Lång tid mellan uppdateringarna här nu, men har troféer som jag är ruggigt nöjd över på senaste tiden. Så då var det dags att skriva av sig lite här igen.
100% Sparkle 2
Sparkle och olika kloner av det är väl något dom flesta har sett och antagligen spelat någon gång. Inget revolutionerande här, men stabil mekanik och bra flyt i kontrollen, vilket krävs om man ska kunna klara av dom svåraste banorna på högsta svårighetsgraden. Blev en del nötande och även om svårighetsgraden för 100% är ganska hög så kändes det egentligen aldrig omöjligt.
100% NBA 2K19: The Prelude
Copy/Paste av vad jag skrev några inlägg upp om 2K18-upplagan 
#106 + 100%: Mafia III
Gillade detta mer än jag trodde jag skulle göra. Bilkörningen är skönt arkadig med slowmotion-funktionen, som i tidigare Mafiaspel om jag kommer ihåg rätt. Tyvärr blir storyn lite utdragen mot slutet av spelet och platina kräver två genomspelningar. Som tur är går andra genomspelningen betydligt snabbare när man bara koncentrerar sig på storyn.
De tre DLC-paketen är helt okej, men tillför inte allt för mycket nytt.
#107: Murdered: Soul Suspect
Vet inte vad jag hade förväntat mig av detta spelet, men det överraskade ändå en del. För mig var det storyn (klassisk deckare, men som spöke) som höll spelet flytande. Spelmekaniken, där man letar efter ledtrådar och förhör personer, är väldigt linjär tyvärr. Enkel Platina.
#108: Unravel
Förstått att detta svenska plattformsspel har fått väldigt många fans, och jag kan förstå varför. Det är väldigt mysigt och skaparna har verkligen lyckats ge spelet en svensk känsla och miljö. Lagom långt och en ganska mörk story. Det finns några luriga troféer, men jämfört med andra plattformare så är det inget avancerat.
#109: Burly Men At Sea
Peka-klicka-äventyr av det allra enklaste slaget. En genomspelning tar runt 10 minuter och storyn baseras helt och hållet på vilka val du gör vid olika "vägsjäl". De olika valen är i min mening fullständigt dolda. Jag fattade till exempel inte ens att jag hade gjort några val när jag var klar med första genomspelningen. Mycket bättre på den punkten än vad t.ex. TellTale har varit med sina spel. Underbar humor full med metaskämt. Mycket enkel platina.
#110 + 100%: Assassin's Creed Origins
Även om jag spelat de flest AC-spel så kan även jag erkänna att kvalitén har varierat. Detta är definitivt ett steg uppåt när det gäller just kvalitén. Troféerna är desamma som det brukar vara i den här serien, de är inte heller speciellt svåra.
#111: Rogue Aces
Överraskande rolig sidskjutare. Man styr ett stridsflygplan som startar på ett hangarfartyg och ska sedan skjuta på mer eller mindre allt som rör sig. Spelet har några olika spelsätt där Hot Potato var en av de mer oväntade och roliga. Man ska skjuta sig ur sitt plan för att sedan hijacka ett fiendeplan i luften. Ju fler man klarar av desto högre poäng. Ganska svår platina, men om man tar det lugnt och metodiskt och sparar flitigt är det fullt genomförbart.
#112: Call of Duty: Modern Warfare Remastered
Spelet i sig behöver väl ingen presentation, men här är den första trofén med "braging-rights". Att klara Mile High Club på Veteran, utan fuska...det tog många timmar, ännu fler försök och mångdubbelt fler svordomar. Men åh vad underbart när man klarade det.
#113: Game of Thrones
TellTales Game of Thrones är precis som alla andra TellTale-spel som kommit sedan Walking Dead S1. Vet inte om jag sticker ut hakan nu, men TellTale är ingen bra spelstudio. De gör, vad som borde vara, de minst prestandakrävande spelen men lyckas aldrig finslipa dem. Det hackar och buggar i bilderna vilket är helt sjukt. De är hyfsade på att skriva story, men det känns ju som vanligt som att de val man gör inte spelar någon roll över huvud taget. Den enklaste typen av platina, men inget spel att skriva hem om.
#114: The Witness
Här kommer den andra trofén jag är riktigt nöjd med. Men först om spelet i stort; Det här är egentligen ett enda stort IQ-test. Det är BARA paneler med olika typer av labyrinter som ska lösas. Det finns ca 10 olika mekaniker och totalt runt 500 pussel. De första 5 minuterna är lite tutorial i övrigt måste man förstå de olika mekanikerna själv. Det finns paneler där olika mekaniker förklaras, men det är inte säkert att du hittar dessa paneler i den ordning du behöver. När man väl kommer in i tänket är det riktigt roligt. Spelet avslutas, om man löst alla områden, med en challenge som går på tid och med slumpgenererade pussel, det går alltså inte lösa med en walkthrough. Tidigare kunde man pausa tiden för att lösa pusslen, men den möjligheten har patchats bort. Så nu är det bara att nöta, och nöta fick jag göra. Underbar känsla när man insåg att sista pusslet skulle gå i lås. Rekommenderar verkligen detta spel för dem som gillar tankenötter och pussel.
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 01 maj 2019 - 21:04.