Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2555 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 september 2019 - 14:25

boombaaz
  • boombaaz
  • Forumräv

• 826 inlägg
  • 0

Idag upptäckte jag när jag loggade in på Viaplay via hemsidan att det låg två för mig okända profiler inlagda men en drös sedda avsnitt som vi inte tittat på. Vet inte om det är Viaplay som har problem med profilerna eller inte. Jag har ändrat lösenord för säkerhets skull om det är någon som lyckats luskat ut det.

Postad 21 september 2019 - 15:01

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 090 inlägg
  • 0

Tack och lov har jag mina två profiler kvar och inga fler.

Postad 28 september 2019 - 18:20

tTW
  • tTW
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Idag upptäckte jag när jag loggade in på Viaplay via hemsidan att det låg två för mig okända profiler inlagda men en drös sedda avsnitt som vi inte tittat på. Vet inte om det är Viaplay som har problem med profilerna eller inte. Jag har ändrat lösenord för säkerhets skull om det är någon som lyckats luskat ut det.

Fanns dina ursprungliga profiler kvar? Annars är det sannolikt ett problem med deras system, som jag stött på en variant av med CMore för nåt år sen innan dom hade profiler, men det var samma sak, man gick på in Fortsätt Titta-listan eller Favoriter i en browser, och det var fullt med saker som ingen hade sett, man kom helt enkelt åt nåt annats kontos listor, laddade man om sidan så var man tillbaka på sin egna. Det höll på så under några veckors tid men sen försvann det och jag har inte stött på det sen dess, och inte heller hos Viaplay sen dom började med profiler, eller innan dess.

Men det jag begav mig till tråden nu för var att jag insett att Viaplay har samma problem som EurosportPlayer med live-streams som varit igång i många timmar, märkte det nu på WTA-streamen från Kinas China Open som varit igång sen 06:30 imorse, dvs den är uppe i 13h nu strax. När en livestream blivit flera timmar gammal, så verkar den bli känslig för hackande i Chromecasts(Gen2/3 ansluten till 5Ghz AC med 110Mb/s bakom routern), streamen stannar ofta och står still i nåt kort ögonblick eller några sekunder innan den fortsätter. Att reboota Chromecasten och starta om streamen hjälper sällan mer än i några minuter.

Hos EurosportPlayer är det outhärligt när det väl påbörjats och enda lösningen är att byta över till AndroidTV-Nexusen(som man kanske vill ha till nån annan stream vid tillfället som bara funkar genom Kodi, inte Chromecast), vanligaste stället att stöta på det på är biljard-streams som varit igång länge eller när dom sänder från 24timmars-race(då dom förvisso förnyar streamen efter 12h).

Har aldrig stött på detta med livestreams hos CMore, SVTPlay eller YleAreenan, men å andra sidan är det väldigt sällan jag castar nån direktsänd sport från dom tre som har så långa sändningar.

Postad 29 september 2019 - 17:24

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 340 inlägg
  • 0
Tycker viaplay på ATV 4K strular lite för mkt emellanåt vad det verkar som
Andra gången nu jag upplever bilden som otroligt mycket sämre än den inbyggda appen i tvn. Tydligen har dom fått in fler klagomål på det enligt kundtjänst också.
Man ser väldigt mkt skillnad tex på Svenska Fall när dom har kamera på personen som berättar sin story

Aldrig haft liknande problem på Netflix tex

Postad 29 september 2019 - 18:08

ekorre8
  • ekorre8
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om 5.1 ljud ska fungerar på Chromecast och android tv?

Postad 29 september 2019 - 18:36

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 618 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om 5.1 ljud ska fungerar på Chromecast och android tv?

5.1 ljud försvann väll efter en uppdatering för länge sedan. Jag får det inte längre och har lagt ner ChromeCast.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.