Medium 8 favvo, som jag har, kommer att kosta 189kr/mån,. En höjning med nästan 20%! Kortavgiften höjs också och blir 59kr/mån.
Nu när inte Small finns längre, kan man behålla sin box o se de "fria" kanalerna utan abonnemang ?
Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
Startad av
Unregistered967f4597
, aug 10 2010 08:53
5753 svar till detta ämne
Postad 20 februari 2012 - 19:23 Medium 8 favvo, som jag har, kommer att kosta 189kr/mån,. En höjning med nästan 20%! Kortavgiften höjs också och blir 59kr/mån. Nu när inte Small finns längre, kan man behålla sin box o se de "fria" kanalerna utan abonnemang ? Postad 20 februari 2012 - 20:15 Ring och hör om du kan binda medium i ett år till då kan du får det gamla priset,det fick jag.Jag hade ingen bindningstid kvar. Postad 21 februari 2012 - 07:28
"You don't need no stinkin' boxes!" [ http://en.wikipedia....Stinking_badges ] Det fria utbudet hos Comhem behöver man ingen box till, det är bara att söka på sin Tv, förutsatt att den har en DVB-C [ Cable / Kabel ] mottagare, så hittar man bortåt 200 kanaler, och kan se Svt1, Svt2, Tv4, Tv6, Barn/24, Kunskaps och Axess, samt deras egen Comhemkanalen och kanske en Lokalkanal. Men visst kan du behålla boxen, om den är betald, och se via den, om du vill. Postad 21 februari 2012 - 13:53 Också kul att vi som sitter på 8 favoriter ska få högre pris för att möjliggöra investeringar för de större abonnemangen. Vi som har haft tillgång till TV3 HD och så menar jag efter senaste prishöjningarna ![]() Man har alltså höjt kortavgiften nu med 100% sen den infördes. Blir det en höjning varje år nu hädanefter också iom att Utbudet ökar så markant. Mindre kanal abonnemang kanske bör betala en mindre kortavgift som 8 favoriter när man inte ens får ta del av alla nya kanaler som kommer in. Edit: såg nu att Medium inte ens finns kvar som paket längre ne. Eurosport 2 HD skulle man ju vilja ha in i utbudet också. Redigerat av henke007, 21 februari 2012 - 14:08. Postad 21 februari 2012 - 14:10 TV3 HD ingår bara i XL-abonnemanget och HD-paketet. Kanalen är inte valbar i Medium 8 Favoriter och kan inte köpas separat som tillvalskanal. Med denna prissättning blir XL-abonnemanget ett alternativ eftersom man då får 9 HD-kanaleri paketet och kanske kan klara sig utan HD-paket. Då blir månadskostnaden 349 kr plus kortavgiften dvs 408 kr. Dessutom kostar XL-abonnemanget 99 kr/mån under de tre första månaderna vid nyteckning. Postad 21 februari 2012 - 14:12 Redigerat av henke007, 21 februari 2012 - 14:13. Postad 21 februari 2012 - 14:15 och slå ut detta kom konsumentprisindex exempelvis. Kanske även lägga in punkter för ägarbyten, omsättning/vinst för Comhem osv. Kanske inte så lätt med tanke på att de ständigt ändrar kanalpaket osv. ed: bättre ordval, lite mer positiv klang Redigerat av Monshi, 21 februari 2012 - 14:25. Postad 21 februari 2012 - 15:06 Redigerat av Unregistered40562de1, 21 februari 2012 - 15:10. Postad 21 februari 2012 - 17:42 Antar att för en del kunder känns omotiverat att skaffa L eller XL paket och få kanaler som man ändå inte tittar på. Alla har inte behov av t.ex barnkanaler. Sen kan man även undra varför alla dessa paket inkluderar kanaler som ingår i det sk grundutbudet (men då analogt). Året är 2012. Borde vi inte ha slutat med analoga sändingar redan? Någon betalar väl för det analoga utbudet också? Antagligen via månadsavgiften där man bor? Men kostnaden på digitala versioner av samma kanaler läggs på varje kund? Känns lite bakvänt det där. Postad 21 februari 2012 - 17:54
Man kan köpa till 4st extra favoriter för 59kr/mån Postad 21 februari 2012 - 17:56 svar ja flesta av oss ialf jag har det analoga "inbakat" i hyran,hur mycket vill ingen tala om.Sedan betalar man för samma kanal i sd och hd kvalite också... kan inte bli bättre affär för comhem. Postad 21 februari 2012 - 18:08 Håller med om att det är underligt att man inte ens försökt att avveckla analoga tv-kanaler i hyreshus och bostadsrätter. Det analoga marknätet har varit nedsläckt sedan oktober 2007 och det är tveksamt om någon saknar det. Även om det kan ha varit en del strul med box i början tror jag det fungerar bra nu. Digital-tv-abonnemang inkluderar digitala versioner av en del kanaler som också kan finnas i fastighetens analoga utbud. Det finns dessutom lag på att SVT1 och SVT2 ska finnas analogt i alla lägenheter (sk vidaresändningsplikt). Men i varje fastighet finns analoga kanaler i varierande utsträckning. Hos ComHem kan det vara allt från minimalt analogt basutbud (i fd UPC-hus med enbart SVT1, SVT2, Barn/Kunskap, SVT24, TV4 och en lokal kanal), via analogt grundutbud upp till utökat analogt grundutbud med nära 20 analoga kanaler. Det analoga utbudet bestäms av fastighetsägarens avtal med ComHem och betalas antingen på hyresavin eller som en inbakad del av hyran eller avgiften till föreningen. För att komplicera det hela finns det fastigheter där man har både analogt utbud och digital-tv (t ex Small-abonnemang) genom fastighetsägarens avtal med ComHem. Postad 21 februari 2012 - 18:10 Sen angående (nu) gamla Small och kortavgift. Det var ju kortavgiften man betalade för när man hade Small om jag inte är helt ut och cyklar. 49kr/månad kostade väl Small senast = kortavgift. Postad 21 februari 2012 - 18:19 Fast jag tror att avgiften 49 kr debiterades månadsvis och inte halvårsvis som kortavgiften. Vill minnas att det tidigare också stod på hemsidan att Small var undantaget från kortavgift. Fast det är ju mer av akademiskt intresse om de 49 kr/mån som Small kostade var kortavgift eller avgift för Small-abonnemanget eftersom beloppen var identiska. Postad 21 februari 2012 - 19:15
Jag har Comhem som komplement till ett Canal Digital abonnemang. Är intresserad av Viasat Sport kanalera och för att kunna se dom måste jag även ha 8 favoriter. Nu efter kommande prishöjning säger jag upp mitt abonnemang. Väljer hellre att skaffa parabol från Viasat och få tillgång till fler sportkanaler, bl.a. Viasat Motor HD. Det blev lättare att ta beslutet att gå över till Viasat nu i och med prishöjningen!
Postad 21 februari 2012 - 19:58 Ja, här ser vi konsekvenserna av dels ComHems prispolitik där man slopat det billiga instegspaketet Small samtidigt som man kräver grundabonnemang för tillvalspaketen, dels resultatet av att ComHem vägrar ta in Viasat Motor HD trots att man tar samma pris för Viasat Sport HD-paketet som Telia där Viasat Motor HD ingår. Jag förstår att du inte vill betala ComHem 536 kr/mån för Viasat Sport HD-paketet om du inte har intresse för övriga kanaler i Medium 8 Favoriter eftersom du redan har dessa genom Canal Digital. Postad 21 februari 2012 - 20:52 Sen med tanke på endel försämringar genom åren och brister i deras tjänster som man har haft överseende med nu under väldigt lång tid, gör att det känns ännu mindre motiverat att betala ännu mer pengar. Men dom har trots det endel fördelar som jag skulle sakna om jag bytte till någon annan operatör. Jag är en av dom som hann nyteckna small-abonnemanget innan det togs bort. Så det kommer nedgraderas till small när bidningstiden är slut. Så jag har funderat lite på hur jag ska göra framöver. Om jag ska stanna kvar på small och kombinera med något tillvalspaket, typ HD-paketet eller något filmpaket. Eller om jag ska göra ett tappert försök att kontakta kundtjänst och se om dom har något nytt förmånligt erbjudande åt mig ifall jag uppgraderar till 8 favoriter igen och binder upp mig för ytterligare en period. Nu senast fick jag ju gratis abonnemang i ett halvår, så jag hoppas på något liknande eller att att dom kanske bjuder på kortavgiften under några månader, eller iallafall någon form av rabatt. Då kanske det hade känns mer värt att stanna kvar och att uppgradera sig igen, och det hade varit humanare för min tunna plånbok. Redigerat av wigstroem, 21 februari 2012 - 20:53. Postad 21 februari 2012 - 20:59
Så här beslutade en förening --Signalen-- i Stockholm ang kabel-tv http://www.hemsidan....mant/digitaltv/ Postad 21 februari 2012 - 22:21 Tackar för svar, och ja, jag behöver boxen då jag inte har TV-mottagare utan bara projektor. Tror att jag behåller mitt abbo då ingen av HD-kanalerna ingår i det fria utbudet, inte heller SVT 1 o 2 HD. Har en vanlig analog-TV i vardagsrummet, mest sambon som tittar där på de analoga kanaler vi har i utbudet. OK bildkvalitet förutom ettan som har "banding" eller vad det kallas. Troligen antennkabeln.... Har inte lust att betala dubbelt för att få de kanalerna digitalt, så länge Comhem erbjuder analogt kör vi på det. När det någon gång läggs ned tror jag att vår Brf kan få ett likande anbud som Brf Signalen som Latman gav som exempel. Postad 22 februari 2012 - 07:55 Just. Ett bra exempel på där man har kvar ett analogt grundutbud (SVT1, SVT2, SVT24, Barn/Kunskapskanalen samt TV4) men ersätter det utökade grundutbudets kanaler med ett gruppavtal avseende digital-tv, i detta fall Medium 8 Favoriter. Självklart har ComHem intresse av att lyfta ut kanaler som TV3, Kanal5, Eurosport, TV4 Sport m fl ur det analoga utbudet och istället erbjuda digital-tv med den möjlighet till merförsäljning av tillvalskanaler och tillvalspaket som detta ger. Fast framtiden är nog fiberbaserade öppna nät typ Stadsnät som är operatörsoberoende. Då kan varje hyresgäst eller bostadsrättsinnehavare själv välja operatör för tv, bredband och telefoni. Man kan alltså själv ha en leverantör för tv, en annan för bredband medan grannen har en helt annan uppsättning. Blir man missnöjd med sin operatör är det lätt att byta därför att nätet inte tillhör någon specifik leverantör av tv, telefoni eller bredband. Postad 22 februari 2012 - 09:45
Ringde precis och skulle avsluta mitt abonnemang Medium 8 Favoriter, och fick ett moterbjudande på rabatt och om jag signar upp mig på ett år. Frågan är om man ska ta det eller om man ska gå på något annat erbjudande? Såg precis att man kan få deras HD-PVR för 500 pix.
Postad 22 februari 2012 - 10:00 Ja, vill du ha en Samsung C7160 HDPVR så... (Läs annars tråden om denna box). Erbjudandet gäller "nya digital-tv-kunder" och eftersom du redan har Medium 8 Favoriter så är du väl iofs redan kund. Men ComHem är ju kända för att skriva en sak och göra en annan så du kanske kan få ta del av erbjudandet ändå. Gärna för mig. Jag får ändå aldrig något annat än allt högre fakturor från ComHem. Postad 22 februari 2012 - 10:06 Ja, det vill jag också veta. Tycker inte om att ComHem lämnar rabatter i utbyte mot diskretion. Upp med allt på bordet så vi kan veta vad som gäller. Kanske "immunitet" från prishöjningen från 159 till 189 kr under 12 mån? Postad 22 februari 2012 - 10:10 I väntan på att någon ska tycka att det är mödan värt att genomföra denna analys skickar jag en länk till en blogg jag fann: http://delengkal.de/...r-man-blir-det/ Kommentarer överflödiga. Postad 22 februari 2012 - 10:22 Ang. HD-boxen så utgår jag ifrån att jag kan beställa det då jag inte har någon bindningstid alls idag. Postad 22 februari 2012 - 10:31 Tack för svar. 189 kr x 6/12 = 94:50 per månad för Medium 8 Favoriter. Now you're talking! Om du säger upp ditt Medium 8 Favoriter (tar tre månader) blir du ju ny kund om du vill teckna nytt avtal. Så det kan nog ComHem bortse från om du vill ha HDPVR och XL-abonnemang på direkten. Du kan alltid anmäla dig till erbjudandet. Samsung-boxen lär vara ett litet monster enligt inläggen i tråden (har själv en Humax HDPVR som jag köpt för 3648 kr) men Samsungen kanske är värd 495 kr iaf. Postad 22 februari 2012 - 11:31 ![]() Update: Nej, precis, det är först om 3 månader jag klassas som ny kund. Däremot fick jag erbjudande på boxen för 495:- om jag tecknar 8 favoriter i 12 månader för 189:-. Update 2: Är det inte så de tre månaderna inte gäller när jag säger upp mitt abonnemang pga prishöjningen? Update 3: Ja, det är 31 mars som gäller om jag säger upp mitt abonnemang pga priset, så 1 april kan jag hoppa på deras erbjudande. Redigerat av gaffakungen, 22 februari 2012 - 14:17. Postad 22 februari 2012 - 13:47 Förstått att man ska klaga i den här tråden men jag vette fan om det är så bra hos andra operatörer ändå ;-). Jag läste imorse i HD om hur Akelius fastigheter gått över till Telia och det leder tydligen bara till sämre utbud och dyrare hårdvara… Skulle man hamna i en Telia-lägenhet enligt artikeln jag läste så måste man ha en av Telias boxar (finns inga godkända tv-apparater), och boxarna de har är inte billiga, 500kr för en vanlig box och 1400 för en PVR. Hos Com Hem är det 1kr för en vanlig och 495kr för en HDPVR enligt vad jag såg nu på deras webb. Artikeln i HD avslutas med ”Vårt första intryck när vi fick Telia var att detta är en tillbakagång till TV:s barn-dom”. Hehe, snacka om bitter! Till Com Hem: det jag saknar mest hos er är en On Demand med PVR och skulle uppskatta om ni kunde släppa en sådan som påskpresent eller nått! Hälsningar Hasse Postad 22 februari 2012 - 15:00 Sen finns det en hel del som jag - och många som skriver här med mig - är missnöjda med. För stunden gäller det prishöjningar och avsaknaden hos ComHem av vissa HD-kanaler bl a Viasat Motor HD, MTV Live HD, Eurosport 2 HD och naturligtvis Kanal 5 HD. En del tycker också att TV3 HD borde finnas som tillvalskanal eller ingå som val i Medium 8 Favoriter. Det är dyrt att få tillgång till TV3 HD hos ComHem. Sen gillar vi inte kortavgiften - varken som princip eller till det nya priset 708 kr/år. Förstår att övergång från digital kabel-tv till ip-tv kan upplevas som att gå från bättre till sämre. Förhoppningsvis ska ip-tv utvecklas de närmaste åren i den takt som de öppna näten får bättre bandbredd. Finns egentligen ingen anledning att det ska vara någon skillnad på digital kabel-tv och ip-tv via bredbandsnät. Det är ettor och nollor som ska fram från A till B så det borde kunna fixas. För öppna nät är framtiden - idiotiskt att alla lägenheter i ett hus ska behöva ta tv, bredband och telefoni från samma leverantör. Sen behövs bättre utbud av kanaler i ip-tv och stabilare kvalitet på ljud och bild. Först när infrastrukturen blir operatörsneutral kan det bli fråga om riktig konkurrens mellan operatörerna. Det kommer vi konsumenter att tjäna på både prismässigt och när det gäller utbud av kanaler och tjänster. Nuvarande kollektivanslutning genom fastighetsägarnas avtal och operatörsanslutna nät skapar en monopolliknande situation som inte gynnar oss kunder. Sorry, ComHem, men det är faktiskt sanningen. En HDPVR med On demand står på önskelistan sedan minst ett år. Begriper inte varför det ska vara så svårt för ComHem att ordna till en sådan. Finns redan på marknaden både i Sverige och utomlands men inte godkänd av ComHem för deras DVB-C. Det finns absolut ingen motsättning mellan en PVR och On demand - ibland vill man programmera in inspelning, ibland vill man se på något via On demand - i synnerhet nu när SVTr kommit som ersättning för SVT Play som varit borta ett år. Möjligen kan det vara problem med upphovsrätten - kanske måste man blockera inspelning i en PVR av program man ser på On demand? Det kan förklara ComHems tvekan. Redigerat av Unregistered558ade6e, 22 februari 2012 - 15:08. Postad 23 februari 2012 - 09:56 C-sports får mina pengar istället. Sämre kvalitet iofs men kan nu se på Frölundas väg mot guld även på jobbet! Postad 23 februari 2012 - 17:44 Jag känner till en del som ersatt Viasat Premium hos ComHem (kostar 269 kr/mån) med Viaplay TV + Film + Sport för 199 kr/mån. Inte så mycket för att spara 70 kr/mån men för att slippa ComHems bindningstider t ex. För den som bara är intresserad av enstaka filmer och sportevent så är Viaplay (och även C+ Sports) bra alternativ. För den som kräver HD-kvalitet är dock bredbandet ännu inget alternativ. Postad 23 februari 2012 - 21:58
Det här erbjudandet har både jag och flera andra som sagt upp sina abbonemang fått. Inte säker på vad du menar med Twitter kommentaren i senare inlägg. Om du är inom uppsägningstiden (3 mån?) eller om du har uppfyllt bindningstiden så gäller det. I princip får ni liknande dealar på andra paket också. Fick 99 kr i 3 månader + 3 månader gratis mot 12 månader på HD paketet också. Det bästa var att hade de inte försökt blåsa mig på 200 kr för ett teleabonnemang hade jag inte tänkt på att ringa och säga upp. Kostade dem 1500+ kr. Dom är inte bara dyra. Dom är dumma också. Uppmanar alla att säga upp sina abbonemang. Ni kommer garanterat att spara pengar. Det absolut sämsta man kan göra är att bara låta abonemmanget löpa. Postad 23 februari 2012 - 23:27 ![]() Redigerat av Brel, 23 februari 2012 - 23:28. Postad 24 februari 2012 - 07:01 ComHem har samma syn på abonnenter som tidningar på prenumeranter. Det är större chans att få en redan befintlig abonnent alt. prenumerant att fortsätta som kund än att rekrytera en helt ny. Därför får det "kosta" att behålla en kund genom rabatter t ex. Att en del kunder sätter detta i system tror jag inte betyder så mycket så länge det finns en massiv "tyst majoritet" av kunder som månad efter månad betalar utan att säga upp eller kräva förmåner. ComHem har också en stor andel intäkter från avtal med fastighetsägare där det rullar på stabilt. Finns f ö liknande resonemang på andra ställen. Tänk vad bokklubbarna förlorat på vissa kunder genom åren som utnyttjat introduktionserbjudanden och sedan gått ur? Eller morgontidningarnas gratismånader som inte resulterar i prenumerationer? Det ses väl som marknadsföringskostnader kan man tänka. Postad 24 februari 2012 - 09:26 Så vi som är medvetna om det kan ju använda oss av det. Det trista i kråksången är ju att för dom kunder som är lojala och fortsätter att betala år ut och år in i många fall stora summor inte får någonting för sin lojalitet. Men som sagt var, det är inget större problem att säga upp. För mig tog det en vecka innan jag fick ett brev där dom lovade att göra allt för att jag skulle stanna kvar, alltså en vecka efter jag sagt upp med tre månaders uppsägningstid. Jag ringde någon dag innan tiden gått ut eftersom jag ville se om det fanns något annat erbjudande som var bra, gick dock till slut på ComHems sex månaders gratis och tolv månaders bindning. Så det känns ok att få se gratis i ett halvår, kommer givetvis att säga upp när 9 månader börjar närma sig. En liten bonus var att jag inte ens behövde vänta på nytt kort, dom bara startade om mitt gamla kort så allt flöt utan uppehåll. Fick dessutom behålla mina filmkanaler en månad extra även om jag inte kollade på dom iofs. Redigerat av Brel, 24 februari 2012 - 09:27. Postad 24 februari 2012 - 09:41 Postad 24 februari 2012 - 10:07 Postad 24 februari 2012 - 10:11 Säger man upp en kanal eller ett paket försvinner det när sista uppsägningsmånaden löpt ut dvs när ComHem daterar upp abonnemangen strax efter varje månadsskifte. Det är därför boxen ska vara påslagen över månadsskiftet så man får allt uppdaterat. Annars blir det iofs gjort när man slår på boxen nästa gång. Ingen risk att man får en månad gratis alltså med uppsagda kanaler/paket! Redigerat av Unregistered558ade6e, 24 februari 2012 - 10:13. Postad 24 februari 2012 - 10:11 Kundtjänst sa att det senaste var att de förhandlade kring Viasat Motor HD, men det har de ju gjort i mer än ett år nu och inget händer. Ska kolla med Telia om jag kan få deras IP-TV (som ju har VMHD) eller så får jag väl hitta andra sätt att se F1-loppen. Postad 24 februari 2012 - 10:13 Väldigt bra sätt att få koll på sin ekonomi samt ett bra sätt att spara pengar på. Postad 24 februari 2012 - 10:18 Vi har fått bekräftat här i tråden från ComHem att man inte tänker ta in Viasat Motor HD eftersom man anser att det är för få kunder som är intresserade. Vi fick också reda på att vi har Viasat Motor i SD-version och ska tydligen vara tacksamma för det. Obs också att ComHem tar samma pris för Viasat Sport HD-paketet som Telia med den skillnaden att Telia har Viasat Motor HD utöver de två andra HD-kanalerna. Förmodar att ComHem inte vill ta av sin "övervinst" på Viasat Sport och lägga till Viasat Motor HD utan extra kostnad. Och att ta extra betalt blir ju svårt. Man har målat in sig i ett hörn genom att inte lägga in Viasat Motor HD från början! Och det är vi kunder som blir lidande för att ComHem inte vill förlora ansikte... Redigerat av Unregistered558ade6e, 24 februari 2012 - 10:24. Postad 24 februari 2012 - 10:26 Det ena utesluter väl inte det andra? Brukar du ladda ned Champions League-matcher och nyhetssändningar tex? Postad 24 februari 2012 - 10:38 +1, sport vill man ju se live Redigerat av Unregistered40562de1, 24 februari 2012 - 10:42. Postad 24 februari 2012 - 12:15
Det kan ju stämma mitt Canal + abb löpte ut den 6:e och jag behöll kanalerna till början av nästa månad! Så det kan ju vara ett tips för att få en extra månad på köpet om man säger upp var 12:e månad. Dock så sa kundtjänst att kortet måste "startas om" inom en viss tid annars måste ett nytt kort skickas ut. Det kan ju vara någon säkerhetsgrej. Postad 24 februari 2012 - 12:24 När kommer er satsning på 3D ? Detta är en fråga som fler än jag vill ha svar på. Så här funkar det i annan operatörs värld . # Den 5 januari lanserar Canal Digital Sveriges första renodlade 3DTV-kanal, HighTV 3D. Kanalen har sändningar dygnet runt och allt som visas är i 3D. HighTV 3D är en internationell livsstilskanal med över 100 olika tv-program som riktar sig till en stor målgrupp. Den här nya tv-kanalen visar filmer, serier, modeshower och resereportage, och allt är i 3D. Kanalen uppdateras hela tiden med nytt material och kommer att visa över 400 timmar nytt 3D-material per år. Alla våra kunder som har vårt populäraste kanalpaket, Familjepaketet, kommer att kunna se den här nya tv-kanalen. För att kunna se HighTV 3D kräv det att du har Familjepaketet och en HD-box för parabol, dessutom behöver du ju så klart en 3D-TV med tillhörande 3D-glasögon. # Va ?........inge extra avgift ? de va som faan. Redigerat av Stagger Lee, 24 februari 2012 - 12:48. Postad 24 februari 2012 - 20:17 det igen. Frågade om dom hade en bra deal men det hade dom ej. Får nog vänta 2 mån till o skrämma dom igen. Och säga hej o tack för denna gång. Postad 24 februari 2012 - 21:28
Eftersom du har tre månaders uppsägningstid så föreslår jag att du säger upp istället för väntar i två månader till. Då har du ändå tre månader kvar på ditt abb. Postad 24 februari 2012 - 23:06 Har man bestämt sig för att inte förlänga ska man säga upp så fort beslutet är fattat. Uppsägningstid kan löpa även under bindningstid - om man vill att abonnemanget ska avslutas när bindningstiden löper ut måste man alltså säga upp tre månader före bindningstidens utgång. Löper bindningstiden ut och ingen uppsägning är gjord blir avtalet ett tillsvidareavtal med tre månaders uppsägningstid. Man skulle kanske önska att avtal med bindningstid betraktades som tidbestämda avtal som automatiskt löper ut utan uppsägningstid. Då skulle man slippa att bli sittande med tre månaders uppsägningstid om man missat att säga upp sitt avtal under bindningstiden. Men det vill naturligtvis ComHem inte riskera eftersom förlängning då skulle kräva aktiv handling från abonnentens sida. ComHem fakturerar ju också månadsvis i förväg och skulle riskera att tappa en månads intäkt om abonnemanget genom förbiseende inte blev förlängt i tid. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |