Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Game Of Thrones

1415 svar till detta Àmne Game of Thrones Tv-serie HBO Canal+ George R R Martin
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Game of Thrones - SĂ€song 1 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 9,28 (45) 543:-
Game of Thrones - SĂ€song 1 (DVD) (DVD-filmer) 2 7,5 (1) Inga priser
Game of Thrones - Season 1 (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 7,5 (1) Inga priser
Game of Thrones - Season 1 (UK) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,25 (3) Inga priser
Game of Thrones - Season 1 (DVD) (DVD-filmer) 1 7,5 (1) 319:-
Game of Thrones - With the Dragon Egg (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 0 (0) Inga priser
Game of Thrones - Season 1 - Gift Set (UK) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 8,67 (5) Inga priser
Game of Thrones - SĂ€song 2 (DVD) (DVD-filmer) 2 (0) 228:-
Game of Thrones - SĂ€song 2 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 9,22 (31) 59:-
Game of Thrones - SĂ€song 1-2 (DVD) (DVD-filmer) 2 (0) Inga priser
Game of Thrones - SĂ€song 1-2 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 6,5 (1) Inga priser
Game of Thrones - SĂ€song 3 (DVD) (DVD-filmer) 2 (0) 499:-
Game of Thrones - SĂ€song 3 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,69 (15) 99:-
Game of Thrones - SĂ€song 1-3 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 (0) Inga priser
Game of Thrones - SĂ€song 4 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,36 (10) 99:-
Game of Thrones - SĂ€song 1-4 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 (0) Inga priser
Game of Thrones - SĂ€song 5 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 7,71 (6) 149:-

#51

Postad 12 maj 2011 - 12:03

aziraphele
  • aziraphele
  • AnvĂ€ndare

  • 117 inlĂ€gg
  • 0
Den gÄr igen pÄ fredag kl 18 tror jag. Hoppas dom inte sabbar den med.

#52

Postad 18 maj 2011 - 07:40

Zeatrix
  • Zeatrix
  • AnvĂ€ndare

  • 179 inlĂ€gg
  • 0
Jag hade ocksÄ kass kvalité den 11:e. Var bortrest och kom hem efter den 18:e sÄ jag missade Ätervisningen.

IkvÀll kommer del 3 men jag hittar inte avsnittet i tablÄn för Canal+ HD, har mejlat och frÄgat. Riktigt trist, jag gillar serien och stör mig om jag inte fÄr se det i HD...

#53

Postad 18 maj 2011 - 09:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0

Jag hade ocksÄ kass kvalité den 11:e. Var bortrest och kom hem efter den 18:e sÄ jag missade Ätervisningen.

IkvÀll kommer del 3 men jag hittar inte avsnittet i tablÄn för Canal+ HD, har mejlat och frÄgat. Riktigt trist, jag gillar serien och stör mig om jag inte fÄr se det i HD...


tack för notisen - hoppas jag hinner programmera om digitalboxen... den Àr satt att spela in serien pÄ Film HD...

ed: De verkar ha nÄgot problem med HD-sÀndningen. RÀttigheter?
Avsnitt 3 sÀnds idag kl 20:00 pÄ +Series, om en vecka pÄ +Film HD
Avsnitt 4 om en vecka pÄ +Series, om tvÄ veckor pÄ +Film HD

Dvs HD-versionen ligger en vecka efter.
Enligt deras webb. laddar man hem deras 30-dagars tablÄ ser det annorlunda ut.

Blir till att maila Canal+.

Redigerat av Monshi, 18 maj 2011 - 09:13.


#54

Postad 18 maj 2011 - 10:36

Zeatrix
  • Zeatrix
  • AnvĂ€ndare

  • 179 inlĂ€gg
  • 0
Hej,

Fick svar:

"I nulÀget sÄ fÄr vi dessvÀrre inte Game of Thrones HD samtidigt som vi fÄr Game of Thrones SD.
SÄ 3 och 4 visar vi pÄ HD efter att det har visats i SD.
Dom tvÄ första avsnitten fick vi innan vi började sÀnda serien, sÄ dom kunde vi visa samtidigt.
Vi försöker nu förhandla sÄ att vi fÄr HD filmerna samtidigt som SD filmerna, sÄ att vi kan visa det samtidigt.
"

Suck... ;)

Surt som fan... Jag Àlskar verkligen HD-sÀndningar!

Redigerat av Zeatrix, 18 maj 2011 - 10:37.


#55

Postad 18 maj 2011 - 10:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0

Hej,

Fick svar:

"I nulÀget sÄ fÄr vi dessvÀrre inte Game of Thrones HD samtidigt som vi fÄr Game of Thrones SD.
SÄ 3 och 4 visar vi pÄ HD efter att det har visats i SD.
Dom tvÄ första avsnitten fick vi innan vi började sÀnda serien, sÄ dom kunde vi visa samtidigt.
Vi försöker nu förhandla sÄ att vi fÄr HD filmerna samtidigt som SD filmerna, sÄ att vi kan visa det samtidigt.
"

Suck... ;)

Surt som fan... Jag Àlskar verkligen HD-sÀndningar!


Vassego :lol: http://www.google.se...3d9dea7d7c40c32

#56

Postad 18 maj 2011 - 13:58

Zeatrix
  • Zeatrix
  • AnvĂ€ndare

  • 179 inlĂ€gg
  • 0

Vassego ;) http://www.google.se...3d9dea7d7c40c32

Ja! Skitbra idé. LÄt oss tanka en version utan textning med halvkass komprimering OCH dessutom se till att fÀrre tittar pÄ serien sÄ att de inte förlÀnger serien! (ok den Àr redan förlÀngd en sÀsong men du förstÄr...)

#57

Postad 18 maj 2011 - 14:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0

Ja! Skitbra idé. LÄt oss tanka en version utan textning med halvkass komprimering OCH dessutom se till att fÀrre tittar pÄ serien sÄ att de inte förlÀnger serien! (ok den Àr redan förlÀngd en sÀsong men du förstÄr...)


Tja du gör som du vill ;)

#58

Postad 19 maj 2011 - 14:58

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlĂ€gg
  • 0
AlltsÄ, man missar premiÀravsnittet , nu har flera stycken del 2 och del 1 inspelade i boxen, alla Àr likadana och samtliga börjar med hÀstföljet den blonda prinsessan och dothrakierna!!!

vAD SYSSLAR CANALPLUS MED ??

IgÄr skulle jag spela in asnitt tvÄ och tre och tvÄan har jag redan sett som avsnitt 1 och nr tre i HD visar House trots att det stod game of thrones del 3 pÄ hd kanalen.

Vilket avsnitt Àr det jag har sett ?????

#59

Postad 19 maj 2011 - 15:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0
Haha, lÄter inte sÄ stabilt det dÀr :) www.tv.com kan nog hjÀlpa dig med vad avsnitten handlar om iaf.

#60

Postad 19 maj 2011 - 19:50

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlĂ€gg
  • 0
Efter en avnittsrekapitulering pÄ HBO verkar jag ha sett avsnitt nr 2 först.

Jag har alltsÄ sett avsnitt 2 i tron om att det var premiÀravsnittet !!!!!! Detta pÄ en serie som jag lÀngtat efter att se Ànda sedan jag lÀste den första boken för mer Àn 10 Är sedan och bett flera olika gudar om att skapa.

Tack canalplus för att ni skrev avsnitt 1 i inforutan och visade del 2 !

Nu vet jag inte ens nÀr ettan gÄr i repris, den gick ju igÄr men spelade isstÀllet in 2:an som jag redan hade sett, idiiter!

Redigerat av Unregistered76636631, 19 maj 2011 - 19:52.


#61

Postad 19 maj 2011 - 19:54

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0

AlltsÄ, man missar premiÀravsnittet , nu har flera stycken del 2 och del 1 inspelade i boxen, alla Àr likadana och samtliga börjar med hÀstföljet den blonda prinsessan och dothrakierna!!!

vAD SYSSLAR CANALPLUS MED ??

IgÄr skulle jag spela in asnitt tvÄ och tre och tvÄan har jag redan sett som avsnitt 1 och nr tre i HD visar House trots att det stod game of thrones del 3 pÄ hd kanalen.

Vilket avsnitt Àr det jag har sett ?????


Första avsnittet börjar bortom muren.
Andra med blondie pÄ hÀstrygg
Tredje i Kings Landing, dvs de rider in genom sandfÀrgat borgverk.

och ja, se ovan i trÄden. C+ fÄr inte tillgÄng till HD-avsnittet i tid, dÀrav att det inte vad nÄgot Game of Thrones igÄr.
Den 25 maj kan du se avsnitt ett pÄ +Series. I juli, med start lördag 9 juli, börjar de om frÄn början igen pÄ Film HD enligt deras nuvarande tablÄ.

Redigerat av Monshi, 19 maj 2011 - 21:26.


#62

Postad 19 maj 2011 - 20:04

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlĂ€gg
  • 0
Monshi, ja, man vill ju helst börja i rÀtt Ànde med den hÀr serien. :) FÄr hÄlla koll pÄ datumen framöver helt enkelt.

Vi som lÀst boken vet ju hur det börjar---men man vet ju inte hur filmatiseringen blir och börjar..

BTW böckerna Àr det mest otroliga piece of work som skrivits, jag strecklÀste i 13 timmar frÄn första stund, började lÀsa pÄ en fÀrja fr grekland och kom i hamn i Italien visste knappt var jag var helt uthungrad och jÀvlig. Rekommenderas varmt.

Redigerat av Unregistered76636631, 19 maj 2011 - 20:08.


#63

Postad 21 maj 2011 - 23:29

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlĂ€gg
  • 0
Har bara kollat pÄ episod 1 Àn sÄ lÀnge.

Verkar lovande men det som slog mig som jag inte riktigt "gillade".

1. Lena Heady som Carsei Lannister, nja jag vet inte, hon Àr en bra skÄdis och hon ser bra men har förknippat henne för mycket med Terminator - Sarah Conner Chronicles.

2. Efter att ha lÀst böckerna sÄ vet man i stort sett hela handlingen och det förstör spÀnningen, ex. nÀr Bran klÀttrar i tornet i början, dÄ visste man redan vad som skulle hÀnda.

Men men har bara sett ett avsnitt Àn sÄ man fÄr se ;)

Redigerat av Trasan, 21 maj 2011 - 23:29.


#64

Postad 21 maj 2011 - 23:35

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0
Har sett de avsnitten som slÀppts Àn sÄ lÀnge och tycker om serien. Dock tycker jag att den Àr obehaglig. Allt frÄn bögsex, incest, sjuk mamma-barn-relation. Urgh.

#65

Postad 22 maj 2011 - 07:35

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0

1. Lena Heady som Carsei Lannister, nja jag vet inte, hon Àr en bra skÄdis och hon ser bra men har förknippat henne för mycket med Terminator - Sarah Conner Chronicles.

Inte sett den serien mer Àn sporadiskt men Àn sÄ lÀnge tycker jag att hon gör ett bra jobb hÀr. Kan vara att en del Àr lite fÀrgade av tidigare arbeten som du antyder.

Handlingen, visst, den Àr baserad pÄ böckerna, det Àr som med HP - man kan inte svÀva ut alltför mycket i vÀrlden runt omkring utan man fÄr snarare vÀlja ut vad som ska visas/berÀttas. Givetvis berÀttas det mer i böckerna.

Leta efter det du gillar istÀllet...

#66

Postad 22 maj 2011 - 08:32

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • ForumrĂ€v

  • 702 inlĂ€gg
  • 0
NÄgot som alla de hÀr nyare serierna har Àr sex och nakenhet, lite i överflöd tycker jag.. ;)

Spartacus, gods of the arena, camelot, games of thrones, lite i borgias med..

Ser hellre lite mer hÀftiga fajter Àn folk som leker i höet..

#67

Postad 22 maj 2011 - 09:45

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0

NÄgot som alla de hÀr nyare serierna har Àr sex och nakenhet, lite i överflöd tycker jag.. ;)

Spartacus, gods of the arena, camelot, games of thrones, lite i borgias med..

Ser hellre lite mer hÀftiga fajter Àn folk som leker i höet..


Ha, ja, det kÀnns lite som att (Àn sÄ lÀnge) Daenerys kropp fÄr vi i början se i detalj, sedan lite mindre detalj och tillslut förstÄr vi kanske att nÀr de har sex Àr hon nog naken. De mÄste ju lÀra oss hur det fungerar!

Men visst, de har skruvat upp mÀngden naket de senaste Ären i exempelvis de serier du nÀmner. I viss mÄn till överdrift men Ä andra sidan Àr ett par nakna bröst eller en bar rumpa inget att bli vare sig upphetsad eller förargad över.

Om man blir det visar det bara pÄ vilket konstigt samhÀlle vi lever i.

och ja, det Àr billigare att be nÄgon dra av sig klÀderna Àn under dagen trickfilma det till att en amatör vet hur man slÄss med svÀrd. Eller fÄ 200 statister att braka ihop i en större batalj.

#68

Postad 22 maj 2011 - 14:03

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlĂ€gg
  • 0
NÀr det gÀller nakenheten och incest/sex/whatever i alla möjliga konstellationer sÄ Àr böckerna likadana eller vÀrre ;)
DÀr Àr jag nog mest förvÄnad över att de Àr sÄ pass trogna böckerna med tanke pÄ att det Àr producerat av/för amerikansk TV.

#69

Postad 26 maj 2011 - 22:24

-Q-
  • -Q-
  • ForumrĂ€v

  • 666 inlĂ€gg
  • 0
Hade HBO pÄ ett par av hotellen jag bott pÄ nyligen och kunde inte lÄta bli att titta lite pÄ serien (de kör ju repriser och "maraton" hela tiden) - blev ju inte lÀttare att vÀnta pÄ BD-slÀpp direkt, men sÄ fÄr det bli helt enkelt. Egentligen vill man ju ha complete series med en gÄng, men tror inte jag Àr riktigt sÄ tÄlmodig ;)

#70

Postad 27 maj 2011 - 08:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0

NÀr det gÀller nakenheten och incest/sex/whatever i alla möjliga konstellationer sÄ Àr böckerna likadana eller vÀrre ;)
DÀr Àr jag nog mest förvÄnad över att de Àr sÄ pass trogna böckerna med tanke pÄ att det Àr producerat av/för amerikansk TV.


Nja det Àr ju en betalkanal sÄ de kan ju göra lite som de vill.

#71

Postad 27 maj 2011 - 12:57

Zeatrix
  • Zeatrix
  • AnvĂ€ndare

  • 179 inlĂ€gg
  • 0

Efter en avnittsrekapitulering pÄ HBO verkar jag ha sett avsnitt nr 2 först.

Jag har alltsÄ sett avsnitt 2 i tron om att det var premiÀravsnittet !!!!!! Detta pÄ en serie som jag lÀngtat efter att se Ànda sedan jag lÀste den första boken för mer Àn 10 Är sedan och bett flera olika gudar om att skapa.

Tack canalplus för att ni skrev avsnitt 1 i inforutan och visade del 2 !

Nu vet jag inte ens nÀr ettan gÄr i repris, den gick ju igÄr men spelade isstÀllet in 2:an som jag redan hade sett, idiiter!


Kolla pÄ www.canalplus.se. DÀr har man ganska bra guider till nÀr varje avsnitt ska visas...

#72

Postad 27 maj 2011 - 21:27

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlĂ€gg
  • 0

Nja det Àr ju en betalkanal sÄ de kan ju göra lite som de vill.


Jo jag vet men USA och naket Àr ju inte direkt förenliga om det inte gÄr till andra extremen med porrbranchen ;)
Men jo jag vet att HBO har mer "frihet".

#73

Postad 28 maj 2011 - 04:45

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlĂ€gg
  • 0

Kolla pÄ www.canalplus.se. DÀr har man ganska bra guider till nÀr varje avsnitt ska visas...


jo helt rÀtt och bra tips, Àr med i matchen nu dock. Började med 2:an sen 1,3,4. Nice med 55 min avsnitt ocksÄ !

Tror ni att de gör en sÀsong för varje bok typ eller hur blir det?

#74

Postad 28 maj 2011 - 08:22

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0

Tror ni att de gör en sÀsong för varje bok typ eller hur blir det?

det Àr tanken men om tanken Àr samma som hur det blir utfört kan bara framtiden utvisa.
En bok per sÀsong Àr det sagt.

Redigerat av Monshi, 28 maj 2011 - 08:22.


#75

Postad 28 maj 2011 - 14:50

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlĂ€gg
  • 0

det Àr tanken men om tanken Àr samma som hur det blir utfört kan bara framtiden utvisa.
En bok per sÀsong Àr det sagt.


Med tanke pÄ hur intresset varit sÄ kan det mycket vÀl bli fler sÀsonger Àn böcker isÄfall :)
(Det görs covers pÄ intromusiken i serien t.ex.)

Hur skall man göra med de fina hardcover romanerna nu dÄ ? LÀste dem samma Är de slÀpptes, skall man plöja igenom dom igen, lÀsa efterÄt eller hurvars?

Redigerat av Unregistered76636631, 28 maj 2011 - 14:51.


#76

Postad 28 maj 2011 - 16:28

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0
Jag tror inte att det blir fler sÀsonger Àn böcker. HBO Àr lite som BBC (alltsÄ kvalitet före kvantitet).

#77

Postad 28 maj 2011 - 17:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0

jo helt rÀtt och bra tips, Àr med i matchen nu dock. Började med 2:an sen 1,3,4. Nice med 55 min avsnitt ocksÄ !

Tror ni att de gör en sÀsong för varje bok typ eller hur blir det?


SÄ hÀr Àr det. Avsnitt pÄ reklamkanaler Àr ca 43 minuter. Avsnitt pÄ betalkanaler utan reklam vilket HBO Àr sÄ Àr avsnitten 55 minuter. Ganska logiskt :) Man fÄr plats med mer nÀr det inte ska visas reklam hela tiden.

#78

Postad 28 maj 2011 - 18:25

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0

SÄ hÀr Àr det. Avsnitt pÄ reklamkanaler Àr ca 43 minuter. Avsnitt pÄ betalkanaler utan reklam vilket HBO Àr sÄ Àr avsnitten 55 minuter. Ganska logiskt :) Man fÄr plats med mer nÀr det inte ska visas reklam hela tiden.


kanske dÀrav att inte TV4 eller annan reklamkanal köpt in denna serie utan att det blev SVT som tog hem den. Passar inte sÄ bra i deras spelschema.

men Ä andra sidan kan de ju göra 55 minuter till nÀstan 90 utan problem.

#79

Postad 28 maj 2011 - 20:47

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlĂ€gg
  • 0

SÄ hÀr Àr det. Avsnitt pÄ reklamkanaler Àr ca 43 minuter. Avsnitt pÄ betalkanaler utan reklam vilket HBO Àr sÄ Àr avsnitten 55 minuter. Ganska logiskt :) Man fÄr plats med mer nÀr det inte ska visas reklam hela tiden.


Heroes och V har varit 40-43 min pÄ c+, i stort sett samtliga serier jag Àger pÄ BD och DVD Àr ocksÄ 40-43 min. Band of brothers var en timma dock? Vilket Àr HBO yes.

#80

Postad 30 maj 2011 - 11:01

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • ForumrĂ€v

  • 727 inlĂ€gg
  • 0
LÄngsam, förrÀdisk, skitig och helt underbar..... Har inte lÀst böckerna men tycker att serien pÄ ett bra sÀtt har placerat en för mig realistisk bild av adeln i ett medeltida Europa, fast i fantasy miljö.

Jag Àlskar den ungefÀr lika mycket som min fru hatar den. ;)

#81

Postad 30 maj 2011 - 13:19

Zeatrix
  • Zeatrix
  • AnvĂ€ndare

  • 179 inlĂ€gg
  • 0

LÄngsam, förrÀdisk, skitig och helt underbar..... Har inte lÀst böckerna men tycker att serien pÄ ett bra sÀtt har placerat en för mig realistisk bild av adeln i ett medeltida Europa, fast i fantasy miljö.

Jag Àlskar den ungefÀr lika mycket som min fru hatar den. ;)

Min fru Àlskar serien! ;)

DOCK: Skandal att de inte ska visa serien i HD framöver. Inget av avsnitten som ligger uppe pÄ canalplus.se har HD-sÀndningar planerade framöver. Blir sÄ ledsen nÀr jag kollar pÄ HD-sÀndningarna i efterhand, Àr sÄ SJUKT stor skillnad mot SD...

#82

Postad 30 maj 2011 - 14:08

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0
Jora, de har HD fast den ligger en vecka efter.
Dock visar min digitalbox att den pÄ onsdag ska spela in avsnitt tvÄ Àven om det i EPGn Àr avsnitt fyra i HD.
Avsnitt fem pÄ Series samtidigt.

Snacka om att misshandla tittare! Tvinga dem att titta pÄ SD!

ed:
eller? Har de lagt om tablÄn? Inga HD-avsnitt denna omgÄng? Först vid repriserna i juli?
ja, det tycks som det. Den nionde juli drar HD-sÀndningarna igÄng.
FÄr se vad digitalboxen hittar pÄ pÄ onsdag dÄ.

Redigerat av Monshi, 30 maj 2011 - 14:12.


#83

Postad 30 maj 2011 - 17:55

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlĂ€gg
  • 0
Antingen sĂ„ gillar man den hĂ€r serien eller sĂ„ totalsĂ„gar man den verkar det som. Åtminstonde i min ungĂ€ngeskrets. Fast.. dom som ratar den Ă€r samma mĂ€nniskor som sĂ€ger att Fast&thefurious5 Ă€r den bĂ€sta film dom sett, sĂ„ dĂ„ fattar ni klientelet ;)

#84

Postad 30 maj 2011 - 18:31

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlĂ€gg
  • 0

Hur skall man göra med de fina hardcover romanerna nu dÄ ? LÀste dem samma Är de slÀpptes, skall man plöja igenom dom igen, lÀsa efterÄt eller hurvars?


Tja du kan ju lÀsa bok 2-4 efter sÀssong 1.
Sen Àr det tÀnkt att sista boken slÀpps nu i Juli.
Jag tÀnker inte vÀnta i 4'a Är för att se/lÀsa slutet pÄ serien i alla fall ;)

Edit: skulle vara en 2'a dÀr ;)

Redigerat av Trasan, 30 maj 2011 - 18:38.


#85

Postad 30 maj 2011 - 18:37

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlĂ€gg
  • 0

Antingen sĂ„ gillar man den hĂ€r serien eller sĂ„ totalsĂ„gar man den verkar det som. Åtminstonde i min ungĂ€ngeskrets. Fast.. dom som ratar den Ă€r samma mĂ€nniskor som sĂ€ger att Fast&thefurious5 Ă€r den bĂ€sta film dom sett, sĂ„ dĂ„ fattar ni klientelet ;)


Hehe, know the type ;)
FrÄgan Àr om serien Àr knepig att hÀnga med i om man inte lÀst böckerna ?
Eller om man som person har svÄrt att hÀnga med nÀr det Àr mÄnga personer med i bilden.
Det Àr ett antal "hus" samt tvÄ olika kontinenter och de tvÄ syskonen Targaryen har ju inte fÄtt nÄgon större förklaring.

#86

Postad 30 maj 2011 - 18:38

waconda
  • waconda
  • Beroende

  • 1 026 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlv tycker jag ju att böckerna Àr bland det allra vassaste som skrivits.

Jag hade faktiskt lÄga förvÀntningar pÄ tv-serien men tycker absolut att dom gjort det bra. ;)

#87

Postad 30 maj 2011 - 18:45

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlĂ€gg
  • 0

SjÀlv tycker jag ju att böckerna Àr bland det allra vassaste som skrivits.

Jag hade faktiskt lÄga förvÀntningar pÄ tv-serien men tycker absolut att dom gjort det bra. ;)


Böckerna Àr bra men tycker de Àr lite smÄjobbiga pÄ grund av att de Àr sÄ j-kla svarta hela tiden.
Vilket i och för sig inte Àr en nackdel men ibland kunde jag inte sluta lÀsa för jag blev sÄ förbannad ;)

Trodde dock att en TV-serie skulle funka om de fick en budget som passade, filmer hade blivit knepigare tror jag.
Men nÀr HBO fick uppdraget och G.RR.M. Àr med i projektet sÄ trodde jag att det kunde bli bra.

#88

Postad 30 maj 2011 - 23:56

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0
Avsnitt 7 var fantastiskt bra. MÄste fÄ tag i den andra boken efter sÀsong 1 Àr slut!

#89

Postad 01 juni 2011 - 21:16

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • AnvĂ€ndare

  • 121 inlĂ€gg
  • 0

SÄ hÀr Àr det. Avsnitt pÄ reklamkanaler Àr ca 43 minuter. Avsnitt pÄ betalkanaler utan reklam vilket HBO Àr sÄ Àr avsnitten 55 minuter. Ganska logiskt :D Man fÄr plats med mer nÀr det inte ska visas reklam hela tiden.

Nej, sÄ hÀr Àr det: Eftersom HBO inte har nÄgra fasta reklamblock att hÄlla sig till kan lÀngden pÄ avsnitten variera. DÀrför kan de som klipper serien anpassa den efter vad historien krÀver, snarare Àn en specifik tid. Bra, va? Alla GoT-avsnitt har olika lÀngd. De jag sett hittils har varit mellan cirka 61 och 52 minuter lÄnga.

För övrigt Àr jag helt sÄld pÄ serien, Àven om jag tyckte att avsnitt 6 (det senaste jag sett) var lite svagare.

Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 01 juni 2011 - 21:19.


#90

Postad 02 juni 2011 - 01:41

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlĂ€gg
  • 0
Idag hade comhem driftsstörningar hÀr nÀr episod 5 skulle gÄ pÄ C+, pÄpassligt och helt i linje med min tur med serien. Blir till att se morgondagens sÀndning. Vet ej om man kan fÄ DD i alla fall, en del asnitt Àr det med andra inte.

#91

Postad 02 juni 2011 - 08:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0

Idag hade comhem driftsstörningar hÀr nÀr episod 5 skulle gÄ pÄ C+, pÄpassligt och helt i linje med min tur med serien. Blir till att se morgondagens sÀndning. Vet ej om man kan fÄ DD i alla fall, en del asnitt Àr det med andra inte.


Vi satellit finns det pÄ C+ Series inget svenskt DD spÄr, man fÄr vÀxla till exempelvis engelska för att fÄ DD.
Om digitalboxen automatiskt vÀljer ljudspÄr man kan med andra ord behöva Àndra detta varje gÄng man vÀljer den kanalen.

#92

Postad 02 juni 2011 - 16:52

Unregistered16caa04f
  • Unregistered16caa04f
  • AnvĂ€ndare

  • 133 inlĂ€gg
  • 0
en skitbra ny serie, fÄr hoppas de fÄr göra mer Àn en sÀsong, dvÀrgen Àr helt klart favoriten.

till er som gnÀller om driftstörningar, missade avsnitt, passa tider etc kom med i matchen liksom.
vem bryr sig, internet, hallÄ.

#93

Postad 02 juni 2011 - 19:39

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlĂ€gg
  • 0

till er som gnÀller om driftstörningar, missade avsnitt, passa tider etc kom med i matchen liksom.
vem bryr sig, internet, hallÄ.


Var nÄnstans kan man se serien pÄ internet menar du?

Jag personligen hÄller mig till Canalplus nÀr jag ÀndÄ har de kanalerna, Àven om de i min mening har "klantat sig" med inforutorna vid vissa repriser samt HD-sÀndningarna.

#94

Postad 08 juni 2011 - 09:09

Unregisterededfb6b6e
  • Unregisterededfb6b6e
  • LĂ€rjunge

  • 351 inlĂ€gg
  • 0

Tja du kan ju lÀsa bok 2-4 efter sÀssong 1.
Sen Àr det tÀnkt att sista boken slÀpps nu i Juli.
Jag tÀnker inte vÀnta i 4'a Är för att se/lÀsa slutet pÄ serien i alla fall :D

Edit: skulle vara en 2'a dÀr ;)


Det Àr bok 5 (A Dance of Dragons) som slÀpps nu i juli, av 7 totalt (6an Winds of Winters, 7an A dream of Spring tror jag)
Det som bÄdar lite gott Àr dock att han skrivit klart massa kapitel av bok 6 som han i början hade tÀnkt ha i bok 5, Ä andra sidan fick vi vÀnta ganska mÄnga Är mellan bok 4 och 5, sÄ vi fÄr vÀl se :D

en skitbra ny serie, fÄr hoppas de fÄr göra mer Àn en sÀsong, dvÀrgen Àr helt klart favoriten.

till er som gnÀller om driftstörningar, missade avsnitt, passa tider etc kom med i matchen liksom.
vem bryr sig, internet, hallÄ.


Season 2 blev greenlit samma dag som första avsnittet hade sÀnts, sÄ en till blir det garanterat :)

#95

Postad 08 juni 2011 - 09:55

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr bok 5 (A Dance of Dragons) som slÀpps nu i juli, av 7 totalt (6an Winds of Winters, 7an A dream of Spring tror jag)
Det som bÄdar lite gott Àr dock att han skrivit klart massa kapitel av bok 6 som han i början hade tÀnkt ha i bok 5, Ä andra sidan fick vi vÀnta ganska mÄnga Är mellan bok 4 och 5, sÄ vi fÄr vÀl se :)


Hmm, trodde det skulle vara 5 totalt, jeje har inte hÀngt med helt enkelt :)

#96

Postad 13 juni 2011 - 21:43

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0
Serien Àr sÄ fantastiskt bra nu.

#97

Postad 14 juni 2011 - 15:10

waconda
  • waconda
  • Beroende

  • 1 026 inlĂ€gg
  • 0

Serien Àr sÄ fantastiskt bra nu.


HÄller med och nu Àr nya boken förbestÀlld. Serien Àr för mig en positiv överaskning :)

#98

Postad 20 juni 2011 - 11:30

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0
Och nu var sÀsong ett slut, trÄkigt nog. FrÄgan Àr om man bör lÀsa den andra boken i serien eller vÀnta tills sÀsong tvÄ? Vad tycker ni som lÀst serien?

#99

Postad 20 juni 2011 - 14:45

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0

Och nu var sÀsong ett slut, trÄkigt nog. FrÄgan Àr om man bör lÀsa den andra boken i serien eller vÀnta tills sÀsong tvÄ? Vad tycker ni som lÀst serien?


LÄS!

#100

Postad 20 juni 2011 - 17:59

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlĂ€gg
  • 0
SĂ„dĂ€r, JÄVLARR va grymt sista avsnittet var! har precis börjat lĂ€sa första boken (det var sĂ„pass nu nĂ€r man kollat klart pĂ„ sĂ€song1 av serien) men nu har jag lite tid att komma ikapp och förbi i vĂ€ntan pĂ„ sĂ€song 2 :)




Även taggad med Game of Thrones, Tv-serie, HBO, Canal+, George R R Martin

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.