Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mcdonalds, löjligt små burgare

213 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 01 januari 2009 - 15:42

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Blev chockad hur små Mcdonalds burgare är jämfört med 15 år sen ungefär.

Köpte Big Mac och när jag öppnade kartongen så såg det ut som en miniburgare för dietister, köttbiten kan ju inte vara mer än 45gr.

Vad har hänt? varför har dom gjort dom små?

På Max så motsvarar en Deluxe burgare 4st Big Mac ungefär, där får man dubbla 150grammare.

Att sen Mcdonalds ha mage ta så mycket betalt för denna skit som man inte ens blir mätt på, jag blev tvungen faktiskt att gå in efter jag ätit och köpa 2st Big Mac till för att jag blev helt enkelt inte mätt.

Aldrig jag handlar där igen.

Redigerat av IPTV, 01 januari 2009 - 15:43.

Postad 01 januari 2009 - 15:45

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
McDonalds har väl, mig veterligen, alltid haft samma storlekar på sina "klassiker" typ QP/Bigmac/Mcfeast?

Postad 01 januari 2009 - 15:46

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2 834 inlägg
  • 0
Håller helt med! MC är skit till överpris! Smakar inget heller...

Postad 01 januari 2009 - 15:47

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2 015 inlägg
  • 0
Upplevt det som att de blivit mycket mindre med, äter dock på andra ställen nu som regel.

Postad 01 januari 2009 - 15:48

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
IPTV, det är för att för 15 år sedan när du var ca 6 år såg hamburgaren större ut, eftersom du var liten. Idag när du är vuxen ser hamburgaren liten ut i dina händer. :rolleyes:

Postad 01 januari 2009 - 15:53

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Upplevt det som att de blivit mycket mindre med, äter dock på andra ställen nu som regel.

Jag trodde att jag blivit blind, men tydligen har du märkt det också, Big Mac är mycket mindre än förr i tiden och de har mage ta lika mycket betalt som det vore en stor.

Alla som växte upp som tonåringar början 80-talet vet att burgarna var större då från McDonalds än vad dom är nu.

Postad 01 januari 2009 - 15:53

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0
Mc som alltid varit så prefab, varför äter ni där? Ända skälet till att åka dit är ju El Maco, som inte ens är fast meny, men jägarns va den är goo...

Postad 01 januari 2009 - 15:57

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Mc som alltid varit så prefab, varför äter ni där? Ända skälet till att åka dit är ju El Maco, som inte ens är fast meny, men jägarns va den är goo...

Där jag bor nu har jag Mcdonalds 2 min från bostaden så det är en bekvämlighetsfråga, Max tar cirka 20 minuter med bilen så man drar sig för att sitta åka bara för en måltid.

Postad 01 januari 2009 - 15:58

leopodus
  • leopodus
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Köpte Big Mac och när jag öppnade kartongen så såg det ut som en miniburgare för dietister, köttbiten kan ju inte vara mer än 45gr.

På Max så motsvarar en Deluxe burgare 4st Big Mac ungefär, där får man dubbla 150grammare.

Att sen Mcdonalds ha mage ta så mycket betalt för denna skit som man inte ens blir mätt på, jag blev tvungen faktiskt att gå in efter jag ätit och köpa 2st Big Mac till för att jag blev helt enkelt inte mätt.

Om du tycker att mcdonalds har små burgare, gå till burger king vet jag. Där lär du behöva microskopi.

Postad 01 januari 2009 - 16:02

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 1
Burger King är i klass med Max tycker jag vad gäller smak och storlek samt att jag gillar deras grillsmak.

Men Mcdonalds är ju rena skämtet idag, jag lovar deras burgare har blivit mindre, ska dra ett mail till svenska MC och se vad dom säger.

Jag var i London för tre år sen och då gick jag förbi en MC på Regent Street och blev nyfiken kolla om de hade andra burgare än Sverige, jo det hade dom, de hade en megastor Big Mac, den bestod av 4st Nötskivor istället för två, de hade två varianter där, dessutom hade dom en Xtra large variant av QP.

Varför kan inte Sverige köra med dessa?

Redigerat av IPTV, 01 januari 2009 - 16:03.

Postad 01 januari 2009 - 16:10

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Jag har inte ätit på McDonalds sen 2006, jag blev äcklad när jag hittade lösnagel i salladen. Hade detta hänt i USA så har jag varit miljonär nu DAMN...
Jag ska aldrig lägga min fot på McDonalds, det ser ut som fritidsgård i köket! Max är bäst enligt mig, alltid fräsch mat, Burger King är helt ok också men där måste man köpa en Big King XXL (stavning?) ink plus meny för att man ska bli mätt.

Postad 01 januari 2009 - 16:11

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0

Där jag bor nu har jag Mcdonalds 2 min från bostaden så det är en bekvämlighetsfråga, Max tar cirka 20 minuter med bilen så man drar sig för att sitta åka bara för en måltid.

det jag menade var att det är bättre/billigare att laga en egen måltid, o inte att Max är bättre, men jag förstår dig, om det är bekvämare :rolleyes:

Sluta med den skiten! Ditt nya nyårslöfte, någon gång typ, max en gång per vecka köper jag ,hehe...

Postad 01 januari 2009 - 16:18

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 1
Sibylla, där får man riktiga hamburgare.

Postad 01 januari 2009 - 16:21

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Jag tycker det är omtänksamt av dom, det blir mindre att kräkas upp sen :rolleyes:

Har i stort sett slutat med Donalds, blir magsjuk varje gång jag ätit skiten.

Redigerat av Martin, 01 januari 2009 - 16:21.

Postad 01 januari 2009 - 16:22

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Sibylla, där får man riktiga hamburgare.

Inget goda alls, alldeles för mycket stekfett i dom flesta gatukök och sen kör dom med äcklig Slotts senap.

Dressing har dom ingen, det är vanlig ketchup och senap dom kör med.

Bästa hamburgarna utan tvekan är Mammas i Sthlm.

De gör kanonburgare.

Postad 01 januari 2009 - 16:27

diddi_e
  • diddi_e
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Ni skulle bara veta hur det ser ut i köken på Max o vilka arbetsvillkor de har där.... då skulle ni inte vilja sätta er fot där igen:)

/ En FD restaurangchef på Max

Postad 01 januari 2009 - 16:37

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Den var stor för 30 år sedan, för då var vi mindre :rolleyes:

Postad 01 januari 2009 - 16:43

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Ni skulle bara veta hur det ser ut i köken på Max o vilka arbetsvillkor de har där.... då skulle ni inte vilja sätta er fot där igen:)

/ En FD restaurangchef på Max

Ser inte sämre ut än vad Mcdonalds gör.

När man kör Drive-in ser man in bakom disken hela tiden och det ser helt ok ut, visst personalen får jobba hårt eftersom det är stressigt när mycket folk kommer samtidigt, men det är ju inget konstigt.

Postad 01 januari 2009 - 16:43

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Åtminstonde såg en Big Mac ut som på bilden, inte som idag när man inte kan se skillnad på en big och en vanlig hamburgare, dom är lika små och platta båda två ;)

Postad 01 januari 2009 - 16:46

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Så Mcdonalds policy är att sälja hamburgare till barn och därför är dom inte så stora men barn tycker de är stora?

Det är egentligen inget ställe för vuxna menar du?

Postad 01 januari 2009 - 16:47

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Det var bättre förr, allt var bättre.

Klart de var större förr.

:rolleyes:

Postad 01 januari 2009 - 16:53

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Jag har skickat mail till Mcdonalds VD i Sverige nu.

"Hej, jag gillar inte att ni bluffar med att göra mindre och mindre hamburgare, om vi tar ett exempel med Big Mac så var den nästan tre ggr större på 80-talet, sen förminskade ni den mer och mer med åren och samtidigt hade ni mage ta mer betalt.

Har du tittat på er konkurrens? tex Max, de gör riktiga burgare som man blir mätt av till nästan samma pris.

Har ni haft någon fundering på att reforma era burgare så att dom passar fler kategorier än bara små barn som kan tycka era burgare är stora?

I England så finns det andra alternativ med Big Mac med fyra nötskivor istället för två, är det något ni kan tänka er?

Mvh,

XXXXXX"

Redigerat av IPTV, 01 januari 2009 - 16:53.

Postad 01 januari 2009 - 16:56

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Jag har skickat mail till Mcdonalds VD i Sverige nu.

"Hej, jag gillar inte att ni bluffar med att göra mindre och mindre hamburgare, om vi tar ett exempel med Big Mac så var den nästan tre ggr större på 80-talet, sen förminskade ni den mer och mer med åren och samtidigt hade ni mage ta mer betalt.

Har du tittat på er konkurrens? tex Max, de gör riktiga burgare som man blir mätt av till nästan samma pris.

Har ni haft någon fundering på att reforma era burgare så att dom passar fler kategorier än bara små barn som kan tycka era burgare är stora?

I England så finns det andra alternativ med Big Mac med fyra nötskivor istället för två, är det något ni kan tänka er?

Mvh,

XXXXXX"

hahaha...va skön du är :rolleyes:
Skriv gärna vad han svarar el om han svarar ens.

Postad 01 januari 2009 - 17:11

Salte
  • Salte
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Sen ska ju tilläggas att det är sjukt mycket tillsatser i Max hamburgare, så det är knappas 150gram kött... Vilket också märks tydligt på båda smak och konsistens...

Postad 01 januari 2009 - 17:23

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0
Du jobbar bergis på Mc.... hehe

Nu går jag o köper El Maco, haha....

Postad 01 januari 2009 - 17:41

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

om vi tar ett exempel med Big Mac så var den nästan tre ggr större på 80-talet

Har aldrig reflekterat över att burgarna skulle ha blivit mindre med åren, men det kanske stämmer. Vad jag däremot är helt övertygad om är att Big Mac INTE var nästan 3 ggr större på 80-talet. Hur har du kommit fram till det?

Dessutom är det två st 90-grammare i Max Deluxe, inte två 150 gr. Så att det skulle gå fyra Big Mac på en Deluxe är väl inte helt sant...snarare helt fel.

//P

Redigerat av peppelito, 01 januari 2009 - 17:54.

Postad 01 januari 2009 - 17:45

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0
Jag tycker det är lite intressant vad VD'n på McDonalds svarar, om han nu svarar vilket jag är tveksam till.

Big Mac: enligt Wikipedia har den två stycken 45.4 g köttbitar. Säg 100 g nötkött för det är enkelt.
En Double Big Mac har fyra köttbitar men den finns bara på några på marknader.

Att den skulle ha krymt från 300g till 100 g, glöm det. Jag åt burgare på 80-talet och dom var nog ungefär lika stora som idag. Definitivt inte 3 gånger större. Ibland bör man nog göra en liten rimlighetsanalys innan man påstår något.

Postad 01 januari 2009 - 17:51

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3 928 inlägg
  • 0
Allt handlar ju om smaken. Väljer alla dar i veckan Mcdonalds framför Max. Tycker en Big Mac är kalasgod till skillnad mot Max hamburgare. I dom har dom ju bara majonäs som dressing. Ganska äckligt.

Postad 01 januari 2009 - 17:52

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Shit vad du tar i...

1. Big Mac var lika stor på 80-talet som den är idag.

2. Big Mac är lika stor världen över. Om det nu finns en dubbel Big Mac-meny i England så lär den ju kosta en bra bit över vanliga Big Mac-menyn också. Lösning om man inte är i England: beställ in en extra Big Mac vid sidan av.

3. Enda landet som inte säljer en exakt likadan och exakt lika stor Big Mac är Indien där kokött är heligt. Istället har man lamm. Övriga ingredienser och tillagningssätt är detsamma. Dock får man ionte kalla den Big Mac eftersom den inte är identisk med en Big Mac. Istället har man valt det helt uuuuunderbara namnet Maharadja Mac och Co. :rolleyes:

Postad 01 januari 2009 - 17:56

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Så Mcdonalds policy är att sälja hamburgare till barn och därför är dom inte så stora men barn tycker de är stora?

Det är egentligen inget ställe för vuxna menar du?

Det är väl för alla som vill äta där.

Tror storleken är en faställd standard oberoende var man äter, det är bara våra glupska magar som blivit större :rolleyes:

Postad 01 januari 2009 - 18:01

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
tyckte det var igår som en Big Mac burgare kosta 24kr/st nu är det väl 40kr va ?

Postad 01 januari 2009 - 18:03

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

tyckte det var igår som en Big Mac burgare kosta 24kr/st nu är det väl 40kr va ?

Meny kostade 39kr hur länge som helst, nu är den väl runt 60 kr?

Postad 01 januari 2009 - 18:09

Unregistered38522
  • Unregistered38522
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
ja mcd har blivit okristligt dyrt!!!man får ju välta i sig mat för närmare 100kr.Nej ja tycker att det bara har blivit sämre,maten är inte värd pengarna!37 eller 39 kr som en big mac å company kostade innan är rimligt,inte mer i alla fall

Postad 01 januari 2009 - 18:18

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1 030 inlägg
  • 0
Sist jag åt mig riktigt mätt på McDonalds åt jag för rätt mycket pengar:-, 1 Big Mac meny + plusmenyn (aka. little mac menar ~90g kött det är ju ingenting, på många gatukiosker kan man få 200g hamburgare), 1 QP Cheese burgare, 2 Cheeseburgare och en Chockladmuffins. Visst jag är rätt stor i maten, men deras hamburgare innehåller ju nästan inget alls, man känner sig inte alls mätt efter man ätit något där.

Postad 01 januari 2009 - 18:21

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Jag måste köra en Big & Co + 2 extra Big Mac för att bli mätt. Beställer jämt utan gruka för att dom ska vara varma =)

Postad 01 januari 2009 - 18:22

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Nu för tiden äter jag oftast 4st Big Mac, stor fries och stor cola på McD.

Man blir fan inte mätt annars.

På Max räcker det med ett Max de Luxe mål så blir jag mätt, skillnaden är att jag får betala dubbelt så mycket på McD för att bli mätt.

Postad 01 januari 2009 - 18:31

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

• 1 364 inlägg
  • 0

Jag tycker det är omtänksamt av dom, det blir mindre att kräkas upp sen :rolleyes:

Har i stort sett slutat med Donalds, blir magsjuk varje gång jag ätit skiten.

Glutenintolerant? ;)

/Johan

Postad 01 januari 2009 - 19:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlägg
  • 1

Sen ska ju tilläggas att det är sjukt mycket tillsatser i Max hamburgare, så det är knappas 150gram kött... Vilket också märks tydligt på båda smak och konsistens...

Där har du fel.

Antar att du har läst Aftonbladet. Det handlade inte om hamburgare, utan om kycklingburgare, där dressingen innehöll fler tillsatser än på Mc Donalds.

Postad 01 januari 2009 - 19:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Glutenintolerant? :rolleyes:

/Johan

Nej, bara intolerant mot dessa bakteriehärdar som kallas hamburgare.

Donalds i Sverige borde ta ett studiebesök typ i hong kong eller liknande. Där smakar deras burgare gott, och ser dessutom aptitliga ut.

Postad 01 januari 2009 - 19:39

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

Där har du fel.

Antar att du har läst Aftonbladet. Det handlade inte om hamburgare, utan om kycklingburgare, där dressingen innehöll fler tillsatser än på Mc Donalds.

Tror att han syftar på köttet och dess "kötthalt". Är väl endast Burger King som inte har i en massa ströbröd och andra tillsatser.

Själv har jag MAX som favorit, men Burger King är bra dom också.

EDIT: Testfaktas analys av fem vanliga hamburgerfabrikat.

Redigerat av jonitz, 01 januari 2009 - 19:46.

Postad 01 januari 2009 - 19:44

Zlim
  • Zlim
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Är väl endast Burger King som inte har i en massa ströbröd och andra tillsatser.

Precis, för deras goda röksmak är helt naturlig :rolleyes:

Postad 01 januari 2009 - 19:48

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0

Precis, för deras goda röksmak är helt naturlig ;)

Fast med diskmedels smak *Mumms* :rolleyes:

Postad 01 januari 2009 - 19:51

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

Precis, för deras goda röksmak är helt naturlig :rolleyes:

Enligt testfakta så finns ingen tillsats i om jag läser rätt...

Postad 01 januari 2009 - 20:17

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Max kör med svenskt kött medans McD kör med nåt skitkött från Rumänien med tillsatser.

Postad 01 januari 2009 - 20:32

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Max kör med svenskt kött medans McD kör med nåt skitkött från Rumänien med tillsatser.

Ska man skriva sådant så är det ju bra med en källa. Enligt McDonald's hemsida innehåller hamburgarna endat 100% nötkött från Sverige, Irland och Tyskland. Hör av dig till en kvällstidning med ditt scoop, du kanske får bra betalt!

I övrigt tycker jag att tillsatsskräcken är något överdriven.

Postad 01 januari 2009 - 20:41

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Ska man skriva sådant så är det ju bra med en källa. Enligt McDonald's hemsida innehåller hamburgarna endat 100% nötkött från Sverige, Irland och Tyskland. Hör av dig till en kvällstidning med ditt scoop, du kanske får bra betalt!

I övrigt tycker jag att tillsatsskräcken är något överdriven.

Så klart McD blandar ut köttet, kan ju vem som helst se, de blandar förmodligen ut det med mjöl och annat.

En McD kostar säkert max 5:- för dom totalt med tanke på vad det innehåller.

Ett futtigt salladsblad av passerat bäst före datum får man på den uttorkade köttsulan, sen lite kräksslem på kötthybriden, och sen på med brödet.

Hamburgerbrödet köper McD från Skogaholm.

Redigerat av IPTV, 01 januari 2009 - 20:42.

Postad 01 januari 2009 - 20:49

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

Så klart McD blandar ut köttet, kan ju vem som helst se, de blandar förmodligen ut det med mjöl och annat.

Enligt testfakta så har McD ingen tillsats förutom salt. McD själva säger att det tillförs när den steks.
(Och köttet kommer från Sverige, Irland, Tyskland och Finland.)

Postad 01 januari 2009 - 21:27

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

En McD kostar säkert max 5:- för dom totalt med tanke på vad det innehåller.

Ett futtigt salladsblad av passerat bäst före datum får man på den uttorkade köttsulan, sen lite kräksslem på kötthybriden, och sen på med brödet.

Hamburgerbrödet köper McD från Skogaholm.

Har du något av värde bakom det du påstår? Tidigare hade dom ju krympt med en faktor 3 sedan 80-talet.

Redigerat av Mr_Tom, 01 januari 2009 - 21:29.

Postad 01 januari 2009 - 22:55

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0

Den absolut största odlade myten (förmodligen konspirerat av LRF) är det svenska köttets överlägsenhet, vad är det som gör svenskt kött bättre än utländskt? Nötkreatur som går ute och äter gräs 12 månader av året i Australien eller Argentina (för att nämna några) utklassar svenskt kött (där nötkreaturen står inne i en lada hela vintern och äter torrfoder (bl.a. bestående av torkat och malet slakteriavfall)) med råge.

Jag är uppriktigt trött på den odlade myten av svensk mats extrema förträfflighet, och hur mycket bättre den är. Ta mjölken, vi dricker förmodligen mest mjölk per vuxen i världen, trots det ligger vi högt på listan över skador pga. av sköra skelett, intressant, vi är det enda land i världen som tillsätter d-vitamin i mjölken (helt i onödan), vad händer med skelettet när stora mängder d-vitamin tillförs?

Hade det rört sig om något annat än mat så hade hela fixeringen vid det "rena sunda överlägsna svenska" tett sig olustig och främlingsfientlig!

EK

Postad 01 januari 2009 - 23:06

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Fan vad du trollar, det räcker väl med att helt enkelt inte äta där, eller?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • MadVR Core videoprocessor
    Globe
    2025-04-26 20:58:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.