Lost Planet 2
108 svar till detta ämne
Postad 07 maj 2010 - 16:19
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
IGN har recenserat och verkar lagom nöjda...
Betyg:
Closing Comments:
Postad 07 maj 2010 - 17:05
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
IGN: We suck at games so Lost Planet 2 is no fun. Här är fler: http://www.gameranki...2/articles.htmlVisst är spelet svårt, på en bana trodde vi det var omöjligt med respawnande fiender och kontrollpunkter man ska vakta, men vi är TVÅ och fixar det som egentligen är till för fyra. Hittills iaf. Det är lite oldschool över LP2 med oförlåtande checkpoints och tuffa och många fiender. Ena banan kan vara en promenad i parken medan nästa kan vara assvår, det är variationen och överraskningsmomenten som gör det roligt. Önskar bara att skärmen var större i splitscreen, men online coop lär vara fett. Men neh.. IGN suger. Läs någon av övriga recensioner istället eller vänta på min Vi får förresten inte gå online så vi kan inte testa den biten. Vet ej varför. Och jag vet inte hur kul det är att spela ensam, det är som sagt gjort för flera spelare. AI-kompisar dont cut it.
Redigerat av Zoiler, 07 maj 2010 - 17:05.
Postad 08 maj 2010 - 18:13
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
5.5 av Gamespot. Seriously.. det här är ju helt underbart. 90% av spelen vi får idag är pissenkla och mainstreamade, när väl ett utmanande spel kommer så lipar de mäktigaste sidorna om att det är för svårt. Wohoo. Det finns svårighetsgradsinställningar, använd dem plz. Sånt här är anledningen till att vi kommer fortsätta få mainstreamade spel där man slipper tänka. The Good * Fantastic production values * Loads of gameplay variety * A ton of online content * Competitive play can be good fun. The Bad * Abysmal friendly and enemy AI * Awful mission design * Relies too much on taking control away from the player * All sorts of small, deadly flaws.
But if there's one mission destined to be remembered as one of the worst shooter levels of all time, it's certainly one involving two speeding trains. The first two-thirds are mind-numbingly frustrating, particularly if you tackle the campaign on your own. A couple of enormous rocket turrets pummel you, easily knocking you off the train and wasting precious respawns, all while your AI companions run in place, stuck against doors that don't open. Many of Lost Planet 2's levels are designed to kill you should you get knocked out of them, which is a bizarre design choice considering the frequency with which you get knocked back, and the force with which it happens. But what makes this level worth special mention is its staggeringly awful final third. A giant worm akrid attacks the speeding locomotive, a diagram of the train you've never seen before appears on the screen, and you're told--absolutely nothing.
As it turns out, you need to do several things in this sequence: load ammo into the giant weapon up top, extinguish fires that erupt down below, use side turrets to whittle away at that akrid, and so on. But you're left to figure all this out on your own. Once you do, the tasks are at least manageable if you have co-op buddies along for the ride. If you're on your own, you get absolutely no help from the putrid AI, which might help load the giant cannon but will otherwise wander about as if dumbfounded by the whole scenario. They don't activate the extinguishers, man the turrets, or do anything else the mission desperately requires. And should you fail, you start the entire lengthy chapter from the beginning.
Sicket snicksnack.. worst of all time. Svårt ja, men vi klarade det trots allt med en gång. Många av de här dåliga betygen verkar komma från folk som spelar ensamma, men det är som att köra Left 4 Dead själv och sedan recensera utifrån det. De fattar inte. *facepalm*
Postad 09 maj 2010 - 10:33
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
5.5 av Gamespot. Seriously.. det här är ju helt underbart. 90% av spelen vi får idag är pissenkla och mainstreamade, när väl ett utmanande spel kommer så lipar de mäktigaste sidorna om att det är för svårt. Wohoo. Det finns svårighetsgradsinställningar, använd dem plz. Sånt här är anledningen till att vi kommer fortsätta få mainstreamade spel där man slipper tänka.
Sicket snicksnack.. worst of all time. Svårt ja, men vi klarade det trots allt med en gång.
Många av de här dåliga betygen verkar komma från folk som spelar ensamma, men det är som att köra Left 4 Dead själv och sedan recensera utifrån det. De fattar inte. *facepalm*
Vilka loosers, ha ha det här låter jätte intressant
Postad 09 maj 2010 - 22:23
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
Varvade det idag. Tog 10 timmar gentemot IGNs 14
Postad 10 maj 2010 - 22:55
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
Recension uppe Lost Planet 2
Postad 10 maj 2010 - 23:37
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Postad 11 maj 2010 - 15:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
Läst på GAF av nya köpare: Finished Episode 4 - a four mission chapter in online co-op. Amazing the things they crammed into this game. Underwater mech shooting action and RIDICULOUS underwater boss fight. So damn epic. ------ I'm looking forward to the end of Ep 4. Me and my buddy just finished the submarine theft.
Btw, am I crazy, or was the Railway gun Red Eye fight AWESOME in co-op? Truly truly awesome level. Maybe reviewers should start playing multiplayer games WITH PEOPLE. ----- Freakin' awesome. It is WAY satisfying loading the railgun (while a friend cools the ship) and taking a portion of the Red Eye Worm flesh off. Yep, I think the early review builds were missing online people who were actually good at the game haha. ----- So, yes it's difficult. Does it make the game horrible? Nah. In Mega Man you get three lives and die with one hit of spike. It seems like people like their games to be a total breeze nowadays, but this kind of goes back to old school basics. You get better each time you play, then you win.
This scenario is also pretty awesome if you have all four players running their top game through the mission. Requires total coordination and strategy. ------- Lost Planet 2 is first and foremost a multiplayer based game. Hell, the day they announced the game and it's features, I figured that out. The demos were, *gasp*, multiplayer based.
Even the blasting "reviews" all say two things: single player sucks, multiplayer is awesome.
Could the picture be any clearer? I mean, seriously.
Perhaps what's worse are the reviews critisizing the game's rulesets. Complaining about shared thermal pool? How many other prominent games feature game modes with "shared" life amongst a team? Complaining about your character being thrown around? Would they have complained if there was no physics instead?
Guys. Seriously. This is just ridiculous.
Gamers cry and cry for coop based games and here is perhaps one of the best, most fun and entertaining coop based games ever made. If you've even had a sliver of interest in picking this up ... do so.
Intressant eftersom det är precis mina observeringar. Tycker det är för dåligt att de två största sidorna ger amatöromdömen gång på gång. Förstår inte varför hajpen är noll kring det här med tanke på hur mycket alla verkar gilla coop. Ettan var mycket mer omdiskuterad och det är för sjutton sämre.
Postad 11 maj 2010 - 16:07
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Jo coop är jättekul att lira  recensenterna är antagligen ensamma när de spelar och de är antagligen inte lika 'brajta' samt håller lägre klass än du Zoiler
Postad 11 maj 2010 - 20:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
Äh, jag tycker bara de borde ta lite större ansvar med tanke på hur många miljoner de har chansen att nå ut till. Ska bli intressant att se siffrorna för detta men tyvärr lär det bli skit. Och det är tråkigt för då blir det ännu mer mainstreamspel.
Postad 11 maj 2010 - 20:08
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Mao förtjänar spelet 'bättre' recensioner än vad den nu lär få då.
Postad 11 maj 2010 - 22:09
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
Ja.. det är nog en del som missar poängen. Det ligger på sämre betyg än ettan... inte verkligt.
Postad 11 maj 2010 - 22:22
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Jag kommer definitivt att skaffa det här. Har redan spelat igenom Gear 1 & 2 samt RE5 två ganger vardera. Bliv eventuellt ett varv till i Halo 3 i coop. Coop FTW.
Postad 11 maj 2010 - 23:43
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Jag drog mitt strå till stacken idag iaf, hittade det för 350kr här i Irland, verkade som ett väldigt bra pris tyckte jag.
Postad 11 maj 2010 - 23:50
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
350 kr är ett riktigt bra pris.
Postad 12 maj 2010 - 00:39
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
Jag drog mitt strå till stacken idag iaf, hittade det för 350kr här i Irland, verkade som ett väldigt bra pris tyckte jag.
A true trooper. Måste du hitta någon att spela med också Lite väl billigt pris med tanke på att det är nytt dock, men de kanske är billiga på den gröna ön normalt.
Postad 12 maj 2010 - 00:59
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Jag bor tillsammans med 2 killar så det är nog inga problem 
Rent allmänt verkar det inte vara billigare spel här dock, så jag vart lite chockad när jag hittade det här.
btw, kan man spela 3 eller t.o.m. 4 på samma TV?
Vi spelade ca en timme 2st splitscreen, men kanske är intressant att skaffa en handkontroll till isånnafall.
Postad 12 maj 2010 - 10:07
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Splitscreen är inte ovanligt, minns inte villkoren för det här spelet dock, men tror det var endast coop.
Postad 12 maj 2010 - 15:50
Filip_M
-
Filip_M
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Nä, tyvärr så funkar endast splitscreen co-op för två pers. Annars måste man gå online och hitta spelarbröder.
350 kr beror nog på att Lost Planet 2 har fått ett dåligt rykte? Inte så konstigt med surkärringar till recensenter och att spelidén från ettan var lite tveksam.
Postad 12 maj 2010 - 15:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
350 kr beror nog på att Lost Planet 2 har fått ett dåligt rykte? Inte så konstigt med surkärringar till recensenter och att spelidén från ettan var lite tveksam.
Så snabbt sänker ingen priset.. =P Derp: Om du bor med två kassa spelare så blir det bara en last iom att ni delar samma liv  . Som jag som får rädda Filip hela tiden men så är det ju
Redigerat av Zoiler, 12 maj 2010 - 15:58.
Postad 12 maj 2010 - 15:57
Filip_M
-
Filip_M
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Rusta, Lidl eller Netto hade gjort det, men jag tvivlar på att sånt finns på Irland.
Postad 12 maj 2010 - 16:48
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Recensenterna vet vi nu vad dom går för, därmed är Zoiler 'the master guru ultimate recensent' #1 alla kategorier.
Zoiler: kanske jag ska tipsa flera tidningar att kontakta dig för framtida recensioner, eller hur!
Postad 12 maj 2010 - 17:21
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Recensenterna vet vi nu vad dom går för, därmed är Zoiler 'the master guru ultimate recensent' #1 alla kategorier.
Ja, eller hur. Spelet verkar vara ett opolerat hafsverk. Giant Bombs recension stärkte de misstankarna.
Postad 12 maj 2010 - 19:36
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4 105 inlägg
Ja, eller hur. Spelet verkar vara ett opolerat hafsverk. Giant Bombs recension stärkte de misstankarna.
Recensioner är högst personliga. Själv valde jag att ge Alan Wake 5/5 även om det var värt max en 4/5 då jag hade så grymt kul med det. Och det är förmodligen samma sak här. Ett egentligen rätt medelmåttigt spel som man har jävligt kul med. Är det ett dåligt spel?
Postad 12 maj 2010 - 20:27
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Bra underhållning är för mig ett tecken på att det håller hög klass
Postad 12 maj 2010 - 21:42
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Ett egentligen rätt medelmåttigt spel som man har jävligt kul med. Är det ett dåligt spel?
Jo, jag förstår vad du menar. Vi hade rätt roligt med 50 cent spelet, men bra vart det inte. Samma sak med Saints Row, fullt med buggar som gjorde det nästan ospelbart men man kunde ändå ha överseende för det var skoj. Men i Lost Planet 2 fallet verkar det kräva co-op, utan att ha något som helst modernt co-op stöd. Alla spelarna måste vara på exakt samma plats i storyn; hoppar man in när spelet pågår så fastnar man i nån sorts 'lobby' där man får vänta tills hosten träffar på en checkpoint. Och tydligen är dessa ungefär separerade med 45 minuters intervaller. Och just detta med låånga intervaller mellan checkpoints... Visst, man kan ju hävda att detta är 'oldskool' svårighetsgrader där spelaren ska straffas genom att spela om samma ###### sekvenser om och om igen tills de klarar det. Men det finns ett skäl till att det förfarandet är förlegat. Och det handlar inte om att alla spel mainstreamas, utan det handlar om att spelutvecklarna förstår varför folk spelar spel. Ta varje populärt spel som släppts den här generationen, tror du att de (Halo, Gears of War, CoD, etc, etc) hade fått nån som helst genomslagskraft om de hade straffat spelaren genom att skicka dem 45 minuter tillbaks varje gång de hade dött? Det enda spelet jag kan tänka mig där detta faktiskt fungerat är ett annat Capcom spel, nämligen Dead Rising. Men där hade de en annan infallsvinkel än ett rent run-n-gun. Och det är de punkterna som kan analyseras objektivt. Rent subjektivt verkar recensenterna vara rätt överens om att själva spelmekaniken är trasig, men det kan jag ha överseende med, just pga att det är en subjektiv bedömning.
Postad 12 maj 2010 - 23:34
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
För det första, Humming kritiserar alltid mina recensioner no matter what. That's just the way the cookie crumbles. För det andra, kollar man på Metacritic så ligger 15 recensioner på 77% eller över och 12 under 77%. Fler tycker alltå spelet borde ligga på ett väldigt högt betyg än vad "hafsverk" brukar få. Och inte för att vara en trasig skiva men de som satt lågt betyg gör det för att de är kassa eller spelar ensamma. Ta den som ger 50% (gamedaily) Even worse, the game's not much fun to play. Each of the six episodes have a series of chapters full of unclear mission objectives; most times, Capcom doesn't give you hints on what to do next, so instead of making progress, you fumble around repeatedly blasting the same monster and/or revisiting the same old areas hoping for some clue, anything, to stand out.
Aaaa.. jättesvårt att veta vad man ska göra om man är en treåring. Sorry, men de har inte fattat grejen eller så är de inkompetenta. Ta varje populärt spel som släppts den här generationen, tror du att de (Halo, Gears of War, CoD, etc, etc) hade fått nån som helst genomslagskraft om de hade straffat spelaren genom att skicka dem 45 minuter tillbaks varje gång de hade dött? Det enda spelet jag kan tänka mig där detta faktiskt fungerat är ett annat Capcom spel, nämligen Dead Rising. Men där hade de en annan infallsvinkel än ett rent run-n-gun.
Men hallåe, du kan inte jämföra med Halo etc där du har ett (1) liv. I Lost Planet kan du dö flera gånger och du får extraliv för varje nod du tar. Du har också nästan obegränsad med helning. Det är som Super Mario. Enda gången du dör är när du tappar alla dina extraliv. Men i Lost Planet 2 fallet verkar det kräva co-op, utan att ha något som helst modernt co-op stöd. Alla spelarna måste vara på exakt samma plats i storyn; hoppar man in när spelet pågår så fastnar man i nån sorts 'lobby' där man får vänta tills hosten träffar på en checkpoint. Och tydligen är dessa ungefär separerade med 45 minuters intervaller.
Spelar det egentligen någon roll dock? Jag brukar inte spela co-op med okända människor och när jag spelar kör jag ändå med samma spelare genom hela skiten. För övrigt, är recensenterna överens om att spelmekaniken är trasig eller hur många av de 27 recensionerna på t ex Metacritic + svenska recensioner har du läst? Skulle inte tro att de flesta har den inställningen. Zoiler: kanske jag ska tipsa flera tidningar att kontakta dig för framtida recensioner, eller hur! 
Flera? Vilka har du kontaktat hittills  ?
Postad 13 maj 2010 - 01:16
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Men hallåe, du kan inte jämföra med Halo etc där du har ett (1) liv. I Lost Planet kan du dö flera gånger och du får extraliv för varje nod du tar.
Ah. I see. Ok, då är det kanske lite mer förlåtligt. Även om jag nog rent generellt föredrar tätare checkpoints ifall någon i gruppen skulle få problem med sitt internet eller liknande. Rent generellt alltså, kanske fungerar jättebra i Lost Planet 2? Spelar det egentligen någon roll dock? Jag brukar inte spela co-op med okända människor och när jag spelar kör jag ändå med samma spelare genom hela skiten.
Jo, men med 4 spelare krävs det ett fungerande matchmaking system. Vet bara hur jobbigt det var i Borderlands när nån snubbe hamnade utanför story-synken och där var vi bara 3 stycken. Hade det inte varit rätt gött att få in nån till i kampanjen som hade hjälpt till även om ni inte var jättebundisar? Kanske bara nån på din friendslist som såg att du spelade det och ville bara hoppa in och hjälpa till lite? Eller tom nån främling på internet som du kan kicka om han inte sköter sig? Större delen av Gears of War 1 spelade jag med främlingar och det fungerade jättebra. För övrigt, är recensenterna överens om att spelmekaniken är trasig eller hur många av de 27 recensionerna på t ex Metacritic + svenska recensioner har du läst? Skulle inte tro att de flesta har den inställningen.
Läser inte så många recensioner. Kollar på metacritic för att få en idé om hur landet ligger och sen läser jag de 2-3 recencenterna som jag har byggt upp ett företroende för.
Postad 13 maj 2010 - 03:31
Filip_M
-
Filip_M
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Läser inte så många recensioner. Kollar på metacritic för att få en idé om hur landet ligger och sen läser jag de 2-3 recencenterna som jag har byggt upp ett företroende för.
Resten låter jag Zoiler svara på, men jag vill bara tillägga här att man bör göra ett undantag gällande LP 2. I och med att IGN mfl hade lirat ensamma och på samma gång skurit bort en stor del av spelupplevelsen, då är det givetvis en möjlighet att man lipar som en kärring om moment som man aldrig hade klarat av (då spelet är svårt utan knussel) utan en mänsklig vän. Det är nästan onödigt att läsa en recension av någon som inte har haft någon polare med sig och lirat, eller liknande, då AI-vänner inte ger den stimuli som man hade önskat och framförallt behöver i det här fallet.
Postad 13 maj 2010 - 10:34
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Resten låter jag Zoiler svara på, men jag vill bara tillägga här att man bör göra ett undantag gällande LP 2. I och med att IGN mfl hade lirat ensamma och på samma gång skurit bort en stor del av spelupplevelsen
Fast man får inte glömma att majoriteten kommer att spela detta enbart med sig själva. Att er recension är enbart baserad på co-op upplevelsen är inget ni hymlar med men det kräver att man läser och inte bara kollar på betyget för att inse. Ungefär som med MW2 recensionen som bara var singleplayer även om majoriteten köpte det för multiplayer. Vad gäller recensioner har jag nästan helt gått ifrån det. Läser hellre forumtråden på mnhembio för att plocka upp vilka spel som är hypade och, när de väl kommit ut, är bra eller inte. De flesta gamingsiter har ju en tendens till att hypa ALLT, även skit. I fallet Lost Planet 2 verkar det inte som nån har spelat det förutom recensenterna som fått sina examplar hemskickade. Då får man börja leta efter recensioner, och där verkar många överens om att spelet har brister. Läser man Zoilers recension så verkar det vara ett svårt spel och det är därför han gillar det. Det går tvärtemot vad JAG tycker är roligt i ett spel. Men så gillar Zoiler det där myr-spelet (Ant Attack from Space 2010 eller vad det hette) just pga det var jättesvårt på Inferno.
Postad 13 maj 2010 - 14:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
Även om jag nog rent generellt föredrar tätare checkpoints ifall någon i gruppen skulle få problem med sitt internet eller liknande.
Om någon får problem så dör han väl en gång om han har otur och sedan måste han respawna manuellt vilket han ju då inte gör. Större delen av Gears of War 1 spelade jag med främlingar och det fungerade jättebra.
Ok, det är möjligt att det går med okända också. Jag är väl skadad av alla kärleksbrev jag får i FIFA  . Men du gillar ju co-op, ser inte varför du inte skulle gilla detta. Iofs är Gears pissenkelt men det var mer frustrerande än LP2 tack vare sina "split ways" - när den ene dör så är det kört för båda. Läser inte så många recensioner. Kollar på metacritic för att få en idé om hur landet ligger och sen läser jag de 2-3 recencenterna som jag har byggt upp ett företroende för.
Då menar du ju de 2-3 när du syftade på att recensenterna är överens om trasig spelmekanik, men de andra kanske inte håller med Fast man får inte glömma att majoriteten kommer att spela detta enbart med sig själva.
Men det är ju liksom deras fel. Om man inte kollar upp vad man köper får man skylla sig själv. De som sätter betyg på t ex Mario Party lär inte mena singleplayer och folk lär inte köpa det för det. De flesta gamingsiter har ju en tendens till att hypa ALLT, även skit. I fallet Lost Planet 2 verkar det inte som nån har spelat det förutom recensenterna som fått sina examplar hemskickade.
Du säger det nästan som om jag vore korrumperad/inte går att lita på  . Kom ihåg att jag bara är en vanlig forumanvändare som inte får betalt för det här. Jag har därmed inget för att hajpa spel i onödan. Jag skulle fortfarande vilja ha en lista där du checkar mina betyg mot vad du skulle satt på de spel vi spelat om bara för en kul grej  Däremot håller jag med om att gaminsajter hypar det mesta, men så är det ju. Om du går in och läser en förhandstitt på ex. IGN så spelar det knappt någon roll vad du än läser, utgångspunkten kommer vara att det är lovande. Det är sällan de sågar ett spel innan release. Jag gjorde faktiskt en jämförelse med våra betyg mot gamerankings när någon påstod att det började gå inflation i våra betyg, och jänkarnas sätter högre betyg än oss mycket oftare än tvärtom. Läser man Zoilers recension så verkar det vara ett svårt spel och det är därför han gillar det. Det går tvärtemot vad JAG tycker är roligt i ett spel.
Mja.. jag kanske får det att låta svårare än vad det är. Jag har en tendens att göra det eftersom jag tänker på alla som antagligen inte är så hardcore. Då vill man gärna varna. Utmanande är det dock men tänk på att vi spelade två i splitscreen, men det är menat för dubbelt så många med fyra gånger så stor skärm. Lär ju bli aningen enklare då om man inte spelar med totala sopor. Men om du nu inte gillar svåra spel så är det väl bra att jag ger dig den informationen så du får reda på det, men det är ju inte direkt ett hafsverk för det, så det är ju inte som att jag är opålitlig för att du prioriterar annorlunda. Många recensenter (och amerikaner som fått spelet som synes ovan) gillar Lost Planet 2. Är du så säker på att du tycker som Giant Bomb i alla instanser eller är du beredd att satsa på ett av de bättre coop-spelen under generationen? Va? Är du det? Va? För att göra den här posten ännu längre så kollade jag på Giantbombs recension. För det första har han inte spelat co-op överhuvudtaget (lol), så han har tvingat sig igenom campaignen ensam (oh what fun). För det andra: That set me back at least 30 minutes of progress and incidentally made me never, ever want to play Lost Planet 2's campaign again.
Har han ju inte varvat spelet. Kommer du själv spela ensam eller kommer du spela co-op? Sure du kan lita på Giantbomb men recensionen är baserad på singleplayer, jag tror inte du är typen som spelar ensam. Larvig att inte spela färdigt för att han missar 30 minuter imo, oproffsigt.
Redigerat av Zoiler, 13 maj 2010 - 14:57.
Postad 13 maj 2010 - 17:49
stock
-
stock
-
Användare
-
-
124 inlägg
Är jag lite mindre begåvad i huvudet, eller kan man inte spela multiplayer med sina vänner?
Om jag går in i ett spel så finns inte möjligheten att bjuda in en vän vare sig genom spelet eller genom "x-boxknappen". Nu har jag iofs bara spelat Ranked, men det verkar vara ung. 3 personer i hela världen som spelar Player-match så Ranked verkar vara enda alternativet.
Vi fick sitta i party igår och välja quickmatch samtidigt och hoppas att vi skulle komma in i samma spel, vilket tog ett antal försök. Sedan när man väl lyckas hamna i samma spel så kan man inte stanna i någon form av lobby efteråt för att fortsätta spela tillsammans, utan man blir utkastad till online-menyn igen då man får börja chansa på quickmatch igen.
Ett annat alternativ är ju att söka efter custom-matches och berätta för varandra vad man söker efter så alla kan söka efter samma typ av match, men då tar det ett antal minuter att hitta en match som passar som alla får plats i. Även där får man inte stanna i spelet utan måste repetera hela processen efter varje match.
Jag tycker systemet känns förlegat, varför skulle jag inte kunna välja att spela med mina vänner och tillsammans gå in i samma spel och få möjligheten att fortsätta spela tillsammans om man hittar en rolig "server"?
Hoppas att jag bara har missat något och att någon kan tillrättavisa mig, för jag vill verkligen tycka om det här spelet, men det tycks motarbeta att bli omtyckt...
Postad 13 maj 2010 - 18:44
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
Jag vet faktiskt inte. Har inte provat MP tyvärr, men det skulle inte förvåna mig om det var sant. Har ni spelat campaignen då?
Postad 13 maj 2010 - 20:02
stock
-
stock
-
Användare
-
-
124 inlägg
Vi har spelat genom ca 1/3 av kampanjen, tycker det är riktigt roligt, men man undrar varför dom gjort vissa saker som dom gjort. Men spelet är tillräckligt kul för att ha överseende med dess diverse snedsteg.
Vi blev dock mindre nöjda när den ene killen vi spelar meds internet ballade ur och vi fick spela om en hel del, som sagt så kunde dom tänkt till ett par gånger mer innan dom släppte spelet eller i alla fall låtit en vanlig gamer speltesta det i alla fall 1 gång.
Postad 13 maj 2010 - 20:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
i alla fall låtit en vanlig gamer speltesta det i alla fall 1 gång.
Hehe. Ja, fast det gäller nästan alla Capcoms titlar. De är förlegade när det gäller funktionalitet och känns väldigt japanska i sitt utformande. De behöver mixa med lite värsterländsk filosofi. Men som du säger, vad är det egentligen för yrkeskompetens de har där borta där onlinedelen saknar sådana självklara saker idag. Speltestarna måste vara enbart japaner =P.
Postad 13 maj 2010 - 21:22
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2 753 inlägg
Tyckte jag hörde nåt om att någon ville spela coop
har inte ens spanat in spelet men det kanske är värt ett försök...
Postad 13 maj 2010 - 21:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
Tyckte jag hörde nåt om att någon ville spela coop 
har inte ens spanat in spelet men det kanske är värt ett försök...
Det kommer slå ner som en blixt från klar himmel och sen kommer du fråga dig varför det aldrig var på din radar
Postad 13 maj 2010 - 22:13
Filip_M
-
Filip_M
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Inget slår dock EDF, även om det här var jäkligt nära..
Postad 13 maj 2010 - 23:08
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Du är den andra jag hört som hyllar Earth Defence Force till skyarna. Måste kanske ta och leta rätt på det. ;-)
Postad 13 maj 2010 - 23:16
Filip_M
-
Filip_M
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Du är den andra jag hört som hyllar Earth Defence Force till skyarna. Måste kanske ta och leta rätt på det. ;-)
Frågar mig än idag varför endast jag och Zoiler verkar vara spelets vapendragare. Lost Planet 2 påminner så mycket om EDF eftersom man ibland möter till synes omöjliga odds, helst med en polare, och ändå klarar det efter att i stort sett vaporiserat allt motstånd och gått Arnold Schwarzenegger på hela krigsfältet. Alltid lika skönt att använda RPGs med efterföljande explosioner
Postad 13 maj 2010 - 23:44
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
Frågar mig än idag varför endast jag och Zoiler verkar vara spelets vapendragare.
Det är vi inte my young padawan, det finns mängder av EDFare out there. Eller ja, allt är ju relativt men.. det finns en del  Eurogamer gav 9/10 och 1up + Game Informer 8/10 och det ligger på 7/10 på GR så det fick allt ganska god kritik även på spelsidor. Men det blev annars lite av ett kultspel, åtminstone i Japan och Amerika. Lär väl hända samma sak med Lost Planet 2 skulle jag tro. Alltid skönt att tillhöra rebellerna Att köra om 50+ banor på fem olika svårighetsgrader för achievments... ahhh good times.
Redigerat av Zoiler, 13 maj 2010 - 23:44.
Postad 16 maj 2010 - 14:14
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Men du gillar ju co-op, ser inte varför du inte skulle gilla detta. Iofs är Gears pissenkelt men det var mer frustrerande än LP2 tack vare sina "split ways" - när den ene dör så är det kört för båda.
Gears blev oftast pissenkelt när de delade på oss. Var nån instans där man fick en hagelbrakare i ansiktet när man klättrade upp för en stege om och om igen, men annars var det knepigare när spelen vägrade synka båda spelarna och vi såg olika saker, typiskt när man körde bilen på slutet. Då menar du ju de 2-3 när du syftade på att recensenterna är överens om trasig spelmekanik, men de andra kanske inte håller med 
Mja, de 2-3 jag brukar lita på klagar på trasig spelmekanik. Vad de andra säger väger inte in lika mycket. Du säger det nästan som om jag vore korrumperad/inte går att lita på .
Nej. Jag sa att de enda som skriver i den här tråden som verkade spela spelet var spelrecensenter som fått spelet hemskickat. Jag skrev också att jag läste trådarna för att få en stor mängd olika åsikter, men just i Lost Planet 2 fallet får jag bara åsikter av folk jag redan kan läsa ett par sidors review av. Jag skulle fortfarande vilja ha en lista där du checkar mina betyg mot vad du skulle satt på de spel vi spelat om bara för en kul grej 
Du menar som ett facit?  Kollade lite snabbt på det innan. Var inte så stora diskrepanser, men jag kan göra det ändå mest för att se vad du ville bevisa.  Lär ju bli aningen enklare då om man inte spelar med totala sopor.
Men om man själv är en total sopa?  Men om du nu inte gillar svåra spel så är det väl bra att jag ger dig den informationen så du får reda på det, men det är ju inte direkt ett hafsverk för det, så det är ju inte som att jag är opålitlig för att du prioriterar annorlunda.
Det är bra att man får reda på om det är ett svårt spel. Men vet inte riktigt vart du fått det ifrån att det skulle vara ett hafsverk pga att det var ett svårt spel. Nu har jag ju inte spelat det, men * Fiende AI som skjuter genom väggar eller träffar första skottet i huvudet tvärs över banan precis när man sticker ut huvudet * Loading screens mitt i banorna * Menyer som känns gamla * Avsaknad av drop-in co-op * Obalanserad svårighetsgrad och allt annat som det klagas på tyder på att det inte direkt är ett välpolerat spel. Många recensenter (och amerikaner som fått spelet som synes ovan) gillar Lost Planet 2. Är du så säker på att du tycker som Giant Bomb i alla instanser eller är du beredd att satsa på ett av de bättre coop-spelen under generationen? Va? Är du det? Va?
Jag är inte alls säker på att jag tycker som Giant Bomb, men de bekräftade mina misstankar jag hade mot spelet, därför väljer jag att tro lite MER på dem. Subjektiv basis, vettu. Ingen, hur mycket de än vill vara det, är helt objektiv. Har han ju inte varvat spelet. Kommer du själv spela ensam eller kommer du spela co-op? Sure du kan lita på Giantbomb men recensionen är baserad på singleplayer, jag tror inte du är typen som spelar ensam. Larvig att inte spela färdigt för att han missar 30 minuter imo, oproffsigt.
Jag spelar det isåfall co-op. Har redan frågat min vanliga co-op partner om inte han är liiite sugen på detta.  Jag tror nog att Giant Bomb varvade spelet. Han sa att inte VILLE spela det igen. Men på Giant Bomb är de vana vid att lida sig genom dåliga spel bara för att ge sina läsare det de vill ha. Kolla bara senaste Endurance Run. Fast det är nog ett spel som du gillat Zoiler; 'Deadly Premonition'.  Nej, jag säger inte det för att du bara gillar dåliga spel, men det verkar faktiskt ett spel som kan vara skoj om man bortser från vissa riktigt irriterande moment. Perfekt för dig, mao.  Tyckte jag hörde nåt om att någon ville spela coop 
Se där.  Fråga Logan också. Vi kan behöva lite backup.
Postad 16 maj 2010 - 15:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
Du menar som ett facit?  Kollade lite snabbt på det innan. Var inte så stora diskrepanser, men jag kan göra det ändå mest för att se vad du ville bevisa. 
"bevis"bördan ligger ju på dig som har uselt förtroende för mig. Jag vill veta varför  . Du brukade ju hänga på mina tips med spel som Conan (fast det gillade du iofs inte till slut kanske) så jag undrar vad f-n som hände Gör en lista mot Giantbombs betyg sen får vi se vem som "vann" Men om man själv är en total sopa? 
Det är väl knappast du * Fiende AI som skjuter genom väggar eller träffar första skottet i huvudet tvärs över banan precis när man sticker ut huvudet Fel * Loading screens mitt i banorna Fel * Menyer som känns gamla Rätt * Avsaknad av drop-in co-op Rätt * Obalanserad svårighetsgrad Fel
Opolerat... är det väl kanske inte. Det är inte söndrigt, buggigt eller så, de har bara tagit många felbeslut. Gamla menyer har inte med polish att göra, det är bara en dålig riktning. De är för japanska för sitt eget bästa. Jag är inte alls säker på att jag tycker som Giant Bomb, men de bekräftade mina misstankar jag hade mot spelet, därför väljer jag att tro lite MER på dem. Subjektiv basis, vettu. Ingen, hur mycket de än vill vara det, är helt objektiv.
Inte jag heller, men recensionen är baserad på enspelarläget så saker som obalanserad svårighetsgrad blir ju fel. Fast det är nog ett spel som du gillat Zoiler; 'Deadly Premonition'. 
Heh, nja 62% på Gamerankings brukar inte vara min typ av spel. Plus att skräckspel som Silent Hill... inte min grej. Man kan ju hoppas det släpps i EU dock. Nä nu tycker jag du ska prova Lost Planet 2 och sen återkomma
Postad 16 maj 2010 - 16:40
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
"bevis"bördan ligger ju på dig som har uselt förtroende för mig. Jag vill veta varför . Du brukade ju hänga på mina tips med spel som Conan (fast det gillade du iofs inte till slut kanske) så jag undrar vad f-n som hände 
Inte uselt förtroende. Jag håller inte med dig i vissa av dina höga betyg bara. Därmed inte att jag har totalt förlorat förtroendet för dig. Du har ju inte fel i Just Cause 2 är ett bra spel, men det är ingen tia. Men du får den långa utläggningen i en separat tråd; har nämligen börjat skriva mina kommentarer på recensionerna, men de börjar svämma över. Märks att man inte fått skriva av sig på länge pga långhelg.  Dessutom, det är skillnad på Conan för 99 SEK och Lost Planet 2 för 699. Det förra går att prova, det andra krävs att allt känns rätt för att prova. (Priserna tagna ur luften, men poängen är kvar så vidare inte Conan kostar 699 och LP2 99.  ). Gör en lista mot Giantbombs betyg sen får vi se vem som "vann" 
Haha. Hum. Kanske borde göra det.  Heh, nja 62% på Gamerankings brukar inte vara min typ av spel. Plus att skräckspel som Silent Hill... inte min grej. Man kan ju hoppas det släpps i EU dock.
Ah, det är därför man inte hört nått om det; det är JP/US only? Hade missat det. Har ju inte själv spelat det. Silent Hill spel är ju som sagt var inte min grej heller. Därför undviker jag Alan Wake även om det verkar vara ett intressant spel. Nä nu tycker jag du ska prova Lost Planet 2 och sen återkomma 
Du får väl övertala Ollie att spela med mig.
Postad 16 maj 2010 - 17:35
rabski
-
rabski
-
Användare
-
-
222 inlägg
Körde nyss detta i splitscreen och ******** vilken lite bild det blev, och ändå fanns det mycket plats kvar på sidorna som kunde utnyttjats. Radarna var tvungen att ha en egen del den oxså.
Finns det någon möjlighet att ändra detta?
Postad 16 maj 2010 - 17:53
Filip_M
-
Filip_M
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Körde nyss detta i splitscreen och ******** vilken lite bild det blev, och ändå fanns det mycket plats kvar på sidorna som kunde utnyttjats. Radarna var tvungen att ha en egen del den oxså.
Nej, men jag tycker att du nämner en viktig ändring som man kunde ha gjort angående radarn eller kartan som det är. Varför inte göra den transparent? Istället har man en dålig ursäkt till att göra splitscreen till små kort med 1/4 sikt.
Postad 16 maj 2010 - 17:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
Inte uselt förtroende. Jag håller inte med dig i vissa av dina höga betyg bara. Därmed inte att jag har totalt förlorat förtroendet för dig. Du har ju inte fel i Just Cause 2 är ett bra spel, men det är ingen tia. Men du får den långa utläggningen i en separat tråd; har nämligen börjat skriva mina kommentarer på recensionerna, men de börjar svämma över. Märks att man inte fått skriva av sig på länge pga långhelg. 
Uh oh.. Dessutom, det är skillnad på Conan för 99 SEK och Lost Planet 2 för 699.
Mja, det är sant. Så dyrt köper jag aldrig mina spel men det är ju viss skillnad. Ah, det är därför man inte hört nått om det; det är JP/US only?
Yepp, läste lite om det först på GAF och de tyckte väl det verkade lite intressant. Jag har inte heller spelat Alan Wake.. eftersom jag inte fått det =/ (och nu kommer allt annat så nu lär man väl inte hinna på ett tag även om det kommer). Du får väl övertala Ollie att spela med mig. 
Ollie, spela med honom så blir du inte bannad Körde nyss detta i splitscreen och ******** vilken lite bild det blev, och ändå fanns det mycket plats kvar på sidorna som kunde utnyttjats. Radarna var tvungen att ha en egen del den oxså.
Jag informarade om det i recensionen  . Det går inte att ändra. Och det beror inte på radarn, Resident Evil 5 var samma skit. Det är en riktigt dåligt modell som jag inte förstår varför man använder.
Postad 17 maj 2010 - 15:40
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Giant Bombs Quicklook.  Rolig om inte annat än att höra Brads suckande över spelet.
Postad 17 maj 2010 - 16:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 103 inlägg
QUICK look på 25 minuter -_-?
Postad 29 november 2010 - 00:22
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Började spela det här idag med en polare på Hard. Första bossen spöar oss nå kopiöst. Är det "meningen" att man ska kunna ta sig an spelet på två spelare och Hard eller ska man första levla sina karaktärer innan man ger sig på den svårighetsgraden?
Jag tänker lite på Redident Evil 5 och Professional...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|