

D.v.s. gör vi fel som listar butikerna i prisordning eller är vårt fel att vi tillhandahåller snittomdömen (som dessutom baseras på den senaste tiden och inte hela företagets historia)? Det känns lite grann som att en börssida skulle anses rekommendera de bolag som hamnade högst upp i dagens börsutveckling.



Ni kanske skulle reagera lite snabbare då misstanke fanns om att det inte riktigt var som det ska.
Nu ska vi också säga att ni var mer vakna och snabbare än Pricerunner på att fatta att något var fel!

Man behöver inte ta bort den misstänkta firman på ett tidigt stadium MEN man kan redovisa det vi visste då.
Många tittar på priset, finns det i lager (speciellt så här års då det är julklappar pågång) och i bästa fall det samlade omdömmet.
Det borde gå att lägga in hänvisningar i i företagets presentation om att:
Ägarbyte, kraftigt försämrade kund betyg på sista tiden, många rapporterar om att inget levereras, pengarna dras direkt istället för att reserveras, sakerna finns inte i lager, firman är nästan omöjlig att få tag i mm.

Redigerat av VikingOne, 18 december 2008 - 08:09.


#655

Postad 18 december 2008 - 08:22

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0
Jag tycker det är lite småtrist och samtidigt lite skrämmande att en del vill klaga och skylla på Prisjakt att man inte varit tillräckligt snabba med info osv om vad som nu har hänt när man blivit lurad på sina pengar.

Vad hände med det egna ansvaret över sina pengar och de beslut man tar som konsument?

Visst har det väl kommit fram bra förslag om vad som skulle kunna förbättras här men att som en del gnälla på att det inte varnats mer i tid etc. är väl knappast Prisjakts ansvar?

När det väl kommer till kritan så är det väl ändå ens eget ansvar att man tar reda på fakta och gör en egen bedömning om vilka risker man tar med sina pengar.

#656

Postad 18 december 2008 - 08:40

wyd
  • wyd
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Det skulle förvåna mig om bankerna inte inser att dem på något sätt mot sina kunder måste leverera motsvarande "trygghet" som finns vid kortköp även vid direktbetalning. Jag betalade med direktbetalning och kommer inte att ge mig även om det från banken i förstaläget blir ett NEJ. Det finns många bra kanaler att leverara missnöje genom och det sista bankerna vill ha är dålig PR för sina tjänster. Utan att veta säker kan jag tänka mig att bankerna tjänar bra pengar även vid direktbetalningar som vid användandet av kort..... Eller vad tror ni övriga? Nån som har bra insikt i bankvärlden?

/W

#657

Postad 18 december 2008 - 08:56

cristopherj
  • cristopherj
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Polisanmälan gjord.

Någon som vet vad som gäller när man betalat via direktbetalning?

pratade med swedbank tidigare och dom hänvisade bara till polisen och ville inte ens prata om det när jag nämnde direktbetalning..

#658

Postad 18 december 2008 - 09:30

habomaster
  • habomaster
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Polisanmälan gjord.

Någon som vet vad som gäller när man betalat via direktbetalning?

pratade med swedbank tidigare och dom hänvisade bara till polisen och ville inte ens prata om det när jag nämnde direktbetalning..


Det finns inga försäkringar som gäller när du har gjort en direktbetalning. Det man kan göra är polisanmälan och ev. stämmning.

Redigerat av habomaster, 18 december 2008 - 09:30.


#659

Postad 18 december 2008 - 10:07

Klingan1
  • Klingan1
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Vi har full förståelse för den besvikelse och uppgivenhet som en del av våra besökare upplever inför den stundande julhelgen. En tid som normalt ska väcka känslor som glädje och tacksamhet. Prisjakt har fått, och kommer säkert även i framtiden att få, en del kritik för att vi inte agerar snabbare när olika situationer uppstår. Frågor vi måste ställa oss är:

Är det olagligt att ta ett par veckor på sig att leverera en vara? Är det olagligt att ta upp till 30 dagar på sig att betala tillbaka pengar till kunder som hävt sina köp? Är det olagligt att ha en kundtjänst som är svår att nå?

Som ni säkert gissat är svaret nej på samtliga frågor.

Som prisjämförelsetjänst är vårt mål att presentera en komplett bild av utbud och prisläge inom de produktkategorier som omfattas. Det är då viktigt att dels lista alla företag som via Internet lagligen säljer produkter inom dessa kategorier, dels erbjuda konsumenterna en möjlighet att via forumet och butiksomdömen enkelt och snabbt dela med sig av sina erfarenheter av dessa företag. Prisjakts rekommenderar inga företag. Vi är en sökmotor, att jämföra med Google och gula sidorna, som är specialiserad på produkter och priser.

Vad våra besökare tycker framgår med extrem tydlighet bredvid butikens samtliga listade priser genom att det användarbetyg företaget har fått visas där.

I fallet Kameraexperten Sverige AB har bolaget haft en god historik med bra omdömen. De genomförde stora prissänkningar i månadsskiftet varpå vi valde att göra en anonym provbeställning för att se att saker och ting kom fram som de skulle. Vid beställningen angavs 3-9 dagars leveranstid. Under denna tid var det flertalet som skrev i forumet att de hävt sina köp och fått pengarna tillbaka. Även vi var i kontakt med Kameraexperten vilka hävdade att allt var okej. Naturligtvis nöjde vi oss inte med det utan har haft täta kontakter med kronofogden, tingsrätten, banker, polisen m.fl.. Ingen av dessa hade något som talade emot Kameraexperten. Skulle vi då, när inte ens den utlovade leveranstiden hade nåtts, inlett en varningskampanj eller ha plockat bort butiken? Hade vi plockat bort alla företag som haft leveransstrul eller en otillräcklig kundtjänst kan jag meddela att väldigt många butiker hade drabbats.

Den från början utlovade leveranstiden nåddes varpå ett nytt datum angavs (16 december). När det den 16 december ännu inte fanns några tecken på leverans, samtidigt som Kameraexperten hade helsidesannonser i flera tidningar valde vi att tydligt märka upp butiken i samtliga prislistor där de närvarade. I och med att köpfunktionen stängdes av idag tog vi omedelbart bort Kameraexpertens samtliga listade priser samt butikslänk från Prisjakt.

Som redan nämnts rekommenderar vi inga företag utan vill i stället förse våra besökare med tillräckligt många verktyg och information för att bilda sig en egen uppfattning. Vi är dessutom väldigt intresserade av förslag på realistiska varningssystem där konkreta och förutsägbara orsaker gör att besökarna upplyses om att allt inte står rätt till. Vi kan inte gå på hörsägen utan måste ha någon form av bevis.


Håller med att ni inte kan stå som ansvarig för att KE lurat oss alla.

Att kontakta tingsrätten är en föga tröst för oss som är drabba, för skulle det ramla in en konkursansökan där så är det redan för sent.

Det ni däremot kunde ha gjort och som jag gjorde, var att kolla det som är "hjärtar" kring KE.
Finansbolaget som sköter KE:s korttransaktioner, haterar korttjänstverktyget för att se om det finns några ogentligheter om KE.

Jag fick iaf fram information att det inte stod rätt till och hade ni kontaktat korttransaktionsföretaget om att kunderna inte får sina leveranser, så hade dom sanoligt strypt utbetalningarna på kortköpena till KE mycket tidigare och därmed hade fler fått tillbaks sina pengar.

#660

Postad 18 december 2008 - 10:12

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Jag tycker det är lite småtrist och samtidigt lite skrämmande att en del vill klaga och skylla på Prisjakt att man inte varit tillräckligt snabba med info osv om vad som nu har hänt när man blivit lurad på sina pengar.

Vad hände med det egna ansvaret över sina pengar och de beslut man tar som konsument?

Visst har det väl kommit fram bra förslag om vad som skulle kunna förbättras här men att som en del gnälla på att det inte varnats mer i tid etc. är väl knappast Prisjakts ansvar?

När det väl kommer till kritan så är det väl ändå ens eget ansvar att man tar reda på fakta och gör en egen bedömning om vilka risker man tar med sina pengar.


Prisjakts ide är ju tillhanda hålla information om vilken butik vi ska handla från.
tex detta står på prisjakts sida.
Vilken butik ska jag handla ifrån?

För att underlätta ditt val av butik listar vi priser både med och utan frakt. Dessutom visar vi om en butik är svensk eller utländsk. För de flesta butiker kan du även läsa omdömen från prisjaktsmedlemmar som handlat av butiken


(sen tar dom inte ansvar och det är ju klart, men dom hjälper dig ändå att välja butik)
Prisjakt tar inte något ansvar för eventuella problem som informationen vi eller en återförsäljare presenterar, kan orsaka för användaren. Men har du råkat ut för något problem är vi tacksamma över om du rapporterar det till oss, så att vi kan rätta till felaktig information eller ta bort oseriösa butiker.


Så klart hittar man en produkt på prisjakts sida som har bra pris och omdöme så handlar man ju där. Men litar ju på att prisjakt bara har med seriösa företag. Sen tyvärr som i detta fall är det ju otroligt svårt att hinna upptäcka att det inte står rätt till. Men kanske införa ett varningssystem som håller koll på när ett företag dumpar priserna på massa produkter och det då visas en varning för detta tills man vet att allt står rätt till.

Redigerat av Unregistered764a9dd3, 18 december 2008 - 10:13.


#661

Postad 18 december 2008 - 10:19

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
I mitt fall och jag tror inte att jag är ensam. Detta skulle aldrig ha hänt om prisjakt inte funnits.
Skulle varit långsökt att besöka kameraexpertens sida då jag sökte efter en TV.Helt utan ansvar kan man inte påstå dom vara.
Det finns bra upplysningstjänster och det finns dåliga - Prisjakt tillhör de sämre. Eller kära prisjakt släng in 15 lax åt mig..

#662

Postad 18 december 2008 - 10:30

cristopherj
  • cristopherj
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

I mitt fall och jag tror inte att jag är ensam. Detta skulle aldrig ha hänt om prisjakt inte funnits.
Skulle varit långsökt att besöka kameraexpertens sida då jag sökte efter en TV.Helt utan ansvar kan man inte påstå dom vara.
Det finns bra upplysningstjänster och det finns dåliga - Prisjakt tillhör de sämre. Eller kära prisjakt släng in 15 lax åt mig..


och när ni ändå är igång kan ni slänga in 5698:- åt mig med,

Ö-kalix du kan få komma och kolla på tv hos mig :huh:

#663

Postad 18 december 2008 - 10:31

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Vid sökning många digitalkameror, TV, spelkonsoler m. flera i början av december topprankades KE av Prisjakt. Både när det gällde lägsta pris och KE hade då också goda användaromdömen, allt enligt Prisjakts hemsida. Ska vi fråga en jurist om detta är en rekomendation eller inte? I mina ögon tycker jag det i alla fall är i närheten av en.

Ska man en gång för alla få slut på dessa bedrägeriföretag som dyker upp med jämna mellanrum, måste företag som förmedlar betaltjänster, webbhotell, shoppingssytem och framför allt prisjämförelsesajter ta ett större ansvar.
Annars slipper vi inte dessa problem någonsin. Låt oss börja rätta till problemet i pyttelandet Sverige. Då har vi kommit en bit på vägen.

Det är min åsikt. Är det någon som misstycker?


Håller med dej till 100%. Överväger att låta min advokat att titta på detta. En rådgivningstjänst som sätter oseriösa blufföretag högst upp på sin rankinglista ger oss konsumenter en indirekt uppmaning att handla där.
Förstår inte er som säger att Prisjakt inte har något ansvar i det som hänt och tar dem i försvar, förstår inte hur ni tänker.

#664

Postad 18 december 2008 - 10:39

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Jag tycker det är lite småtrist och samtidigt lite skrämmande att en del vill klaga och skylla på Prisjakt att man inte varit tillräckligt snabba med info osv om vad som nu har hänt när man blivit lurad på sina pengar.

Vad hände med det egna ansvaret över sina pengar och de beslut man tar som konsument?

Visst har det väl kommit fram bra förslag om vad som skulle kunna förbättras här men att som en del gnälla på att det inte varnats mer i tid etc. är väl knappast Prisjakts ansvar?

När det väl kommer till kritan så är det väl ändå ens eget ansvar att man tar reda på fakta och gör en egen bedömning om vilka risker man tar med sina pengar.


En fråga vad är det som är skrämmande. Prisjakt Hur ser eran affärsidé ut skriv den så kan vi återkomma i diskussionen.

#665

Postad 18 december 2008 - 10:41

heanrock
  • heanrock
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Kollar man på butiks omdömen så var det en kille som fick tillbaka sina
pengar IGÅR. Han är nog den enda igår som fick pengar, och säkert den sista :huh:

https://www.prisjakt....php?ftgid=2173

#666

Postad 18 december 2008 - 10:42

Nash_onlyone
  • Nash_onlyone
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag ska aldrig aldrig aldrig aldrig mer betala annat än småbelopp till något företag på nätet som inte är SJ, Telia etc. Ehandeln kan glömma mig!

#667

Postad 18 december 2008 - 10:55

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0

Prisjakts ide är ju tillhanda hålla information om vilken butik vi ska handla från.
tex detta står på prisjakts sida.
Vilken butik ska jag handla ifrån?

För att underlätta ditt val av butik listar vi priser både med och utan frakt. Dessutom visar vi om en butik är svensk eller utländsk. För de flesta butiker kan du även läsa omdömen från prisjaktsmedlemmar som handlat av butiken


(sen tar dom inte ansvar och det är ju klart, men dom hjälper dig ändå att välja butik)
Prisjakt tar inte något ansvar för eventuella problem som informationen vi eller en återförsäljare presenterar, kan orsaka för användaren. Men har du råkat ut för något problem är vi tacksamma över om du rapporterar det till oss, så att vi kan rätta till felaktig information eller ta bort oseriösa butiker.


Så klart hittar man en produkt på prisjakts sida som har bra pris och omdöme så handlar man ju där. Men litar ju på att prisjakt bara har med seriösa företag. Sen tyvärr som i detta fall är det ju otroligt svårt att hinna upptäcka att det inte står rätt till. Men kanske införa ett varningssystem som håller koll på när ett företag dumpar priserna på massa produkter och det då visas en varning för detta tills man vet att allt står rätt till.


Det är ju exakt detta sätt att resonera på som gör att denna trådan exsisterar och att så många i den blvit lurade på sina pengar och att detta fenomen forstätter att överleva år efter år.

Ta eget ansvar och tänk innan handling är en bra början. Att sluta skylla på alla andra när det går fel är en annan. Att stoppa huvudet i sanden och skylla på alla andra över sina egna beslut är inte särskilt konstruktivt eller smart.

Prisjakt, Pricerunner, Google, Internet är alla hjälpmedel att hitta information på. Hur du sen väljer som individ att tolka den informationen är bara ditt egna ansvar.

För skulle alla börja tro att allt som står på nätet är sant och att bara för att en butik har låga priser och råkar finnas med på en sida som Prisjakt att den är 100% pålitlig skulle allt snabbt se rätt illa ut.

Prisjakt är ett hjälpmedel för att hitta bra priser, men väljer man att själv att bortse från uppenbara varningsklockor (blufflåga priser, enbart förskott osv) som i detta fall och peka finger och skylla allt på Prisjakt är enligt mig ren och skär dumhet. Ursäkta franskan!

#668

Postad 18 december 2008 - 10:59

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

Det är ju exakt detta sätt att resonera på som gör att denna trådan exsisterar och att så många i den blvit lurade på sina pengar och att detta fenomen forstätter att överleva år efter år.

Ta eget ansvar och tänk innan handling är en bra början. Att sluta skylla på alla andra när det går fel är en annan. Att stoppa huvudet i sanden och skylla på alla andra över sina egna beslut är inte särskilt konstruktivt eller smart.

Prisjakt, Pricerunner, Google, Internet är alla hjälpmedel att hitta information på. Hur du sen väljer som individ att tolka den informationen är bara ditt egna ansvar.

För skulle alla börja tro att allt som står på nätet är sant och att bara för att en butik har låga priser och råkar finnas med på en sida som Prisjakt att den är 100% pålitlig skulle allt snabbt se rätt illa ut.

Prisjakt är ett hjälpmedel för att hitta bra priser, men väljer man att själv att bortse från uppenbara varningsklockor (blufflåga priser, enbart förskott osv) som i detta fall och peka finger och skylla allt på Prisjakt är enligt mig ren och skär dumhet. Ursäkta franskan!


Word...

Kan bara hålla med.

#669

Postad 18 december 2008 - 11:02

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0

Håller med dej till 100%. Överväger att låta min advokat att titta på detta. En rådgivningstjänst som sätter oseriösa blufföretag högst upp på sin rankinglista ger oss konsumenter en indirekt uppmaning att handla där.
Förstår inte er som säger att Prisjakt inte har något ansvar i det som hänt och tar dem i försvar, förstår inte hur ni tänker.

Ö-kalix

Skillnaden mellan oss är just att vi tänker INNAN och tar ansvar över våra egna handlignar istället för att skylla på det dumma samhället, SJ, GUD, Prisjakt eller välj själv som grundlurat oss hela livet.

Sen om du inte inser den fundamentala skillnaden mellan att "informera" och "uppmana" förstår jag att du skriver som du gör. Men det kanske din advokat kan undervisa dig om?

*** Fixade till citatet (Tomas_D700)

Redigerat av Tomas_D700, 18 december 2008 - 11:22.


#670

Postad 18 december 2008 - 11:07

Andorra
  • Andorra
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hör också till en av de lurade. Första gången jag handlat via nätet och betalat direkt. Kollade därför både på pricerunner och prisjakt efter omdömen och efter som det bara lovade gott så beställde jag en kamera. Känns väldigt surt nu eftersom jag varken kommer få en kamera eller pengarna tillbaka, verkar det som iaf. Svårt att köpa en annan julklapp nu eftersom dom pengarna saknas.

Betalde direkt via banken eftersom jag trodde det var det säkraste sättet.

#671

Postad 18 december 2008 - 11:07

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Eller så kan man kanske använda skallen en gång extra och inse att något är lurt när en liten sketen butik i en förort kan hålla lägre priser än t.ex MediaMarkt och El-Giganten som köper in 10.000-tals artiklar på samma gång.


Ojojoj det där tyder på mycket okunskap en liten butik kan hålla precis samma priser som alla dom stora och oftast bättre, jobbar själv i en liten butik och vi har ett antal produkter med lägsta pris listade här på prisjakt en bra bit under "dom stora jättarna".

Nää kolla upp företaget är nog det enda man kan göra för att försäkra sig mot sånt här.

Sen kan ni ju inte mena allvar när ni skyller på prisjakt, prisjakts uppgift är att lista priser från butiker på nätet, sen kan ju omöjligt prisjakt veta vilka företag som startas är svindlare. (När det sen visar sig att dom inte är seriösa ska dom självklart tas bort)
Skulle ett nystartat företag alltså inte få bli listade här på prisjakt?
Nää rikta er ilska mot KE och er själva.

Eller ska vi gå ihop och stämma CanalDigital för dom låter kanaler som visar TV-shop göra reklam för varor som kanske inte riktigt är så bra som dom försöker visa?

#672

Postad 18 december 2008 - 11:12

Andreas7506
  • Andreas7506
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Ursäkta, men beskyll inte Prisjakt för att ni blivit lurade av KE.

Prisjakt använder förmodligen någon form av automatik för att hämta prisuppgifter från de företag som listas på sidan. Det företag som för tillfället har lägst pris på en produkt kommer att hamna överst i listan om den är sorterad efter bästa pris.
Vem som helst kan starta en webbutik och lägga upp massa produkter för 1 krona, detta företag skulle sedan toppa listan för alla dessa produkter. Men skulle någon beställa en PS3 för 1 krona för att den är först i listan på Prisjakt? Nej, inte troligt...

Omdömena som finns på Prisjakt är skrivna av användare och fram till december hade KE väldigt bra omdömen. Jag köpte själv en produkt från KE och hade, om jag skrivit ett omdöme, gett KE en klar 10:a. Någon sierska jobbar inte på Prisjakt (vad jag känner till), annars hade det kanske varit möjligt för Prisjakt att förutspå att detta skulle hända...

Jag beställde lite varor från Webhallen vid ett tillfälle, dessa varor levererades ca 10 dagar efter utlovat leveransdatum. Skulle Prisjakt tagit bort hela Webhallens sortiment från sin hemsida för denna fruktansvärda handling? Nej, inte troligt...
Det är väldigt svårt att veta var man skall dra gränsen och jag tror på devisen "Oskyldig till motsatsen bevisas".

Jag anser att Prisjakt (och även Pricerunner) agerat mycket bra i detta ärende. Tråkigt dock att många drabbats av KEs uppträdande... :huh:

//Andreas

#673

Postad 18 december 2008 - 11:13

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0

I mitt fall och jag tror inte att jag är ensam. Detta skulle aldrig ha hänt om prisjakt inte funnits.
Skulle varit långsökt att besöka kameraexpertens sida då jag sökte efter en TV.Helt utan ansvar kan man inte påstå dom vara.
Det finns bra upplysningstjänster och det finns dåliga - Prisjakt tillhör de sämre. Eller kära prisjakt släng in 15 lax åt mig..


Detta resonemang talar sitt egna tydliga språk och ger alla som läser det hela förklaringen till varför saker kunnat gå till som de gjort för många och framför allt dig själv i detta fall.

Goddag yxskaft!

Bästa vore väl om internet aldrig funnits, då hade aldrig detta kunnat hända heller!

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 11:13.


#674

Postad 18 december 2008 - 11:14

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Det är ju exakt detta sätt att resonera på som gör att denna trådan exsisterar och att så många i den blvit lurade på sina pengar och att detta fenomen forstätter att överleva år efter år.

Ta eget ansvar och tänk innan handling är en bra början. Att sluta skylla på alla andra när det går fel är en annan. Att stoppa huvudet i sanden och skylla på alla andra över sina egna beslut är inte särskilt konstruktivt eller smart.

Prisjakt, Pricerunner, Google, Internet är alla hjälpmedel att hitta information på. Hur du sen väljer som individ att tolka den informationen är bara ditt egna ansvar.

För skulle alla börja tro att allt som står på nätet är sant och att bara för att en butik har låga priser och råkar finnas med på en sida som Prisjakt att den är 100% pålitlig skulle allt snabbt se rätt illa ut.

Prisjakt är ett hjälpmedel för att hitta bra priser, men väljer man att själv att bortse från uppenbara varningsklockor (blufflåga priser, enbart förskott osv) som i detta fall och peka finger och skylla allt på Prisjakt är enligt mig ren och skär dumhet. Ursäkta franskan!


Att ha med Google i dett är ju helt fel, alla vet att dom bara är en söksida där man hittar info om allt möjligt.

Prisjakts ide är ju att hjälpa oss att köpa, det framgår om du läser på deras sida "Prisjakt är en produkt och prisjämförelsesajt som hjälper dig att hitta rätt produkt till rätt pris."
Alltså vill dom att av den infon jag hittar på deras sida välja vad och hos vem jag ska handla. Sen klart det är jätte svårt för dom att hinna med och stoppa alla bluff-företag som dyker upp lite då och då. Men dom bör nog se över sin tjänst och hitta alternativ för hur dom ska ha koll på dom företag som listas på prisjakt.

#675

Postad 18 december 2008 - 11:15

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Det är ju exakt detta sätt att resonera på som gör att denna trådan exsisterar och att så många i den blvit lurade på sina pengar och att detta fenomen forstätter att överleva år efter år.

Ta eget ansvar och tänk innan handling är en bra början. Att sluta skylla på alla andra när det går fel är en annan. Att stoppa huvudet i sanden och skylla på alla andra över sina egna beslut är inte särskilt konstruktivt eller smart.

Prisjakt, Pricerunner, Google, Internet är alla hjälpmedel att hitta information på. Hur du sen väljer som individ att tolka den informationen är bara ditt egna ansvar.

För skulle alla börja tro att allt som står på nätet är sant och att bara för att en butik har låga priser och råkar finnas med på en sida som Prisjakt att den är 100% pålitlig skulle allt snabbt se rätt illa ut.

Prisjakt är ett hjälpmedel för att hitta bra priser, men väljer man att själv att bortse från uppenbara varningsklockor (blufflåga priser, enbart förskott osv) som i detta fall och peka finger och skylla allt på Prisjakt är enligt mig ren och skär dumhet. Ursäkta franskan!


- Så du menar att Prisjakt kan svära sig fri från ansvar helt och hållet.. Prisjakt får betalt av företag som vill synas i deras tjänst. Företaget betalar för att prisjakts tjänst ska hjälpa företaget att få kunder. Solklart för mig att de har ett ansvar när de marknadsför skumma företag som kameraexperten . Allt annat resonemang är ju bara löjligt.... Att man själv har ett eget ansvar för sina handlingar det har man också men bedriver ett företag vars hela affärsidé är att få människor att gå in på deras kunders shoppingsiter genom en rekommendationstjänst som exponerar företag med de bästa priserna. Då måste man vara mycket noggrannare på det än hittills varit fallet.

En story: En man skulle gå över ett minfält. Vid minfältet står en annan man med en skylt Guide- vill du ha hjälp att gå säkert över fältet! 10 kr
Mannen betalar och frågar guiden var det är säkrast att gå över fältet. Gudien säger att han vet var minorna är och pekar ut en väg som är säker. mannen tackar och börjar gå och efter en stund smäller det och mannen blir av med ena benet.
vems ansvar är det Guidens eller mannens?

Redigerat av Ö-kalix, 18 december 2008 - 11:23.


#676

Postad 18 december 2008 - 11:17

Andreas7506
  • Andreas7506
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Prisjakt får betalt av företag som vill synas i deras tjänst. Företaget betalar för att prisjakts tjänst ska hjälpa företaget att få kunder.


FEL!

Prisjakt indexerar "alla" webbutiker, dock kan företag betala för att få synas med logga i listan.

//Andreas

#677

Postad 18 december 2008 - 11:28

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Måste säja att det är rent löjligt att skyllla sina egna misstag på tex prisjakt och pricerunner.

Var står det att de kollar upp ekonomisk status eller folket bakom olika firmor? Folk som bara snabbt kollar upp saker på nätet och tror allt de läser utan att kritiskt granska själva kommer fortsätta att få problem även framöver.

Varför kan folk inte ta eget ansvar då det går fel?

Jag torr vi alla har gjort blunders då vi köpt saker. Skillnaden är att en del av oss säger "F-n vad klantigt av mig, jag ska lära mig till nästa gång" medan andra säger "F-n vad dåligt av alla/allt annat som inte skyddad mig".

Snart kommer väl gnället över att "jag köpte en pryl och nu hittar jag den billigare på en butik som inte finns på prisjakt - jag vill att prisjakt ger mig pengar".

Löjligt!

En story: En man skulle gå över ett minfält. Vid minfältet står en annan man med en skylt Guide- vill du ha hjälp att gå säkert över fältet! 10 kr
Mannen betalar och frågar guiden var det är säkrast att gå över fältet. Gudien säger att han vet var minorna är och pekar ut en väg som är säker. mannen tackar och börjar gå och efter en stund smäller det och mannen blir av med ena benet.
vems ansvar är det Guidens eller mannens?

Helt irrelevant.
Du har aldrig betalat prisjakt något.

#678

Postad 18 december 2008 - 11:28

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Beställde aldrig från Kameraexperten. Som tur var... Hade det inte varit för Prisjakt, hade jag aldrig gått in på KEs hemsida ens. Så jag kan hålla med om att Prisjakt och Pricerunner har till stor del bidragit till att folk blivit lurade!
Totalt felaktigt av Prisjakt att påstå att man är oskyldig!

#679

Postad 18 december 2008 - 11:28

Rootkit
  • Rootkit
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Som andra redan skrivit om - det är helt befängt att börja kritisera prisjakt bara för att problem har uppstått med Kameraexperten. Man kan ju som sagt inte svartlista butiker så fort leveransproblem inträffar eftersom dessa kan bero på helt legitima saker. Om prisjakt skulle börja med sådant utan att vara helt säker på att det är en bluffbutik så skulle jag tappa förtroendet och börja fundera vems ärenden prisjakt går.

Det är förståeligt att folk är besvikna över att varor ej levereras, men att börja slå vilt omkring sig och kräva ansvar av oskyldiga är bara barnsligt. Ansvaret ligger först och främst på den som gjort fel, dvs Kameraexperten, men även den som faktiskt genomförde ett köp. Jag tycker man kan ana en viss vänsterextremism från vissa skribenter här som verkar tro att de inte ansvarar för sina egna handlingar. Webbköp medför alltid en risk oavsett hur seriös en butik verkar vara!!

#680

Postad 18 december 2008 - 11:28

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0

Att ha med Google i dett är ju helt fel, alla vet att dom bara är en söksida där man hittar info om allt möjligt.

Prisjakts ide är ju att hjälpa oss att köpa, det framgår om du läser på deras sida "Prisjakt är en produkt och prisjämförelsesajt som hjälper dig att hitta rätt produkt till rätt pris."
Alltså vill dom att av den infon jag hittar på deras sida välja vad och hos vem jag ska handla. Sen klart det är jätte svårt för dom att hinna med och stoppa alla bluff-företag som dyker upp lite då och då. Men dom bör nog se över sin tjänst och hitta alternativ för hur dom ska ha koll på dom företag som listas på prisjakt.


Varför skulle Google vara så fel här? Google ger information om de sökord man väljer att söka på. Prisjakt är en sida som ger information om de prodkter du letar efter, info är väl info är väl info?

Sen att Prisjakt utöver det ger dig andra typer av hjälp som tex indexerade priser, omdömen osv är ju bara en bouns och en hjälp.

Som du själv skirver, Prisjakt är en sida som ska HJÄLPA dig att hitta information om de produkter du letar efter. Men att sen försöka hävda att dom sen på nåt magiskt sätt bestämmer åt dig utan egen fri vilja vart du ska köpa den är ju bara rent trams.

Det är väl ingen som tvingar varken dig eller nån annan vart du ska handla dina varor oavsett pris eller butk? Sen att du uppenbarligen är styrd av det som råkar stå överst på en lista på Prisjakt och av den anledningen känner dig tvungen att handla just där är faktiskt ditt eget problem och inte Prisjakts.

#681

Postad 18 december 2008 - 11:28

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

En story: En man skulle gå över ett minfält. Vid minfältet står en annan man med en skylt Guide- vill du ha hjälp att gå säkert över fältet! 10 kr
Mannen betalar och frågar guiden var det är säkrast att gå över fältet. Gudien säger att han vet var minorna är och pekar ut en väg som är säker. mannen tackar och börjar gå och efter en stund smäller det och mannen blir av med ena benet.
vems ansvar är det Guidens eller mannens?


Men hallå det e ju det vi menar att detta är nåt mellan guiden och mannen (KE och dig) inte 3:e parten flygbolaget som flög mannen till platsen där minfältet fanns...

#682

Postad 18 december 2008 - 11:29

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Håller med dej till 100%. Överväger att låta min advokat att titta på detta.

Gör det! Meddela hur det går. Kommer inget besked utgår jag från att han garvade läppen av sig eller att det på annat sätt gav noll.

Redigerat av Unregistered37573cc1, 18 december 2008 - 11:30.


#683

Postad 18 december 2008 - 11:31

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Vilket är detsamma som att Kameraexperten har betalat Prisjakt för att synas Ett avtal har slutits mellan parterna.

Förmodar även att Prisjakt får betalt av företagen på antalet sökträffar när kunderna länkas via Prisjakts site.

#684

Postad 18 december 2008 - 11:34

Andreas7506
  • Andreas7506
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

En story: En man skulle gå över ett minfält. Vid minfältet står en annan man med en skylt Guide- vill du ha hjälp att gå säkert över fältet! 10 kr
Mannen betalar och frågar guiden var det är säkrast att gå över fältet. Gudien säger att han vet var minorna är och pekar ut en väg som är säker. mannen tackar och börjar gå och efter en stund smäller det och mannen blir av med ena benet.
vems ansvar är det Guidens eller mannens?


Historier är roliga, så här är en annan:
En man skulle gå över ett minfält. Vid minfältet står en annan man med en skylt "Minkartor".
- Jag delar ut gratis kartor över minfältet, vilken vill du ha? Denna med den snygga loggan som företaget betalat pengar för att få ha med på kartan, eller denna utan snygg logga?
Mannen väljer den snygga med logga, för han tror att företag med snygga loggor är fett bra på att ha koll på minor.
Sedan tackar han och promenerar igenom minfältet, efter en stund smäller det och mannen blir av med ena benet.
Vems är ansvaret?

//Andreas

#685

Postad 18 december 2008 - 11:34

frelsarn
  • frelsarn
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Nu har jag polisanmält jag också. Banken (Swedbank) var inte till mycket hjälp för tillfället, de tyckte att jag skulle fortsätta försöka kontakta KE ett tag till. Ringer troligtvis till dem (banken) imorgon eller nästa vecka igen för jag har gett upp hoppet om svar från KE.

Redigerat av frelsarn, 18 december 2008 - 11:35.


#686

Postad 18 december 2008 - 11:34

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Beställde aldrig från Kameraexperten. Som tur var... Hade det inte varit för Prisjakt, hade jag aldrig gått in på KEs hemsida ens. Så jag kan hålla med om att Prisjakt och Pricerunner har till stor del bidragit till att folk blivit lurade!
Totalt felaktigt av Prisjakt att påstå att man är oskyldig!

Så om du svarar på ett nigeriabrev (eller viagrabrev) som du får på hotmail är det hotmails fel att du inte kollar upp saken mer?

Vad gjorde du för kontroller själv????????

#687

Postad 18 december 2008 - 11:35

Unregistered68e4e3df
  • Unregistered68e4e3df
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Kan vi inte ägna vår kreativitet/energi till att hjälpa polisen att hitta bedragarna istället...

/Skaten

#688

Postad 18 december 2008 - 11:36

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Vilket är detsamma som att Kameraexperten har betalat Prisjakt för att synas

och om det inte är så - då ger du dig?

#689

Postad 18 december 2008 - 11:36

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Måste säja att det är rent löjligt att skyllla sina egna misstag på tex prisjakt och pricerunner.

Var står det att de kollar upp ekonomisk status eller folket bakom olika firmor? Folk som bara snabbt kollar upp saker på nätet och tror allt de läser utan att kritiskt granska själva kommer fortsätta att få problem även framöver.

Varför kan folk inte ta eget ansvar då det går fel?

Jag torr vi alla har gjort blunders då vi köpt saker. Skillnaden är att en del av oss säger "F-n vad klantigt av mig, jag ska lära mig till nästa gång" medan andra säger "F-n vad dåligt av alla/allt annat som inte skyddad mig".

Snart kommer väl gnället över att "jag köpte en pryl och nu hittar jag den billigare på en butik som inte finns på prisjakt - jag vill att prisjakt ger mig pengar".

Löjligt!


Allvarligt ni måste börja lära er skilja på päron och äpple.

som sagt detta står på prisjakts sida.
"Prisjakt är en produkt och prisjämförelsesajt som hjälper dig att hitta rätt produkt till rätt pris."

Med andra ord, prisjakt finns för att hjälpa dig att hitta rätt produkt. Jag förväntar mig att det som finns på deras sida är okej. Jag vänder mig till prisjakt för jag vill ha hjälp att hitta varor till ett bra pris.

Självklart kommer du kunna hitta billgare varor på andra sidor än dom som är med på prisjakt. Men so what. Jag kan leta själv. Men nu har folk vänt sig till prisjakt för dom vill ha hjälp så som prisjakt erbjuder sig att göra.

#690

Postad 18 december 2008 - 11:36

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

FEL!

Prisjakt indexerar "alla" webbutiker, dock kan företag betala för att få synas med logga i listan.

//Andreas

Alltså exakt samma som t ex Google. Det är många företag som betalar för att synas extra tydligt/alltid i topp vid sökningar på vissa ord på Google.

Prisjakt & Pricerunner går dock ett steg längre och erbjuder mer djupgående information om enskilda företag helt gratis för konsumenten.

En story: En man skulle gå över ett minfält. Vid minfältet står en annan man med en skylt Guide- vill du ha hjälp att gå säkert över fältet! 10 kr
Mannen betalar och frågar guiden var det är säkrast att gå över fältet. Gudien säger att han vet var minorna är och pekar ut en väg som är säker. mannen tackar och börjar gå och efter en stund smäller det och mannen blir av med ena benet.
vems ansvar är det Guidens eller mannens?


Ö-kalix - Vilken liknelse. Om vi skulle ta detta rakt av skulle det i så fall vara KE som skulle kunna stämma Prisjakt eftersom det är KE/butikerna som betalar till prisjakt för att leda dem till "rätt konsumenter", du som medlem/användare av prisjakt har ju inte betalat ett jota för att guidas över detta minfält av internetbutiker och därav är din liknelse inte av relevans.

Kanske kan vara en idé för prisjakt att lyfta/förklara just detta ÄNNU tydligare, att prisjämförelsen och butiksinfon ÄR en gratistjänst och därför står PJ inte för eventuella ekonomiska skador som kan uppstå. Att det är upp till varje besökare att själv ta beslutet och ansvaret och att tjänsterna endast är ett STÖD i konsumentens jakt på bästa pris och en bra leverantör.

Det vore en helt annan femma om ni alla som nu råkat ut för KE om ni betalat t ex Prisjakt för att finna rätt butik för era julklappar.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 18 december 2008 - 11:55.


#691

Postad 18 december 2008 - 11:38

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Men hallå det e ju det vi menar att detta är nåt mellan guiden och mannen (KE och dig) inte 3:e parten flygbolaget som flög mannen till platsen där minfältet fanns...

Vem har pratat om tredje part... Prisjakt är ju Guiden. I exemplet får Guiden betalt.

Det får Även vår Guide men inte av slutkund utan av Kameraexperten. Förstår du?
Tycker detta är intressant - Både Prisjakt och Pricerunner har mycket att lära.

#692

Postad 18 december 2008 - 11:40

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Historier är roliga, så här är en annan:
En man skulle gå över ett minfält. Vid minfältet står en annan man med en skylt "Minkartor".
- Jag delar ut gratis kartor över minfältet, vilken vill du ha? Denna med den snygga loggan som företaget betalat pengar för att få ha med på kartan, eller denna utan snygg logga?
Mannen väljer den snygga med logga, för han tror att företag med snygga loggor är fett bra på att ha koll på minor.
Sedan tackar han och promenerar igenom minfältet, efter en stund smäller det och mannen blir av med ena benet.
Vems är ansvaret?

//Andreas


Allvarligt talat, självklart är det mannen som blev av med benet. han kollade inte upp infon.

Men nu har ju folk kollat upp infon om KE. Dom vände sig till prisjakt som säger "Prisjakt är en produkt och prisjämförelsesajt som hjälper dig att hitta rätt produkt till rätt pris."
Dvs man litar på infon som prisjakt har på sin sida. Så i detta fall med KE så tycker jag att prisjakts produkt har misslyckats. Prisjakt har inte full koll på dom företag dom har på sin sida.

#693

Postad 18 december 2008 - 11:42

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0
Väljer man att inte inse vissa saker kommer inga logiska resonemang kunna föras.

Väljer man att inte ta sitt eget ansvar kommer man göra misstag.

Väljer man att skylla på alla utom sig själv kommer man aldrig lära sig av sina misstag.

Väljer man att se det man vill se, höra det man vill höra och allt annat är fel vet man inte ens om när misstag sker.


Det är bara att gratulera skojarna då det är precis detta förhållningssätt till livet dom utnyttjar, lever och frodas av.

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 11:44.


#694

Postad 18 december 2008 - 11:43

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Vem har pratat om tredje part... Prisjakt är ju Guiden. I exemplet får Guiden betalt.

Det får Även vår Guide men inte av slutkund utan av Kameraexperten. Förstår du?
Tycker detta är intressant - Både Prisjakt och Pricerunner har mycket att lära.

Nej.
1. Du har inte betalt något för tjänsten.
2. Relevans saknas i övrigt. Prisjakt har aldrig erbjudit tjänsten att kontrollera folk bakom företagen eller en betaltjänst för folk är korkade nog att betala i förskott till parter de inte har en aning om.

Din historia skulle ha mer relevans om du frågade guiden var minorna B5/trampmior var. Han svara. Du knallar vidare och trampar på minan C6/truppmina. Sorry - du frågade fel.

Väljer man att inte inse vissa saker kommer inga logiska resonemang kunna föras.

Väljer man att inte ta sit eget ansvar kommer man göra misstag.

Väljer man att skylla på alla utom sig själv kommer man aldrig lära sig av sina misstag.


Det är bara att gratulera skojarna då det är precis detta förhållningssätt till livet dom utnyttjar, lever och frodas av.

Amen! :huh:

#695

Postad 18 december 2008 - 11:44

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Varför skulle Google vara så fel här? Google ger information om de sökord man väljer att söka på. Prisjakt är en sida som ger information om de prodkter du letar efter, info är väl info är väl info?

Sen att Prisjakt utöver det ger dig andra typer av hjälp som tex indexerade priser, omdömen osv är ju bara en bouns och en hjälp.

Som du själv skirver, Prisjakt är en sida som ska HJÄLPA dig att hitta information om de produkter du letar efter. Men att sen försöka hävda att dom sen på nåt magiskt sätt bestämmer åt dig utan egen fri vilja vart du ska köpa den är ju bara rent trams.

Det är väl ingen som tvingar varken dig eller nån annan vart du ska handla dina varor oavsett pris eller butk? Sen att du uppenbarligen är styrd av det som råkar stå överst på en lista på Prisjakt och av den anledningen känner dig tvungen att handla just där är faktiskt ditt eget problem och inte Prisjakts.


Men google säger inte, sök på oss så ska vi hjälpa dig att fatta rätt beslut. Det tycker jag däremot prisjakt gör.
Jag har inte handlat på KE som tur är. Jag tycker bara att prisjakt bör se över sin produkt, vilket kommer vara skit svårt för dom att ha koll på bluff-företag.

#696

Postad 18 december 2008 - 11:47

Andreas7506
  • Andreas7506
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Men nu har ju folk kollat upp infon om KE. Dom vände sig till prisjakt som säger "Prisjakt är en produkt och prisjämförelsesajt som hjälper dig att hitta rätt produkt till rätt pris."
Dvs man litar på infon som prisjakt har på sin sida. Så i detta fall med KE så tycker jag att prisjakts produkt har misslyckats. Prisjakt har inte full koll på dom företag dom har på sin sida.


Det är riktigt, men det hade ju ingen annan heller...

Jag letar ofta information på nätet och det finns mycket som är rena lögner, det är där mitt omdöme som konsument kommer in för att sålla bort det felaktiga från det riktiga.

Visst kunde PJ haft bättre koll på Kameraexperten, men det finns ju inget som säger att inte tex komplett helt plötsligt för för sig att köra en blåsning... Helt omöjligt att förutse..

Tyvärr kommer denna typen av lurendrejerier alltid att förekomma...

//Andreas

#697

Postad 18 december 2008 - 11:48

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Nej.
1. Du har inte betalt något för tjänsten.
2. Relevans saknas i övrigt. Prisjakt har aldrig erbjudit tjänsten att kontrollera folk bakom företagen eller en betaltjänst för folk är korkade nog att betala i förskott till parter de inte har en aning om.

Din historia skulle ha mer relevans om du frågade guiden var minorna B5/trampmior var. Han svara. Du knallar vidare och trampar på minan C6/truppmina. Sorry - du frågade fel.


Amen! :huh:


Ja man är ju korkad att man alls blandat sig in i Prisjakt överhuvudtaget- Varför finns ni egentligen, ni ställer ju bara till med elände... vad gör ni för nytta, är er uppgift att kalla oss för korkade???

Redigerat av Ö-kalix, 18 december 2008 - 11:49.


#698

Postad 18 december 2008 - 11:49

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Ja man är ju korkad att man alls blandat sig in i Prisjakt överhuvudtaget- Varför finns ni egentligen, ni ställer ju bara till med elände... vad gör ni för nytta än att kalla oss för korkade???

Det får du fråga prisjakt - det har jag inget med att göra.

#699

Postad 18 december 2008 - 11:49

umehume
  • umehume
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Vad jag förstått har KE haft med annonser i flera stora elektroniktidningar den senaste månaden, enligt eran logik är de också medskyldiga. :)

Det finns massor med butiker listade på Prisjakt som jag inte skulle handla av, man får själv använda hjärnan och använda butiker med många och bra omdömen. Färre omdömen = högre risk helt enkelt.

Problemet med Kameraexperten är att en skurk som analyserat hur elektronikbranschen fungerar gjort den "perfekta kuppen".
-Köpt upp en butik med bra rykte
-Annonserat i ett stort antal tidningar
-Mitt i julhandeln lagt in lägsta priser på populära produkter
-Haft koll på forumen och betalat tillbaka pengar till de som klagat

På vilka grunder skulle prisjakt tagit bort KE från början? De var sena med leveranser men vilken butik är inte det; jag väntar paket från OnOff som skulle leverats dagen efter och en vecka senare har jag fortfarande inte hört något. De betalade dessutom tillbaka pengarna och svarade på mail, i alla fall den första veckan. Webhallen levererade en gång ett spel sju veckor efter beställningen.

Ni som handlade där har blivit utsatta för en scam och sådant är svårt att skydda sig mot. Själv drog jag öronen åt mig i slutet av november när jag inte hittade någon besöksadress eller kontaktperson.

Sluta vara såssiga och försöka hitta andra syndabockar än ägaren :huh:

#700

Postad 18 december 2008 - 11:51

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Men google säger inte, sök på oss så ska vi hjälpa dig att fatta rätt beslut. Det tycker jag däremot prisjakt gör.
Jag har inte handlat på KE som tur är. Jag tycker bara att prisjakt bör se över sin produkt, vilket kommer vara skit svårt för dom att ha koll på bluff-företag.

Var påstår prijakt att de jobbar med annat än de uppgifter som företag och medlemmar förser dem med?

Har folk ens läst mer om prisjakt och sett att de faktiskt ger råd att SJÄLVA kontrollera mer om företagen de handlar med?
Eller kan det vara så att man surfar in på en sida och tar en massa saker för givet utan att själv kolla upp först?

Undrar även på vilka grunder prisjakt initialt skulle tagit bort företaget? Vore väldigt intressant att höra vad belackarna EXAKT vill attd et ska vara för grunder för att banna ett företag och hur dessa syntes för, säg 3 veckor sedan.

Redigerat av Unregistered37573cc1, 18 december 2008 - 11:54.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.