Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 december 2011 - 21:39

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Den buggar för mig endast den där lilla "alternativ" menyn.. Transitions fortsätter spinna en stund efter man tagit upp den :P ser lite komiskt ut..

Om det är det du menar så är det inte en bugg, det ska vara så.

Postad 19 december 2011 - 22:18

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Nej jag bryr mig inte om den, om han inte släpper en ohackad version mot förmodan, han verkar bli sur för man använder det som han läckt utan att nämna hans namn, troligen därför han gjort en egen cfw och inte släppt original.
"Please Donation my webpage! Thanks!" - idiot säger jag, varför ska han få pengar för han läcker saker från Nokia?

ok...absolut håller med...

Postad 20 december 2011 - 16:09

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Nästan dagligen kommer jag åt någonstans långt ner på skärmen och en röst samt texten "tala nu" dyker upp på skärmen. Vad är det jag gör och hur får jag bort otyget?

Redigerat av Dunbar, 20 december 2011 - 16:10.

Postad 20 december 2011 - 16:23

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Enligt N8FanClub har Belle nu släppts officiellt.
Försökte kolla med hjälp av både phoenix och navifirm men det e nog fullt på Nokias servrar nu.. :rolleyes:
Se länk:
http://www.n8fanclub...te-on.html#more

Haha... nu e det borta igen från Nokias servrar igen... de leker katt råtta med alla som väntar eller va e det frågan om??

Redigerat av big_swede70, 20 december 2011 - 17:28.

Postad 20 december 2011 - 19:35

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
http://www.n8fanclub... N8's Fan Club)
;)

Postad 21 december 2011 - 08:28

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
http://www.n8fanclub...bian-belle.html

Här kan man installera dom nya widgetarna utan att flasha om hela telefonen?
(om jag fattat det rätt :) )

Postad 21 december 2011 - 12:32

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
En av mina favoritappar yr.no fick en uppdatering i Nokia store här om dagen. Tycker den blev riktigt läcker nu med menyanimationer.

Redigerat av Unregistered31511, 21 december 2011 - 12:32.

Postad 21 december 2011 - 13:03

waspman
  • waspman
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hallå, har fått ett skumt problem men min N8. Det går ej att installera någon app. När man är i ovi-butik och väljer en app för att installera så avbryter den installation och tycker jag ska forsätta via en i ikon i telefonen (nokia smart installer). Men väljer man den så avbryter den ändå installationen. Vad kan ha hänt????

Postad 21 december 2011 - 14:52

Mapiri
  • Mapiri
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Märkligt det händer samma sak till mig, allt efter jag försokte ladda en app som heter magninfy, sedan blockerades minne, hela minneskort krashade utan möjliget att läsa, eller formatera, mobilen funkar igen, men laddar inte appar så lätt, en sådant fin mobil,,och jag missade att beställa en likadant via el-giganten, kostade bara 1990:- Undar om belle återställer denna problem. vet någon när kommer den?

Postad 21 december 2011 - 15:19

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
http://conversations...le-coming-soon/

Februari så kommer Belle till Nokia n8

For those already owning a Nokia N8, Nokia E7, Nokia E6, Nokia X7, Nokia C6-01, Nokia C7, and Nokia Oro, the wait for Nokia Belle is almost over. Starting in February 2012, Nokia will release the all new Nokia Belle software update to existing customers and you’ll be able to download it right on to your phone, bringing a whole heap of improved features.

Postad 21 december 2011 - 16:54

Polystyrenehat
  • Polystyrenehat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Drygt att dom inte kan sätta ett helt specifikt datum.. Men då blir det väl en överraskning då nån dag i februari :)

Redigerat av Polystyrenehat, 21 december 2011 - 17:06.

Postad 21 december 2011 - 17:23

roopie
  • roopie
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

http://www.n8fanclub...bian-belle.html

Här kan man installera dom nya widgetarna utan att flasha om hela telefonen?
(om jag fattat det rätt :) )

Har lagt in det och det funkar perfekt, inga problem alls. Det enda som är lite av ett "störsmoment" är att de nya widgetsen är på engelska, men det bryr jag mig inte så mkt om. Gött med en stor kalenderwidget, stor väderwidget (med 2 dagars prognos) och bokmärkeswidget :)

Postad 21 december 2011 - 20:11

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Har lagt in det och det funkar perfekt, inga problem alls. Det enda som är lite av ett "störsmoment" är att de nya widgetsen är på engelska, men det bryr jag mig inte så mkt om. Gött med en stor kalenderwidget, stor väderwidget (med 2 dagars prognos) och bokmärkeswidget :)

Vilken Belle version hade du installerad innan? Är det en av Trixeo´s senare?

Note that a hacked device with OPEN4ALL patch enabled, is required to make these widgets work.

Är detta med i Trixeo´s belle?

Redigerat av Tobbe666, 21 december 2011 - 21:17.

Postad 21 december 2011 - 22:29

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

...
Är detta med i Trixeo´s belle?

Nej, min cfw har installserver.exe från coderus, den installerar alla program även dem utan certifikat, med fulla rättigheter.

Postad 21 december 2011 - 22:48

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Nej, min cfw har installserver.exe från coderus, den installerar alla program även dem utan certifikat, med fulla rättigheter.

Så då funkar det att lägga in extra widgetarna?

Redigerat av Tobbe666, 21 december 2011 - 22:48.

Postad 21 december 2011 - 23:37

roopie
  • roopie
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Vilken Belle version hade du installerad innan? Är det en av Trixeo´s senare?

Yes, jag kör på Trixeos 6b tror jag det var... Den med lite effekter när man växlar mellan fönster och med lilla väderwidgeten?

Postad 22 december 2011 - 02:09

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Ny CFW på g! Version 7! Baserad på senaste läckan 111.030.0609. Massor med nya widgets, vissa är översatta till svenska av mig.

Postad 22 december 2011 - 05:08

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ny CFW på g! Version 7! Baserad på senaste läckan 111.030.0609. Massor med nya widgets, vissa är översatta till svenska av mig.

Gött

Postad 22 december 2011 - 08:46

roopie
  • roopie
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Du är för grym, tack Trixeo för all tid du lägger ner!

:)

Postad 22 december 2011 - 09:10

micke_thorn
  • micke_thorn
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Fint,,,, Bra att ha nåt att fixa med mellan all julgröt. :)

Postad 22 december 2011 - 09:37

Näfver
  • Näfver
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hallå, har fått ett skumt problem men min N8. Det går ej att installera någon app. När man är i ovi-butik och väljer en app för att installera så avbryter den installation och tycker jag ska forsätta via en i ikon i telefonen (nokia smart installer). Men väljer man den så avbryter den ändå installationen. Vad kan ha hänt????

Har exakt samma problem med min lur. Har ingen aning om vad felet är. Bara jäkligt irriterande.

Postad 22 december 2011 - 10:22

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem med min lur. Har ingen aning om vad felet är. Bara jäkligt irriterande.

Har ni provat installera om Nokia-store? Senaste versionen finns på Nokia Beta Labs hemsida

Postad 22 december 2011 - 13:29

Näfver
  • Näfver
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har installerat om den. Fast inte versionen på Beta Labs. Bara konstigt att det slutar fungera helt plötsligt. Den tar ner allt, börjar förbereda för installation och sen avbryts det. Allt annat funkar fint. Bara den här lilla saken som felar :-/

Postad 22 december 2011 - 13:54

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Trixeo: Man e ju ledig imorg så man måste ju fråga om kanske din V7 kommer ut ikväll kanske?? :)

Postad 22 december 2011 - 19:56

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Trixeo: Man e ju ledig imorg så man måste ju fråga om kanske din V7 kommer ut ikväll kanske?? :)

Kanske, krångligt med översättningar.

Postad 22 december 2011 - 20:42

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Du gör ett fantastiskt jobb!

Postad 22 december 2011 - 20:47

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Kanske, krångligt med översättningar.

Vi väntar m spänning Mr jultomte..Hehe

Postad 22 december 2011 - 21:52

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Hinner inte klart ikväll tyvärr :/

EDIT: Eller jo jag hann, men klockan hann bli väldigt mycket, tur man är julledig! =) Laddar upp snart!

Redigerat av trixeo, 23 december 2011 - 02:14.

Postad 22 december 2011 - 23:42

Westeros
  • Westeros
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Galet seriös tråd som tagit många kvällar att plöja igenom! :-D
Var tvungen att planera för pensionering av min fleråriga trotjänare K810i och införskaffade en N8 härom veckan. Låter den dock ligga kvar i kartongen tills julbestyren är över, blir så lätt nykär o då kommer nog den andra delen av hushållet bli lagom nöjd... Vad gör man inte för julfriden?!
Det hade ju annars varit ett ypperligt tillfälle att inviga själva kameran, främsta anledningen till valet av just denna. Finns mycket att föreviga här i livet!
Stort tack till alla er som lagt ned både tid och energi på att delge era erfarenheter här i forumet!!

Postad 23 december 2011 - 02:57

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Ny version 7 av min cfw! Nyheter från förra versionen:
- Baserad på Taylors läckta 111.030.0609 men nästan allt är översatt till svenska där jag inte fick tag i svenska resursfiler
- Meddelande widget ligger nu i UDA från början, den behöver inte patchas alltså
- Nya widgets: 3G (på/av), RSS-flöden, Bluetooth (på/av), Bokmärke, Kalender agenda (stor kalender), Klocka mekanisk, Klocka stor, Ljudlös (på/av), Mobildata (på/av), Mobiledata tracker (osäker på om den funkar), Musikspelare kompakt, Offline (på/av), Väder nu (liten väderwidget), Väder prognos (stor)
- Nokia standardtemaeffekter i denna cfw
- Musikspelarskärmsläckaren är tillbaka!
- Equalizer modifierbar (buggar i vanlig ordning första gången man försöker skapa ett nytt läge, bara att skapa ny igen, sen funkar det, samt ta bort "abab")
- Telefonlogg går att sätta upp till 99 dagar
- Javapermission-patch
- Det går att ändra namn på ikoner i menyn
- Förbättrad USB OTG
- Senaste Nokia Kartor, Nokia Butik och Sökwidget
- CWRT Core ligger i ROFS2 (blir kvar efter 3-finger reset=inga problem att installera Nokia Butik, dock försvinner allt som ligger i UDA=alla nya widgets)
- Inga filer behöver plockas bort längre i Phoenix eftersom alla är med i detta paket, dvs ALLT rensas på telefonen vid Refurbish, även E: (dock inte F:)

OBS! Donera absolut inte pengar till mig! Jag gör detta för jag tycker det är kul och använder andras verk för att klara av detta. Tack alla moddare, coderus mm. Taylor kan äta barnmat!

EDIT:
Ladda hem min cfw v7 här!
Kort instruktion för full ominstallation (Refurbish): OBS!!! Detta raderar även E:!!! Gör backup till datorn eller till minneskortet (F:)
1. Om du har Windows Vista eller Windows 7: packa upp filerna från detta paket i
C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\
Om du har Windows XP: packa upp filerna från detta paket i
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\RM-596\
2. Se till att din telefon är laddad, säkrast är att den är fulladdad. Stäng sedan av telefonen helt och hållet.
3. Starta Phoenix utan att ha kopplat in telefonen till datorn.
4. Välj File/Open Product, välj sedan RM-596 i listan. Tryck OK.
5. Välj Flashing/Firmware Update, tryck sedan på "..." och välj 0599766. Tryck OK.
6. Kryssa i "Dead phone USB flashing".
7. Tryck nu "Refurbish", därefter "OK" på dialogen som kommer upp.
8. Koppla nu in din avstängda telefon via USB till datorn och vänta på att den blir uppgraderad!

EDIT: Installera Phoenix:
Antivirus/spyware kan ha negativ effekt på installation/flashning och kan behöva vara avslaget. Jag använder Microsoft Forefront Endpoint Protection 2010 (i stort sett samma produkt som Microsoft Security Essentials men för företagsskydd) vilket inte har haft några negativa inverkningar på varken installation eller flashning.

UAC måste vara helt avstängt, både före och efter installationen av Phoenix. I Windows 7: Start/Sök "useraccountcontrolsettings.exe", enter. Dra slidern till botten (Never notify), tryck OK och starta sen om datorn.

Redigerat av trixeo, 27 december 2011 - 00:41.

Postad 23 december 2011 - 06:20

micke_thorn
  • micke_thorn
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Gomorron, Det var en tidig julklapp vi fick. Tackar och bockar.
Ett stort lyft för luren med den förra versionen så den här ska bli spännande att lägga in.
God Jul på er alla.

Postad 23 december 2011 - 08:40

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Julafton e väl på lördag eller??
E du säker på att du inte har vitt stort skägg och röda kläder Trixeo..
Vi tackar å bugar som vanligt åt ditt jobb och engagemang..

God jul i förskott från trådskapar'n..

Postad 23 december 2011 - 09:30

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Ännu en rensning av mobilen, den har nog aldrig varit i så här bra skick ;)
Julstjärnan i år går till trixeo !

Postad 23 december 2011 - 09:52

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

- Baserad på Taylors läckta 111.030.0609 men nästan allt är översatt till svenska där jag inte fick tag i svenska resursfiler
- Meddelande widget ligger nu i UDA från början, den behöver inte patchas alltså
- Nya widgets: 3G (på/av), RSS-flöden, Bluetooth (på/av), Bokmärke, Kalender agenda (stor kalender), Klocka mekanisk, Klocka stor, Ljudlös (på/av), Mobildata (på/av), Mobiledata tracker (osäker på om den funkar), Musikspelare kompakt, Offline (på/av), Väder nu (liten väderwidget), Väder prognos (stor)
- Nokia standardtemaeffekter i denna cfw
- Musikspelarskärmsläckaren är tillbaka!
- Equalizer modifierbar (buggar i vanlig ordning första gången man försöker skapa ett nytt läge, bara att skapa ny igen, sen funkar det, samt ta bort "abab")
- Telefonlogg går att sätta upp till 99 dagar
- Javapermission-patch
- Det går att ändra namn på ikoner i menyn
- Förbättrad USB OTG
- Senaste Nokia Kartor, Nokia Butik och Sökwidget
- CWRT Core ligger i ROFS2 (blir kvar efter 3-finger reset=inga problem att installera Nokia Butik, dock försvinner allt som ligger i UDA=alla nya widgets)
- Inga filer behöver plockas bort längre i Phoenix eftersom alla är med i detta paket, dvs ALLT rensas på telefonen vid Refurbish, även E: (dock inte F:)

OBS! Donera absolut inte pengar till mig! Jag gör detta för jag tycker det är kul och använder andras verk för att klara av detta. Tack alla moddare, coderus mm. Taylor kan äta barnmat!

EDIT:
Ladda hem min cfw v7 här!
Kort instruktion för full ominstallation (Refurbish): OBS!!! Detta raderar även E:!!! Gör backup till datorn eller till minneskortet (F:)
1. Placera filerna i detta paket i C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\.
2. Se till att din telefon är laddad, säkrast är att den är fulladdad. Stäng sedan av telefonen helt och hållet.
3. Starta Phoenix utan att ha kopplat in telefonen till datorn.
4. Välj File/Open Product, välj sedan RM-596 i listan. Tryck OK.
5. Välj Flashing/Firmware Update, tryck sedan på "..." och välj 0599766. Tryck OK.
6. Kryssa i "Dead phone USB flashing".
7. Tryck nu "Refurbish", därefter "OK" på dialogen som kommer upp.
8. Koppla nu in din avstängda telefon via USB till datorn och vänta på att den blir uppgraderad!

EDIT: Gonatt!

Går det att uppdatera med denna? Orkar inte igen har flashat om telefonen typ 10ggr senaste dagarna...skulle vara skönt att bara uppdatera. Har gamla 5c av dig trixeo. Pga att ljudlös ikonen inte syns i dom andra. Går det att uppdatera med 7:an eller blir det knas?

Postad 23 december 2011 - 10:48

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

..
- Förbättrad USB OTG

Som sagt, fantastiskt jobb Trixeo, tack för det!

Vad innebär "Förbättrad USB OTG" i 7'an?

Postad 23 december 2011 - 13:20

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Som sagt, fantastiskt jobb Trixeo, tack för det!

Vad innebär "Förbättrad USB OTG" i 7'an?

http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=57772.0

Går det att uppdatera med denna? Orkar inte igen har flashat om telefonen typ 10ggr senaste dagarna...skulle vara skönt att bara uppdatera. Har gamla 5c av dig trixeo. Pga att ljudlös ikonen inte syns i dom andra. Går det att uppdatera med 7:an eller blir det knas?

Det är bara att prova, förmodligen går det men jag rekommenderar Refurb.

Julafton e väl på lördag eller??
E du säker på att du inte har vitt stort skägg och röda kläder Trixeo..
Vi tackar å bugar som vanligt åt ditt jobb och engagemang..

God jul i förskott från trådskapar'n..

Ja, idag är det fredag, den dagen man ska handla julklappar!
Jag är rätt säker ang skägget, kläder äger jag bara svarta sådana =)
Tack och God Jul!

Postad 23 december 2011 - 13:46

alllex
  • alllex
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
"7. Tryck nu "Refurbish", därefter "OK" på dialogen som kommer upp.
8. Koppla nu in din avstängda telefon via USB till datorn och vänta på att den blir uppgraderad!"

När jag göra steg 8 så startar mobilen istället för att uppdateras. Om jag minns rätt hände samma sak förra gången jag flashade, men minns inte hur jag löste det och google har inte hjälpt mig.
Jag har stängt ovi suit/link och mobilen är helt avstängd (testat med 8s avstänging).
Jag har "No Connections", men eftersom det inte står nåt om det i beskrivningen så antar jag att det är rätt?
Nån som vet vad lösningen är?

EDIT: Tydligen var enda felet att jag inte körde Phoenix som admin.

Redigerat av alllex, 23 december 2011 - 13:52.

Postad 23 december 2011 - 14:03

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
jag kan inte 6. Kryssa i "Dead phone USB flashing".

Någon som kanske vet va felet är?

Redigerat av covejoli, 23 december 2011 - 14:15.

Postad 23 december 2011 - 14:11

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Nybörjarfråga: Hur fungerar programinstallationer på N8'an egentligen; jag blev förvånad när ett program som jag installerade på minneskortet medan det satt i min förra Nokia-lur fungerade direkt när jag satt minneskortet i N8an. Jämför man med en PC så väver ju progaminstallationer alltid in sig i Windows på systempartitionen, även om man lägger själva programet på en annan partition. Men om jag nu har installerat alla appar på N8'ans E: - kan jag då bara ta en backup innan jag flashar in Trixeos 7a, och kopiera tillbaks allt till E: efteråt? För att inte behöva installera om allt app för app?

Postad 23 december 2011 - 14:18

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

jag kan inte 6. Kryssa i "Dead phone USB flashing".

Då har du inte följt guiden, tex har du nog valt nåt i Connections, det ska stå NO CONNECTION, eller så har du kopplat in telefonen till datorn redan.

Nybörjarfråga: Hur fungerar programinstallationer på N8'an egentligen; jag blev förvånad när ett program som jag installerade på minneskortet medan det satt i min förra Nokia-lur fungerade direkt när jag satt minneskortet i N8an. Jämför man med en PC så väver ju progaminstallationer alltid in sig i Windows på systempartitionen, även om man lägger själva programet på en annan partition. Men om jag nu har installerat alla appar på N8'ans E: - kan jag då bara ta en backup innan jag flashar in Trixeos 7a, och kopiera tillbaks allt till E: efteråt? För att inte behöva installera om allt app för app?

Väljer du att installera en app på E: KAN den lägga allt som behövs för programmet där, men ofta lägger den saker på C: också. Vill du minimera risken för problem bör du inte göra enligt vad du föreslår.

Postad 23 december 2011 - 14:23

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Då har du inte följt guiden, tex har du nog valt nåt i Connections, det ska stå NO CONNECTION, eller så har du kopplat in telefonen till datorn redan.

Tack för snabbt svar. Jo jag hade visst varit lite ivrig och missat NO CINNECTION

Postad 23 december 2011 - 14:24

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Väljer du att installera en app på E: KAN den lägga allt som behövs för programmet där, men ofta lägger den saker på C: också. Vill du minimera risken för problem bör du inte göra enligt vad du föreslår.

Ok, tack då vet jag!

Postad 23 december 2011 - 14:33

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
ääääh refurbade sjuan nu...allt verkar funka....tackar trixeo! Vilken julklapp! God Jul!
Min kära ljudlösikon är såklart borta i denna version men jag får väl klämma in en widget som visar om ljudet e av. Nu ska jag försöka att inte flasha nåt mer tills riktiga belle kommer.....sitter ju och installerar skit hela dagarna istället för att använda telefonen som man ska. men e man nörd så är man.....haha

Postad 23 december 2011 - 15:00

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
jag får det här felmeddelandet, tror att jag följt guiden rätt

Bifogad fil(er)

Postad 23 december 2011 - 15:17

alllex
  • alllex
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

jag får det här felmeddelandet, tror att jag följt guiden rätt

Sådär såg det ut för mig tidigare idag. Dvs phoenix hittade inte mobilen pga att den startades när jag connectade den till PCn istället för att uppdateras.
Testa starta phoenix som adminstratör. Det hjälpte mig iaf.

Postad 23 december 2011 - 15:52

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Sådär såg det ut för mig tidigare idag. Dvs phoenix hittade inte mobilen pga att den startades när jag connectade den till PCn istället för att uppdateras.
Testa starta phoenix som adminstratör. Det hjälpte mig iaf.

jag provade men problemet fanns kvar.

fler ideèr någon?

Postad 23 december 2011 - 16:18

HLarry
  • HLarry
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hallå.
Ska iväg på semester utomlands några veckor och för att slippa skyhöga räkningar när man kommer hem, undrar jag om de är någon som vet om de räcker att gå in i inst-anslutbarhet-inst och ändra "Dataanvändn. utomlands" till "endast WLAN" ?
För man vill ju även kunna surfa på den om de finns WLAN på tex hotell och dylikt men ändå slippa den där dyra räkningen för att mobilen har kopplat up sig på nätet för att något div. program vill de.

Mvh Larry

Postad 23 december 2011 - 16:24

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Hallå.
Ska iväg på semester utomlands några veckor och för att slippa skyhöga räkningar när man kommer hem, undrar jag om de är någon som vet om de räcker att gå in i inst-anslutbarhet-inst och ändra "Dataanvändn. utomlands" till "endast WLAN" ?
För man vill ju även kunna surfa på den om de finns WLAN på tex hotell och dylikt men ändå slippa den där dyra räkningen för att mobilen har kopplat up sig på nätet för att något div. program vill de.

Mvh Larry

prova att ringa din operatör och be dom stänga av dataanvändningen eller vad det nu heter.

Postad 23 december 2011 - 17:23

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

jag provade men problemet fanns kvar.

fler ideèr någon?

Det ordnade sig. efter tre försök gick det. konstigt

Postad 23 december 2011 - 18:26

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Det ordnade sig. efter tre försök gick det. konstigt

Kopplar du till en USB-hub? Prova med andra usb-uttag. Resetta telefonen innan du kopplar in den med power-knappen intryckt mer än 8 sekunder, tills telefonen durrar till.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.