Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

inFAMOUS 2

90 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 June 2011 - 14:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Har bara kört demot men inbillar jag mig eller är auto-hoppa-till-kant/klättring mer påtagligt i detta spel?

Postad 27 June 2011 - 15:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Mycket mer påtagligt. Om du går mot en grej så svävar han upp till den (typ en parkbänk man kan gå till). Det känns inte så jättenaturligt.

Redigerat av Zoiler, 27 June 2011 - 15:01.

Postad 27 June 2011 - 15:07

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Mycket mer påtagligt. Om du går mot en grej så svävar han upp till den (typ en parkbänk man kan gå till). Det känns inte så jättenaturligt.

Tyckte det fungerade mycket bra i ettan och var sådär lagomt bra balans för hopphjälpen, här fick man känslan av mindre kontroll över hoppandet på något sätt.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 June 2011 - 15:10.

Postad 27 June 2011 - 15:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jo man sugs ju mot allting så det är ingen större risk att ramla ned om man säger så. Klättrandet är hittills buttonmashing, går inte att misslyckas. Tycker också att man är lite flytande i hur man springer (lite för snabb).

Klättrandet i Crackdown är helt annorlunda för där gäller det att göra precisionshopp istället för att dra sig uppåt, och man är inte odödlig om man ramlar ned.

Men det är kul ändå, mycket att göra so far och de har helt klart försökt göra en mer cinematisk upplevelse (fler och bättre mellansekvenser). Har iofs bara gjort en 10 sidouppdrag men större variation på dem också.

Rätt bra att man kan ladda sin sparfil från ettan. Jag började därmed med en extra "ond"-nivå och jag hade tydligen dödat någon i ettan och dennes mor eller nåt ville ha revanch nu i ett sidouppdrag i tvåan. Hon fick ett headshot =/.

Redigerat av Zoiler, 27 June 2011 - 15:17.

Postad 28 June 2011 - 12:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Alltså... fy fan vad irriterande.

Jag har byggt upp min evil gubbe sedan första spelet, jag gjorde alla evil uppdrag som fanns i tvåan fram till detta beslut och dödade vad känns som tusentals gatumusikanter. Sen kommer ETT (1) beslut i spelet där man ska välja att få
Spoiler

ALLT jag har gjort i ondskans namn är åt h-vete. Min mätare går över till god, alla mina blodkärl i ansiktet försvinner, jag får färg. Jag blir god helt enkelt. De onda krafterna jag spenderat poäng på att låsa upp är nu låsta så jag är till och med svagare än jag var förut.

Till råga på allt hittar jag ingenstans (inte i power-menyn) hur man
Spoiler

RIKTIGT, riktigt dåligt. Urdåligt. Mass Effect this is not.

Postad 28 June 2011 - 12:33

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

ALLT jag har gjort i ondskans namn är åt h-vete. Min mätare går över till god, alla mina blodkärl i ansiktet försvinner, jag får färg. Jag blir god helt enkelt. De onda krafterna jag spenderat poäng på att låsa upp är nu låsta så jag är till och med svagare än jag var förut.

...och du blir en florist och strör blommor omkring dig? :)

Postad 28 June 2011 - 13:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag har ju inget annat val än att gå den mesiga vägen nu :)

Hjälpa poliser, hela folk... jag blir illamående bara av tanken.

Postad 28 June 2011 - 13:37

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
har du ingen save du kan ladda innan du bytte krafterna ??

Postad 28 June 2011 - 13:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Nix, kör bara med en save.

Postad 28 June 2011 - 15:08

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Ajaj, precis därför som jag numera alltid kör med 2 sparfiler och sparar på dom varannan gång. Man lär sig alltid den hårda vägen :)

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 28 June 2011 - 15:08.

Postad 28 June 2011 - 15:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Är det där som kallas rookie mistake ? :)

Postad 28 June 2011 - 16:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Hah, det kallas bristande speldesign :lol:

Ännu roligare är det att jag inte kan få tillgång till de nya krafterna som jag uppenbarligen offrade hela mitt game för. Eftersom jag var så ond så tog det goda och det onda ut varandra. Man måste ha en viss karmanivå för att låsa upp de nya krafterna. Det är skrattretande egentligen, de har inte tagit med i beräkningarna att någon som alltid spelat ond skulle vilja få "goda" krafter eller föredrar den "goda bikaraktären".

http://www.gamespot....id=m-1-59407619

Det är inte ens ett beslut som är gott eller ont, jag föredrar en karaktär framför en annan, jag vill ha en viss powerset framför en annan och båda är lika dödliga. Hur i h-vete kan det definiera hela min karaktär som god efter alla dagar av massakrerande och slaktande av tusentals oskyldiga -_-

Plus att jag bara är halvgod.. inte ens level 1. Jag är ett mellanting. Jag som var ondskan själv och skulle få kompletterande superkrafter som skulle göra mig ännu mäktigare är nu alltså en blek kopia av mitt forna jag, utlåst från alla krafter de närmaste timmarna (och spelet börjar närma sig slutet). Underbar speldesign. Oh well, det är betyget som får lida :)

Postad 29 June 2011 - 10:36

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Plus att jag bara är halvgod.. inte ens level 1. Jag är ett mellanting. Jag som var ondskan själv och skulle få kompletterande superkrafter som skulle göra mig ännu mäktigare är nu alltså en blek kopia av mitt forna jag, utlåst från alla krafter de närmaste timmarna (och spelet börjar närma sig slutet). Underbar speldesign. Oh well, det är betyget som får lida :P

Sådär var det ju i ettan också, om man var maxad god eller ond och mitt i spelet ville byta till andra sidan, så var man ju tvungen att försvaga sig först tills man blev neutral innan man kunde bygga upp den andra sidan.

Postad 29 June 2011 - 12:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Det är ju precis så jag vill ha det och tvärtemot vad som har hänt. Jag blev inte långsamt konverterad till andra sidan, jag blev god på direkten efter ett enda beslut som inte ens är "gott" efter att ha spenderat tiotals timmar med att vara ond. Med en riktig vågskål hade det beslutet knappt snuddat min onda mätare.

Jag fattar systemet, jag klagar på hur stor vikt de lägger vid/hur mycket poäng de delar ut för det beslutet eller andra. Det är obalanserat.

Det första man gör i spelet är att välja mellan om man vill rädda en by genom att individuellt döda alla fiender eller om man vill spränga en bensintank så att man tar ut alla fiender på en gång och dessutom byborna. Enbart det beslutet borde vara tusen gånger mer ondare än att föredra en viss karaktär framför en annan eller ta en viss typ av krafter... De kan ju inte sabba två spel av ondskefullhet med ett enda beslut som inte ens är ondskefullt, det är bara sjukt.

Oh well, jag bytte sida helt enkelt, blev lvl 2 och fick lite nya krafter så det blev kul igen. Men ändå.

Postad 30 June 2011 - 15:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
MHB review

Ni som spelat får gärna dela med er om ni håller med eller inte (nu när det är lätt att läsa vad jag specifikt gillar och inte :) ).

Och vad tycker ni om slutet (använd spoilers)?
Spoiler

Redigerat av Zoiler, 30 June 2011 - 15:02.

Postad 07 July 2011 - 20:37

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Finns det likt ettan någon statistik på hur många blast shards man tagit? Om inte hur många finns det i första ön?

Redigerat av Guarana, 07 July 2011 - 20:38.

Postad 07 July 2011 - 21:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Vet ej, finns säkert. Men annars så kan man lätt hitta alla om man gör alla 60 sidouppdrag och låser upp så att närmaste sharden visas på kompassen.

Postad 08 July 2011 - 10:57

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

MHB review

Ni som spelat får gärna dela med er om ni håller med eller inte (nu när det är lätt att läsa vad jag specifikt gillar och inte :) ).

Och vad tycker ni om slutet (använd spoilers)?

Spoiler

Känns väl som ett rättvist betyg, jag har dock inte kört så många timmar ännu. Det största minuset enligt mig är nog transporteringen och klättrandet, dom där stuprännorna/rören som Cole kan "glida" upp för husväggarna borde det finnas fler av, samt att dom borde vara längre så att man kommer upp på hustaket direkt.

Sen undrar jag om det finns något enkelt sätt att komma ner till marknivå snabbt utan att för den skulle använda fyrkant (massa oskyldiga kan gå åt, jag spelar som god just nu...), tycker man sugs fast i så mycket hinder på vägen ner :)

Vet ej, finns säkert. Men annars så kan man lätt hitta alla om man gör alla 60 sidouppdrag och låser upp så att närmaste sharden visas på kompassen.

60 sidouppdrag, jag som inte ens är kommit förbi första ön :blink:

Postad 08 July 2011 - 12:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Sen undrar jag om det finns något enkelt sätt att komma ner till marknivå snabbt utan att för den skulle använda fyrkant (massa oskyldiga kan gå åt, jag spelar som god just nu...), tycker man sugs fast i så mycket hinder på vägen ner :)

Heh, ja det är ju ett litet problem. Man måste typ lära sig att hoppa längre ut från saker och ting eller så att man inte är i närheten av något annars greppar han ju fast vid det som en magnet.

dom där stuprännorna/rören som Cole kan "glida" upp för husväggarna borde det finnas fler av, samt att dom borde vara längre så att man kommer upp på hustaket direkt.

Ja, man undrar varför de inte lagt in ett större och mer helomtäckande nätverk. De har lagt lite transportmedel här och där men plötsligt tar de slut som ett söndrigt system. Det är ändå ingen utmaning att ta sig upp till högsta toppen. Det enda resultatet hade blivit att man rör sig snabbare fram över staden.

60 sidouppdrag, jag som inte ens är kommit förbi första ön :)

Det är ju den största också. Men du har all tid i världen att fixa allt efteråt annars (efter du varvat det).

Postad 13 July 2011 - 15:15

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Heh, ja det är ju ett litet problem. Man måste typ lära sig att hoppa längre ut från saker och ting eller så att man inte är i närheten av något annars greppar han ju fast vid det som en magnet.

Ja, man undrar varför de inte lagt in ett större och mer helomtäckande nätverk. De har lagt lite transportmedel här och där men plötsligt tar de slut som ett söndrigt system. Det är ändå ingen utmaning att ta sig upp till högsta toppen. Det enda resultatet hade blivit att man rör sig snabbare fram över staden.

Det är ju den största också. Men du har all tid i världen att fixa allt efteråt annars (efter du varvat det).

Då var man klar med inF2, tog alla blast shards och sidouppdrag. Får se om jag orkar/har lust att försöka mig på att ta alla onda uppdrag, det är väl inte möjligt att klara av alla onda uppdrag nu med samma sparfil?

Postad 14 July 2011 - 12:27

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Det borde gå med mycket jobb, 1000 nermejade fotgängare eller så först. Jag skulle rekommendera ett nytt spel

Postad 14 July 2011 - 18:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det borde gå med mycket jobb, 1000 nermejade fotgängare eller så först. Jag skulle rekommendera ett nytt spel

Säkert många fler =P. Jag försökte, men det är ju f-n omöjligt. Speciellt eftersom man har svårare att döda oskyldiga när man är god.

Postad 14 July 2011 - 18:50

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Säkert många fler =P. Jag försökte, men det är ju f-n omöjligt. Speciellt eftersom man har svårare att döda oskyldiga när man är god.

Spränga upp bilar med personer i borde väl funka? :)

Postad 14 July 2011 - 18:58

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Göra ett thunder drop eller vad det heter som dödar civila gjorde ju att ens goda karma sjönk i 1:an, kanske funkar i 2an också?

Postad 14 July 2011 - 21:10

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Göra ett thunder drop eller vad det heter som dödar civila gjorde ju att ens goda karma sjönk i 1:an, kanske funkar i 2an också?

Jag blev klar med den goda delen av kampanjen i inFAMOUS2 häromdagen men känner inget direkt sug efter att spela ytterligare varv så som jag gjord med exempelvis Uncharted-spelen, dock ett bra spel, skulle ge det 8/10.

Postad 15 July 2011 - 02:37

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Om det är som ettan är det onödigt att spela både god och ond då dom är i princip likadana

Postad 15 July 2011 - 13:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Om man kan föra över sparfiler till trean så är det enormt viktigt vilket slut man tar. Dessutom är sluten väldigt olika så det är också en anledning om man inte vill kolla upp det på Youtube då. I övrigt skiljer sig en del uppdrag och krafterna.

Postad 10 January 2012 - 02:27

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Hittade inFamous 2 på bibblan det norpade man med en kameleonts hastighet. Bättre än ettan är det säkert men deja vu upplevelsen på uppföljare brukar dra ner känslan rejält för min del. Visuellt är det absolut en uppryckning. Vet inte om det är en slump eller en honnör att inFamous 2 har exakt samma stag på en del byggnader som i Assassins Creed liren. Angående klättringen så har jag inte reagerat på starkare magneter direkt. Möjligen lite svårare att få Cole att släppa taget.Tycker tvärtom det känns lite bökigare att klättra men jag är måhända felprogrammerad av Assassins Creed då.

Det jag inte gillar är rösterna. Varför läspar 75 % av skådespelarna. Cole värst av alla? Vill minnas han höll käft mer i föregångaren vilket jag oftast föredrar. Han har inte direkt någon Nathan Drake charm. I och med att han både ska kunna vara ond eller god borde han hålla käft mer. Omdesignen vet jag inte vad den var till för heller.

Har bara en vecka med liret så vet inte om jag kommer hinna köra som både ond och god. I originalet tyckte jag det gjorde rätt stor skillnad ändå. Får ju helt andra uppdrag och ändrad story förutom de olika krafterna. Hoppas det är samma här.

Postad 10 January 2012 - 16:53

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Hur sparar liret. När kan man stänga ner utan att behöva starta om delar. Jag körde save game men sedan nästa dag så startade den på några checkpoints tidigare så man fick lira om i alla fall? Och det var ändå del av ett huvuduppdrag.

Liret har för övrigt börjat ta fart nu så det fungerar absolut en andra gång trots allt parkourande i inFamous och AC liren :)

Postad 10 January 2012 - 18:25

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Det var ett tag sedan jag spelade det, men har för mig att du inte kan sluta mitt i ett uppdrag.

Det är förövrigt ett riktigt bra spel, mycket bättre än 1an som var nog så bra. Varierande uppdrag och ganska utmanande, iaf på hard.

Postad 11 January 2012 - 00:34

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Mycket riktigt det är faktiskt hyfsat utmanande även på medium. Jag dör emellanåt och ibland måste man springa istället för att slåss om man inte vill göra det djävelusiskt svårt för sig. Jaga elektricitet gör man ofta. Uppgraderat för fullt som ängel så har inte mycket hopp om att det ska bli lättare framöver. De förmågor som är låsta till sidouppdragen är väl de man har kvar om det nu inte tillkommer något mer i huvudstoryn då.

Överlag bortsett från story och uppdragsdesign så är det bättre än ettan. Iof gillade jag staden i originalet bättre då jag faktiskt kände igen vissa delar av staden från filmer. Kommer inte riktigt ihåg vilken 80-talsfilm det var men den har en sen som är på pricken lik ett område i inFamous jag spenderade massor av tid vid. efterlikna om någon?

Känner inte igen direkt något i InFamous 2.

Postad 11 January 2012 - 20:42

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Varför är cole allergisk mot stegar? Det här måste ju vart något skämt. Det går banne mig inte hoppa upp på en stege. Den är någon slags magnetisk motpol där pole mycket hellre hoppar upp på en tom vägg till höger och till vänster? I snitt lyckas man på tredje försöket lol

Postad 12 January 2012 - 14:57

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Kört igenom storyn nu och fixat 60 side missions plus några till. Kartan ser trevligt upplåst ut men det är väl möjligt det finns några side missions till gömda någonstans. Finputsad grafik, strider och fiender men resterande har knappast förbättrats något. Jag har roligt vilket förlåter det mesta dock även om jag inte riktigt fick någon anknytning till staden den här gången. Skönt uppskruvat tempo och hittade användning av i stort sett alla krafter. Förutom lassot som var allmänt värdelöst.

Valet och kvalet om jag ska ladda min Infamous genomspelning nu för min onda genomkörning eller om det är bättre starta från noll

Postad 09 July 2013 - 08:50

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Sent om sides har jag börjat med detta spelet, la till det i min download-lista när det var gratis på PSN. Man måste ju passa på ;)

Spelet ska ju känna av att man har spelat ettan, men jag tror inte att mitt gjorde det när jag satte igång det. Läste på lite och det ska tydligen finnas ett sätt att åtgärda detta, får testa på genomspelning två :)

• Finished the game on any difficulty: 1,000 starting XP
  • Have obtained a Good or Evil Trophy: Start with level 1 good or bad karma
  • Have found 25 percent of the blast shards: Energy core (health bar segment)
  • Have found 50 percent of the blast shards: Two energy cores
  • Certain unspecified "decisions" also result in changes in side missions, Dead Drops and dialogue

Sedan sprang jag förbi den här elektronihandlare...ajajaj microsoft :P
Bifogad fil  20130708_201007.jpg   2.18MB   2 Antal nerladdningar

Postad 09 July 2013 - 11:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Haha, bra öga där :)

Postad 09 July 2013 - 11:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Sedan sprang jag förbi den här elektronihandlare...ajajaj microsoft :P
Bifogad fil  20130708_201007.jpg   2.18MB   2 Antal nerladdningar

endast 12 veckors reptid! Inte illa..

Ska ta tag i detta spel igen när jag förnyat PS+...

Postad 10 July 2013 - 13:49

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

endast 12 veckors reptid! Inte illa..

Ska ta tag i detta spel igen när jag förnyat PS+...

Och i det finstilta står det: Results not guaranteed ;)

Gör det, är faktiskt positivt överraskad av spelet hittills. Hade för mig att många inte tyckte att det levde upp till ettan. Nu är det ju 4 år sedan jag spelade det första spelet, men jag tycker att tvåan håller samma standard :)

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 10 July 2013 - 13:49.

Postad 10 July 2013 - 15:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag tyckte det var bättre än ettan :)

Postad 12 July 2013 - 09:00

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 1
Klar med första genomspelningen nu, körde som god. Riktigt bra spel, skönt med något helt annat från Ni No Kuni som jag höll på med i tre månader innan detta. Skulle egentligen börjat spela Okami HD, men orkade helt enkelt inte sätta igång med ytterligare ett japanskt spel direkt efter :P

Måste ge Sucker Punch bra mycket cred för det modiga slutet,
Spoiler
Ska köra igenom som ond nu. Ska bli kul att se om spelet ändrar innehållet i vissa Dead Drops under denna genomspelningen eftersom jag har kört igenom första spelet som både ond och god.

Round two, here we go :)

Postad 16 July 2013 - 10:48

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Sådär, då var platina taget i detta också :)

Jag är glad att jag valde att spela som god första genomspelningen. För slutet som ond var jobbigt, att
Spoiler
fy fan vad det tog emot :/

EDIT: Tyvärr ändrades INTE innehållet i dead dropsen på den onda genomspelningen. I första spelet fick man ju välja om man ville rädda
Spoiler
och nu i tvåan nämner dom bara att jag skulle ha räddat
Spoiler
. Hade varit snyggare om det ändrades beroende på om man var god eller ond...

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 16 July 2013 - 10:51.

Postad 18 November 2013 - 20:44

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Tänkte jag skulle spela detta på min andra ps3a ikväll, var ju ändå nedladdat.

45 minuter senare har installationen kommit 59%.(15GB)

Fantastiskt!

Edit: 1h 7 minuter senare är det installerat och klart... Synd att speltiden tog slut. Positivt vart ju att jag hann ladda kontrollen.

Edit 2:
3 uppdateringar skulle också laddas hem och installeras...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 November 2013 - 21:11.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.