* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 25 March 2011 - 09:34
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Jo visst, men några ändringar i UI blir det ju i alla fall. Ryktas om nya ikoner te.x.
Jodå, men jag skulle knappast kalla det "significant improvements" , det vore i mina öron en ren lögn i så fall om det var det de syftade på. Nya ikoner kan man ju lätt få genom att ladda ned ett tema för övrigt (har själv gjort det), så denna skillnad får nog bedömas vara ytterst marginell. Jag är annars fortfarande mycket nöjd med min N8 som jag haft sedan oktober, så jag har ärligen lite svårt att förstå denna hets kring uppdateringarna, men jag är ju å andra sidan uppväxt i en tid då man inte varken kunde eller i regel behövde uppdatera elektronikprodukter. Där tycker jag annars att utvecklingen gått bakåt, det är alldeles för lätt att släppa produkter som inte är färdiga numera vilket jag tycker är oansvarigt. När det gäller N8:an så tycker jag annars att den var rätt bra med första programvaran redan, men visst är det alltid trevligt med ytterligare uppdateringar som förbättrar.
Postad 25 March 2011 - 09:51
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Finns det ett program till N8an som spelar in samtalen UTAN pip?
Postad 25 March 2011 - 11:33
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Finns det ett program till N8an som spelar in samtalen UTAN pip?
Nej tror inte det. Letar oxå efter ett som fixar det. Skriver här om ja hittar ett piplöst
Postad 25 March 2011 - 13:02
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Kan någon förklara för mig vad Qt är?
Tydligen finns det nu en betaversion av Qt 4.7.2, som är en förutsättning för att vissa program ska fungera. T.ex. är anledningen till att "Bubbles" dragits tillbaka att man väntar på en slutversion av 4.7.2. Idag såg jag att man kan installera ett nytt typsnitt (Nokia Pure) i telefonen, och även där verkar Qt 4.7.2 vara en förutsättning.
Hur vet man vilken version man har? Får man den senaste versionen automatiskt i och med att man uppgraderar till PR1.1, PR1.2 etc, eller ska man ladda ner och installera nya Qt-versioner själv? Var hittar man dessa?
Redigerat av Dunbar, 25 March 2011 - 13:03.
Postad 25 March 2011 - 15:29
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Qt är ett framework för utvecklare. Oftast installeras korrekt version när du laddar ner någonting som kräver det.
Postad 25 March 2011 - 16:17
sammy75
-
sammy75
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Kan någon förklara för mig vad Qt är?
Tydligen finns det nu en betaversion av Qt 4.7.2, som är en förutsättning för att vissa program ska fungera. T.ex. är anledningen till att "Bubbles" dragits tillbaka att man väntar på en slutversion av 4.7.2. Idag såg jag att man kan installera ett nytt typsnitt (Nokia Pure) i telefonen, och även där verkar Qt 4.7.2 vara en förutsättning.
Hur vet man vilken version man har? Får man den senaste versionen automatiskt i och med att man uppgraderar till PR1.1, PR1.2 etc, eller ska man ladda ner och installera nya Qt-versioner själv? Var hittar man dessa?

Inget att uppdatera själv,det brukar installeras automatiskt om det behövs något.Klåfingrig som man e så installerade jag QT betan,sportstracker slutade att fungera,kraschade hela tiden..  så vänta tills den nya versionen e färdig..Flashade om telefonen igår med pr1.2 och då hade jag 176mb ledigt på C: vet det var någon förut som hade lite utrymme kvar på C:,sen när man installerar program och annat så försvinner det lite..
Postad 25 March 2011 - 17:43
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Någon som hänger inne på Nokia Sveriges "forum" på Facebook? Annars rekommenderar jag er att gå in där, de är oftast väldigt snabba på att ge svar på frågor, plus att det finns jättemånga kunniga medlemmar som svarar på saker (Någon av dem som är aktiva där är säkert aktiv här också  ) Nokia Sveriges Facebooksida
Redigerat av donpipino, 25 March 2011 - 17:43.
Postad 25 March 2011 - 18:07
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Så nu har jag lämnat in min N8 på service för display-problemet. Passa samtidigt på att köpa mig en Iphone 4 (igen, hade den tidigare som jobbtelefon). Och herregud. Nu är jag nog färdig med nokia. borde väl ha lärt mig min läxa redan med N97 mini men gick på samma mina med n8:an.
Har många stunder gillat den över lag, men många gånger också suttit timtals för att lösa diverse problem. Någon form av hatkärlek. Älskar kameran, gillar vissa widgets som man kan ha på startskärmarna, avskyr dom andra, älskar designen ogillar symbian 3 osv.
tackar dock för mig på detta forum och uppskattar all hjälp med problemlösning från snälla medmänniskor!
Postad 25 March 2011 - 18:12
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Jag avinstallerade bubbles, och då försvann orginalskärmsläckaren (den stora klockan) kan man ta ner den någonstans?
Postad 25 March 2011 - 18:16
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Så nu har jag lämnat in min N8 på service för display-problemet. Passa samtidigt på att köpa mig en Iphone 4 (igen, hade den tidigare som jobbtelefon). Och herregud. Nu är jag nog färdig med nokia. borde väl ha lärt mig min läxa redan med N97 mini men gick på samma mina med n8:an.
Har många stunder gillat den över lag, men många gånger också suttit timtals för att lösa diverse problem. Någon form av hatkärlek. Älskar kameran, gillar vissa widgets som man kan ha på startskärmarna, avskyr dom andra, älskar designen ogillar symbian 3 osv.
tackar dock för mig på detta forum och uppskattar all hjälp med problemlösning från snälla medmänniskor!
Tack för att du är så snäll att meddela oss om att du tänker hjälpa Apple förslava världen genom att stänga in allihop i sitt totalt kontrollerade stängda system. Återigen, tack.
Postad 25 March 2011 - 18:26
HaloGuilty
-
HaloGuilty
-
Användare
-
-
121 inlägg
Jag har fått problem med Ovi Suite. När jag startar min dator med windows 7 så blir det problem ovi mplatform och med windows installer. Det ska bara installeras hela tiden om igen och igen.
Jag måste köra en msconfig och avsluta Ovi Mplatform och avinstallera ovi suite för att datorn ska fungera normalt.
Hur får jag bort allt som har med Ovi suite att göra eller kan det vara något med windows installer.
Tacksam för hjälp.
Postad 25 March 2011 - 18:38
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Avinstallation genom kontrollpanelen fungerar inte?
Postad 25 March 2011 - 18:40
Ritsch
-
Ritsch
-
Användare
-
-
204 inlägg
Nu börjar jag bli trött på min. droppen var Lila (färgen)-problemet på skärmen som jag alltid märkt men nu retar mig till galenskap. Luren är drygt 2 månader gammal och köpt på netonnet. Skulle gärna lämna in den och få tillgodokvitto eller dylikt istället och lämna denna lur bakom mig.
Någon som vet hur diskutabla dom är där eller är det bara bita det sura äpplet och skicka in den 3 ggr och efter det kunna häva köpet?
Jag köpte en N8 för en tid sen men den hade "strömfelet", dvs att den stängde av sig och gick inte att få igång igen. Fick pengarna tillbaka eftersom det hände efter fem dagar. Den hade många bra funktioner som FM- sändare. Bra batteritid. Jag tyckte att ljudkvalitén för musiken var riktigt bra. Lurarna som följde med hade bra kvalitet. Generöst med inbyggt minne. Fanns även mycket annat som var bra. Trist att det nu också är fel på skärmar. Så här i efterhand sörjer jag inte så mycket att jag inte köpte ytterligare en N8. Istället har jag förbokat en SonyEricsson Arc.
Postad 25 March 2011 - 18:46
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Tack för att du är så snäll att meddela oss om att du tänker hjälpa Apple förslava världen genom att stänga in allihop i sitt totalt kontrollerade stängda system. Återigen, tack.
hellre ett stängt fungerande system än ett öppet som dras med förseningar och diskutabel funkionalitet.
Postad 25 March 2011 - 18:59
HaloGuilty
-
HaloGuilty
-
Användare
-
-
121 inlägg
Avinstallation genom kontrollpanelen fungerar inte?
Kör jag msconfig och tar bort OviMplatform sen startar om datorn så kan jag avinstallera Ovi suite, Nokia cable... samt Nokia updater.. genom kontrollpanelen. Installerar jag sen ovi suite igen så blir det samma fel...
Postad 25 March 2011 - 21:25
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
vissa människor ska inte ha symbian. vissa fungerar bättre ihop med apple. jag skulle inte rekommendera N8:an till vem som helst.
men för MIG så är en bra kamera högprio. att inte ha en kameraknapp diskvalificerar automatiskt den modellen. jag menar, jag kan ju inte gå tillbaka i utvecklingen när jag byter telefon. OM iPhone4 hade haft en kameraknapp så hade jag nog ägt en. SÅ nära var det. men det blev helt enkelt FÖR mycket. FÖR dyr, FÖR lång väntetid, FÖR många begränsningar. sen vill jag inte bli en sån som säger min iPhone istället för min mobil. hela grejen är bara FÖR mycket. sån sekt är det.
Postad 26 March 2011 - 08:44
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Sådär ja, köpte en N8 till sambon igår så jag får ha min ifred
Postad 26 March 2011 - 09:21
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
En sak jag är nyfiken på. Varför väljer så många N8, före C7 ?
Något speciellt jag missat. Här har nu hunnit bli 163 sidor, C7 tråden endast 2 sidor.
Designen är så klart en sak, olika smak förstås.
Varför jag är nyfiken är för att jag har en ouppackad C7 och undrar om det är värt att byta till N8.
Kan inte ricktigt se vad som skulle vara värt mer med N8an.
Redigerat av ffodil, 26 March 2011 - 09:33.
Postad 26 March 2011 - 09:37
ILikeIke
-
ILikeIke
-
Användare
-
-
209 inlägg
En kollega till mig ska köpa en ny mobil. Han fick rekommendationen att köpa en ifån av en annan kollega (som råkar ha just en ifån), och så kom han till mig och bad om råd.
Hans behov:
GPS med inbyggda kartor och bra navigering (han ska bila utomlands med hela familjen till sommaren)
Bra kamera, han vill kunna spontanfota utan att behöva dra fram systemkameran och ändå vara nöjd med resultatet.
Bra träningsprogram, han cyklar mycket, så med Sports Tracker och med Polar pulsmätare som tillbehör verkar det som en bra lösning. Använder själv programmet vid långa promenader och är väldigt imponerad (för att vara gratis).
För övrigt är appar inte hans prio utan mest att kunna ringa och kolla sin hotmail. Hans erfarenhet av Nokia och Symbian verkar bra, de senaste två lurarna är N82an och fn. N86an (båda köpte han för kamerans skull)
Vilken mobil skulle ni rekommendera honom? Jag visste precis vad han skulle ha
Postad 26 March 2011 - 09:38
Jön
-
Jön
-
Amatör
-
-
59 inlägg
En sak jag är nyfiken på. Varför väljer så många N8, före C7 ? Något speciellt jag missat. Här har nu hunnit bli 163 sidor, C7 tråden endast 2 sidor.
I de flesta fall är nog svaret KAMERAN! Jag beställde en C7 till frugan förra veckan men fick skicka tillbaka den pga frysningar och omstarter stup i kvarten. Inväntar nu en ny... Jämfört med min N8 så tycker jag dock att C7 är klart mycket skönare att hålla i och använda.
Postad 26 March 2011 - 10:36
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
I de flesta fall är nog svaret KAMERAN!
Jag beställde en C7 till frugan förra veckan men fick skicka tillbaka den pga frysningar och omstarter stup i kvarten. Inväntar nu en ny... Jämfört med min N8 så tycker jag dock att C7 är klart mycket skönare att hålla i och använda.
Köpte 2st C7 på EG varav en är ouppackad, därav frågan. Har sista dagarna hjälpt min sambo med sin, den i silver som jag personligen tycker är ricktigt snygg och skön i handen, alltså klar fördel mot N8. Är det sen bara kameran som skiljer, kommer jag att packa upp och behålla den andra också. Kameran tycker jag är ricktigt bra, inte minst video, efter en del testande. Förövrigt är min sambo och jag hittills väldigt nöjda, allt flyter som det ska.
Postad 26 March 2011 - 12:40
kalman
-
kalman
-
Användare
-
-
150 inlägg
Hej.
Jag är en helnöjd N8-användare som dock undrar över en sak.
Numera visas inte namnet på den som ringer upp, enbart nummer. För missade samtal visas dock namn.
Någon som vet hur jag fixar till detta?
Postad 26 March 2011 - 13:00
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej.
Numera visas inte namnet på den som ringer upp, enbart nummer. För missade samtal visas dock namn.
Du har nog dubletter i kontaktlistan, dvs samma nummer står på flera ställen, och då kan inte mobilen bestämma sig för vilket namn den ska visa
Postad 26 March 2011 - 13:29
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
En sak jag är nyfiken på. Varför väljer så många N8, före C7 ? Något speciellt jag missat. Här har nu hunnit bli 163 sidor, C7 tråden endast 2 sidor.
Varför jag är nyfiken är för att jag har en ouppackad C7 och undrar om det är värt att byta till N8. Kan inte ricktigt se vad som skulle vara värt mer med N8an.
Tyvärr för Nokia så tror jag inte att man nått ut till köparna med C7, många vet inte att den finns. För att inte tala om C6-01, är nog bara de mest inbitna nokianördarna som känner till den vad det verkar. Mycket synd, för alla har de sina fördelar. N8 däremot är nästan det enda som talas om när man talar "Nokia". Annars så är det ju inga problem som C7 ägare att hänga här, för vad det gäller det mesta att fråga om så skiljer det inget mellan dem. Jag tänkte köpa en C7 till sambon när Elgiganten sålde dem så billigt. Tyvärr missade jag det. Det var klart marknadens mest privärda mobil. Arbetskamraten har en C7:a måste säga att den ser riktigt snygg och smidig ut.
Redigerat av Unregistered31511, 26 March 2011 - 14:21.
Postad 26 March 2011 - 13:56
Tek
-
Tek
-
Rookie
-
7 inlägg
Har haft min N8 sen i början på november är väldigt nöjd med den för utom webbläsaren dock , tur opera 11 finns  , gjorde testen på skärmen med bilden där som någon la upp en länk på , det vissa sej att jag har lider litegrann av "rosa skärm" men är inge jag märker av när jag använder telefonen så den biten skiter jag i
Men nu till min fråga vet någon om det går att byta pin koden i telefonen ? , jag hittar igen inställning för det dock
Postad 26 March 2011 - 14:06
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Har haft min N8 sen i början på november är väldigt nöjd med den för utom webbläsaren dock , tur opera 11 finns , gjorde testen på skärmen med bilden där som någon la upp en länk på , det vissa sej att jag har lider litegrann av "rosa skärm" men är inge jag märker av när jag använder telefonen så den biten skiter jag i
Men nu till min fråga vet någon om det går att byta pin koden i telefonen ? , jag hittar igen inställning för det dock 
Meny - inställningar - telefon - telefonhantering - säkerhetsinställningar - telefon & sim =) Hehe, inte den lättaste vägen precis. Min lider också lite lite smått av "lila" skärm tror jag, men det är inget jag bryr mig om. Den visar bilder och allt annat som den ska, och det lilla "lila" den är märker jag inte.
Postad 26 March 2011 - 14:14
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Bara att navigerat till den inte så enkla sökvägen Meny/Inställningar/Telefon/Telefonhantering/Säkerhetsinställningar/Telefon & SIM-kort/PIN-kod eller Tryck Ring, sedan **04*GAMMALPINKOD*NYPINKOD*NYPINKOD#
Postad 26 March 2011 - 14:17
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Ser ut som min undran var lite befogad iallafall.
Har själv min HTC Desire som jämförelse. Kan nog tycka efter ett tags användande minst lika lätt och trevlig att använda, om man inte prioriterar en uppsjö appar och kameran slår helt klart Desiren.
Känns faktiskt just nu som jag gör av med Desiren, blev lite förtjust i C7an.
Postad 26 March 2011 - 14:29
Tek
-
Tek
-
Rookie
-
7 inlägg
Meny - inställningar - telefon - telefonhantering - säkerhetsinställningar - telefon & sim =) Hehe, inte den lättaste vägen precis.
Min lider också lite lite smått av "lila" skärm tror jag, men det är inget jag bryr mig om. Den visar bilder och allt annat som den ska, och det lilla "lila" den är märker jag inte.
Bara att navigerat till den inte så enkla sökvägen Meny/Inställningar/Telefon/Telefonhantering/Säkerhetsinställningar/Telefon & SIM-kort/PIN-kod eller Tryck Ring, sedan **04*GAMMALPINKOD*NYPINKOD*NYPINKOD#
Tack för hjälpen Jonrad89 och trixeo , nu när man vet vilken väg man ska ta så vart det ju bus enkelt
Postad 26 March 2011 - 15:27
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Ny beta version an OVI-suite finns på Nokia Beta Labs med en hel del bra förbättringar Länkis
Postad 26 March 2011 - 15:58
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Har svår beslutsångest om vilken mobil som ska bli min nästa. Har kört symbian på mina 4 senaste telefoner, dock endast touch på min senaste. (vivaz) Stor nackdel på Vivazen är att man inte kommer åt apparna på ovi... Det är det jag retat mig mest på men även en del andra småsaker. Bl.a att den saknar smileys och att den inte skiftar tangentbord automatiskt om man håller telefonen i liggande eller stående läge. Allt detta är väl fixat till symbian3?
Vad är det mer som ligger efter Android? Antalet appar man kan ladda ner skiter jag i...
Postad 26 March 2011 - 16:11
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Hej.
För mig räckte det med att stänga av och sätta på telefonen igen.
Postad 26 March 2011 - 16:34
JTL
-
JTL
-
Användare
-
-
105 inlägg
Verkar vara en ny bugg i den uppdaterade versionen har fått problemet 2 gånger på ca 1 vecka och reboot löser det. Problemet är inte att enstaka nummer inte visas, utan alla namn "försvinner". Är det bara ett nummer som bråkar är det nog dock dubletter som är problemet.
mvh J
Postad 26 March 2011 - 19:06
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Varför jag är nyfiken är för att jag har en ouppackad C7 och undrar om det är värt att byta till N8. Kan inte ricktigt se vad som skulle vara värt mer med N8an.
- bara 8 gb istället för 16 gb - kameran då såklart - sen som du säger designen, men det är ju individuellt - ingen hdmi tror det var de anledningarna som fick mig att välja N8:a. men jag måste hålla med om att den ligger skönt i handen och att den i silver är rätt snygg.
Postad 26 March 2011 - 19:18
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
såg att N8:an sjunkt en del i pris nu. runt 3500:- men det är ju utan abonnemang och det är väl knappast intressant om man inte redan har ett? ett annat tips är att du kan köpa en ciggladdare till med micro-usb för 12:- på cdon just nu. http://cdon.se/hemel...charger-6942730
Redigerat av bag, 26 March 2011 - 20:30.
Postad 26 March 2011 - 20:48
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Tack för hjälpen Jonrad89 och trixeo , nu när man vet vilken väg man ska ta så vart det ju bus enkelt
Det är det som är problemet med Symbian enligt mig. Svårt första gången, att hitta det man söker. Men sen när man vet vart allt ligger så är det ju inget som helst problem =)
Postad 26 March 2011 - 22:29
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
En skillnad mellan C7 och N8 som jag inte ser har nämnts är BLIXT, som dessutom är svårt att finna på en ny mobil.
En anledning till att N8 är så populär är att det var den första med Symbian 3, plus den första Nokian med riktig blixt på jättelänge.
Hade C7 kommit först tror jag inte att situationen hade varit omvänd, men den hade iaf varit mycket mer populär.
Postad 27 March 2011 - 09:45
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Nu hittade jag ett youtubeklipp som gjorde mig sjukt sugen på en N8. http://www.youtube.c...feature=relatedSökte i tråden och det verkar som en del kopplat bt-tangentbord till sina n8or men funkar det med alla tangentbord?
Postad 27 March 2011 - 11:38
sammy75
-
sammy75
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Nu hittade jag ett youtubeklipp som gjorde mig sjukt sugen på en N8. http://www.youtube.c...feature=related
Sökte i tråden och det verkar som en del kopplat bt-tangentbord till sina n8or men funkar det med alla tangentbord?
Har microsoft bluetooth keyboard och en logitech mus kopplad till min N8..sjukt bra..även att du kan koppla in din wii kontroll och styra big screen och styra uppspelning av videos och bilder..
Postad 27 March 2011 - 11:52
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Har microsoft bluetooth keyboard och en logitech mus kopplad till min N8..sjukt bra..även att du kan koppla in din wii kontroll och styra big screen och styra uppspelning av videos och bilder..
Jag som var med på Commodore 64 tiden (har fortfarande min kvar t o m) har kört C-64 emulatorn Frodo i N8:an och spelat C-64 spel på TV´n via HDMI med wii kontrollen (köpt enbart för N8:an) som spelkontroll. Tilläggas bör att man måste ha big screen installerat och aktiverat för att det ska fungera, men det är klart man ska ha big screen om man har en N8 tycker i alla fall jag.
Postad 27 March 2011 - 12:19
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Detta låter ju asgrymt. Visserligen så spelar jag aldrig varken på mobilen eller något annat. Men som sovrumsurf borde det ju vara helt okej.
Vad finns det för skäl att inte köpa en N8 egentligen?
Postad 27 March 2011 - 12:33
sammy75
-
sammy75
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Detta låter ju asgrymt. Visserligen så spelar jag aldrig varken på mobilen eller något annat. Men som sovrumsurf borde det ju vara helt okej. Vad finns det för skäl att inte köpa en N8 egentligen?
Det skulle vara den inbyggda webläsaren som e katastrofal,men nu finns Opera 11 med "pinch to zoom" som e underbar,även om jag gillar uc browser mer(kommer en uppdaterad webläsare när PR2.0 släpps) Musik spelaren som inte har egen inställning av equalizern men som man kan fixa med Tuniwiki dock,går det inte att ändra i låtinfon som man kunde på gamla Nokia lurarna(ska vara fixat oxå i PR2.0),lustigt att LG:s nya 2X lur inte heller har egen inställning på equalizern.. mycket pillande i under menyer för att hitta rätt inställning eller det man söker,tar en stund att lära sig(finns mycket man själv kan ädra på,bra tycker jag) Hittar egentligen inga större fel på den som inte fixas på ett eller annat sätt,det skulle kanske vara att Iphone och android har betydligt mer appar,men jag har dom jag behöver.. Stora plussen e inbyggda GPS med gratis navigering som e riktigt snabb och väldigt exakt,kameran e underbar..kunna just ansluta tangent bord och mus på ett enkelt sätt,HDMI utgång..listan kan bli väldigt lång..
Postad 27 March 2011 - 17:39
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Han har ju vana av Symbian så menyerna kommer inte vara nåt problem.
Postad 27 March 2011 - 18:56
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
hellre ett stängt fungerande system än ett öppet som dras med förseningar och diskutabel funkionalitet.
Diskutabel funktionalitet? Vadå diskutabel funktionalitet? Det fungerar bra, om än inte perfekt. Men ingenting är perfekt. Förseningar tror jag inte på. Det är bara folk som kallar sig för insiders som släpper ut inofficiell information. Så vidare jag vet har Nokia fått ut uppdateringarna inom den tidsram de har sagt. Sedan skulle jag inte vilja ha en mobil med diskutabel hårdvara, som dåliga antenner.
Postad 27 March 2011 - 19:11
Frasse_Z
-
Frasse_Z
-
Användare
-
-
148 inlägg
Vad finns det för skäl att inte köpa en N8 egentligen?
Tja, skulle väl vara att man till varje pris inte vill ha marknadens bästa kameramobil, marknadens bästa mediaspelar-mobil och marknadens bästa navigerings-mobil då..
Postad 27 March 2011 - 19:23
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Sedan skulle jag inte vilja ha en mobil med diskutabel hårdvara, som dåliga antenner.
Eller inglasad telefon!  En design som knappast kommer finnas kvar i nästa modell...
Postad 27 March 2011 - 19:23
Shevil
-
Shevil
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej! Min lur har blivit galen. Den lever sitt eget liv...  Inte alltid men ofta händer dettaa: När någon ringer eller skickar sms så stänger den av sig och slår på igen. När någon ringer och jag ska svara så reagerar den inte. Jag måste starta om med 8sek och 3 vibrationer. Flera olika program har hängt sig så att jag fått använda samma sätt där. Klockan står kvar på den tid jag sist kollade. Samtal parkeras, mikrofonen stänger av osv. Jag har fabriksåterställt med raderat data två gånger och då fungerar den bättre ett tag men problemet kommer tillbaka. Jag skulle lämna in den på butiken men killen i disken tyckte att jag skulle radera och ominstallera mjukvaran i stället. Om jag lämnade in den skulle det ta 3-4 veckor och det var i alla fall bara det de gjorde. Problemet är att jag inte vet hur man gör.  Någon?
Postad 27 March 2011 - 19:30
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Du kan använda Ovi Suite. Kolla efter uppdateringar till mjukvara. Den kommer ge dig ett alternativ att installera om mjukvaran. Glöm inte att ta en kopia på allt du har i mobilen.
Postad 27 March 2011 - 19:36
Shevil
-
Shevil
-
Rookie
-
9 inlägg
Du kan använda Ovi Suite. Kolla efter uppdateringar till mjukvara. Den kommer ge dig ett alternativ att installera om mjukvaran. Glöm inte att ta en kopia på allt du har i mobilen.
Ok, tack! På Nokias hemsida ser det ut att man måste kopiera originalinstallationsfiler till tex Java, hur 17 gör man det då?
Postad 27 March 2011 - 19:50
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag tackar för allas synpunkter men jag är fortfarande inte helt övertygad. Jag tvivlar inte på kameran eller telefonen som så, utan mest på mina egna prioriteringar. Har en Arc förhandsbokad just för kamerans skull och att det är en android men kanske returnerar den, kamerajämförelser jag sett gjorde mig inte impad av Arcen?! Var inne på en Motorola Defy också just för att den är tålig men la ner det eftersom den inte verkar komma med svenska menyer. Nu är jag inne på N8an pga kameran, tåligt glas/aluminium chassi, symbian ser jag som både för och nackdelar. För pga att att jag är van vid det och emot för att det är på väg att fasas ut medans android mfl är på uppgång. Känner en s60v5-användare igen sig i symbian3 eller är det mycket som är ändrat?
Hur är det med batteritiden förrestren? Sambon har en HTC Legend och den är slut efter 18-24 timmar om man är "tung" utnyttjare av surf och sync, ännu värre om man får för sig att slå på gpsen. Är det lika illa med N8an?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|