Postad 10 September 2009 - 07:42
KaptenHaddok
-
KaptenHaddok
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Tjena, tänkte bara kolla om nån råkat ut för det här företaget tidigare? http://dinmobil.net/index.jspFörutom absurda priser och dåligt språk på hemsidan så reagerar man ju på uttalanden som: Din mobil.net startade hösten 2008... ...företaget har flera år i rad blivit utnämnt till Sveriges bästa e-handel för mobiltelefoni mot konsument...
Postad 10 September 2009 - 10:30
Unregistered1593
-
Unregistered1593
-
Användare
-
-
158 inlägg
Förtroendeingivande text på den sidan! Glöm inte att de har varit Sveriges största mobilföretag sedan starten.
Otydlig information om ångerrätt och garanti/reklamation för övrigt. Endast kortbetalning.
Postad 10 September 2009 - 10:37
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Alla klassiska skolexempel på en mindre seriös butik. Dåligt språkbruk, endast kortbetalning, priser som är för låga för att just vara sanna etc.
Bara att hålla sig så långt bort man kan från dom.
Men alltid lurar väl dom nån lättlurad stackare som nappar på det låga priset som vanligt.
Postad 10 September 2009 - 12:14
Carver
-
Carver
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Klara varningstecken på Dinmobil.netS*** S**** V*******, en av aktörerna bakom "Din Mobil Uppland AB" (orgnr: 556781-2283) som Dinmobil.net ligger under står också bakom "Utmärkt Telefoni i Sverige AB" (orgnr: 556144-6849) som har en skatteskuld på 74.214 kr. Två olika bolag har också indrivningsärenden mot företaget. Telefonnumret som finns angivet på Dinmobils hemsidan går till en privatperson som säger att jättemånga har ringt hem till honom och frågat om "Din Mobil". Han säger sig inte ha något med företaget att göra. Domänen skvallrar även den om att det är mindre seriösa aktörer bakom sidan. Den angivna adressen som användes vid registreringen finns inte, samma med telefonnumret. Postnummer 43423 som anges gå till Stockholm går i själva verket till Kungsbacka. Edit: Vill inte bryta mot PUL så jag tar bort personens namn.
Redigerat av Carver, 11 September 2009 - 23:50.
Postad 10 September 2009 - 12:46
KaptenHaddok
-
KaptenHaddok
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Bra!
Då har vi lite info om dessa lurendrejare, förhoppningsvis snart googlebart genom denna tråd.
Hittade nämligen inget konkret på google när jag sökte efter dinmobil.net
Postad 10 September 2009 - 14:38
Carver
-
Carver
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Google listar nu denna tråden när man söker på dinmobil.net.
Postad 12 September 2009 - 20:12
janaydin
-
janaydin
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Såg också deras hemsida idag via annons på Eniro och reagerade likt trådskaparen på deras låga priser. Skumt att företagets postadress är en postbox i Uppsala men att telefonnumret går till en privatperson i Falkenberg.....
Postad 12 September 2009 - 20:50
Unregistered1593
-
Unregistered1593
-
Användare
-
-
158 inlägg
"Är du inte nöjd med en vara? Inga problem, du kan alltid reklamera den."
Vad menar dom? Reklamerar gör man om det är något fel på varan. Annars är det väl ångerrätten? Vad menar dom med nöjd?
Redigerat av Unregistered1593, 12 September 2009 - 20:51.
Postad 13 September 2009 - 10:46
AndersSten09
-
AndersSten09
-
Rookie
-
2 inlägg
Beställde en w995 med headset. Snabb support via mail, telefonsupporten är skitkass, ingen som svarade ..
fick iallafall min lur utan några som helst tekniska problem till ett fint pris. Leveransen var någon dag försenad dock.
Det dåliga språket, dålig telefonsupport - 3/5 stjärnor
Postad 13 September 2009 - 14:40
Carver
-
Carver
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Beställde en w995 med headset. Snabb support via mail, telefonsupporten är skitkass, ingen som svarade .. fick iallafall min lur utan några som helst tekniska problem till ett fint pris. Leveransen var någon dag försenad dock.
Det dåliga språket, dålig telefonsupport - 3/5 stjärnor
Nyregistrerad som rekommenderar ett företag vars aktörer är allt annat än seriösa. Jo men, tjena!
Postad 13 September 2009 - 14:50
AndersSten09
-
AndersSten09
-
Rookie
-
2 inlägg
Nyregistrerad som rekommenderar ett företag vars aktörer är allt annat än seriösa. Jo men, tjena!
Okej, vill du fan inte ha min åsikt så bry dig inte. Orkar inte argumentera med folk som kritiserar allt. Synd att TS inte kan få ett vettigt svar. Såg ju inlägget när jag googlade och blev intresserad, reggade och svarade.. så svårt kan det inte vara att förstå.
Postad 13 September 2009 - 15:33
Carver
-
Carver
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Okej, vill du fan inte ha min åsikt så bry dig inte.
Träffade jag en öm punkt?
Redigerat av Carver, 13 September 2009 - 15:43.
Postad 16 September 2009 - 00:30
Unregistereda5afe3f2
-
Unregistereda5afe3f2
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej,
Vågar man beställa från de?Har någon mer gjort det?
Tack,
Postad 20 September 2009 - 21:41
Jhon Freddy
-
Jhon Freddy
-
Rookie
-
1 inlägg
Ett klassiskt exempel på företag som är ute för att blåsa godtrogna kunder. På hemsidan finns inga kontaktuppgifter, ingen adress och ingen information om företaget. Företaget spåras till en box-adress som också är ett tydligt tecken på någon som vill hålla en dold verksamhet. Dessutom har den första tråden om företaget uppkommit för bara några dagar sedan. Varning!!!Ett bra exempel på att företaget är en ren bluff är deras pris på HTC Hero, priset de tar för produkten uppgår till 3150 kr, vilket inte ens kan köpas på Ebay trots en relativt låg dollarkurs. Vanligen ligger produkten i prisklassen 5000 kr. Jag skulle uppskatta att tillverkningskostnaden för mobilen nästan är lika hög som priset de satt ut. Dessutom säljer företaget också föregångaren HTC Magic, som uppgår till förvånande 5419 kr, för en mobil som är betydligt sämre. Allt talar för att företaget är oseriöst och bedriver bedrägeri. SE upp!!
Postad 21 September 2009 - 07:55
USiT2009
-
USiT2009
-
Veteran
-
-
1923 inlägg
Inte nog med det... man kan även läsa detta på deras site "Observera att du måste vara 18 år för att få handla hos oss." "Observera att du måste vara minst 16 år för att få handla på DinMobil.net"
Postad 21 September 2009 - 19:46
woa
-
woa
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej jag sitter i styrelsen på din mobil uppland, vi har råkat ut för ett bedrägeri där någon har tagit vårt företagsnamn lagt upp en hemsida och sen lurar kunder. vi har absolut inget med detta att göra och vi bedriver ingen försäljningen gentemot privat marknaden och absolut ingen internet försäljning . vi har varit i kontakt med polisen idag och gjort en anmälan så vi rekommenderar alla som råkat ut för dinmobil.net att polis anmäla och så kan ni hänvisa till att det finns en anmälan gjord hos polisen Uppsala som just nu håller på med en utredning , polisen vill gärna ha in era vittnes uppgifter för att kunna sätta stopp för detta och eventuellt leda till en fällande dom så hör gärna av er till dom // W
Redigerat av woa, 21 September 2009 - 19:50.
Postad 21 September 2009 - 22:18
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Mailsvar kommer från IP nedan... 70.33.246.150 CA CANADA ONTARIO TORONTO OBJECTNOVA INC http://www.robtex.co...nmobil.net.htmlhttp://[email protected]Köp inte, ni är galna om ni köper något...
Redigerat av johane77, 21 September 2009 - 22:30.
Postad 21 March 2011 - 16:24
MrGregersen
-
MrGregersen
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej.
Mitt namn är Nicole Gregersen. Jag är den nya ägaren av domänen www.DinMobil.net - Denna webbplats är inte längre svenska registrerade men som ägs av mig - som är dansk - och två andra danskar.
Vi säljer inget på vår hemsida.
Ville bara meddela att sidan inte längre ägs av en idiot som fuskar människor.
Även om jag talar inte svenska, har använt Google Translate
Hälsningar,
Nicolai Gregersen
DinMobil
Även taggad med Butiksvarning, Bluff
|
Minhembio & Prisjakt →
Kommentera & Felrapportera →
Startad av
JE3519
, 23 Jun 2017
scam, bluff, scammers, prisjakt
|
|
|
|
|
Butiksvarning
Köp & Sälj →
Butiker & Import →
Startad av
Unregistered0fcb1a1a
, 01 Mar 2010
Butiksvarning, Bluff
|
|
|
|
|
Köp & Sälj →
Butiker & Import →
Startad av
Unregistered0fcb1a1a
, 26 Nov 2009
Butiksvarning, Bluff
|
|
|
-
Unregistered43b822d3
-
01 Mar 2010
|

|
Köp & Sälj →
Butiker & Import →
Startad av
Unregistered0fcb1a1a
, 23 Nov 2009
Butiksvarning, Bluff
|
|
-
Populärt
38 svar
- 15344 visningar
|
|
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|