Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kritik mot hembiobutiken..

98 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 20 januari 2003 - 19:57

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

  • 620 inlägg
  • 0
usch...där rök allt i botten...massa kritik bara.....blärk....ger migväl...då gick de oxå åt ****...men så farligt var de väl inte...

#52

Postad 20 januari 2003 - 20:01

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Jag tycker inte att det var speciellt kul...

#53

Postad 20 januari 2003 - 20:17

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

  • 620 inlägg
  • 0
ursäkta mig men snart har jag hittat länken till er adress....var inte bara påhitt faktiskt..vänta lite

allvarligt de här kändes helt plötsligt...

#54

Postad 20 januari 2003 - 20:43

Unregistered0eecee72
  • Unregistered0eecee72
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Tänkte bara ge lite positiv kritik till Hembiobutiken och till de som jobbar där.
Vet ett tillfälle då Perra svarade mig klockan 23:33. Sen spelar det ingen roll om han ändå satt vid datorn, det är att han tog sig tid att svara som spelar roll. Han kunde lika gärna ha väntat till nästa dag.
Sen när det gäller Mattias så var det ett tillfälle som vi skickade cirka 14 mail inom 24 timmar mellan varandra. Har varit med om butiker som har slutat upp med att svara snabbt efter 3-4 mail.

När det gäller problem med leveranser är det något man alltid ska vara beredd på, om butiken inte har varan hemma.
Beställde en produkt från Danmark. (har inte med hembiobutiken att göra)
Först sa de att den fanns i lager i Danmark och att jag kunde ha den nästa dag. Nästa dag kom och gick, så dagen efter ringde jag till butiken och frågade var den tog vägen. Då plötsligt fanns den inte i Danmark utan var tvungen att åka från Tyskland till Danmark och sen vidare till Sverige. Att skicka direkt från Tyskland till Sverige gick inte. Gick ett par dagar och inget hände. Ringde igen till butiken, som fick ringa till Danmark. Dagen efter fick man beskedet att den hade råkat hamna i Göteborg, men att den var på väg till Malmö nu. Ett jäkla strul, men inget jag kunde skylla butiken för.
Kort sagt, finns inte varan hemma så är det ungefär som att spela rysk roulette. Ibland har man tur och ibland inte.

#55

Postad 20 januari 2003 - 20:55

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

  • 620 inlägg
  • 0
ok ni får ursäkta mitt tråkiga skämt, lät mkt roligare i mitt huvud men på pricerunner var faktiskt kämnärsrätten angiven som adress, vet inte varför och bryr mig inte heller. Är verkligen helnöjd med hembiobutiken, ett stort och bra sortiment och...ja enkelt.

#56

Postad 20 januari 2003 - 21:42

Unregistered3ccf9828
  • Unregistered3ccf9828
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Det va väldigt va alla läser dåligt!!
Telehå hade ett utpris på 2500:- mer än hemmabiobutiken... Jag betalade 7000:- alltså 1000:- mer än hemmabiobutiken... Eller ca: 700:- då jag inte behövde betala frakt.. (jag är ju inte så korkad att jag betalar idiotpriser bara för att jag vill ha mina grejjor i tid).

Sen har jag fortfarande fullt förtroende för hemmabiobutiken, och mitt inlägg gällde kundservice och information ang. leverans..
// Jiha

#57

Postad 20 januari 2003 - 22:28

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Vilket gnäll det var här då, Hembiobutiken rockar ju. Suverän service och bra priser, det är ju precis det man behöver som konsument. Hittar man dessutom mot förmodan varan billigare någon annanstans så brukar det inte vara något problem att få ett bättre pris.

#58

Postad 20 januari 2003 - 22:32

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Har ni lagret på Hisingen, sandstream? Coolt... Nära jobbet ju.

#59

Postad 20 januari 2003 - 22:43

Unregistered3af9d06e
  • Unregistered3af9d06e
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Hmm, eftersom jag som bekant är noga med mina val av hembiobutik känner jag bara att jag måste informera Sandstream och co om att mitt tidigare 100% förtroende för dem naggats något i kanten av denna tråd.

Hoppas ni löser det med mail för leveransförseningar för jag tycker att det tillhör normal affärssed att tala om när grejjor blir försenade. I de flesta fall brukar man ju även bjuda på någon gest som tack för att kunden tålmodigt väntar... på en order på 20000 är det väl rimligt att bjussa på en kabel kanske... nåja det beror ju på vad man har för marginaler.

Tragiskt nog är kanske att man efter att ha fått lyssna på gap och skrik i andra affärer nu hukar sig för ens minsta lilla antydan till surhet. Bränt barn skyr elden. Förövrigt har jag läst båda trådarna och har nog missat något för jag såg ingen vettig förklaring till varför det ena eller andra hade hänt.

#60

Postad 21 januari 2003 - 00:29

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Aurelius: Mail vid förseningar finns på "att göra listan" men min tanke är att skapa något ännu bättre.

Vi hade problem vid ett tidigare tillfälle med en produkt som aldrig ville komma och kompenserade de som fick vänta.

Hembiobutiken tjänar ju ingenting på att ha missnöjda kunder vilket denna tråd är ett bevis för.

#61

Postad 21 januari 2003 - 00:47

Unregistered412c1fb0
  • Unregistered412c1fb0
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
MEN vad är detta!!![}:D][;)!] Är det dagis eller?? Skärp er, Jag är nog lite yngre än vad de flesta är här men jag kan iallfall uppföra mig när det gäller sådana här debatter. Smutskasta hembiobutiken för försenade leveranser visst det är inte bra men nu har det gått alldeles för långt. Har ni ingen moral i kroppen.

Jag bäställde min FX66:a från Netonet och jag fick fel TV 2 ggr först en LS60 sen en LS65 men inte gråter jag för de. Det är bara att bita ihop o köra. det tog 4 veckor för mig att få hem min rätta TV med massa krångel hit och dit. Men jag har aldrig smutskastat Netonet. alla gör vi fel ibland och alla vi männsikor är väl mänskliga. Så jag säger bara bort med all kritik och beröm de positiva sidorna på hembiobutiken istället PUNKT SLUT[:D!]

#62

Postad 21 januari 2003 - 10:01

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Svettgreta: Du kan väl lova att handla från Hembiobutiken nästa gång! [:D]

Vet att det här är lite off-topic men du vet att Maj Fant är död va?

#63

Postad 21 januari 2003 - 10:21

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Jag vill bara säga att jag är jättenöjd med hembiobutiken! Min första order där gick jättesmidigt så jag kommer fortsätta handla där!

#64

Postad 21 januari 2003 - 10:26

Unregistered9225c452
  • Unregistered9225c452
  • Veteran

  • 1 571 inlägg
  • 0
Jag är också väldigt nöjd med hembiobutiken, Gjorde min första beställning förra måndagen med förskottsbetalning. Hade mina kablar i brevlådan på fredagen. Detta blev 25% billigare än att åka in till stan och köpa dom. Är väldigt nöjd med hembiobutiken. Alla mail har besvarats blixtsnabbt. Inget att klaga på och jag kommer absolut att fortsätta handla där.

#65

Postad 21 januari 2003 - 12:56

Unregistered0e01b726
  • Unregistered0e01b726
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Måste också berömma Hembiobutiken för en otroligt bra sevice! Köpte en Denon DVD2800mkII därifrån som tyvärr bara strulat. Ska få byta upp mig mot en liten mellan skillnad till DVD3800. Tycker dom är väldigt serviceinriktade och reko!

Hembiobutiken jag tar DVD3800 så fort mina pengar ramlat in på kontot! [:D]

#66

Postad 21 januari 2003 - 13:42

Unregistered966cec8c
  • Unregistered966cec8c
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag har bara positiva erfarenheter av Hembiobutiken.Snabb och schysst service.Lägsta svenska pris på många produkter(kolla tex prisjakt.nu).Fick visserligen vänta något längre än utsatt på en DVD-spelare men det kan ju inte Hembiobutiken lastas för.
Jag kommer definitivt att handla där i fortsättningen.

MVH Jan

#67

Postad 21 januari 2003 - 14:45

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0
Jag är också nöjd med Hembiobutiken, trots att jag inte handlat något därifrån förrän i år... [:D]
Men jag har däremot haft en del mailkorrespondens med Hembiobutiken och alltid fått svar på mina frågor - respekt!

Hur som helst så väntar jag "as I write" tålmodigt på att få min beställda Canton AS 40 SC, vilken jag beställde 2/1-2003.
Däremot har inte leverantören den i lager för närvarande, så jag får vänta - vilket jag kommer att göra, men jag måste säga att det rycker bra i bastarmen just nu! [;)]

#68

Postad 21 januari 2003 - 23:21

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
C-Quenece: Samma sak med min AS-2:a faktiskt... :) Det rycker i min tarm med, fast jag har ju den gamla lådan att spela med så länge. :D

#69

Postad 21 januari 2003 - 23:29

freddos
  • freddos
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
12:31 idag kom orderbekräftelsen via automat-mail
12:54 kom mail om att ordern blivit godkänd för köp mot postförskott
14:34 var receivern packad och överlämnad till posten för leverans hem

Solskenshistoria? =)

#70

Postad 21 januari 2003 - 23:44

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0
d00m: Du har ju åtminstone en subbas... [:)]

#71

Postad 22 januari 2003 - 00:13

Jodre
  • Jodre
  • Forumräv

  • 600 inlägg
  • 0
Som jag förstått det hela så var det bara recivern som var restnoterad.
Jag tycker förfarandet verkar konstigt då man i normala fall vid en beställning där flera varor ingår får alla varor som finns i lager och den restnoterade varan skickas fraktfritt när den åter finns i lager. Om man sedan väljer att avbeställa en restnoterad vara så må det vara men hur kan det vara ett krav att man skall avbeställa den restnoterade varan för att få resten av prytlarna?
Kan ju även vara så att de erbjudit att göra på detta viset och om detta är fallet så ser jag inte problemet mer än att någon fått vänta på en vara som har varit restnoterad hos i detta fallet inte generalagenten utan den grossist som de tar varorna ifrån (kan tänka mej att hembiobutiken har egen import från tyskland ed för att få bättre priser vilket kan ge både bättre marginaler samt lägre utpris med just denna negativa effekt) Det är många som beställer via tyska internetsajter som råkar ut för exakt samma sak. Alla som beställer från de tyska sajterna verkar vara överens om att man skall kolla att varan finns på lager innan man beställer, kan ju trots allt vara läge att göra det även hos svenska nätleverantörer och då speciellt mindre enstaka butiker som inte ingår i någon större kedja med centrallager eller centralinköp och som kan få vänta länge på produkter även fall de tar dom från generalagenten.
Typ om H/K scandiavien har 5000 enheter på lager och Expert vill köpa 10000enheter så kommer bosses kombinerade hi-fi/pizzeria affär som beställt 2 enheter få vänta tills de 5000 restnoterade enheterna levererats till expert. (Vet inget om H/Ks politik i detta fallet utan det var bara ett exempel) om H/K som sagt var ens säljer så små kvantiteter.

#72

Postad 22 januari 2003 - 02:30

Unregistered3ccf9828
  • Unregistered3ccf9828
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Hallå!!
Vad e det frågan om egentligen??
Det handlar inte om att nån har fått sin leverans i tid och nånannan i otid, service eller inte service det är olika från person till person hur man uppfattar detta..

Vad det handlar om är att Jag beställde ett komplett hemmabiosystem (över 20.000:-) i god tid före jul (2 Mån). fick inte ett mail eller samtal från h.b.b. först efter ett antal mail (efter jul) så medelar h.b.b att dom vet faktist inte när H/K´n kan komma, Jag "kund" tar mina pengar till lokal butik pröjsar 700:- extra för att släpa hem samma prylar.. Jag Mycket nöjd kund...

Vad faan ,vänd på kakan. Tänk om, säg att ni beställde en värstingdator från dustin och inte hörde ett smack på 2 mån.. Varför ska det vara anorlunda nu? Känns som att hembiobutiken är nån slags helig ko som inte får kritiseras, och Sandstöm är felfri i sitt sätt att driva en affärsrörelse...I mitt företag uppmuntras sådan här kritik för att vi ska kunna bli ännu bättre...

Nu till alla dönickar som inte fattar att detta är ett forum för Hemmabio och rekomendationer på köp av hemmabio. Alltså inte ett ställe att fjäska för Mr hemmabiobutiken "Per Sandström" Det är 2 helt skilda saker. Sen ska jag vara först ut och berömma teamet bakom h.b.b och minhembio.com för att dom först och främst gör ett ###### bra jobb med forumet och sen att dom inte bara rekomenderar sin "egen" butik och dess varor här i forumet...

// Jiha

#73

Postad 22 januari 2003 - 09:30

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Men Hallå, två!!!

Om man ger kritik, får man vara beredd att tåla mot-kritik oxå.

Citat:
Nu till alla dönickar som inte fattar att detta är ett forum för Hemmabio och rekomendationer på köp av hemmabio. Alltså inte ett ställe att fjäska för Mr hemmabiobutiken "Per Sandström" Det är 2 helt skilda saker.

Det tror jag alla är medvetna om! Och det har jag inte sett heller. Däremot har jag sett helt vanligt förekommande för och emot. Om någon talar "illa" (missförstå mig rätt) om något och någon annan har helt andra erfarenheter så är det ganska naturligt att man försöker ge sina åsikter om det hela och försöka bredda insynen på ämnet.

Sen bara för att jag, och andra har haft idel goda erfarenheter av just hembiobutiken, får vi då inte upplysa om detta och lägga fram de kvaliter vi anser vara motiveringen till vårt tyckande om butiken? Särskilt i en tråd nämnd: Kritik mot hembiobutiken! ?

Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag kan inte förstå varför jag måste dissa hembiobutiken i en tråd när jag inte har nån anledning? Lika gärna som att du inte har någon anledning alls att hålla inne med dina dåliga erfarenheter.

#74

Postad 22 januari 2003 - 09:54

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
jiha: Hemmabiobutiken är något helt annat... HEMBIOBUTIKEN! [:)]

Sen får ni fjäska om ni vill, det är helt okej [:D]

#75

Postad 22 januari 2003 - 10:35

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Perra är GUD!![:)]

#76

Postad 22 januari 2003 - 10:41

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Tjänar man nånting på fjäsket då? Schysst pris på nästa uppgradering? I så fall stämmer jag upp oxå...[:)]

#77

Postad 22 januari 2003 - 10:47

Unregistered3af9d06e
  • Unregistered3af9d06e
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Undrar nu vet som blir först att starta tråden "sandstream71 succup and bootlicking", haha.

Det handlar ju om åsikter, men jag tycker i alla fall att sandstream har skött sig i det här fallet och tagit till sig kritiken och lovat att de skall fixa nåt slags mailsystem när det blir leveransproblem. Och då är hela tråden i min mening jättebra. Någon blev missnöjd, nu skall det fixas till och i framtiden slipepr vi alla detta problem!

och nu till lite fjäsk... jag tycker att den grå nyansen i vänsterspalten är världens vackraste grånyans(alla andra är urfula;) och svärtan på texten här är överlägsen alla andra hembiosajter - minhembio regerar! :)

#78

Postad 22 januari 2003 - 10:57

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Aurelius: Håller med dig om svärtan, den är extremt bra just på minhembio. Otroligt skönt att få en bekräftelse efter timmar av optimering! [:)]

#79

Postad 22 januari 2003 - 21:50

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Allt jiha har skrivit är ju igentligen att han vill ha info om sin beställning som han lagt för 2mån sen, det är INTE för mycket begärt!

Han har ju inte sagt att dom är kassa eller har dålig service eller dyra osv. osv.

De flesta här verkar ju missförstå vad killen vill ha fram.

Sandtream har ju tagit åt sig av kritiken och har planer för att börbättra den delen av butiksverksamheten.

Med andra ord helt perfekt, det är så det ska gå till...


All respekt till sandstream för att han ligger bakom minhembio.com, men man ska inte höja hembiobutiken till skyarna bara för det!

Alla andra butiker blir ju sågade här för minsta lilla bagatell, så det får vara lika för alla.

Sluta fjäska....

#80

Postad 23 januari 2003 - 01:52

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Bra sagt Dr.Death !! Då finns det någon som fattat vad jiha sagt.

#81

Postad 23 januari 2003 - 03:42

Unregisteredffafed46
  • Unregisteredffafed46
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Sandstream/minhembio.com och hembiobutiken lever i symbios (om jag fattat det rätt) borde inte det betyda att vi kan få se massor (fler) med roliga tester på produkter ur hembiobutiken sortimentet? Givetvis skulle ni sedan sälja sakerna till mig för mycket reducerat pris eftersom de är begagnade [:D] [:D]

För övrigt (som inte hör till den här tråden) borde minhembio ha en chat på något av de större irc nätverken :D Vore skoj? Ja.

Sedan lite fler skribenter på sidan vore inte fel? Skulle Gissa på att det finns massor med kunnigt folk som skulle kunna uppdatera med nyheter/recensioner/artiklar? Som det känns nu är det lite tunt på just den fronten. Visst är det bra, men det kan väl bli bättre? [:D]

Just ja, har fortfarande inte bestämmt mig för as 2an eller kappa subben, därför vill jag se ett test av just den här på sidan, eller så får jag väl bege mig till någon butik o provlyssna för att sedan köpa det på det billigaste stället vilken verkar vara hembiobutiken. hehe så ond jag är men man tjänar inte guldtackor som pappersarbetare [;)!] Jo för att återgå till vad tråden handlade om "kritik mot hembiobutiken" så skulle jag vilja se lite fler produktbilder t.ex på kappa subben så finns det bara en bild, ingen bild på baksidan t.ex aja pettitesser kan tyckas, men det är ju trots allt skojmo kika [:o]

#82

Postad 23 januari 2003 - 09:41

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Persk: Som sagt lite off-topic men jag kan ändå berätta att det finns planer på att utöka antalet medarbetare på minhembio för att kunna växa. Jag måste dock funder på hur det skulle fungera.

Angående tester så är det jäkligt svårt för mig att bara låna från Hembiobutiken eftersom jag är rädd för att folk ska uppfatta det som reklam och inte en test. Jag lånar mycket hellre från tillverkarna men de är inte alltid så pigga på att låna ut produkter.

#83

Postad 23 januari 2003 - 10:52

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Det är väldigt svårt att utöka antaletmedarbetare. Det opitmala vore ifall Perra kunde ha en grupp på säg 10 personer som bara testade saker. Alla dom personerna ska vara helt bortkopplad från Hembiobutiken. Då kommer nästa problem. Hitta en grupp människor som bor i en klunga, har ett bra lyssningsrum, brinner för HiFi/Hembio, är kompetenta att utföra ett test, har kompetent kringutrustning och HAR TID. Att testa en produkt är inte något som man gör på en dag.. Det kan ta flera veckor att utvärdera en högtalare. Sen kommer nästa problem. Man måste ha en referens med, en produkt som är otroligt mycke bättre än den man utför ett test på. Säg att du testar en högtalare för 15 000 kr, då räcker inte en högtalare för 20-25 000 kr som referens för den för 15 000 kr kan mycket väl ha flera parametrar som den är bättre än den dyrare.

Hade jag möjlighet skulle jag göra några tester till Perra på några av de produkter han har i butiken. Jag har dock inget körkort så det är bökigt för mig att låna saker från den butik jag handlar av och förövrigt har väldigt bra kontakt med. Jag skulle verkligen villja utföra en bunt med tester, blindtester och kanske tom F/E tester bara för att hjälpa minhembio.com att bli ett ännu bättre forum.

NÄ.. Nu är det fan fjäskat nog [:D]

MVH Samuel Rönnqwist

#84

Postad 23 januari 2003 - 13:40

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Jag skulle kunna assistera med transporter. Kan även vara med och säga ett kort utlåtande, men seriös test har jag nog inten tid eller kunskap till. Däremot kan jag "tycka till" som glad "svensson" om så önskas, men jag äger tyvärr inte "guldöron" (vilket iofs är bra med tanke på min budget).
Hör av Er om Ni behöver hjälp. Körkort, två bilar och ett släp finns till Ert förfogande (inom Umeå[:D]).

#85

Postad 23 januari 2003 - 13:50

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
hifisnubben: Trevligt. Vi får väl se vad som händer. Det skulle vara roligt att göra några seriösa tester.
Off: hifisnubben: hade du en digitalkamera? skicka mig privat meddelande om det.

MVH Samuel Rönnqwist

#86

Postad 23 januari 2003 - 21:13

Unregistered276c1bff
  • Unregistered276c1bff
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
quote:Angående tester så är det jäkligt svårt för mig att bara låna från Hembiobutiken eftersom jag är rädd för att folk ska uppfatta det som reklam och inte en test.

Lite tråkigt det där. Skulle ju själv vilja läsa en test på Cantons nya Karat-serie som är specialanpassad för hem(ma:)bio.

#87

Postad 23 januari 2003 - 21:41

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
bobbelina: Jag skulle jättegärna testa dem så vi får se vad som händer. Canseda som är "general agent" för Canton i Sverige lär nog inte ställa upp med ett par [:D]

#88

Postad 23 januari 2003 - 23:58

Unregistered01ee2784
  • Unregistered01ee2784
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Om man vidgar topicen till att bli synpunkter om hembiobutiken skulle jag kunna bidra med en liten synpunkt..

Har inte beställt något än men skickade en fråga till info-adressen förra året om ett magnatpaket jag var intresserad av, fick ett snabbt och trevligt svar men det som jag tyckte var lite konstigt var underskriften. Det stod endast "Perra" där. Kanske är jag yrkesskadad och tråkigt byråkratisk men när jag svarar på frågor från kunder på jobbet så är det en självklarhet att svara med för- och efternamn och vilken befattning jag har på företaget. Började undra lite om anledning till denna anonymitet.

Är inte ute efter att registrera namnen i nån hemlig lista [:D] men jag skulle tycka det vore trevligt om Hembiobutiken gjorde en "Vilka är vi"-sektion med namn, bild och en kort beskrivning om intresset för hembio och så, många mindre firmor har sådana sektioner och själv skulle jag tycka det kännas lite bättre att veta något om de man ska beställa saker för kanske tiotusentals kronor från.

mvh!
David

#89

Postad 24 januari 2003 - 00:18

Unregistered412c1fb0
  • Unregistered412c1fb0
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Pelle! Jag skulle säkert kunna köpa lite prylar av er nån gång. Men det är lite svårt just nu eftersom Sony NS-905 är mitt kommande köp ska bar köpa lite annat som ligger före i listan, och ni verkar inte ha den i lager så då kan det bli lite svårt[:D]

#90

Postad 24 januari 2003 - 09:59

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Belos: Vi vill inte skrämma iväg kunderna med bilder på oss själva [:P]

Skämt åtsido så är det ingen dum idé och vi har en sida som heter "Om Hembiobutiken" där vi skulle kunna lägga in den informationen.

Tack för tipset!

#91

Postad 12 april 2003 - 01:48

Unregisteredba9e0be6
  • Unregisteredba9e0be6
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Å då va denna tråd DÖD!

Truncate(this->thread)

#92

Postad 12 april 2003 - 02:31

Unregistereda5d1ec56
  • Unregistereda5d1ec56
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0
nope. död är den inte. jag håller med dr.död och jiiiihaa,,, det verkar som om folk är beredda att stena den som vågar synda genom att kasta skugga över hembiobutiken, medans det är helt ok att smäda, låt oss ta hi-hi klubben som exempel. jag gillar heller inte vissa kastar handskarna så fort folk ger negativ kritik. och då speciellt inte med sarkasm och ironi som går som en röd tråd genom allt som har med detta att göra. som sagt, detta är ett forum. här ska man uttrycka sig om, och informera andra om exempelvis tabbar från kassa handlare. det ska inte behöva ske bakom lyckta dörrar, även om det i det här fallet kanske,eventuellt möjligen var en halv-fuling för att på något sätt påverka resultatet av en försenad leverans (man måste försöka läsa mellan raderna ,) det hela löste sig ju trots allt till det bästa, och det är ju huvudsaken. och efter diverse smutskastning hit och dit mellan parterna så verkar saken vara utagerad. men alla ska fatta att det tamejfan är en säljares plikt att sköta om sin kund på bästa sätt, i alla lägen! utan kunder, inga butiker... [;)]

#93

Postad 12 april 2003 - 02:39

Unregisteredba9e0be6
  • Unregisteredba9e0be6
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Du har så rätt, så rätt pickAdoll....


//M

#94

Postad 13 april 2003 - 01:45

Unregistereda5d1ec56
  • Unregistereda5d1ec56
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0
tack för det...

#95

Postad 08 juni 2003 - 14:30

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
På tal om smutskastning:

Jag ringde till Ljudkällarn och frågade lite om högtalare. Då passade säljaren - helt oprovocerat - att börja snacka skit om Hembiobutiken. Han sa att folk bara kommer in och lyssnar hos honom men att de handlar hos Hembiobutiken istället och att de inte fattar hur viktigt det är att vi alla stöttar våra lokala handlare för servicegradens skull.

Själv är jag 100% nöjd med servicegraden jag fått hos HBB, Perra har svarat på mina mail t.o.m. på söndagarna (fick ett svar nyss)! OK - 99% då eftersom man inte kan provlyssna hos honom.[:(]

#96

Postad 08 juni 2003 - 17:06

ulven0000
  • ulven0000
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Japp håller med mailsvarandet är proffsigt hos HBB, de svarar ju fan mitt i natten !!
SKa få min leverans nu i veckan har de sagt, får jag det så har de fått ytterligare en stammis som sätter in lönen på deras konto :(

#97

Postad 08 juni 2003 - 17:47

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by malmslatt
På tal om smutskastning:

Jag ringde till Ljudkällarn och frågade lite om högtalare. Då passade säljaren - helt oprovocerat - att börja snacka skit om Hembiobutiken. Han sa att folk bara kommer in och lyssnar hos honom men att de handlar hos Hembiobutiken istället och att de inte fattar hur viktigt det är att vi alla stöttar våra lokala handlare för servicegradens skull.

Själv är jag 100% nöjd med servicegraden jag fått hos HBB, Perra har svarat på mina mail t.o.m. på söndagarna (fick ett svar nyss)! OK - 99% då eftersom man inte kan provlyssna hos honom.[:(]




Säljare vars namn börjar på P eller?

#98

Postad 08 juni 2003 - 17:56

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Ja!!! Har du handlat av honom?

#99

Postad 08 juni 2003 - 22:52

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

  • 2 360 inlägg
  • 0
Grabbar, den dagen ni har egen butik så kommer ni förstå...

Säger bara det, innan dess... Ja ni.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.