Klagomål på IPhone 4 från avundsjuka Andråid-fanboys
Postad 09 augusti 2010 - 08:02

Postad 09 augusti 2010 - 08:09
Dels på alla förtappade själar som postar bilder i iPhone 4-tråden och hävdar att den tar GULA BILDER medan de andra jämförelseobjekten inte gör det. Skandal!!
Paradiset v4 tar inga gula bilder - den tar proffsbilder som slår alla systemkameror tack vare Apples proffsoptik och vitbalansen är perfekt. Är bilden gul - ja, då är bilden gul helt enkelt. Klagar man på det blir det inte paradiset efter detta utan det blir styluskontrollerad HTC TyTN.
Arrangerar man gula bilder i Photoshop för att diskreditera Paradiset v4 på felaktiga grunder - då blir det inte bara TyTN i fortsättningen - det blir 286a med DOS 6.22 och Windows 3.1 också.....
Sedan tycker jag generellt att alla som inte köper iPhone eller som klagar på den är jättedumma idioter som kommer dragande med "saknar funktion X" o.dyl trams. Klart att den saknar funktion X!!! Apple vill alla sina användare det bästa! Inga onödiga funktioner!!!!
Dumma, dumma, DUMMA er som använder något annat än iPhone!!!!!
Postad 09 augusti 2010 - 10:16
Postad 09 augusti 2010 - 10:24
Hur som helst så kan jag rekommendera Nokia 1208/1209 till alla er som tycker om att klaga på Iphone. Jag har en sådan själv och kan knappast vara mer nöjd.
Fördelar (mot Iphone 4):
- Man kan hålla i den under ett samtal
- (Mycket) bättre batteritid
- Skärmen klarar solljus bättre
- Mindre format och lägre vikt
- Inbyggd ficklampa (ska ärligt erkänna att jag inte är helt säker på om Iphone 4 kan använda led-blixten till detta).
- Man hinner starta och stänga av mobilen tre gånger innan Iphonen är klar med uppstarten.
- Inte en massa "appar" som själ din dyrbara fritid eller förstör din ekonomi.
- Sist men inte minst så är den betydligt billigare. Du kan köpa 40 stycken 1208/1209 för samma pris som en olåst Iphone 4, 16gb.
Postad 09 augusti 2010 - 10:56
1. Du skall inte hava andra nallar jämte iPhone.
2. Du skall inte ha begärelse till din grannes iPhone.
3. Du skall icke jailbreaka.
4. Du skall klanka på Windows Mobile och Symbian OS och försöka frälsa de förtappade själar som använder dessa plattformar. De behöver räddas och se paradiset!
5. Du skall hedra, ära och försvara iPhone i alla lägen.
6. Du skall prisa och ära AppStore som den enda rätta vägen för programdistribution.
7. Du skall bekänna din synd och avlägsna jailbreak omedelbart om du brutit mot punkt 3.
8. Du skall inte använda en laptop för att surfa - du skall använda iPhone och även predika för förlorade själar att iPhone har revolutionerat det mobila Internet.
9. Du skall bara använda iTunes.
10. Du skall inte ha begärelse till andra gränsnitt än det som iPhone har.
Postad 09 augusti 2010 - 11:02
Alla andra har b och g standard långsama.
Kör en N900 och iphone 4 så jag vet!!
//..
Postad 09 augusti 2010 - 12:05
Skulle den här tråden inte må bra av att hamna i "Off Topic"?
Hur som helst så kan jag rekommendera Nokia 1208/1209 till alla er som tycker om att klaga på Iphone. Jag har en sådan själv och kan knappast vara mer nöjd.
Fördelar (mot Iphone 4):
- Man kan hålla i den under ett samtal
- (Mycket) bättre batteritid
- Skärmen klarar solljus bättre
- Mindre format och lägre vikt
- Inbyggd ficklampa (ska ärligt erkänna att jag inte är helt säker på om Iphone 4 kan använda led-blixten till detta).
- Man hinner starta och stänga av mobilen tre gånger innan Iphonen är klar med uppstarten.
- Inte en massa "appar" som själ din dyrbara fritid eller förstör din ekonomi.
- Sist men inte minst så är den betydligt billigare. Du kan köpa 40 stycken 1208/1209 för samma pris som en olåst Iphone 4, 16gb.
Nog kan man hålla i iphone också under samtal, går även att köpa gummilisten (eller få gratis) kommer säkert fixas inom kort också
Bättre batteri? Det tror jag är rent skitsnack.
Ficklampa? Är vi på den nivån och leker?
hur ofta stänger man av en telefon?
fler appar = bättre? Valfrihet du väljer själv vad du vill ha.
Iphone är inte speciellt dyr om man jämför mot jämförbara telefoner såsom Samsung galaxy t.ex.
Postad 09 augusti 2010 - 12:42
För att hålla den ideologiska riktningen är det en dator med Windows och en iPhone man skall ha. Att på datorn använda ett annat operativsystem är detsamma som att bryta mot "det finns fler program"-läran.
Att den har 200.000 program gör den överlägsen alla konkurrenter. Det är kvantiteten som räknas och därför bör man inte utvärdera olika plattformar före köp. Det räcker med att veta att den har 200.000 program så är saken klar.
Postad 09 augusti 2010 - 14:53

Vill ni absolut diskutera Iphone VS Android på ett humoristiskt och bra sätt så får ni göra det i exempelvis Off Topic-delen.
Tråd Låst
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar