Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Telia Digital-TV: Fiber/ADSL? Nöjd/Missnöjd?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Nöjd med Telia Digital-TV? Läs alternativen och svara. (58 medlem(mar) har röstat)

Nöjd med Telia Digital-TV? Läs alternativen och svara.

1. Jag har ADSL och är missnöjd. (3 röster [5.17%])

Procent av omröstning: 5.17%

2. Jag har ADSL och är nöjd. (32 röster [55.17%])

Procent av omröstning: 55.17%

3. Jag har fiber och är missnöjd. (3 röster [5.17%])

Procent av omröstning: 5.17%

4. Jag har fiber och är nöjd. (20 röster [34.48%])

Procent av omröstning: 34.48%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 11 april 2010 - 19:03

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Jag är lite nyfiken på andelen användare av Telia Digital-TV som tittar via fiber och adsl och hur nöjda/missnöjda fördelar sig.

Postad 11 april 2010 - 20:18

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Ni (som är missnöjda) får gärna beskriva vad ni är missnöjda med. :P

Postad 12 april 2010 - 12:06

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Jag la min röst med viss tvekan på ADSL - nöjd
men jag saknar HD och jag har bara de fria kanalerna. Dessutom tycker jag innehållet i programbiblioteket, SVT är för tunnt! Jag använder huvudsakligen DVB-T (digital-tv via antenn). F.n. funderar jag på att skaffa mig DVB-S (satellit) för att få tillgång till HD. FotbollsVM hägrar.

Jag har 6-8Mbit på mitt bredbandsabb.

Redigerat av ansgar, 12 april 2010 - 14:18.

Postad 12 april 2010 - 14:13

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Tackar för svaret ansgar.

Jag kom på en sak. Det hade kanske hade varit intressant att få med vilken hastighet ni med adsl har. Om det på något sätt har påverkat era svar. Well, nu är det för sent :P

Postad 14 april 2010 - 12:40

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Utifrån dom här svaren ser det ju ganska positivt ut. Inte riktigt det intrycket man får när man läser den officiella tråden IMO.

Postad 14 april 2010 - 13:17

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Utifrån dom här svaren ser det ju ganska positivt ut. Inte riktigt det intrycket man får när man läser den officiella tråden IMO.

Det är ju ett klassiskt scenario att det oftast endast är de som är missnöjda som gör sin stämma hörd.

Dessutom är kriterierna för grovt satta i denna poll, det borde finnas fler steg. Som tex är ganska nöjd och är ganska missnöjd. Har själv ADSL 12-24 & 1963 box är överlag nöjd men stör mig på att textningen inte synkas vid inspelning på denna box. Men det gör mig inte helt missnöjd å kan dörför inte rösta på det. Det gör mig inte helt nöjd heller men hellre fria än fälla ;-)

Postad 14 april 2010 - 13:28

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Det är ju ett klassiskt scenario att det oftast endast är de som är missnöjda som gör sin stämma hörd.

Dessutom är kriterierna för grovt satta i denna poll, det borde finnas fler steg. Som tex är ganska nöjd och är ganska missnöjd. Har själv ADSL 12-24 & 1963 box är överlag nöjd men stör mig på att textningen inte synkas vid inspelning på denna box. Men det gör mig inte helt missnöjd å kan dörför inte rösta på det. Det gör mig inte helt nöjd heller men hellre fria än fälla ;-)

Håller med 100 %, men ibland är det roligare att ha två extremalternativ :o. Det finns säkert massor med saker som inte är bra, men det kanske är småsaker? I det stora hela kanske dom flesta är relativt nöjda.

Postad 23 april 2010 - 10:01

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 691 inlägg
  • 0
Jag är nöjd med Telia ADSL som helhet, jag vet vad man kan förvänta sig av en ADSL uppkoppling och i stora lag så är nätet väldigt stabilt. Hade tidigare en lokal ADSL operatör i Kramfors, det var nerkopplingar ett par gånger i månaden och ofta var det flera timmar långa avbrott. Med Telia ADSL har jag aldrig haft ett avbrott och nätet ger så gott som alltid den hastighet jag är utlovad, d.v.s mellan 12-24 Mbit. Det enda man kan klaga på är väl priset, men Telia är varken dyrare eller billigare än andra operatörer.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.