Tips för er med HTPC och Android-telefon
Postad 29 June 2010 - 19:03
Postad 29 June 2010 - 20:01
Postad 29 June 2010 - 20:09
http://www.youtube.c...h?v=iMoDWvnuHd8
@phoneapp.se:
Har du behov av att fjärrstyra din PC är den här appen något att spana in lite extra på. Med PhoneMyPc kan du se datorns desktop nästintill i realtid.
Vi har tidigare skrivit om Gmote som du också kan fjärrstyra din dator med. PhoneMyPc kan allt som Gmote kan och mer därtill.
Du kan styra din dator antingen via WiFi eller via vanlig telefonuppkoppling (tex 3G). Det finns flera lägen i appen du kan välja på:
•Styr Mus + tangentbord (drar du fingret på telefonen rör sig muspekaren på datorn)
•Visa ögonblicksbild (ger en stillbild av datorns desktop)
•Visa live (ger en realtidsbild av desktopen)
•Interagera live (styr datorns desktop i realtid, som den ser ut)
•Kör actions (kör fördefinierad text på datorn)
•Kontrollera processer (lista och stäng ner processer på datorn)
•Kontrollera fönster (lista och stäng ner fönster på datorn)
Postad 29 June 2010 - 20:30
Redigerat av viggo, 29 June 2010 - 20:37.
Postad 29 June 2010 - 20:55
Musen va laggigare i phonemypc men helt klart kul att se skärmen. fast kanske lite onödigt om man har TVn framför sig.
Tack för input! Kan nog iofs leva med det där, har ingen muspekare på htpcn. Jag hoppades att man kanske skulle kunna styra musiken smidigt utan att slösa projektortimmar. Vill inte köpa Android telefon innan jag vet säkert att det finns ett program som klarar just detta.
Postad 29 June 2010 - 21:06
du styr windows med fingret på mobilen, behöver inte ha projektor på. Men gmote tycker jag va mkt smidigare att bara browsa all musik i mobilen o styra det så samt att man kan spela serverns musik på mobilen direkt, ska även gå att styra VLC läste jag.Tack för input! Kan nog iofs leva med det där, har ingen muspekare på htpcn. Jag hoppades att man kanske skulle kunna styra musiken smidigt utan att slösa projektortimmar. Vill inte köpa Android telefon innan jag vet säkert att det finns ett program som klarar just detta.
Minns du ifall man kunde koppla upp mot datorn direkt genom att starta appen? Det ser ut på demot som att man alltid måste välja vilken dator och vilket verktyg man vill använda varje gång.
när man startar phonemypc får man välja dator och verktyg.
Redigerat av viggo, 29 June 2010 - 21:11.
Postad 30 June 2010 - 23:59
http://code.google.c...oid-xbmcremote/
Postad 01 July 2010 - 21:09
Ingen här som använder en RDP klient från android-lur för att styra sin HTPC?
Redigerat av dnlar, 01 July 2010 - 21:10.
Postad 01 July 2010 - 21:40
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?