*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
3627 svar till detta ämne
Postad 04 januari 2011 - 09:10
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Tänker nog köpa en mediaextender när jag får lön... men är det rikigt sant att Sidewinder klarar 24hz mjukt och fint, och att man kan ändra till mörkgrå text i undertexterna? <-- är ett måste för att likvidera ghosting efter text på våran LG PK 350...
Sen hur står sig bilden mot när man streamar från ps3? Tycker bilden där blir helt ok, bara den inte är sämre med Xtreamern.
Postad 04 januari 2011 - 09:11
ErikLK
-
ErikLK
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej alla!
Jag har har en wifi dongel och har inga problem att komma åt den den Usb- anslutna disken som sitter pluggad i xtreamern. Dock så har jag problem att packa upp .rar filerna, får efter ett antal minuter ett felmeddelande som lyder "Read error in the file.....".
Ska tilläggas att det går alldeles utmärkt att packa upp filerna när HDD:n är ansluten till datorn.
Tack på förhand
Har ett liknande problem med min Sidewinder. Jag har en USB-ansluten HDD som fungerar som "primärdisk" alltså "smb1". Om jag ska ladda ner en torrentfil (med utorrent) via min bärbara dator (Wifi-ansluten till nätverket) och väljer en målmapp på USB-disken för filmen (eller vad det nu kan vara för något) så börjar filen att laddas ner som den ska. Efter en stund bryts dock nedladdningen av filmen och utorrent ger ett felmeddelande (minns inte vilka nu men det har varit ett par olika). Någon som har en aning vad som kan vara fel?? (Xtreamern är trådansluten till nätverket, om det har någon betydeölse)
Postad 04 januari 2011 - 09:24
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Efter en stund bryts dock nedladdningen av filmen och utorrent ger ett felmeddelande (minns inte vilka nu men det har varit ett par olika). Någon som har en aning vad som kan vara fel?? (Xtreamern är trådansluten till nätverket, om det har någon betydeölse)
Naturligtvis måste du tala om vilka felmeddelandena är, och sen är ju inte detta ett Xtreamer-problem, utan ett uTorrent-problem, och de har ett eget Forum att fråga på. Men säkert har det nåt med hastigheten att göra, så du får sätta upp Buffertar i uTorrent.
Clipboard04.jpg 142,52K
0 Antal nerladdningarTesta med kanske 500Mb till att börja med. Men droppa detta här nu, och ta det i uTorrents forum, eller kanske i Allmänna Datorfrågor, för att du använder samma hdd till uTorrent som till Xtreamer, gör ju inte att detta på något vis är en Xtreamer-fråga.
Redigerat av anderswillhelmsson, 04 januari 2011 - 09:30.
Postad 04 januari 2011 - 10:17
welph
-
welph
-
Användare
-
-
136 inlägg
Vpeter behöver hjälp, klipper ifrån det officiella forumet: For testing Live content I would need one stable SOCKS4 proxy in Sweden. Can someone provide one or give some IP address of public one which I could use and it's not blocked? Or if anyone can give me SSH access to one of the server located in Sweden (because SSH has built in SOCKS proxy)?
Nån som har en lösning att komma med?
Postad 04 januari 2011 - 14:42
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Har ett problem....
När jag ska spela upp en del filmer i Mkv format så spelas den upp i minst den dubbla hastigheten. Det händer bara med vissa. Lösning?
Postad 04 januari 2011 - 15:52
könig7070
-
könig7070
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har problem med det trådlösa på xtreamern. Den får kontakt med routern och jag kan komma åt hårddisken som är ansluten till routern. Men när man ska titta på en film och trycker på info-knappen så står det nätverksstyrka 0. Och sen kommer jag inte åt internet, när jag ska starta Xtreamer Live så säger den: 404 Not Found.
Postad 04 januari 2011 - 18:10
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Det står på deras hemsida under features/Live Internet Content att de i nästa fw kommer att ta bort stödet för youtube. Bra eller anus? För mig blir det inget köp om detta inte kommer att fungera i framtiden... Xtreamer Pro
Postad 04 januari 2011 - 18:49
Unregistered77b249b7
-
Unregistered77b249b7
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Vpeter behöver hjälp, klipper ifrån det officiella forumet:
Nån som har en lösning att komma med?
Han har fått hjälp.
Postad 04 januari 2011 - 19:00
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Det står på deras hemsida under features/Live Internet Content att de i nästa fw kommer att ta bort stödet för youtube. Bra eller anus? För mig blir det inget köp om detta inte kommer att fungera i framtiden...
Xtreamer Pro
Om det hänger på det så ska du absolut inte köpa.
Postad 04 januari 2011 - 22:17
Vir optimus
-
Vir optimus
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Que? Packa upp filen i datorn och flytta över mappen, du behöver ju inte packa upp den via nätverket... Eller missförstår jag dig?
Que igen!? Men då har du ju packat upp den, det räcker med en gång...
Förvirrande 
Saken är ju den att jag vill slippa flytta HDDn till dator varje gång jag ska packa upp en film. Bli mycket smidigare då. =)
Postad 05 januari 2011 - 00:15
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
Saken är ju den att jag vill slippa flytta HDDn till dator varje gång jag ska packa upp en film. Bli mycket smidigare då. =)
Oki, trodde du bara var intresserad av att få till SVT play lite snabbt och lätt Men... ...varför ska du flytta filer? Har du inte dem i datorn? Har du inget nätverk? Inget emot dig som person (fler har ställt liknande frågor), men det verkar vara ett evinnerligt flyttande av filer till höger & vänster, använd XT:n till det den är gjord för, att streama!
Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 05 januari 2011 - 00:16.
Postad 05 januari 2011 - 07:48
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Tänker nog köpa en mediaextender när jag får lön... men är det rikigt sant att Sidewinder klarar 24hz mjukt och fint, och att man kan ändra till mörkgrå text i undertexterna? <-- är ett måste för att likvidera ghosting efter text på våran LG PK 350... Sen hur står sig bilden mot när man streamar från ps3? Tycker bilden där blir helt ok, bara den inte är sämre med Xtreamern. 
Ursäkta, men bump?
Postad 05 januari 2011 - 09:14
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Ursäkta, men bump? 
Den är absolut inte sämre, dessutom tar Xtreamern de flesta formaten! Inget laggande heller, Xtreamern är klart bättre än PS3:an.
Postad 05 januari 2011 - 10:06
Unregistered220d6a49
-
Unregistered220d6a49
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jag har haft en PS3 i flera år för blu-ray & att streama via PS3mediaserver från PC till PS3.
Nu har jag dock skaffat en Xtreamer Pro också för att slippa alla formatstrul + att man får ett 2Tb NAS i nätet.
Postad 05 januari 2011 - 10:18
DMuzik
-
DMuzik
-
Användare
-
-
174 inlägg
Ett förtydligande ang. det jag skrivit tidigare om att Xtreamer:n inte fixar 24p. Det är snarare så att den inte skickar ut 23,976fps korrekt utan konverterar till 24fps vilket medför att det hackar till ungefär var 40:e sekund. Vissa märker det, vissa märker det inte... jag är dessvärre en av de som gör det. Det sägs att detta ska rättas till i firmware 3.0 men när/om den kommer är ju frågan.
Postad 05 januari 2011 - 10:57
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Den är absolut inte sämre, dessutom tar Xtreamern de flesta formaten! Inget laggande heller, Xtreamern är klart bättre än PS3:an.
Kan du kolla om det går att få till mörkgrå text? Så vore du väldigt bussig
Postad 05 januari 2011 - 11:49
danton1
-
danton1
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Installerade firmware 2.5.4 på min Xtreamer pro. Återställde standardvärden. Nu går det inte att spela upp direkt från Blue-ray mapparna från min Qnap NAS. Filmen startar inte. Man kan välja mellan play folder och browse folder. Väljer man det sistnämnda kan man söka sig fra till streamfilen och spela den därifrån men är det flear streamfiler blir det jobbigt. Någon annan som har samma problem med nya 2.5.4? Allt annat funkar ok. Installerade om till 2.5.2 och där fungerade det utan problem. Några tips eller inställningar?
MvhDanton
Postad 05 januari 2011 - 12:10
welph
-
welph
-
Användare
-
-
136 inlägg
Kan du kolla om det går att få till mörkgrå text? Så vore du väldigt bussig 
Man kan välja precis vilken färg man vill genom att välja olika värden för RGB, men det verkar bara funka om man har en fil bredvid typ .srt Fick det inte att funka om man körde igenom en DVD-iso och valde undertexter i dess meny. Men kan ju vara nått jag har missat också i det, EDIT: Fick det lite mer förklarat. DVD subs är "hardcoded" och kan därför inte byta färg/storlek. Men i dessa srt-filer eller vad de nu har för fil-ändelser är det ren text och kan manipuleras av XT.
Redigerat av welph, 05 januari 2011 - 12:16.
Postad 05 januari 2011 - 12:57
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Man kan välja precis vilken färg man vill genom att välja olika värden för RGB, men det verkar bara funka om man har en fil bredvid typ .srt Fick det inte att funka om man körde igenom en DVD-iso och valde undertexter i dess meny. Men kan ju vara nått jag har missat också i det,
EDIT: Fick det lite mer förklarat. DVD subs är "hardcoded" och kan därför inte byta färg/storlek. Men i dessa srt-filer eller vad de nu har för fil-ändelser är det ren text och kan manipuleras av XT.
Tack, det räckte det svaret, kör i stort sätt bara HD med srt.
Postad 05 januari 2011 - 14:04
Nephisto
-
Nephisto
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ingen annan som det strular med File manager? Verkar inte som att det går att flytta filer alls nu på den interna disken.. Mellan tex usb och disken går det dock bra men inte internt. Provat att göra det direkt på xtreamern och via remote men det blir samma. Via ftp får man bara felmeddelande. När man kör direkt på xtreamern så säger han att filöverföringen är färdig direkt när man trycker på att den ska flytta så verkar ju vara något knas där alltså. Några förslag?
Postad 05 januari 2011 - 14:25
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Installerade firmware 2.5.4 på min Xtreamer pro. Återställde standardvärden. Nu går det inte att spela upp direkt från Blue-ray mapparna från min Qnap NAS. Filmen startar inte.
Förväntar du dig nån fix och/eller förklaring av det där, så skriv om det i Xtreamers eget forum. Kanske redan står nåt om det där, så kolla!
Postad 05 januari 2011 - 15:17
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Installerade firmware 2.5.4 på min Xtreamer pro. Återställde standardvärden. Nu går det inte att spela upp direkt från Blue-ray mapparna från min Qnap NAS. Filmen startar inte. Man kan välja mellan play folder och browse folder. Väljer man det sistnämnda kan man söka sig fra till streamfilen och spela den därifrån men är det flear streamfiler blir det jobbigt. Någon annan som har samma problem med nya 2.5.4? Allt annat funkar ok. Installerade om till 2.5.2 och där fungerade det utan problem. Några tips eller inställningar? MvhDanton
Läser man på Xtreamers egna forum så är det flera som har problem med just detta. Så kör med 2.5.2 till vidare.
Postad 05 januari 2011 - 15:59
danton1
-
danton1
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Tack för svaren. Får väl avvakta så länge.
Mvh/ Danton
Redigerat av danton1, 05 januari 2011 - 16:00.
Postad 05 januari 2011 - 18:06
nivea
-
nivea
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Nu har man fått hem en sidewinder, funkar klockrent med extern hd och se allt från avi-filer, mkv och BD-ISO.
Grymt nöjd men hur gör man för att se den externa hd,n i pc,n. Har kopplat xtreamern i nätverket, nas är på.
Fick det att funka i början men nu så ser jag ingen mapp med sda1, bara xtreamer som enhet men inget under det.
Iofs är det inte hela världen om det inte funkar, det är ju bara att flytta hd,n till datorn och kopiera men det borde väl funka.
Är det nån som har nå tips?
Postad 05 januari 2011 - 18:39
nivea
-
nivea
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Nu har man fått hem en sidewinder, funkar klockrent med extern hd och se allt från avi-filer, mkv och BD-ISO.
Grymt nöjd men hur gör man för att se den externa hd,n i pc,n. Har kopplat xtreamern i nätverket, nas är på.
Fick det att funka i början men nu så ser jag ingen mapp med sda1, bara xtreamer som enhet men inget under det.
Iofs är det inte hela världen om det inte funkar, det är ju bara att flytta hd,n till datorn och kopiera men det borde väl funka.
Edit: Nu kom den igång efter ca. 30 min så ser jag sda1 mappen. Ska det funka så utan att göra några inställningar
i win 7?
Postad 05 januari 2011 - 18:53
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Edit: Nu kom den igång efter ca. 30 min så ser jag sda1 mappen.
Varför skriver du ett NYTT inlägg med samma innehåll, sånär som på EDIT: ? Använd REDIGERA under ditt gamla inlägg istället!
Postad 05 januari 2011 - 19:22
nivea
-
nivea
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Varför skriver du ett NYTT inlägg med samma innehåll, sånär som på EDIT: ?
Använd REDIGERA under ditt gamla inlägg istället!
Oops, det var inte meningen, det blev något fel på sidan när jag redigerade och postade så jag fick göra om det. Tror att jag råkade trycka på svara istället för slutför redigering.
Redigerat av nivea, 05 januari 2011 - 19:32.
Postad 05 januari 2011 - 19:30
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
EDIT: Fick det lite mer förklarat. DVD subs är "hardcoded" och kan därför inte byta färg/storlek. Men i dessa srt-filer eller vad de nu har för fil-ändelser är det ren text och kan manipuleras av XT.
Japp, "textningen" på DVD:er är faktiskt lagrade som bilder (med mycket få färger) vilket t.ex. utnyttjas på vissa kommentatorsspår för att ringa in saker i bilden som de pratar om och liknande.
Redigerat av lunkwill, 05 januari 2011 - 19:30.
Postad 05 januari 2011 - 19:41
welph
-
welph
-
Användare
-
-
136 inlägg
svtplay-018---------------------------------------------------------- Då var sista handpåläggningen gjord...förhoppningsvis. Men nu finns det inga nya funktioner att lägga till iaf. -Live: Lever och fungerar bra. Om ljudet sprakar, starta om eller pausa i några sekunder. -Socks-proxy: Byt namn på socks_server.dat.sample till socks_server.dat och fyll i en IP-adress och port som fungerar emot SVTplay och du kan använda detta skript från utlandet. Måste vara en SOCKS-server, HTTP proxy kommer inte funka. -Lite rättstavning. Om ni har en lista med favoriter. Spara undan favorites.dat nånstans innan ni tar bort den gamla SVTplay-mappen, om ni bara byter namn så är det ju bara att flytta över. Repeterar, ta bort eller byt namn på SVTPlay-mappen innan ni packar upp denna version. Verkställ! svtplay-018.zip http://www.mediafire...v8x8krc3griku2qPS. Ni kanske också har märkt att det kan hacka en del vid "primetime"?
Redigerat av welph, 05 januari 2011 - 19:50.
Postad 05 januari 2011 - 20:08
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
svtplay-018
Fungerar kanon!
Postad 05 januari 2011 - 21:08
Unregistered3f4e2253
-
Unregistered3f4e2253
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej,
Misstänker svaret redan då jag läst lite i tråden... Men ska det gå så ******** långsamt att föra över filer trådläst till den interna hårddisken på xtreamern? Typ 2 timmar för en film på 1 gig?
Då faller ju den funktionaliteten rätt rejält. Varför är det så segt?
Postad 05 januari 2011 - 21:18
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
svtplay-018 ---------------------------------------------------------- svtplay-018.zip http://www.mediafire...v8x8krc3griku2q
Grymt! Har för första gången börjat använda svt play  . Märkte en sak. Jag pausade "Drottningoffret" i några minuter. Sen när jag startade igen så rullade den i 3 sekunder och sen bombade den ut till menyn. Sen frös hela xtreamern. Den svarade enbart på powerknappen så det blev reboot. Sen blev det ju lite jobbigt  . Kan inte "hoppa framåt" via +3 min genom att trycka på navigeringsknapparna.
Redigerat av discomega, 05 januari 2011 - 21:22.
Postad 05 januari 2011 - 21:44
Vir optimus
-
Vir optimus
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Oki, trodde du bara var intresserad av att få till SVT play lite snabbt och lätt
Men... ...varför ska du flytta filer? Har du inte dem i datorn? Har du inget nätverk?
Inget emot dig som person (fler har ställt liknande frågor), men det verkar vara ett evinnerligt flyttande av filer till höger & vänster, använd XT:n till det den är gjord för, att streama! 
Alltså jag har enbart en bärbar dator, med begränsat HDD utrymme. Mycket smidigare för mig att ha den externa HDDn i xtreamern och komma åt filerna därifrån. Sen tycket jag inte att jag flyttar filer hit och dit heller, vill ju bara packa upp de filer jag har på hårdisken över närverket. Vilket jag förstått ska gå, har jag fel? Ska jag vara ärlig har jag inte en blekaste om hur man streamar heller.  Edit: Kan mina problem bero på en förgammal router, som enbart stödjer 802.11g?
Redigerat av Vir optimus, 05 januari 2011 - 21:50.
Postad 05 januari 2011 - 22:13
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
Alltså jag har enbart en bärbar dator, med begränsat HDD utrymme.
Oj, jag trodde det var 2011 nu Mycket smidigare för mig att ha den externa HDDn i xtreamern och komma åt filerna därifrån.
Kan du inte ansluta den externa HDD till nätverket ist.? Genom en USB port i routern t.ex. och därmed komma åt filerna från båda maskinerna (Xtreamer:n och datorn alltså)? Alternativt, se nedan... Sen tycket jag inte att jag flyttar filer hit och dit heller, vill ju bara packa upp de filer jag har på hårdisken över närverket.
Var inte riktigt specifikt mot dig, bara det att jag tycker jag ser folk som helt i onödan flyttar filer när det faktiskt inte behövs... Vilket jag förstått ska gå, har jag fel? 
Nädå, du har inte fel Ska jag vara ärlig har jag inte en blekaste om hur man streamar heller. 
Oki, låt säga så här, du har en dator (eller hur?  ) till datorn har du din externa HDD, genom datorn kan du då dela ut filerna på HDD:n i nätverket, därefter "ansluter" du Xtreamer:n till de utdelade filerna/mapparna via nätverket. Tadaa, nu behöver du inte flytta något ö.h.t., bara att spela upp som om de fanns i Xtreamer:n... Fråga gärna mer om det här om du vill ha hjälp  Min inställning kvarstår, det finns INGEN anledning att flytta något Edit: Kan mina problem bero på en förgammal router, som enbart stödjer 802.11g?
Nej!
Postad 05 januari 2011 - 22:52
Vir optimus
-
Vir optimus
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Oj, jag trodde det var 2011 nu
Kan du inte ansluta den externa HDD till nätverket ist.? Genom en USB port i routern t.ex. och därmed komma åt filerna från båda maskinerna (Xtreamer:n och datorn alltså)? Alternativt, se nedan...
Var inte riktigt specifikt mot dig, bara det att jag tycker jag ser folk som helt i onödan flyttar filer när det faktiskt inte behövs...
Nädå, du har inte fel
Oki, låt säga så här, du har en dator (eller hur? ) till datorn har du din externa HDD, genom datorn kan du då dela ut filerna på HDD:n i nätverket, därefter "ansluter" du Xtreamer:n till de utdelade filerna/mapparna via nätverket. Tadaa, nu behöver du inte flytta något ö.h.t., bara att spela upp som om de fanns i Xtreamer:n...
Fråga gärna mer om det här om du vill ha hjälp Min inställning kvarstår, det finns INGEN anledning att flytta något
Nej!
Skulle det vara bättre att ansluta HDDn i nätverket än att ha den i xtreamern? Har tyvärr ingen usb- ingång i min router heller, så jag kan inte prova. Anledningen att jag inte har HDDn i datorn är att det blir grymt bökigt eftersom jag 99 % av tiden sitter i soffan med den. Men om allt bara funkar som jag har planerat, dvs att jag ska kunna komma åt HDDn via nätverket när den är ansluten till xtreamern, så kan jag lova dig att jag kommer inte att flytta en enda fil.
Postad 05 januari 2011 - 23:02
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Gör det enkelt för dig. Skaffa en NAS: http://dlink.se/cs/S.....-SE/DLWrapperKanske inte just dlinks men ovan länk förklarar bra.
Postad 05 januari 2011 - 23:05
Vir optimus
-
Vir optimus
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Men ska inte xtreamern kunna "agera" NAS?
Postad 05 januari 2011 - 23:49
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Men ska inte xtreamern kunna "agera" NAS?
Ja, Xtreamern har ett NAS-läge då den aldrig stänger av sig helt när man trycker på power. EDIT: Förresten, när du försöker packa upp filerna gör du det då med Xstreamern både som källa och mål? Dvs har du surfat in på dess hårddisk och typ högerklickar och packar upp direkt till samma disk? Kanske kan vara värt att prova att packa upp filerna som ligger på dess hårddisk till din bärbara, och sedan flytta de uppackade versionerna till Xstreamern. Du tjänar inget på att försöka göra det "direkt" på Xstreamern, allt data kommer ändå att ta en sväng via din bärbara dator, bara utan att mellanlanda. Tvärt om kanske Xstreamern inte orkar med när du försöker läsa och skriva gissningsvis relativt stora filer på samma gång under en längre tid.
Redigerat av lunkwill, 05 januari 2011 - 23:55.
Postad 06 januari 2011 - 07:13
welph
-
welph
-
Användare
-
-
136 inlägg
Grymt! Har för första gången börjat använda svt play . Märkte en sak. Jag pausade "Drottningoffret" i några minuter. Sen när jag startade igen så rullade den i 3 sekunder och sen bombade den ut till menyn. Sen frös hela xtreamern. Den svarade enbart på powerknappen så det blev reboot.
Sen blev det ju lite jobbigt . Kan inte "hoppa framåt" via +3 min genom att trycka på navigeringsknapparna.
Xt'n har ju som bekant ingen riktig buffer, jag har själv råkat ut för detta flera gånger att jag kastas ut efter några sekunder när det har pausats för länge. Vpeter har försökt kanske försöker fortfarande att man ska kunna välja vart man ska börja spela upp sin ström. Så du får hålla dig och kolla klart på programmet  Detta problem ska lösas i FW3, kanske tidigare. Men FW3 är ju bekant lite som Jesus...........
Postad 06 januari 2011 - 12:07
hjallle
-
hjallle
-
Användare
-
-
111 inlägg
Hej
mina blu ray filmer på 35 gig och uppåt bara hackar medans blu ray filmer på ca 8-9 gig funkar klockrent
varför gör det så och hur löser man det (obs kör trådat nätverk)
Mvh / Hjallle
Redigerat av hjallle, 06 januari 2011 - 12:08.
Postad 06 januari 2011 - 13:37
ollon
-
ollon
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej
mina blu ray filmer på 35 gig och uppåt bara hackar medans blu ray filmer på ca 8-9 gig funkar klockrent
Mvh / Hjallle
gjorde en sökning och hittade detta i tråden. från user Maz80. "Hej! Jag tänkte dela med mig av lite erfarenheter. Det här med BD-ISO ska ju inte gå helt smort om man endast har den vanliga Xtreamer med 128mb i minne. Jag testade iaf att spela en BD-ISO över .smb share och det gick att spela men började senare att lagga. Sen fixade jag en .nfs share och då trodde jag att det gick, för den spelade längre innan det började lagga. Sen igår testade jag att mounta skivan i daemon tools på datorn och dela ut den enheten och köra blu-ray folder playback, tryckte play på enheten bara o då gick det som smort helt enkelt! Kan vara bra o testa om ni har problem med era BD-ISO:s." häpp!
Postad 06 januari 2011 - 15:59
hjallle
-
hjallle
-
Användare
-
-
111 inlägg
Tackar för svaret
ska prova det
Postad 06 januari 2011 - 16:20
Havver
-
Havver
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej,
Har precis skaffat mig en Xtreamer Sidewinder och allt fungerar helt perfekt, nästan.
Jag har de senaste dagarna börjat märka att den ibland är avstängd utan att jag vet
med mig att jag stängt av den. Igår när jag stängde av den hade jag redan bytt kanal
för att titta på digital-tv genom min Samsung-dekoder hos Comhem, tryckte på "off"
och helt plötsligt byter tv'n (dekodern) kanal.
Börjar då expimentera lite och nu står det klart att fjärrkontrollen för Xtreamern även
styr dekodern och vice versa. Någon annan som har detta problem och kan dela med sig
av en lösning?
Tack på förhand
Redigerat av Havver, 06 januari 2011 - 16:34.
Postad 06 januari 2011 - 17:00
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
(Tryck inte ENTER själv mitt i meningarna, editorn byter ju själv rad om det behövs i en mening. Det blir bara onödigt många rader text då! Titta nedan hur många färre rader samma text är nu, utan extra radbrytningar mitt i meningar!) Jag har de senaste dagarna börjat märka att den ibland är avstängd utan att jag vet med mig att jag stängt av den. Igår när jag stängde av den hade jag redan bytt kanal för att titta på digital-tv genom min Samsung-dekoder hos Comhem, tryckte på "off" och helt plötsligt byter tv'n (dekodern) kanal.
Börjar då expimentera lite och nu står det klart att fjärrkontrollen för Xtreamern även styr dekodern och vice versa. Någon annan som har detta problem och kan dela med sig av en lösning?
Finns ingen lösning, och är ett välkänt problem med den där gamla Samsung DCB-B260Z och andra ur samma serie. Byt digitalbox! Jag hade en Scartväxel med Fjärr, den bytte också kanal på Samsungen Detta problem finns uppe på Xtreamers Forum, och det är, som sagt, bara att byta digitalbox. Den är ju ändå gammal, och bara skit; snacka om jobbig timer, där man själv måste byta fält mellan siffrorna FYRA gånger när man ska knappa in t ex "12:59" och "13:33" ... mina blu ray filmer på 35 gig och uppåt bara hackar medans blu ray filmer på ca 8-9 gig funkar klockrent
Din dator hinner inte med att mata ordentligt, så lägg samma film på en USB-hdd som är direktansluten till Xtreamern via USB. så funkar det, eller på den interna hdd'n om du har en sån. Blir så där i nätverk ibland, så det är ju helt klart att det är nåt i nätverket som är boven; nåt nätverkskort, Routern, nån kabel, nån dators processor.
Redigerat av anderswillhelmsson, 06 januari 2011 - 17:09.
Postad 06 januari 2011 - 17:31
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
svtplay-018 ---------------------------------------------------------- Då var sista handpåläggningen gjord...förhoppningsvis. Men nu finns det inga nya funktioner att lägga till iaf.
PS. Ni kanske också har märkt att det kan hacka en del vid "primetime"?
Japp, det var en bra grej, med lite nya menyer osv. Några kommentarer: För de som inte hajat det, än - jag själv var lite trög... - så trycker man Pil UPP när man står på nåt markerat program som här:
Xt1.jpg 214,88K
2 Antal nerladdningar... så hamnar man i Menyn där uppe, och kan byta till t ex Senaste Program osv. Ser att det är den konstiga upplösningen 368 på LIVE-sändningen - som bara var nån enstaka sekund efter det som samtidigt sändes på TVn, FANTASTISKT! - men det kanske beror på att Svt streamar med sån 'skum' upplösning?
Xt2.jpg 176,65K
0 Antal nerladdningarSen blir det fel på de flesta av filmerna i ARKIVET, vad det nu hette... Alltså alla de där programmen från 50-, 60- 70- och 80-talet som finns. Oftast verkar det beröra svartvita prg, men även en del prg i färg fick jag samma fel på.
Xt_Fel1.jpg 161,47K
2 Antal nerladdningar
Xt_Fel2.jpg 256,71K
2 Antal nerladdningarVerkar typ som om upplösningen är för låg för Xtreamer...? Inte alls kul, för där finns det ju verkligen gamla kul guldkorn man kanske vill se!
Postad 06 januari 2011 - 18:50
jansson74
-
jansson74
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag vill återställa min xtremaer, det står att man ska gå på inställningar , system sen klicka på reset to factory defaults. Men jag har ingen sån flik jag kan trycka på hur gör man då?
Postad 06 januari 2011 - 20:20
welph
-
welph
-
Användare
-
-
136 inlägg
Japp, det var en bra grej, med lite nya menyer osv.
Ser att det är den konstiga upplösningen 368 på LIVE-sändningen - som bara var nån enstaka sekund efter det som samtidigt sändes på TVn, FANTASTISKT! - men det kanske beror på att Svt streamar med sån 'skum' upplösning?
Sen blir det fel på de flesta av filmerna i ARKIVET, vad det nu hette... Alltså alla de där programmen från 50-, 60- 70- och 80-talet som finns.
Oftast verkar det beröra svartvita prg, men även en del prg i färg fick jag samma fel på.
Verkar typ som om upplösningen är för låg för Xtreamer...?
Inte alls kul, för där finns det ju verkligen gamla kul guldkorn man kanske vill se!
Skickar vidare detta till Vpeter. Upplösningen i Live är det nog inte mycket att göra åt. Men det andra är ju värt att ta en titt på. EDIT: Han svarade direkt. Live, inte mycket att göra åt. Det är som det är. Men med dessa klipp i Öppet Arkiv, vill gärna vet vilka det är. Inte alla bara några som han kan testa med.
Redigerat av welph, 06 januari 2011 - 20:30.
Postad 06 januari 2011 - 21:07
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
EDIT: Han svarade direkt. Live, inte mycket att göra åt. Det är som det är.
Men det har jag ju inte 'klagat' på, tyckte bara att det var en 'skum' upplösning de valt. Det var ju skithäftigt att kunna se grejer Live via Xtreamern! Men med dessa klipp i Öppet Arkiv, vill gärna vet vilka det är. Inte alla bara några som han kan testa med.
>>Kategorier>Öppet Arkiv>Jubileumsklipp>1960-talet> t ex Mannen från UNCLE. >>Jubileumsklipp>1960-talet>1963-12-01: Drop in - blandad underhållning >>Nöje>ABBA>ABBA vinner schlagerfestivalen i Brighton Men det var flera som var så där att de inte gick att spela, och jag bootade om Xtreamern flera ggr, så det hade inget med det att göra, och andra grejer gick att se. Dessutom låste den sig nån gång också, som nån annan här rapporterade om också.
Postad 06 januari 2011 - 21:16
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Jag vill återställa min xtremaer, det står att man ska gå på inställningar , system sen klicka på reset to factory defaults. Men jag har ingen sån flik jag kan trycka på hur gör man då?
Klart du har! Kolla här, fast den är en aning suddig, inne på >>Settings>System> Nionde raden!
P1060003.jpg 405,06K
2 Antal nerladdningar
Postad 06 januari 2011 - 21:57
ollon
-
ollon
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Japp, det var en bra grej, med lite nya menyer osv.
Några kommentarer:
För de som inte hajat det, än - jag själv var lite trög... - så trycker man Pil UPP när man står på nåt markerat program som här:
Xt1.jpg 214,88K
2 Antal nerladdningar
... så hamnar man i Menyn där uppe, och kan byta till t ex Senaste Program osv.
Ser att det är den konstiga upplösningen 368 på LIVE-sändningen - som bara var nån enstaka sekund efter det som samtidigt sändes på TVn, FANTASTISKT! - men det kanske beror på att Svt streamar med sån 'skum' upplösning?
Xt2.jpg 176,65K
0 Antal nerladdningar
Sen blir det fel på de flesta av filmerna i ARKIVET, vad det nu hette... Alltså alla de där programmen från 50-, 60- 70- och 80-talet som finns.
Oftast verkar det beröra svartvita prg, men även en del prg i färg fick jag samma fel på.
Xt_Fel1.jpg 161,47K
2 Antal nerladdningar
Xt_Fel2.jpg 256,71K
2 Antal nerladdningar
Verkar typ som om upplösningen är för låg för Xtreamer...?
Inte alls kul, för där finns det ju verkligen gamla kul guldkorn man kanske vill se!
jag är nöjd hur d-a bra som helst och hela familjen, inkl frugan(!)är glada. tackobock!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|