Kritik mot hembiobutiken..
Postad 20 januari 2003 - 19:57
Postad 20 januari 2003 - 20:17
allvarligt de här kändes helt plötsligt...
Postad 20 januari 2003 - 20:43
Vet ett tillfälle då Perra svarade mig klockan 23:33. Sen spelar det ingen roll om han ändå satt vid datorn, det är att han tog sig tid att svara som spelar roll. Han kunde lika gärna ha väntat till nästa dag.
Sen när det gäller Mattias så var det ett tillfälle som vi skickade cirka 14 mail inom 24 timmar mellan varandra. Har varit med om butiker som har slutat upp med att svara snabbt efter 3-4 mail.
När det gäller problem med leveranser är det något man alltid ska vara beredd på, om butiken inte har varan hemma.
Beställde en produkt från Danmark. (har inte med hembiobutiken att göra)
Först sa de att den fanns i lager i Danmark och att jag kunde ha den nästa dag. Nästa dag kom och gick, så dagen efter ringde jag till butiken och frågade var den tog vägen. Då plötsligt fanns den inte i Danmark utan var tvungen att åka från Tyskland till Danmark och sen vidare till Sverige. Att skicka direkt från Tyskland till Sverige gick inte. Gick ett par dagar och inget hände. Ringde igen till butiken, som fick ringa till Danmark. Dagen efter fick man beskedet att den hade råkat hamna i Göteborg, men att den var på väg till Malmö nu. Ett jäkla strul, men inget jag kunde skylla butiken för.
Kort sagt, finns inte varan hemma så är det ungefär som att spela rysk roulette. Ibland har man tur och ibland inte.
Postad 20 januari 2003 - 20:55
Postad 20 januari 2003 - 21:42
Telehå hade ett utpris på 2500:- mer än hemmabiobutiken... Jag betalade 7000:- alltså 1000:- mer än hemmabiobutiken... Eller ca: 700:- då jag inte behövde betala frakt.. (jag är ju inte så korkad att jag betalar idiotpriser bara för att jag vill ha mina grejjor i tid).
Sen har jag fortfarande fullt förtroende för hemmabiobutiken, och mitt inlägg gällde kundservice och information ang. leverans..
// Jiha
Postad 20 januari 2003 - 22:28
Postad 20 januari 2003 - 22:43
Hoppas ni löser det med mail för leveransförseningar för jag tycker att det tillhör normal affärssed att tala om när grejjor blir försenade. I de flesta fall brukar man ju även bjuda på någon gest som tack för att kunden tålmodigt väntar... på en order på 20000 är det väl rimligt att bjussa på en kabel kanske... nåja det beror ju på vad man har för marginaler.
Tragiskt nog är kanske att man efter att ha fått lyssna på gap och skrik i andra affärer nu hukar sig för ens minsta lilla antydan till surhet. Bränt barn skyr elden. Förövrigt har jag läst båda trådarna och har nog missat något för jag såg ingen vettig förklaring till varför det ena eller andra hade hänt.
Postad 21 januari 2003 - 00:29
Vi hade problem vid ett tidigare tillfälle med en produkt som aldrig ville komma och kompenserade de som fick vänta.
Hembiobutiken tjänar ju ingenting på att ha missnöjda kunder vilket denna tråd är ett bevis för.
Postad 21 januari 2003 - 00:47
Jag bäställde min FX66:a från Netonet och jag fick fel TV 2 ggr först en LS60 sen en LS65 men inte gråter jag för de. Det är bara att bita ihop o köra. det tog 4 veckor för mig att få hem min rätta TV med massa krångel hit och dit. Men jag har aldrig smutskastat Netonet. alla gör vi fel ibland och alla vi männsikor är väl mänskliga. Så jag säger bara bort med all kritik och beröm de positiva sidorna på hembiobutiken istället PUNKT SLUT[!]
Postad 21 januari 2003 - 10:01
Vet att det här är lite off-topic men du vet att Maj Fant är död va?
Postad 21 januari 2003 - 10:21
Postad 21 januari 2003 - 10:26
Postad 21 januari 2003 - 12:56
Hembiobutiken jag tar DVD3800 så fort mina pengar ramlat in på kontot! []
Postad 21 januari 2003 - 13:42
Jag kommer definitivt att handla där i fortsättningen.
MVH Jan
Postad 21 januari 2003 - 14:45
Men jag har däremot haft en del mailkorrespondens med Hembiobutiken och alltid fått svar på mina frågor - respekt!
Hur som helst så väntar jag "as I write" tålmodigt på att få min beställda Canton AS 40 SC, vilken jag beställde 2/1-2003.
Däremot har inte leverantören den i lager för närvarande, så jag får vänta - vilket jag kommer att göra, men jag måste säga att det rycker bra i bastarmen just nu! []
Postad 21 januari 2003 - 23:21
Postad 21 januari 2003 - 23:29
12:54 kom mail om att ordern blivit godkänd för köp mot postförskott
14:34 var receivern packad och överlämnad till posten för leverans hem
Solskenshistoria? =)
Postad 22 januari 2003 - 00:13
Jag tycker förfarandet verkar konstigt då man i normala fall vid en beställning där flera varor ingår får alla varor som finns i lager och den restnoterade varan skickas fraktfritt när den åter finns i lager. Om man sedan väljer att avbeställa en restnoterad vara så må det vara men hur kan det vara ett krav att man skall avbeställa den restnoterade varan för att få resten av prytlarna?
Kan ju även vara så att de erbjudit att göra på detta viset och om detta är fallet så ser jag inte problemet mer än att någon fått vänta på en vara som har varit restnoterad hos i detta fallet inte generalagenten utan den grossist som de tar varorna ifrån (kan tänka mej att hembiobutiken har egen import från tyskland ed för att få bättre priser vilket kan ge både bättre marginaler samt lägre utpris med just denna negativa effekt) Det är många som beställer via tyska internetsajter som råkar ut för exakt samma sak. Alla som beställer från de tyska sajterna verkar vara överens om att man skall kolla att varan finns på lager innan man beställer, kan ju trots allt vara läge att göra det även hos svenska nätleverantörer och då speciellt mindre enstaka butiker som inte ingår i någon större kedja med centrallager eller centralinköp och som kan få vänta länge på produkter även fall de tar dom från generalagenten.
Typ om H/K scandiavien har 5000 enheter på lager och Expert vill köpa 10000enheter så kommer bosses kombinerade hi-fi/pizzeria affär som beställt 2 enheter få vänta tills de 5000 restnoterade enheterna levererats till expert. (Vet inget om H/Ks politik i detta fallet utan det var bara ett exempel) om H/K som sagt var ens säljer så små kvantiteter.
Postad 22 januari 2003 - 02:30
Vad e det frågan om egentligen??
Det handlar inte om att nån har fått sin leverans i tid och nånannan i otid, service eller inte service det är olika från person till person hur man uppfattar detta..
Vad det handlar om är att Jag beställde ett komplett hemmabiosystem (över 20.000:-) i god tid före jul (2 Mån). fick inte ett mail eller samtal från h.b.b. först efter ett antal mail (efter jul) så medelar h.b.b att dom vet faktist inte när H/K´n kan komma, Jag "kund" tar mina pengar till lokal butik pröjsar 700:- extra för att släpa hem samma prylar.. Jag Mycket nöjd kund...
Vad faan ,vänd på kakan. Tänk om, säg att ni beställde en värstingdator från dustin och inte hörde ett smack på 2 mån.. Varför ska det vara anorlunda nu? Känns som att hembiobutiken är nån slags helig ko som inte får kritiseras, och Sandstöm är felfri i sitt sätt att driva en affärsrörelse...I mitt företag uppmuntras sådan här kritik för att vi ska kunna bli ännu bättre...
Nu till alla dönickar som inte fattar att detta är ett forum för Hemmabio och rekomendationer på köp av hemmabio. Alltså inte ett ställe att fjäska för Mr hemmabiobutiken "Per Sandström" Det är 2 helt skilda saker. Sen ska jag vara först ut och berömma teamet bakom h.b.b och minhembio.com för att dom först och främst gör ett ###### bra jobb med forumet och sen att dom inte bara rekomenderar sin "egen" butik och dess varor här i forumet...
// Jiha
Postad 22 januari 2003 - 09:30
Om man ger kritik, får man vara beredd att tåla mot-kritik oxå.
Citat:
Nu till alla dönickar som inte fattar att detta är ett forum för Hemmabio och rekomendationer på köp av hemmabio. Alltså inte ett ställe att fjäska för Mr hemmabiobutiken "Per Sandström" Det är 2 helt skilda saker.
Det tror jag alla är medvetna om! Och det har jag inte sett heller. Däremot har jag sett helt vanligt förekommande för och emot. Om någon talar "illa" (missförstå mig rätt) om något och någon annan har helt andra erfarenheter så är det ganska naturligt att man försöker ge sina åsikter om det hela och försöka bredda insynen på ämnet.
Sen bara för att jag, och andra har haft idel goda erfarenheter av just hembiobutiken, får vi då inte upplysa om detta och lägga fram de kvaliter vi anser vara motiveringen till vårt tyckande om butiken? Särskilt i en tråd nämnd: Kritik mot hembiobutiken! ?
Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag kan inte förstå varför jag måste dissa hembiobutiken i en tråd när jag inte har nån anledning? Lika gärna som att du inte har någon anledning alls att hålla inne med dina dåliga erfarenheter.
Postad 22 januari 2003 - 09:54
Sen får ni fjäska om ni vill, det är helt okej []
Postad 22 januari 2003 - 10:41
Postad 22 januari 2003 - 10:47
Det handlar ju om åsikter, men jag tycker i alla fall att sandstream har skött sig i det här fallet och tagit till sig kritiken och lovat att de skall fixa nåt slags mailsystem när det blir leveransproblem. Och då är hela tråden i min mening jättebra. Någon blev missnöjd, nu skall det fixas till och i framtiden slipepr vi alla detta problem!
och nu till lite fjäsk... jag tycker att den grå nyansen i vänsterspalten är världens vackraste grånyans(alla andra är urfula;) och svärtan på texten här är överlägsen alla andra hembiosajter - minhembio regerar!
Postad 22 januari 2003 - 10:57
Postad 22 januari 2003 - 21:50
Han har ju inte sagt att dom är kassa eller har dålig service eller dyra osv. osv.
De flesta här verkar ju missförstå vad killen vill ha fram.
Sandtream har ju tagit åt sig av kritiken och har planer för att börbättra den delen av butiksverksamheten.
Med andra ord helt perfekt, det är så det ska gå till...
All respekt till sandstream för att han ligger bakom minhembio.com, men man ska inte höja hembiobutiken till skyarna bara för det!
Alla andra butiker blir ju sågade här för minsta lilla bagatell, så det får vara lika för alla.
Sluta fjäska....
Postad 23 januari 2003 - 03:42
För övrigt (som inte hör till den här tråden) borde minhembio ha en chat på något av de större irc nätverken Vore skoj? Ja.
Sedan lite fler skribenter på sidan vore inte fel? Skulle Gissa på att det finns massor med kunnigt folk som skulle kunna uppdatera med nyheter/recensioner/artiklar? Som det känns nu är det lite tunt på just den fronten. Visst är det bra, men det kan väl bli bättre? []
Just ja, har fortfarande inte bestämmt mig för as 2an eller kappa subben, därför vill jag se ett test av just den här på sidan, eller så får jag väl bege mig till någon butik o provlyssna för att sedan köpa det på det billigaste stället vilken verkar vara hembiobutiken. hehe så ond jag är men man tjänar inte guldtackor som pappersarbetare [!] Jo för att återgå till vad tråden handlade om "kritik mot hembiobutiken" så skulle jag vilja se lite fler produktbilder t.ex på kappa subben så finns det bara en bild, ingen bild på baksidan t.ex aja pettitesser kan tyckas, men det är ju trots allt skojmo kika []
Postad 23 januari 2003 - 09:41
Angående tester så är det jäkligt svårt för mig att bara låna från Hembiobutiken eftersom jag är rädd för att folk ska uppfatta det som reklam och inte en test. Jag lånar mycket hellre från tillverkarna men de är inte alltid så pigga på att låna ut produkter.
Postad 23 januari 2003 - 10:52
Hade jag möjlighet skulle jag göra några tester till Perra på några av de produkter han har i butiken. Jag har dock inget körkort så det är bökigt för mig att låna saker från den butik jag handlar av och förövrigt har väldigt bra kontakt med. Jag skulle verkligen villja utföra en bunt med tester, blindtester och kanske tom F/E tester bara för att hjälpa minhembio.com att bli ett ännu bättre forum.
NÄ.. Nu är det fan fjäskat nog []
MVH Samuel Rönnqwist
Postad 23 januari 2003 - 13:40
Hör av Er om Ni behöver hjälp. Körkort, två bilar och ett släp finns till Ert förfogande (inom Umeå[]).
Postad 23 januari 2003 - 13:50
Off: hifisnubben: hade du en digitalkamera? skicka mig privat meddelande om det.
MVH Samuel Rönnqwist
Postad 23 januari 2003 - 21:13
Lite tråkigt det där. Skulle ju själv vilja läsa en test på Cantons nya Karat-serie som är specialanpassad för hem(ma:)bio.
Postad 23 januari 2003 - 21:41
Postad 23 januari 2003 - 23:58
Har inte beställt något än men skickade en fråga till info-adressen förra året om ett magnatpaket jag var intresserad av, fick ett snabbt och trevligt svar men det som jag tyckte var lite konstigt var underskriften. Det stod endast "Perra" där. Kanske är jag yrkesskadad och tråkigt byråkratisk men när jag svarar på frågor från kunder på jobbet så är det en självklarhet att svara med för- och efternamn och vilken befattning jag har på företaget. Började undra lite om anledning till denna anonymitet.
Är inte ute efter att registrera namnen i nån hemlig lista [] men jag skulle tycka det vore trevligt om Hembiobutiken gjorde en "Vilka är vi"-sektion med namn, bild och en kort beskrivning om intresset för hembio och så, många mindre firmor har sådana sektioner och själv skulle jag tycka det kännas lite bättre att veta något om de man ska beställa saker för kanske tiotusentals kronor från.
mvh!
David
Postad 24 januari 2003 - 00:18
Postad 24 januari 2003 - 09:59
Skämt åtsido så är det ingen dum idé och vi har en sida som heter "Om Hembiobutiken" där vi skulle kunna lägga in den informationen.
Tack för tipset!
Postad 12 april 2003 - 02:31
Postad 08 juni 2003 - 14:30
Jag ringde till Ljudkällarn och frågade lite om högtalare. Då passade säljaren - helt oprovocerat - att börja snacka skit om Hembiobutiken. Han sa att folk bara kommer in och lyssnar hos honom men att de handlar hos Hembiobutiken istället och att de inte fattar hur viktigt det är att vi alla stöttar våra lokala handlare för servicegradens skull.
Själv är jag 100% nöjd med servicegraden jag fått hos HBB, Perra har svarat på mina mail t.o.m. på söndagarna (fick ett svar nyss)! OK - 99% då eftersom man inte kan provlyssna hos honom.[]
Postad 08 juni 2003 - 17:06
SKa få min leverans nu i veckan har de sagt, får jag det så har de fått ytterligare en stammis som sätter in lönen på deras konto
Postad 08 juni 2003 - 17:47
På tal om smutskastning:
Jag ringde till Ljudkällarn och frågade lite om högtalare. Då passade säljaren - helt oprovocerat - att börja snacka skit om Hembiobutiken. Han sa att folk bara kommer in och lyssnar hos honom men att de handlar hos Hembiobutiken istället och att de inte fattar hur viktigt det är att vi alla stöttar våra lokala handlare för servicegradens skull.
Själv är jag 100% nöjd med servicegraden jag fått hos HBB, Perra har svarat på mina mail t.o.m. på söndagarna (fick ett svar nyss)! OK - 99% då eftersom man inte kan provlyssna hos honom.[]
Säljare vars namn börjar på P eller?
Postad 08 juni 2003 - 22:52
Säger bara det, innan dess... Ja ni.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar