Min första tråd här på forumet!
Nu är det så att för ett år sedan köpte jag en Andersson Y425FHD från netonnet lagerbutik i gbg. Knappt två veckor senare fick jag den utbytt pga 3 döda pixlar. Men nyligen så upptäckte jag ytterligare fel på den "nya" skärmen som e riktigt knasiga:
1. Vid vissa mörka scener så "förmörknas" skärmen plötsligt ytterligare så att scenen knappt blir synbar,och plötsligt så ljusnar det upp igen (vanligtvist vid plötslig snabb panorering eller rörelse i bilden samt scen byte där det ljusnar till).
Detta problemet har jag haft ett tag men alltid trott att detta löjligt nog är en sorts "energispar" funktion.
Här är en som beskriver ungefär samma problem:
https://www.minhembi...howtopic=179687
2.Problem nummer två är att jag nyligen lagt märke till ett svart/grå streck som går ner vertikalt precis mitt i skärmen,från övre kant till nedre. Detta upptäckte jag när jag var tvungen att sitta väldigt nära tvn pga att mina kontaktlinser tog slut. Satt och spelade ps3 och såg denna tydliga streck. Den finns i alla lägen och scener,men mer tydlig i vissa fall då det är en ganska ljus bakgrund.
Trodde först att det kanske var fel på spelet/ps3,men detta kunde jag utesluta ganska fort genom lite tester; bl.a spelade jag upp film:
från ps3 blueray,dvd= samma streck
film från laptop till tvn via dvi: samma streck
och sist men inte minst film från dvd spelare via scart: samma streck igen
Det enda som var skillnaden var att ju högre upplösning från scart-hdmi så blev strecket alltmer definerat och mindre grumlig.
Har lämnat in tvn idag hos netonets service partner här i uppsala,och kommer att få vänta drygt en vecka tills jag får svar. Är ganska säker på att det är fel på panelen och att jag får tvn utbytt. MEN min fråga är följande:
Eftersom netonnet inte längre har denna tv inne kommer dom förmodligen ge mig denna tv istället:
Andersson A420FD som endast kostar 6990 medans min tv kostade 10590.
Den ser dessutom inte lika snygg ut som min befintliga. Kan dom tvinga mig på en tv som kostar nästan hälften så mkt som den jag köpte,och som dessutom inte ser likadan ut? Eller har jag rätt att få välja en LIKVÄRDIG tv efter eget val eller tom få tillbaka mina pengar ifall jag så önskar? Med tanke på att detta är min andra defekta tv och snart inne på min tredje.(tredje gången gilt?) =) Har helt tappat förtroendet för märket och vill helst kunna välja nåt annat i samma prisklass
MKT tacksam för svar!
Bifogad fil(er)
Redigerat av Valle_81, 17 March 2009 - 00:20.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
280 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?