Här kommer en nybörjarfråga. Jag har läst runt på forumet, bl.a. tråden om hur man ska koppla allting, men jag undrar i alla fall lite saker.
Jag har precis fått hem min uppsättning och installerat allting och upptäcker till min fasa att basljudet från subben är lite lite efter det ska vara. Detta märks framförallt när man lyssnar på musik. Det är så pass mycket efter att det inte går att lyssna på. Jag har fipplat med inställnignar hit och hit men behöver nu experthjälp.
Min uppsättning:
Denon AVR 1610
Andersson L6 medium sub
Här är hur jag kopplat från förstärkare. Pre out med den RCA kabel som följde med subben:
IMAG0179.jpg 783.86K
6 Antal nerladdningarPå subben:
IMAG0181_2.jpg 638.19K
4 Antal nerladdningarI instruktionsboken till subben så står det att man ska ha en RCA delare som delar den RCA till två RCA för att sätta in i subben. Jag var och köpte en sån kabel, därför är det två kablar in i subben och en ut från förstärkaren.
I förstärkaren har har jag ställt in LFE+Main samt
Front: Large (mina frontar är golvhögtalare med bas i sog också)
Center: Small
Surr: Small
SW: Yes
Hur ska jag göra?? Jag antar att det finns fler inställningar eller annat jag kan koppla, men nu är jag bara ledsen och vill sätta mig i ett hörn och stirra in i väggen. Jag har hållt på hela dagen och kopplat in allting och varit jätteglad över mina nya leksaker, men så händer det här...
Snälla hjälp mig!
/Zy
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Vilken sub ska jag välja?
1 bild
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?