Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Orolig och Besviken! Hjälp behövs! (lång tråd)

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 december 2002 - 16:46

Unregistered4ce20a44
  • Unregistered4ce20a44
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
I ett antal månader har jag försökt att få en korrekt AE100

Ställen jag har varit på:

Elgiganten Länna där jag köpte en men konstanterade grön nyans, gick tillbaka testade hela deras lager(5-6 st) fick pengarna tillbaka pga att det var fel på så många.

Reference Audio beställde in en provade i butiken men samma sak där.

Hembiobutiken köpte en fick samma fel mailade dom och bad att få byta eller reparera fick en ny och samma fel och mycket värre dessutom.

Fick ringa en kille och bestämma tid för att komma och visa min projektor.

"citat"

För att du skall känna dig nöjd med din Panasonic
vill jag att du tar direktkontakt med mig så att
vi kan hitta en bra lösning för din del även om
det innebär att vi måste testa 5-6 projar.

slut på "citat"


Det är nu kruxet börjar stället som hembiobutiken använder är avdtech.nu (nån mellanhand till panasonic) jag och en kompis åkte dit för att bevisa grön bild.

När vi kom dit hade han 2 st AE100 (5-6 st lät fint som han skrev i mailet)

Killen körde vga från sin bärbara ett program som man kan hämta gratis från internet där man kan testa allt möjligt som har med bild och göra.

Jag påpekade flera ggr det där med grön bild och nämnde bl.a om elgiganten osv, vi testade en gråskala då såg man klart grönt även fast det var relativt ljust i rummet.

Han försökte få bort det med att ändra på inställningarna men icke sa nicke.

Han testade även dom andra och det var samma fel på dom och han hävdade att man inte kunde reparera felet, enbart justera dom något från fabrik.

Jag sa att jag inte var nöjd med någon av dom men att en av hans dock såg något bättre men ändå långt ifrån gokänd.

Han gav mig denna projektor och jag frågade även om det blir några problem med att skicka tillbaka den vilket det inte skulle bli.

Han hade även en NEC VT45 som vi testade och den var väldigt bra bild och inte den minsta missfärgning jag blev erbjuden denna men eftersom jag vill ha en widescreen så tacka jag nej.

När jag kommer hem ser jag att den redan har gått 50 tim.
Jag mailar förstås hembiobutiken och berättar om mitt besök på avdtech.

Detta svar fick jag:
Hej!

***** på AVD anser att man får det man betalar för och vill inte ta emot en
reklamation då man inte kan vänta sig helt perfekt bild från en "lågbudget"
produkt.

Om du vill returnera den så kan vi därför tyvärr inte återbetala fullt pris
för den eftersom den är begagnad.

Mvh
Mattias


Vad ska jag göra ???

Är det mitt fel att han gav mig en projje som har gått 50 tim ?

Är detta vad som menas med en "bra lösning"

5-6 projjar blev till 2 varav en hade gått 50 tim

Är det mitt fel att hembiobutiken inte tar emot den för att den har gått 50 tim fastän personen på avdtech sa att det skulle gå bra ???

Jag som bara ville titta på film.

Känns som 18 000 i sjön :D




ps. ***** heter egentligen nåt annat

#2

Postad 02 december 2002 - 17:26

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Tråkigt. Lider med dig.
Har du pratat med AVDTECH igen? Och sagt vad Hembiobutiken sade?

#3

Postad 02 december 2002 - 18:43

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Ta kontakt med Allmänna Reklamationsnämnden.

#4

Postad 02 december 2002 - 19:24

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Låter verkligen skit tråkigt.

Kan du inte få en ny då av AVDTECH att skicka tillbaka till Hembiobutiken?

#5

Postad 02 december 2002 - 20:25

Unregistered6550bbde
  • Unregistered6550bbde
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
gröntoning ska de fan inte få förekomma...
Allmänna reklamationsnämnden...

#6

Postad 02 december 2002 - 20:42

Unregistered9477a2a6
  • Unregistered9477a2a6
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Hej Mattias,

Argumentet "man får det man betalar för" håller inte. En uppenbart felaktig färgbalans är inte något marginellt fel på en projektor. Uppenbarligen har du köpt en tekniskt undermålig produkt.

Om AVD Technologys "kille" inte upplyst dig om att din senaste projektor är begagnad med 50 drifttimmar har han utelämnat avgörande information. Du har rätt att få en projektor i samma skick som den du hade från början och som jag antar fortfarande kan betraktas som ny. Du bör i fortsättningen enbart kommunicera direkt med Hembiobutiken och inte i något fall acceptera försök från Hembiobutiken och AVD Technology att skylla på varandra.

Du har givit Hembiobutiken en möjlighet att åtgärda felet genom att byta produkten. Enligt konsumentköplagen/praxis bör du ge dem ytterligare en chans att åtgärda felet. Om de inte lyckas med detta efter två försök har du rätt att låta köpet gå tillbaka. Skulle Hembiobutiken fortfarande vägra bör du kontakta ARN. Du kan med fördel upplysa Hembiobutiken om att du kommer att offentliggöra all utveckling i detta ärende på denna site.

#7

Postad 02 december 2002 - 21:43

Unregistered75a7c1b2
  • Unregistered75a7c1b2
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Se till att få tebax stålarna o beställ en Sanyo Z1 från tyskland för samma summa.

#8

Postad 02 december 2002 - 23:03

gyllis
  • gyllis
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Fast Sanyon verkar också ha färgtoningsproblem!?
I varje fall hos CinemaConcept i Stockholm. Men det kanske berodde på något i deras utrustning.
Men Jimmy (butiksföreståndaren) sade att han sett det på flera exemplar.

#9

Postad 02 december 2002 - 23:32

Unregistered6f0a4ca3
  • Unregistered6f0a4ca3
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Håller med Isidor!
Du skall absolut inte acceptera en grön bil pga att projektorn är billig. När man köper en billig projektor får man räkna med en sämre upplösning, svärta osv. Detta är sådant man vet om för det är ju specat, däremot är det inte specat att bilden är grön!
I konsumentköplagen står det bl.a. att en vara är felaktig när: citat konsumentköplagen. den inte är lämpad för det särskilda ändamål som du avsett använda varan till...slut citat
En projektor med gön bild är inte lämpad för hemmabio!

Försäljaren har två försök att åtgärda produkten.
citat: om ett fel fortfarande kvarstår efter två avhjälpningsförsök har du som köpare i regel rätt till att vägra gå med på fler försök. Säljaren är också skyldig att ersätta dig för t.ex.resor och transporter, för att få felet avhjälpt. slut citat.

Alltså:
-Kontakta enbart säljaren i fortsättningen.
-Ge dem ett försök till att laga projektorn.
-Vi ytterligare fel, kräv att få HELA beloppet tillbaka + utlägg(även ev. uppläggningsavgifter, aviavgifter vid räntefritt)
-Fungerar inte detta, kontakta ARN

Kan tillägga att jag gav elgiganten 3 försök på att fixa min AE-100. Fick sedan hela beloppet tillbaka + utläggen på mitt "räntefria" köp, denna fina service ledde till att jag inte tvekade på att köpa min nuvarande (Garbo) projektor där.

// Chipsmannen

#10

Postad 03 december 2002 - 00:19

Unregistered176a46f7
  • Unregistered176a46f7
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
gyllis:
Vet ej hur det är med andra tyska affärer men big-screen.de kollar, åtminstånde sanyo projektorerna, så att det inte finns några döda pixlar innan dom skickar iväg dem.
Och då borde de väll även kolla färgnyans fel (hoppas jag).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.