Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5490 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

  1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

    Procent av omröstning: 44.98%

  2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

    Procent av omröstning: 15.23%

  3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

    Procent av omröstning: 5.02%

  4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

    Procent av omröstning: 6.81%

  5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

    Procent av omröstning: 14.70%

  6. Besviken. (31 röster [5.56%])

    Procent av omröstning: 5.56%

  7. Sämst! (43 röster [7.71%])

    Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

#1

Postad 03 mars 2010 - 18:58

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Edit: Nu när telefonen är presenterad så redigerar jag första inlägget med info.

Namn: iPhone 4

Postad bild


Hårdvara specifikationer:

Kamera: Bak - 5 Mpix still bilder. Videoinspelning i HD kvalite (720p) och 30fps, LED flash. Front - VGA med 30fps. Tap to fokus.
Inbyggd minne: 16GB, 32GB
Display: Retina display, upplösning (960x640) med 326 ppi och en kontrast på 800:1. Samt multitouch funktionalitet.

Kortfattat specifikation, för mer detaljerad besök den officiella sidan här

Telefonen beräknas att lanseras i Sverige under Juli - Aug.

Nyheter i iOS 4 (Nytt namn för Iphone OS):

Multitasking, Mappar, Förbättrad mail hantering, Tap to fokus för video, 5x digital zoom, Homescreen wallpaper, iBooks, Stavningskontroll osv...

För mer info besök den officiella sidan här.
iOS 4 blir tillgänglig för alla Iphone 3gs och Ipod touch ägare from 21 Juni.

Bilder:

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Redigerat av Unregistered1232, 30 juli 2010 - 19:53.


#2

Postad 03 mars 2010 - 19:09

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Tråkigt om det är sant att man inte kan uppgradera den vanliga 3g till iphone os 4. Jag skulle verkligen vilja se multi task, riktigt bittert att man inte kan lyssna på spotify och kolla mailen samtidigt.

Snabbare processor vore trevligt också iofs så det kanske är värt att uppgradera. Resten av de nya funktionerna kan kvitta.

#3

Postad 03 mars 2010 - 19:22

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
hmm jo multitaskingen är nog det som uppskattas mest här också. Det finns ju vissa lösningar redan idag men en officiell blir nog något att föredra.

Som jag förstod det så kommer alla att kunna upgradera till 4,0 men de äldre modellerna kommer inte få vissa funktioner... ett ut av de är troligtvis multitasking.

#4

Postad 03 mars 2010 - 19:29

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Nu börjar Ifånen bli något jag vill ha..börja bli dags att byta ut min SE W715

#5

Postad 03 mars 2010 - 22:27

Bazziee
  • Bazziee
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Det har vi vetat länge.. Kolla bara på marknaden.

Android tar in som fan nu, jag tycker faktiskt att Apple är lite sent ute för att behålla sin dominans med AppStore.
Självklart kommer Apple släppa en jäkligt unik design och några nya wow-funktioner.. Som dock kommer vara rätt lätta att ta efter.

#6

Postad 04 mars 2010 - 06:19

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Multitasking låter riktigt trevligt.. :)
Får 4an det och inte uppdateringen av 3GS:en så blir det definitivt byte av lur.

Sen får man ju hoppas på lite bättre batteritid.. Håller ju inte för länge när den används flitigt i dagsläget..

#7

Postad 04 mars 2010 - 09:11

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
-

Redigerat av uppviglare, 04 mars 2010 - 09:18.


#8

Postad 04 mars 2010 - 09:17

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Jag antar att du fick denna infon från artikeln i aftonbladet igår? Förövrigt ska sägas att jag stör mig oerhört på att dom skriver det som fakta.

Att det blir OLED-skärm känns otroligt? iPaden har inte OLED. Dock kan det vara pga att den är större och att OLED än så länge är dyrt på större skärmar än mobilskärmar men tror ändå det är otroligt.

5 Mpix kamera är väll ingen större gissning däremot. Känns som ett naturligt steg upp från 3 mpix och att det cirkulerat en del rykten om beställda 5 megapixel kameror.
Blixt är nog att vänta också. Också naturlig uppdatering plus att det hittats strängar i OS 3.2 SDK som tyder på det. Även strängar om videosamtal. Dock kan dom vara för iPad eller bara där för att förvirra oss...

Blixt och videocall?


Någon mer form av multi-tasking är också möjligt men förmodligen på något smart sätt förstås. Vi pratar om Apple :)
Vem kör behöver egentligen köra 10 Apps i bakgrunden? Då kommer folk bara klaga på att telefonen är seg och dålig. Inte troligt. Möjlighet att sammankoppla t.ex Spotify med iPoden i själva koden? Bättre "sparat-läge" så att säga i programmen så man börjar där man slutade i apps så det är precis som att programmet varit igång hela tiden utan att vara det? Och/eller mer RAM och senaste programmen är delvis inladdade för snabbare start.
Tror snarare på sådan utökning av Multi-taskingen än reen multitasking som att köra 13 program i bakgrunden och glömma dom där...

Redigerat av uppviglare, 04 mars 2010 - 09:18.


#9

Postad 04 mars 2010 - 09:25

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Kanske inte köra 10 program samtidigt.. Men iaf så att det finns möjlighet på fortsatt lyssning av musik från spotify som nämndes innan medan man gör annat..

Tycker det är värst att man inte kan lyssna på musik och svara på sina sms samtidigt...
Det är det jag helst ser en lösning på.. :)

#10

Postad 04 mars 2010 - 10:19

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Jag antar att du fick denna infon från artikeln i aftonbladet igår? Förövrigt ska sägas att jag stör mig oerhört på att dom skriver det som fakta.

Att det blir OLED-skärm känns otroligt? iPaden har inte OLED. Dock kan det vara pga att den är större och att OLED än så länge är dyrt på större skärmar än mobilskärmar men tror ändå det är otroligt.

5 Mpix kamera är väll ingen större gissning däremot. Känns som ett naturligt steg upp från 3 mpix och att det cirkulerat en del rykten om beställda 5 megapixel kameror.
Blixt är nog att vänta också. Också naturlig uppdatering plus att det hittats strängar i OS 3.2 SDK som tyder på det. Även strängar om videosamtal. Dock kan dom vara för iPad eller bara där för att förvirra oss...

Blixt och videocall?


Någon mer form av multi-tasking är också möjligt men förmodligen på något smart sätt förstås. Vi pratar om Apple :)
Vem kör behöver egentligen köra 10 Apps i bakgrunden? Då kommer folk bara klaga på att telefonen är seg och dålig. Inte troligt. Möjlighet att sammankoppla t.ex Spotify med iPoden i själva koden? Bättre "sparat-läge" så att säga i programmen så man börjar där man slutade i apps så det är precis som att programmet varit igång hela tiden utan att vara det? Och/eller mer RAM och senaste programmen är delvis inladdade för snabbare start.
Tror snarare på sådan utökning av Multi-taskingen än reen multitasking som att köra 13 program i bakgrunden och glömma dom där...


Jo fick artikeln från aftonbladet, men som de nämnde så brukar ryktena som släpps under den här tiden på året stämma bra till stor del om man utgår från tidigare åren.

När det gäller multitasking så gissar jag på att det blir något i SE stilen att man kan hålla 2-3 program öppna samtidigt, vilket är ändå ganska OK.. för blir det för mycket så blir det bara segt, en tydlig bild har jag sett på n97:an.

Nu när HTC, Google och flera andra konkurrenter gått till OLED så skulle det inte vara något smart val för Apple att inte att göra, de släpper som sagt bara en ny telefon per år så de måste kränga in något redan nu som håller i längden. Sen faktumet att Apple börjat stämma HTC osv... tyder ju på att de håller på att förlora marknadsandelar så de kan inte köra med "monopol" självförtroendet längre.

När det gäller designen så är jag lite tveksam till om det blir någon jätte skillnad, formen där bakom kanske förändras aningen att den blir lite tunnare och att man kanske kör med en annan material den här gången istället för plast.. kanske lik htc legend, ipod touch att man kör med någon metall liknande.. jag tror fortfarande på att den kommer att se ut som IPAD men i ett mindre format.

Återstår att se.

Redigerat av Unregistered1232, 04 mars 2010 - 10:21.


#11

Postad 04 mars 2010 - 10:47

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Kanske inte köra 10 program samtidigt.. Men iaf så att det finns möjlighet på fortsatt lyssning av musik från spotify som nämndes innan medan man gör annat..

Tycker det är värst att man inte kan lyssna på musik och svara på sina sms samtidigt...
Det är det jag helst ser en lösning på.. :)



Som sagt med Spotify så om Apple skulle tillåta programerarna att köra musikprogram "genom" iPoden skulle den inte behöva stängas av :)

Och jag håller med, att behöva stänga det man håller på med för att smsa är nog nästan det enda jag stör mig på vad gäller multi-tasking.


Jo fick artikeln från aftonbladet, men som de nämnde så brukar ryktena som släpps under den här tiden på året stämma bra till stor del om man utgår från tidigare åren.

När det gäller multitasking så gissar jag på att det blir något i SE stilen att man kan hålla 2-3 program öppna samtidigt, vilket är ändå ganska OK.. för blir det för mycket så blir det bara segt, en tydlig bild har jag sett på n97:an.

Nu när HTC, Google och flera andra konkurrenter gått till OLED så skulle det inte vara något smart val för Apple att inte att göra, de släpper som sagt bara en ny telefon per år så de måste kränga in något redan nu som håller i längden. Sen faktumet att Apple börjat stämma HTC osv... tyder ju på att de håller på att förlora marknadsandelar så de kan inte köra med "monopol" självförtroendet längre.

När det gäller designen så är jag lite tveksam till om det blir någon jätte skillnad, formen där bakom kanske förändras aningen att den blir lite tunnare och att man kanske kör med en annan material den här gången istället för plast.. kanske lik htc legend, ipod touch att man kör med någon metall liknande.. jag tror fortfarande på att den kommer att se ut som IPAD men i ett mindre format.

Återstår att se.



Apple är ju inte direkt kända för att följa trenden bara för att just följa trenden. Dom kör på det dom (Steve Jobs) ser är den absolut bästa idén. OLED-skärmarna är inte överlägsna på alla punkter. Batteriförbrukning och svärta är dom två starkast skinande fördelarna men det finns nackdelar också. Möjligt att Jobs vill vänta på att tekniken förfinas ännu mer. Dom sätter inte in nått dom tycker är halvbra för att det ska va med. Antingen allt eller inget. Vilket jag oftast tycker är bra.
Och att dom stämmer HTC vet jag inte om det har att göra med att dom tappar marknadsandelar eller inte. Men 3GS säljs ju fortfarande otroligt bra och iPhonen har nog störst marknadsandelar en enda mobil från ett företag har med en enda mobil (sen kanske Nokia 3210? :))

Designen tror jag inte heller förändras något direkt. Många har önskat fler färger som med iPodarna och det känns som en möjlighet =) iaf en till?!

Redigerat av uppviglare, 04 mars 2010 - 10:49.


#12

Postad 04 mars 2010 - 12:38

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Som sagt med Spotify så om Apple skulle tillåta programerarna att köra musikprogram "genom" iPoden skulle den inte behöva stängas av :)

Och jag håller med, att behöva stänga det man håller på med för att smsa är nog nästan det enda jag stör mig på vad gäller multi-tasking.


Samma här.. Det är det enda som verkligen stör mig med iPhonen.

Resterande har jag aldrig sett någon mening med att kunna köra flera program samtidigt.
Men musik vill man ju alltid ha igång :)

Så kommer det bara en uppdatering med den funktionen så finns det stor chans att 3gs:en behålls..
Om det nu inte börjar rycka för mycket i köptarmen.. :)

#13

Postad 04 mars 2010 - 14:09

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Samma här.. Det är det enda som verkligen stör mig med iPhonen.

Resterande har jag aldrig sett någon mening med att kunna köra flera program samtidigt.
Men musik vill man ju alltid ha igång :)

Så kommer det bara en uppdatering med den funktionen så finns det stor chans att 3gs:en behålls..
Om det nu inte börjar rycka för mycket i köptarmen.. :)


Exakt! Men det är bara med Tredjeparts apps som man har det problemet. Men ett bättre "saved-state" så man kan börja precis där man slutade i alla program vore bra. Och möjlighet att musikprogrammen går genom ipoden så skulle det va perfekt för mig =) Krävs ju ingen större mängd mer processorkraft heller.
Multi-tasking finns ju redan, men i en annan form än dom flesta kanske tänker på e.g alt-tab?! :)

#14

Postad 04 mars 2010 - 14:21

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
En Iphone med smidigheten i menyer, slippa itunes och multitasking vore ju riktigt kul.
Dock lär jag aldrig köpa nån. Hatar att ha samma prylar som alla andra

#15

Postad 04 mars 2010 - 15:23

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Exakt! Men det är bara med Tredjeparts apps som man har det problemet. Men ett bättre "saved-state" så man kan börja precis där man slutade i alla program vore bra. Och möjlighet att musikprogrammen går genom ipoden så skulle det va perfekt för mig =) Krävs ju ingen större mängd mer processorkraft heller.
Multi-tasking finns ju redan, men i en annan form än dom flesta kanske tänker på e.g alt-tab?! :)


Nu har jag ju aldrig provat det där med iTunes i luren..
Men kan man köra musiken där genom hela tiden fast man sysslar med annat??
Trodde det var samma där att gick man ut så slutade den spela..

Vad ska man med Mp3or till när Spotify är så smidigt? :)

#16

Postad 04 mars 2010 - 16:30

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Nu har jag ju aldrig provat det där med iTunes i luren..
Men kan man köra musiken där genom hela tiden fast man sysslar med annat??
Trodde det var samma där att gick man ut så slutade den spela..

Vad ska man med Mp3or till när Spotify är så smidigt? :)


Jo, den spelar i bakgrunden.

Vad man ska med mp3'or till? Försök du hitta t ex Rammstein eller AC/DC på Spotify :)

#17

Postad 04 mars 2010 - 17:41

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Nu har jag ju aldrig provat det där med iTunes i luren..
Men kan man köra musiken där genom hela tiden fast man sysslar med annat??
Trodde det var samma där att gick man ut så slutade den spela..

Vad ska man med Mp3or till när Spotify är så smidigt? :)


Ja iPoden funkar alltid :) iTunes i telefonen är bara för att köpa och ladda ner musik och podcasts osv.
Spotify vore rätt najs att ha men för mig är det inte värt 99 kr/månaden :)

#18

Postad 04 mars 2010 - 17:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Nu har jag ju aldrig provat det där med iTunes i luren..
Men kan man köra musiken där genom hela tiden fast man sysslar med annat??
Trodde det var samma där att gick man ut så slutade den spela..

Vad ska man med Mp3or till när Spotify är så smidigt? :)


Spotify kostar pengar.

#19

Postad 04 mars 2010 - 19:33

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Öhm, ska man sammanställa de rykten som föregått en ny iphonemodell med vad som verkligen kom sen så är träffsäkerheten väldigt låg, inte minst pga all FUD som mindre kunniga medier som aftonfabeln mfl rotar fram.

Som det är nu har det inte knappt ens dykt upp ngra rykten öht om den nya telefonen, det som ryktats hittills är en 5mp-kamera.
OLED kommer inte att hända denna gången heller, skärmarna har ännu inte bevisat sin överlägsenhet på alla punkter, kamera på framsidan håller jag även som föga troligt, men vem vet om AT&T's nätverk klarar av det, vilket hittills har varit ett problem för telefonen hittills, man kan tex inte streama youtube i hög kvalitet över 3G eftersom det skulle skapa belastningar som AT&T aldrig skulle klara av, de har problem med kapacitet som det är därborta.

Multitasking är en önskedröm för mig, men har inget med den nya telefonen att göra utan nästa version av iphone os som kanske presenteras i mitten av mars.

Större skärm kan innebära problem för appstore, och om det kommer en ny skärm med högre upplösning så betyder det att utvecklarna måste säkra att deras program skalar vettigt, använder du standardgrejerna från apple så bör det inte vara ngt problem, men har de fixat egen grafik så krävs lite arbete, och om apple sagt till sina största utveckare att de bör bumpa upplösningen på sina apps så skulle ngn ngnstans ha läckt det, men som sagt, apple har redan gått ut och begärt att vissa utvecklare skapar högupplösta versioner av sina apps, det var ngt som de flesta trodde handlade om ipad, men vem vet vad som egentligen sades i den vändan.

Redigerat av simulacra, 04 mars 2010 - 19:41.


#20

Postad 04 mars 2010 - 20:45

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Öhm, ska man sammanställa de rykten som föregått en ny iphonemodell med vad som verkligen kom sen så är träffsäkerheten väldigt låg, inte minst pga all FUD som mindre kunniga medier som aftonfabeln mfl rotar fram.

Som det är nu har det inte knappt ens dykt upp ngra rykten öht om den nya telefonen, det som ryktats hittills är en 5mp-kamera.
OLED kommer inte att hända denna gången heller, skärmarna har ännu inte bevisat sin överlägsenhet på alla punkter, kamera på framsidan håller jag även som föga troligt, men vem vet om AT&T's nätverk klarar av det, vilket hittills har varit ett problem för telefonen hittills, man kan tex inte streama youtube i hög kvalitet över 3G eftersom det skulle skapa belastningar som AT&T aldrig skulle klara av, de har problem med kapacitet som det är därborta.

Multitasking är en önskedröm för mig, men har inget med den nya telefonen att göra utan nästa version av iphone os som kanske presenteras i mitten av mars.

Större skärm kan innebära problem för appstore, och om det kommer en ny skärm med högre upplösning så betyder det att utvecklarna måste säkra att deras program skalar vettigt, använder du standardgrejerna från apple så bör det inte vara ngt problem, men har de fixat egen grafik så krävs lite arbete, och om apple sagt till sina största utveckare att de bör bumpa upplösningen på sina apps så skulle ngn ngnstans ha läckt det, men som sagt, apple har redan gått ut och begärt att vissa utvecklare skapar högupplösta versioner av sina apps, det var ngt som de flesta trodde handlade om ipad, men vem vet vad som egentligen sades i den vändan.


Nu tror jag inte att man undviker att göra en större skärm pga att det kommer bli strul med programmen på appstore.. i det fallet kan man aldrig utvecklas och gå framåt. Sen så nämnde Apple också att alla applikationer på appstore just nu skulle vara fult kompatibla med Ipad så därför tror jag att en aningen större skärm på iphonen skulle nog inte vara till stor bekymmer.

Multitasking är självklart en mjukvaru mod, men jag tror att det kommer att behövas en snabbare processor för att få telefonen att fungera lika smidigt som den gör nu. Dom flesta multitask telefoner där ute just nu laggar på någon nivå.

#21

Postad 04 mars 2010 - 20:47

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Spotify kostar pengar.


Det gör väl din köpta musik också hoppas jag?

#22

Postad 04 mars 2010 - 21:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Det gör väl din köpta musik också hoppas jag?


Köpt musik kostar såvitt jag vet alltid pengar.

#23

Postad 04 mars 2010 - 21:38

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Nu tror jag inte att man undviker att göra en större skärm pga att det kommer bli strul med programmen på appstore.. i det fallet kan man aldrig utvecklas och gå framåt. Sen så nämnde Apple också att alla applikationer på appstore just nu skulle vara fult kompatibla med Ipad så därför tror jag att en aningen större skärm på iphonen skulle nog inte vara till stor bekymmer.

Multitasking är självklart en mjukvaru mod, men jag tror att det kommer att behövas en snabbare processor för att få telefonen att fungera lika smidigt som den gör nu. Dom flesta multitask telefoner där ute just nu laggar på någon nivå.


Jo, men då handlar det om 2 upplösningar, varav en är för en speciell plattform med till viss del exklusiva funktioner.
Nu snackar vi om att 1 plattform har 2 olika upplösningar att ta hänsyn till, men jag håller med, de måste höja upplösningen ngn dag, och apple kanske har målat in sig lite i ett hörn som det är nu.

#24

Postad 04 mars 2010 - 23:01

Bazziee
  • Bazziee
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Ska ni läsa rykten bör ni vända er till:

- http://www.appleinsider.com
- http://www.9to5mac.com/
- http://www.macrumors.com/


Att citera/läsa/tro på aftonbladet´s pryljournalist är det värsta man kan göra.

Redigerat av Bazziee, 04 mars 2010 - 23:02.


#25

Postad 04 mars 2010 - 23:12

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Köpt musik kostar såvitt jag vet alltid pengar.


Ja? Om man har en hel del köpta skivor som man lyssnar mest på och inte behöver lyssna på senaste Lady Gaga-singeln osv som kommer ut en gång i veckan så är 99 spänn i månaden dyrt :D Det lyssnades på musik innan spotify också. Och den musiken är helt kompatibel med en iPhone. Och vad jag vet lyssnar rätt många på äldre musik än 1-2 år. Eller när spotify nu kom ut?

#26

Postad 05 mars 2010 - 08:16

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Jo, den spelar i bakgrunden.

Vad man ska med mp3'or till? Försök du hitta t ex Rammstein eller AC/DC på Spotify :)


Rammstein och AC/DC ske höras och ses live.. Inte i en spelare.. :)

Men visst.. Spotify har verkligen inte allt..
För mig är det smidigheten som gör det värt det.. Jag har tillgång till ett stort mediabibliotek var jag än är.


Ja iPoden funkar alltid :D iTunes i telefonen är bara för att köpa och ladda ner musik och podcasts osv.
Spotify vore rätt najs att ha men för mig är det inte värt 99 kr/månaden :D


Där märktes det tydligt att jag inte använt det någongång då jag inte ens tänkt på att det fanns ett iTunes och en iPod i luren... :)


Spotify kostar pengar.


Det gör ju all musik.
Men som sagt så är det smidigheten att alltid kunna komma åt en massa musik som gör det hela värt det för mig. ;)

#27

Postad 05 mars 2010 - 08:23

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Handlar tråden om spotify vs ipod eller om en kommande iphonemodell? :D

#28

Postad 05 mars 2010 - 08:27

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Handlar tråden om spotify vs ipod eller om en kommande iphonemodell? :D


Nya Iphone modellen där det finns hopp om Multitasking så att spotify spelar även om man gör annat.. :D

#29

Postad 05 mars 2010 - 08:50

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Ska ni läsa rykten bör ni vända er till:

- http://www.appleinsider.com
- http://www.9to5mac.com/
- http://www.macrumors.com/


Att citera/läsa/tro på aftonbladet´s pryljournalist är det värsta man kan göra.


Men galet vad tjatigt det här blir :D Ok jag håller med aftonbladet är väl inte den platsen man vänder sig för att få de mest trovärdiga nyheterna (nyheterna är alltid korrekta men de brukar dramatisera allt). Men i det här fallet så är källan aftonbladet använt sig ut av är utan tvekan macrumors, appleinsider osv... aftonbladet har bara sammanställt det till 1 artikel och jag tog den för det gjorde mitt liv lite lättare när jag postade den här tråden :D . Sen jag menar du skriver själv att vi snackar om "rykten".

Låt oss nu fortsätta diskussionen om den nya Iphonen istället för att hata aftonbladet ;)

Redigerat av Unregistered1232, 05 mars 2010 - 08:53.


#30

Postad 05 mars 2010 - 09:44

beeny
  • beeny
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Kan tänka mig den är här lagom till jul :D

#31

Postad 05 mars 2010 - 10:18

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Jag hoppas på större skärm, bättre kamera (med blixt, dock ej xeon utan jag tror att det blir en led variant för att fungera med videoinspelning) hoppas även på 720p videoinspelnig och videokamera för videochatt (vilket kan kanske göra att 3g videosamtalen att ta fart (har varit för dyrt tidigare och därför har folk avvaktat). Multitasking är en självklarhet. Bättre och strömsnålare processor samt inte minst ett större minne på telefonen (tror inte vi kommer se minneskort) (både ram och rom)

#32

Postad 07 mars 2010 - 09:40

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Det finns ju oerhört många concept bilder ute på nätet gjorda av olika personer... men blir det något i den här stilen så klagar man inte direkt :).

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Självklart med lite modifikationer.. som en blixt där bakom och en ytterligare kamera där framme :)

Redigerat av Unregistered1232, 07 mars 2010 - 09:44.


#33

Postad 07 mars 2010 - 10:02

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Jag tror inte på så mkt större skärm iaf för då offrar man smidigheten att ha den med sig i fickan samt att man skulle krympa "gapet" mellan iphone och iPad. För vem skulle köpa en iPad om iphonen fick en massivt stor skärm.

#34

Postad 07 mars 2010 - 10:09

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Tror det är 3,7 på bilderna jämfört med 3,5 just nu.. så det är inte så mycket större men jag håller med dig i övrigt, först och främst bör en telefon vara smidig att ha den med sig överallt.

Edit: nu såg jag vad du fick iden att displayen är överlägsen stor, antalet ikoner... om ikonerna inte är förminskade så får de inte direkt plats på 3,7 tum som hemsidan skriver att den är, och tror heller inte att de blir så praktiskt med mindre ikoner än vad det är nu.. men aja.. snygg utsida iaf :)

Redigerat av Unregistered1232, 07 mars 2010 - 10:15.


#35

Postad 07 mars 2010 - 10:58

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
De gör som Porsche gjort med 911:an sen 70 talet typ.. Liite liite förändringar som gör att föregående modell ser skitgammal och trist ut jämfört med den nya :)

Och vi Fanboys blir helt galna ^_^

#36

Postad 07 mars 2010 - 11:17

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

De gör som Porsche gjort med 911:an sen 70 talet typ.. Liite liite förändringar som gör att föregående modell ser skitgammal och trist ut jämfört med den nya :)

Och vi Fanboys blir helt galna ^_^

hehe..den va bra :)
Jag kommer att köpa nya iPhone 4G, den verkar vara en komplett mobil/handdator.

#37

Postad 07 mars 2010 - 16:53

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

hehe..den va bra :)
Jag kommer att köpa nya iPhone 4G, den verkar vara en komplett mobil/handdator.


På vilket sätt verkar den vara det? ^_^
Vet du nått som ingen annan vet?

Redigerat av sonyman, 07 mars 2010 - 16:53.


#38

Postad 07 mars 2010 - 18:33

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Vore det absolut dumt av mig att köpa en 3g s och betala i 24 månader?
Kommer det bli stora nyttiga förändringar eller blir det bara lite nytt som man kan leva utan. Som Voice grejen i 3g s. Roligt 2 veckor. Eller blir det stora nyttiga uppdateringar?

Köper jag 3g s så kommer jag ju ha den i 2 år. Är det mer lagom att uppdatera sig till 5g?

Vad skulle ni gjort? Har inte mycket pengar heller då jag inte är speciellt gammal, och det känns som 4g kan bli dyr.
Undrar även om ni vet något om en speciell prisdropp på 3g s nu när det ryktas om en 4g. Faller den i pris snart eller håller iphones sig i en stadig kurva neråt hela tiden?

#39

Postad 07 mars 2010 - 18:56

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Alltid svårt det där. Även OM det kommer en ny modell så dröjer det ju innan den väl kommer hit. Och i början blir den förmodligen svindyr och överhypad så kanske 3Gs står sig i pris ett tag iaf.

Ärligt talat tror jag de flesta mest ser fram emot en ny programvara där man kan göra lite roliga saker som att anpassa telefonen för en mer personlig smak, kanske en aktiv home-screen m.m Denna programvara kommer självklart alla de som har en 3Gs också att kunna njuta av. Något måste ju Apple göra och helst nu innan android seglar förbi helt och hållet :)

Själv är jag fortfarande supernöjd med 3Gs:en men längtar efter ovanstående. En helt fantastisk och snabb telefon som jag har mkt skoj med. Helt klart den roligaste manick jag någonsin ägt.

En ev kommande modell lär få lite bättre kamera och kanske en led-blixt. Kanske lite bättre skärm, processor, minne och andra saker som är tillräckliga för att vi skall börja dregla men de flesta egentligen kan överleva utan ^_^

Utseendemässigt gissar jag att förslagen ovan är ganska nära. Det är ju en skärm och en knapp egentligen. Optimalt utformad med rundade hörn och skön i fickan. Tror inte de ändrar det vinnande konceptet.

#40

Postad 08 mars 2010 - 06:34

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Tror inte alls att den kommer att ens se ut i närheten av det där, Apple kommer inte att ha färgen på baksidan på framsidan eftersom de har definierat sin design med MPB och iPad med sin glasframsida, ringen runt äpplet går inte heller ihop med deras designfilosofi.

Jag hoppas på en omdesign av iphonen, men om det händer tror jag inte att så mkt kommer att hända.

#41

Postad 09 mars 2010 - 18:59

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Vore det absolut dumt av mig att köpa en 3g s och betala i 24 månader?
Kommer det bli stora nyttiga förändringar eller blir det bara lite nytt som man kan leva utan. Som Voice grejen i 3g s. Roligt 2 veckor. Eller blir det stora nyttiga uppdateringar?

Köper jag 3g s så kommer jag ju ha den i 2 år. Är det mer lagom att uppdatera sig till 5g?

Vad skulle ni gjort? Har inte mycket pengar heller då jag inte är speciellt gammal, och det känns som 4g kan bli dyr.
Undrar även om ni vet något om en speciell prisdropp på 3g s nu när det ryktas om en 4g. Faller den i pris snart eller håller iphones sig i en stadig kurva neråt hela tiden?


Sitter lite i samma sits då jag är på väg att beställa en ny mob på jobbet då vi just fått möjligheten att gå ifrån Nokias E-serie... var just på väg att beställa en i-phone när jag läste nyheten om 4g... när kan den tänkas släppas och är det värt väntan? Alltid dessa spekulationer... :wub:

#42

Postad 10 mars 2010 - 00:17

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Den släpps med stor sannolikhet i samma veva som de tidigare modellerna. Presenteras i juni och släpps runt augusti för oss svenskar. Inget bekräftat utan det är bara så de har gjort tidigare och varför skulle de ändra på det?

#43

Postad 10 mars 2010 - 07:50

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Den släpps med stor sannolikhet i samma veva som de tidigare modellerna. Presenteras i juni och släpps runt augusti för oss svenskar. Inget bekräftat utan det är bara så de har gjort tidigare och varför skulle de ändra på det?


Ska vi vara petiga så har Apple släppt nyheten om telefonen i typ mars för att sedan lansera i juli i Sverige.

Vad det gäller konceptbilderna som shan1 visade så hoppas jag verkligen inte att den kommer se ut i stil med dessa, ser ut som en HTC med en släng av OSX/iPhoneOS.

Redigerat av zinned78, 10 mars 2010 - 07:52.


#44

Postad 10 mars 2010 - 08:11

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Sista veckan i juli kommer jag att vara i NY, hoppas att man kan köpa nya iphonen utan abonnemang där.

Vet någon hur mycket den skulle kosta utan abonnemang?
Jag gissar mellan 8000-10000kr, eller hoppas på det. :wub:

Redigerat av Lias08, 10 mars 2010 - 08:19.


#45

Postad 10 mars 2010 - 09:46

forzagbg
  • forzagbg
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....-lackra-forslag

#46

Postad 10 mars 2010 - 10:05

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

http://www.idg.se/2....-lackra-forslag


Alla var fina men jag hoppas att nästa iphone har fysiskt tangentbord.

#47

Postad 10 mars 2010 - 13:21

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

  • 578 inlägg
  • 0

Alla var fina men jag hoppas att nästa iphone har fysiskt tangentbord.


Själv gillar jag touchen, men fan vad roligt det skulle vara om Apple satte ett fysiskt tangentbord på telefonen... Alla andra tillverkare skulle typ "-Wuuut??? Fort! Dit med knapparna igen! Det är knappar som gäller nu..."

#48

Postad 10 mars 2010 - 14:04

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Själv gillar jag touchen, men fan vad roligt det skulle vara om Apple satte ett fysiskt tangentbord på telefonen... Alla andra tillverkare skulle typ "-Wuuut??? Fort! Dit med knapparna igen! Det är knappar som gäller nu..."


hehe precis :)
Jag menade att det skulle vara båda touch och fysiskt tgb.

Så blir Apples nya super-Iphone
"Så blir nya iphone", som om AB har fått fakta av självaste Steve Jobs! haha

#49

Postad 10 mars 2010 - 14:07

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Alla var fina men jag hoppas att nästa iphone har fysiskt tangentbord.


Det hoppas jag verkligen inte, fysisk t-bord hör hemma på 1900-talet och det är tio år sedan vi lämnade det nu. Slösa/utöka med massa yta för att ha sådant, usch.

Själv gillar jag touchen, men fan vad roligt det skulle vara om Apple satte ett fysiskt tangentbord på telefonen... Alla andra tillverkare skulle typ "-Wuuut??? Fort! Dit med knapparna igen! Det är knappar som gäller nu..."


Iofs :) Många gnäller på iPhone om det ena och det andra men när det väl kommer till att skapa en lur som ska locka så många köpare som möjligt så är det alltid iPhone som de försöker efterlikna. Tanken att då shocka dem lite är ju kul, mindre bra med ett t-bord dock.

Redigerat av zinned78, 10 mars 2010 - 14:08.


#50

Postad 10 mars 2010 - 15:09

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Usch, fysiskt tangentbord, går långsammare att skriva på än skärmtangentbordet, gör telefonen minst 5mm tjockare, fler lösa delar som kan gå sönder samt förstör designen.

Intressant vad folk hoppas på features som Apple har sagt nej till, de kommer inte att bygga in utbytbara batterier, de har gått ifrån dem på alla sina nyare macbooks, fysiskt tangentbord var ngt som SJ själv rackar ner på eftersom de är satta i sten (plast).
Sen har vi andra designförslag som folk drömmer om, som en unibody i aluminium, det funkade ju bra med metall på iphone 2g, eller?

De kommer inte heller att kopiera design från Nokia och SE (de där färgade en bit upp ser rakt igenom ut som ngt som folket på SE skulle ha designat)

Just nu oroar jag mig mer för att Apple inte skickat ut inbjudningar för OS 4 presentationen, de har ju haft det eventet i mas de senaste 2 åren, men frågan är hur det blir nu med iPad i nästan samma produktsegment.

Och sen när har de annonserat iphone i mars? Den första iphonen presenterades på macworld 2007 och släpptes i juni eftersom den var tvungen att genomgå FCC-approval, och eftersom den processen faller under allmän myndighetsfunktion så skulle nyheten vara ute innan Apple själva hunnit presentera den, den processen är förenklad om företaget redan släppt elektronik med de funktioner som det första tillståndet gäller för.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.