Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5490 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

  1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

    Procent av omröstning: 44.98%

  2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

    Procent av omröstning: 15.23%

  3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

    Procent av omröstning: 5.02%

  4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

    Procent av omröstning: 6.81%

  5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

    Procent av omröstning: 14.70%

  6. Besviken. (31 röster [5.56%])

    Procent av omröstning: 5.56%

  7. Sämst! (43 röster [7.71%])

    Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

#3601

Postad 03 september 2010 - 15:49

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

På iphone4 bör det inte vara några störrse skillnader, på 3 har du ju nackdelen av att inte kunna spela spotify samtidigt som du gör något annat om jag förstått det rätt, den senaste uppdateringen till iphone har laggt till stöd för iphones multitask. På android så multitaskar den fint på alla versioner den kan installeras på, mer en fråga om telefonen kan klara den utan hack eller störningar.


Det du beskriver gäller endast 3G'n, inte 3GS'en. Det går exakt lika fint att multitaska på 3GS'en som på 4'an.

Som någon skrev ovan, om du använder spotify offline i mobben så kan du vara inloggad på datorn samtidigt.


Inte här, skulle jag logga in med mitt premiumkonto i mobilen och sedan starta samma konto på min dator så pausas musiken i mobilen tills jag slutar spela på datorn.

#3602

Postad 03 september 2010 - 16:07

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Du måste in under menyn "more" och sedan dra switchen för "offline mode" då kan du göra så

#3603

Postad 03 september 2010 - 17:02

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Det du beskriver gäller endast 3G'n, inte 3GS'en. Det går exakt lika fint att multitaska på 3GS'en som på 4'an.



Inte här, skulle jag logga in med mitt premiumkonto i mobilen och sedan starta samma konto på min dator så pausas musiken i mobilen tills jag slutar spela på datorn.


Frågeställaren specificerade in iphone3 modell så jag gav generellt för iphone3 os, om man uppdaterat 3gs så blir den ju rätt lik en iphone4.

Jag har kört så med spotify sen jag köpte min första android, men man får stänga av datatrafik i inställningarna, så blir login bara en fejk i mobilen, man måste dock logga in på riktigt ca 1 gång månad för att verifiera att man fortfarande har premium. Har mina bästa spellistor som offlinelistor i min mobil och det är givetvis bara dem man kan lyssna på om man samtidigt har datorn igång. Jag tycker dock det är ganska smart att ha data avstängt i mobben ändå eftersom att jag bara har 5gb data i månaden på full hastighet och lyssnar man på musik lika mycket som jag gör så är det lätt till att man börjar streama utan att tänka på det.
Jag har även 2 mobiler kopplade till samma spotifykonto och kan lyssna på offlinefiler oberoende av varandra så länge datatrafik är avstängt i minst en av dem.

#3604

Postad 03 september 2010 - 17:26

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Frågeställaren specificerade in iphone3 modell så jag gav generellt för iphone3 os, om man uppdaterat 3gs så blir den ju rätt lik en iphone4.

Jag har kört så med spotify sen jag köpte min första android, men man får stänga av datatrafik i inställningarna, så blir login bara en fejk i mobilen, man måste dock logga in på riktigt ca 1 gång månad för att verifiera att man fortfarande har premium. Har mina bästa spellistor som offlinelistor i min mobil och det är givetvis bara dem man kan lyssna på om man samtidigt har datorn igång. Jag tycker dock det är ganska smart att ha data avstängt i mobben ändå eftersom att jag bara har 5gb data i månaden på full hastighet och lyssnar man på musik lika mycket som jag gör så är det lätt till att man börjar streama utan att tänka på det.
Jag har även 2 mobiler kopplade till samma spotifykonto och kan lyssna på offlinefiler oberoende av varandra så länge datatrafik är avstängt i minst en av dem.


Fasiken jag behövde inte ens skriva frågan, utan jag fick svaret utan :wub:
Hade precis tänkt att skriva hur man gör för att inte skicka datatrafik när man lyssnar på musik i spotify.

Har 1gb i månaden och vill därför att jag ska vara i offline mode även fast jag har kontakt till 3g osv.

Så man ska bara gå in och stänga av datatrafik i inställningar?
Vart hittar jag den "funktionen" i inställningar på spotify?

#3605

Postad 03 september 2010 - 18:09

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Fasiken jag behövde inte ens skriva frågan, utan jag fick svaret utan :wub:
Hade precis tänkt att skriva hur man gör för att inte skicka datatrafik när man lyssnar på musik i spotify.

Har 1gb i månaden och vill därför att jag ska vara i offline mode även fast jag har kontakt till 3g osv.

Så man ska bara gå in och stänga av datatrafik i inställningar?
Vart hittar jag den "funktionen" i inställningar på spotify?


Vet inte om det ser likadant ut på iphone, men på android trycker man på "more" längst ner till höger, sen bockar man i "force offline" så är det fixat.

#3606

Postad 03 september 2010 - 18:19

benq
  • benq
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Hur är det med tillgången på iphone nu?

Kan jag tex gå till telia butiken imorgon och köpa en??? eller är de fortfarande lika slut överallt!?!?!?

#3607

Postad 03 september 2010 - 19:01

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
^
Lär ju vara slut "överallt*".



* Enligt prisjakt har t.ex. CDON i lager, dock dyrare än hos operatör.

#3608

Postad 03 september 2010 - 21:04

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Fick mitt sim kort idag, den här telefonen är sjukt bra :)
Gillade min förra Touch HD men denna är bättre på allt, vore väl konstigt annars men :blink:
Iphone 4 = min nya kärlek ;)

#3609

Postad 03 september 2010 - 21:14

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Ja, det är verkligen en underbar telefon. Har haft min nu ca 1 vecka och jag är fortfarande sjukt imponerad av prylen. Skärmen är väl det som jag tycker sticker ut allra mest då jag haft en 3GS tidigare och ser därför så tydligt skillnaden.
Det mesta är faktiskt bra mycket bättre än sin föregångare, det enda jag inte testat ordentligt ännu är videofilmning men jag tror inte jag kommer bli besviken på det heller.

I love it :)

#3610

Postad 03 september 2010 - 21:31

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Gillar telefonen sjukt mycket, men de ända jag stör mig på e att den ibland inte hittar 3g utan de blir en jäävla ring ist. Går ju inte att surfa då. ibland när man e ute så e de 3g å ibland den där ringen. Blir snart galen på detta och lämnar tillbaka den annars underbara ip4 telefonen :S

#3611

Postad 03 september 2010 - 22:11

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Gillar telefonen sjukt mycket, men de ända jag stör mig på e att den ibland inte hittar 3g utan de blir en jäävla ring ist. Går ju inte att surfa då. ibland när man e ute så e de 3g å ibland den där ringen. Blir snart galen på detta och lämnar tillbaka den annars underbara ip4 telefonen :S


Kan nog ge dig ett bra svar...

Jag har samma problem. Efter timmar i kö hos Tele2 så fick jag svaret... av dem själva... Du har dålig mottagning. Du bor på en "plätt" där 3G inte finns. Telefonen byter konstant mellan 3 olika master på lika många avstånd där jag själv ser via SIGNAL (en app via Cydia) att jag har halvtaskig mottagning på alla 3 master. Men så fort jag går ca 100 meter så att jag kommer utanför "plätten" så får jag 3G direkt och full mottagning.

Det suger enormt. Men Tele2 (och andra operatörer) har detta inskrivet på deras respektive hemsidor att det kan förekomma "döda" zoner mellan masterna.

Så mitt råd är (om du har samma döda zon som mig) ... Lär dig leva med problemet... Det är inget fel på din iPhone, bara Tele2s täckning som suger urban just där du bor.

#3612

Postad 03 september 2010 - 22:12

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Lär dig leva med problemet... Det är inget fel på din iPhone, bara Tele2s täckning som suger urban just där du bor.



Kan man vara säker på det
inget "dödsgrepp" som ställer till det ?

#3613

Postad 03 september 2010 - 22:20

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

  • 342 inlägg
  • 0

Tänkte höra hur ni som haft tidigare modeller, då ex iphone 3g, upplever ljudet som kommer direkt från högtalaren vid spelning av ex musik och övrigt.

Ägen själv en 3g och fick min iphone 4 i veckan och upplever att ljudet i 3g har mer bas medan iphone 4 låter lite mer tunnare eller metalliskt så att säga . Spelade upp samma låt sida vid sida och ljudet i 3g är betydligt högre och mer kraftfullare (basljud) än sama låt på samma volym på iphone 4

Är detta något ni upplever också eller är det konstruktionsfel på min?

I övrigt är det inga problem med telefonen, förutom en liten småsak som att hemknappen sticker upp en halv millimter från glasytan på en sidan (dvs går inte jämnt med ), men sånt får man leva med :)

Jag har en Iphone 4 och har aldrig ägt en Iphone innan, men dom jag pratar med säger att det ekar, alt låter låter burkigt.

Sen har jag även ett annat problem, eller rättare sagt två.
När jag ska skriva sms så blir det per automatik mms istället, å då tänds aldrig "skicka"-knappen. Detta sker även när jag svarar på sms. Detta sker dock inte alltid, utan varannan-var tredje sms.

Den andra grejen, är att jag ibland blir utkastad från en del appar. Dvs jag startar appen och efter typ 30 sekunder så stängs appen ner och jag kommer ut till Homescreen.
Någon som har nåt svar på dessa grejer.

#3614

Postad 04 september 2010 - 01:07

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Den andra grejen, är att jag ibland blir utkastad från en del appar. Dvs jag startar appen och efter typ 30 sekunder så stängs appen ner och jag kommer ut till Homescreen.
Någon som har nåt svar på dessa grejer.


Det där har hänt mig några gånger också, dock bara med nån enstaka app. T.ex. har jag blivit utkastad från Traderas app 2-3 gånger. Min gissning är att problemet ligger i appen och att den behöver uppdateras av utvecklaren.

#3615

Postad 04 september 2010 - 09:45

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Kan man vara säker på det
inget "dödsgrepp" som ställer till det ?


Inget "dödsgrepp"... Jag har ett skal som skyddar sidorna... Som sagt, har kanon mottagning när jag inte är hemma. =)

#3616

Postad 04 september 2010 - 09:56

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Jag har en Iphone 4 och har aldrig ägt en Iphone innan, men dom jag pratar med säger att det ekar, alt låter låter burkigt.

Sen har jag även ett annat problem, eller rättare sagt två.
När jag ska skriva sms så blir det per automatik mms istället, å då tänds aldrig "skicka"-knappen. Detta sker även när jag svarar på sms. Detta sker dock inte alltid, utan varannan-var tredje sms.

Den andra grejen, är att jag ibland blir utkastad från en del appar. Dvs jag startar appen och efter typ 30 sekunder så stängs appen ner och jag kommer ut till Homescreen.
Någon som har nåt svar på dessa grejer.



Att det ekar kan ibland bero på operatören och täckning osv. Sambon min som jag pratar ofta med säger att jag låter burkig ibland och ibland inte. Då tänker jag såhär att det kan ju gärna inte vara nått fel med själva telefonen då, men vem vet. Kanske är ett mjukvarufel som fixas nu när nästa uppdatering släpps. Bara lite tankar kring det.

Jag blir också utkastad från endel appar. Dom "crashar" detta beror på appen och inte telefonen. Ofta handlar det om gamla appar, men ibland nya med. Oftast kommer det (till de mer seriösa apparna i alla fall) uppdateringar som fixar detta. Men du ska ju naturligtvis höra av dig till app-tillverkaren så denna får vetskap om problemet, ju fler som påpekar felet ju större är ju chansen att det åtgärdas.

Konstigt nog har jag aldrig varit med om det där mms-problemet. Någon annan kanske kan svara på det?

#3617

Postad 04 september 2010 - 12:34

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Hur är det med tillgången på iphone nu?

Kan jag tex gå till telia butiken imorgon och köpa en??? eller är de fortfarande lika slut överallt!?!?!?


Telenor-butiken på gågatan i Malmö hade ett bra gäng kvar i lager senast nu i veckan. Tre & NyMobil på Entré i Malmö hade också ett helt gäng i lager. Tre stod till och med i korridorerna på Entré och raggade köpare och viftade med iPhone4 i ansiktet på dem för att locka :)

#3618

Postad 04 september 2010 - 18:29

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Angående kontakter, kan jag lägga in två(eller fler) nummer per kontakt? I så fall hur? Tänkte personer som har hem + mobil nr, trist att skapa fler kontakter för det så att säga :)

#3619

Postad 04 september 2010 - 18:49

mawam
  • mawam
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Angående kontakter, kan jag lägga in två(eller fler) nummer per kontakt? I så fall hur? Tänkte personer som har hem + mobil nr, trist att skapa fler kontakter för det så att säga :)


Pröva precis detta på min ip4 med os4
Har då:
mobil
arbete
huvudnummer
iphone
hem
fax hem

#3620

Postad 04 september 2010 - 22:35

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Angående kontakter, kan jag lägga in två(eller fler) nummer per kontakt? I så fall hur? Tänkte personer som har hem + mobil nr, trist att skapa fler kontakter för det så att säga :)

Du går in i redigeringsläge för kontakten och längst ner har du möjlighet att lägga till såkallade fält. Det bästa är att man kan ha egna texter på fälten också.

#3621

Postad 05 september 2010 - 01:57

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0
Snabb fråga till er som köpte iP4 cash från tre via webben/telefon: Hur betalade ni? Fick ni en faktura? Kom fakturan separat eller i paketet?

#3622

Postad 05 september 2010 - 10:26

mickebjo
  • mickebjo
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Snabb fråga till er som köpte iP4 cash från tre via webben/telefon: Hur betalade ni? Fick ni en faktura? Kom fakturan separat eller i paketet?



Jag betalade via postförskott, alltså betalade vid postens utlämningsställe.

#3623

Postad 05 september 2010 - 12:04

Urindanger
  • Urindanger
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
har någon haft problem med apples bumper? Repor eller något liknade på metallen?

#3624

Postad 05 september 2010 - 12:23

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

Kan nog ge dig ett bra svar...

Jag har samma problem. Efter timmar i kö hos Tele2 så fick jag svaret... av dem själva... Du har dålig mottagning. Du bor på en "plätt" där 3G inte finns. Telefonen byter konstant mellan 3 olika master på lika många avstånd där jag själv ser via SIGNAL (en app via Cydia) att jag har halvtaskig mottagning på alla 3 master. Men så fort jag går ca 100 meter så att jag kommer utanför "plätten" så får jag 3G direkt och full mottagning.

Det suger enormt. Men Tele2 (och andra operatörer) har detta inskrivet på deras respektive hemsidor att det kan förekomma "döda" zoner mellan masterna.

Så mitt råd är (om du har samma döda zon som mig) ... Lär dig leva med problemet... Det är inget fel på din iPhone, bara Tele2s täckning som suger urban just där du bor.


Hmm suck, Bor i Katrineholm och detta problem finns lite överallt och inte bara hemma hos mig. VA e problemet att fixa bra täckning? Nu börjar man ju undra varför man stanna kvar hos Tele2 som operatör. Va igår me 2st som har iphone och den ena hade 3 och den andra telenor och dom fick då aldrig upp ringen ist för 3g.

Leva me problemet vette faan om jag kan göra, meningen me att jag skaffa en iphone va ju för att kunna surfa när jag vill typ. Så får se några dagar till nu hur det funkar.


Kan man vara säker på det
inget "dödsgrepp" som ställer till det ?


Nej nej man behöver inte ha de greppet. Lika kasst ändå :)

#3625

Postad 05 september 2010 - 12:26

NickoM
  • NickoM
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

har någon haft problem med apples bumper? Repor eller något liknade på metallen?


Se nedan...

tog av min bumper idag får att rengöra den lite, såg då att antennen hade blivit skavda vänster om 3,5 uttaget.
fan va besviken jag blir... har tydligen kommit in skit under bumpern som legat å skavat.



#3626

Postad 05 september 2010 - 14:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Hur håller ni eran Iphone ren ?
Har ni speciella rengöringskit eller dammar ni av den med en lätt fuktig trasa ?

#3627

Postad 05 september 2010 - 16:25

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0

Hur håller ni eran Iphone ren ?
Har ni speciella rengöringskit eller dammar ni av den med en lätt fuktig trasa ?


Jag har en liten mini fiberduk (ca 4-5 cm2) som jag har med mig i fickan. Funkar perfekt att putsa av både fram och baksida :)
Så fiberduk funkar bäst :lol:

#3628

Postad 05 september 2010 - 16:38

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
har en gammal sliten näsduk : -) Den har jag haft i många år till mina mobiler, den funkar kanon :)

#3629

Postad 05 september 2010 - 16:41

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Jag använder ärmen på en tröja eller tshirten :)

#3630

Postad 05 september 2010 - 18:15

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Hur håller ni eran Iphone ren ?
Har ni speciella rengöringskit eller dammar ni av den med en lätt fuktig trasa ?


Man får ju en liten duk med i förpackningen som är rätt så bra.

#3631

Postad 05 september 2010 - 23:08

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Man får ju en liten duk med i förpackningen som är rätt så bra.


Hmm, den ligger väl inte med längre?

Jag vet att jag fick en när jag köpte iPhone 3G men till min 3GS följde ingen med, inte till iPhone 4 heller.

#3632

Postad 06 september 2010 - 00:15

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0
De blir snålare och snålare, eller miljövänligare och miljövänligare. Första iPhone 2G fick jag t.o.m. en docka. Men den försvann iom 3G. Och sedan tog de bort duken iom 3GS.

#3633

Postad 06 september 2010 - 04:49

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Hmm, den ligger väl inte med längre?

Jag vet att jag fick en när jag köpte iPhone 3G men till min 3GS följde ingen med, inte till iPhone 4 heller.


Jag fick det med min 3GS iallafall. Har inte packat upp en iPhone4 ännu så där vet jag inte, jag bara antog det var samma.

#3634

Postad 06 september 2010 - 07:31

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Ja, jag fick GARANTERAT ingen med min 3GS...det låter ju märkligt att det skulle vara olika innehåll i förpackningen för två identiska produkter.

#3635

Postad 06 september 2010 - 07:42

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0
Min 3GS kom med stor laddare och putsduk. Min frus 3GS med liten laddare och ingen putsduk. Så visst har det varit olika förpackningar under året med 3GS :(

#3636

Postad 06 september 2010 - 09:36

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Min 3GS kom med stor laddare och putsduk. Min frus 3GS med liten laddare och ingen putsduk. Så visst har det varit olika förpackningar under året med 3GS :(


Och min hade liten laddare och putsduk. Så 3 olika varianter. Det kan nog stämma, det finns 3 olika revisioner av iPhone 3GS.

#3637

Postad 06 september 2010 - 13:29

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
följer det med något trådlöst headset till ip4?

#3638

Postad 06 september 2010 - 13:32

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

följer det med något trådlöst headset till ip4?


Nej det gör det inte. Endast ett par enkla hörlurar med mic...Dålig kvalitet på dom dessutom enligt mig.

#3639

Postad 06 september 2010 - 14:11

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Nej det gör det inte. Endast ett par enkla hörlurar med mic...Dålig kvalitet på dom dessutom enligt mig.


Inte sämmre kvalité än vad som följer med andra telefoner tycker jag. Och det är ju faktiskt inte bara mic på dem, det är ju ipod fjärrkontroll på dem, volymkontroll, skippa låt fram och tillbaka, paus, stopp. Mer än vad man brukar få som standard.

#3640

Postad 06 september 2010 - 14:31

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
ok, tack för snabba svar!

Ni som haft era lurar en tid. Vilka tillbehör är bra att ha? något som ni verkligen använder eller som var ett totalt meningslöst köp? Finns ju en djungen av grejer=)

#3641

Postad 06 september 2010 - 15:05

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0

ok, tack för snabba svar!

Ni som haft era lurar en tid. Vilka tillbehör är bra att ha? något som ni verkligen använder eller som var ett totalt meningslöst köp? Finns ju en djungen av grejer=)


Billaddare har varit guld värd många ggr. Själv har jag en billig sak från Kjell.com för 99:-. Skinnfodralet använder jag hela tiden!

FM-sändaren använder jag aldrig i stort sett. Har köpt ett antal lurar men faller ändå alltid tillbaka på orginalet av någon anledning.

Hållaren i bilen och blåtanden används emellanåt.

#3642

Postad 06 september 2010 - 16:01

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0

ok, tack för snabba svar!

Ni som haft era lurar en tid. Vilka tillbehör är bra att ha? något som ni verkligen använder eller som var ett totalt meningslöst köp? Finns ju en djungen av grejer=)


Billaddare är ett måste om du ska använda navigering, jag har köpt ett antal hörlurar men kommer alltid tillbaka till creatives som säljs på teknikmagasinet. Sen köpte jag en hållare på Clas ohlsson. I multihållare som passar alla telefoner. Funkar utmärkt.

#3643

Postad 06 september 2010 - 17:50

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
NyTeknik - Senaste nyttseptember 06, 2010 16:54
"Ett nytt färgfilter kan ge skärmar som får skärmen i iphone 4 att verka grovkornig."
Inget behov just nu eller vad tycker ni?

#3644

Postad 06 september 2010 - 20:13

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
iPhonevinekln på artikeln är larvig, som om det bara är telefoner som skulle må bra av högre upplösning, när man ser utvecklingen på mobilskärmar så känns det som att TV och datorskärmstillverkarna borde skämmas som inte gjort ett dugg för att öka upplösningen radikalt på de skärmar vi faktiskt använder mest, visst, vi kanske inte behöver 326ppi på en datorskärm, men lite högre än de dryga 67-120 eller så ppi vi dras med idag.

#3645

Postad 06 september 2010 - 21:23

bengtsson3
  • bengtsson3
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hur är det med tillgången på iphone nu?

Kan jag tex gå till telia butiken imorgon och köpa en??? eller är de fortfarande lika slut överallt!?!?!?



hej! lånar tråden lite.. ni ska vara glada som har fått era telefoner.. beställde min iphone 4 med telenor den 5 augusti och ringde idag och frågade vart den var.. skulle vara 3 veckors lev tid. då ber killen mig vänta lite och när han kommer tillbaka så säger han att telenor inte lagt till min beställning för ens den 20nde... inte så kul att höra och det fanns inget dom kunde göra åt att dom gjort fel.. så nu är det väl bara och vänta en månad till.... har inte varit helt nöjd idag... :( nån annan som haft samma problem?? mvh bengt

#3646

Postad 06 september 2010 - 23:11

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Inte sämmre kvalité än vad som följer med andra telefoner tycker jag. Och det är ju faktiskt inte bara mic på dem, det är ju ipod fjärrkontroll på dem, volymkontroll, skippa låt fram och tillbaka, paus, stopp. Mer än vad man brukar få som standard.


Fast ljudkvalitén och ergonomin är katastrofal :( Som tur är upptäckte jag att ett par vanliga puffar från teknikmagasinet för en tjugolapp räddade dem från att kastas i soptunnan. Har kör med det nu i över tre år och har vant mig oroväckande mycket :lol:

#3647

Postad 06 september 2010 - 23:14

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Vilket är det bästa sättet att synca sin lotus notes kalender?
Googlade fram ett program som heter companionlink men det verkar
Kosta pengar.

Någon som lyckats med bedriften att synka med lotus?

Default kalendern i ios är inte mkt att hänga i granen för övrigt.

#3648

Postad 06 september 2010 - 23:17

vinylen
  • vinylen
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Förmodligen har frågan redan ställts men jag finner inte svaret

Är det någon skillnad på att köpa sin Iphone i England vad gäller hårdvara och mjukvara ?

Redigerat av vinylen, 06 september 2010 - 23:17.


#3649

Postad 06 september 2010 - 23:19

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Förmodligen har frågan redan ställts men jag finner inte svaret

Är det någon skillnad på att köpa sin Iphone i England vad gäller hårdvara och mjukvara ?


Nej. Bortsett från dessa saker:
- Laddaren har annan kontakt till vägguttaget.
- Garantin gäller inte i Sverige.

#3650

Postad 06 september 2010 - 23:27

vinylen
  • vinylen
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Men om den är köpt i Sverige men kommer från england så gäller ju ett års garanti
Kontakten löser man med en adapter

Det är alltså samma lur vad gäller allt annat ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.