Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4

9134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 January 2013 - 09:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Kommer köpa en playstation 4 (eller vad den nu kommer heta) när det släppts tillräckligt många spel jag är intresserad av.
Mer än 4000 betalar jag inte för en konsoll så jag kommer vänta tills priset gått ner isf.

Postad 30 January 2013 - 09:18

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Alltid?

Inte nuvarande generationen i alla fall. Var inte ens nära min moderat överklockade burk.

Palminio jag snackar inte om kr för kr här. Du får betala mer för en dator i regel ja när konsolerna är fräscha.

Det har du o andra sidan inte riktigt kontroll på. Hur din dator ser ut på pappret i ghz, gb osv är inte riktigt representativt.

Troligen i ren råkraft så är en modern dator snabbare men i och med att den råkraften bara existerar i teorin och sällan går att maxa för en utvecklare så blir det svårare att jämföra.

Kraften i teorin ligger närmare kraften i praktiken på en konsol jämfört med en PC. Därför blir det alltid svårt att säga.

Postad 30 January 2013 - 10:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Inte nuvarande generationen i alla fall. Var inte ens nära min moderat överklockade burk.

Inte ens nära alltså?

Rekommenderad läsning för att fräscha upp minnet.

Games look good on PCs and will only get better, eventually passing and clobbering all consoles. We know that's hard to swallow after seeing some of the stuff shown earlier in the year on PS3 and Xbox 360, but just look at what happened to previous generations of consoles. We seem to recall several arguments that PC games couldn't possibly look better than Xbox or PS2 and only a year or two later, they had passed and lapped both consoles.

PC-fansen på IGN år 2005 håller inte med.

Postad 30 January 2013 - 12:44

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Vågar lova dig att du inte kan köpa en snabbare dator än 360/PS3 idag för samma pengar. För under 2000kr får du knappt en dator alls om man ska vara ärlig.

Härlig utmaning PalmiNio, jag kunde inte motstå.

Lite snabbt bara:

(Bara GPU:n på A10-5800K genererar PS3:s teoretiska 600 GFLOPS)

In-Win EA040 Midi Tower Svart - ATX, mATX, 2x USB 2.0 : 285.00kr
Corsair CX 430W PSU- ATX 12V V2.3, 120mm Fläkt : 369.00kr
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB KIT- CL9, 2 x 2GB, 1,5, 240 pin : 269.00kr
Western Digital® Desktop Blue 500GB- SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 16MB, 7200RPM, 3.5" : 479.00kr
AMD A-Series A10-5700- Socket- FM2, Quad Core, 3.4Ghz, 65W, 4MB, Radeon HD7660D : 1049.00kr
MSI FM2-A75MA-E35, Socket-FM2
m-ATX, A75, DDR3, 1xG2-PCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, HDMI, UEFI : 567:-
Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, iHOS104-06- SATA, 4x BD-ROM Read, 8x DVD-ROM Read, Bulk, BLACK : 495.00kr

3.513,00 kr

Måste bort med 1500kr. Lite svårt att snabbt få tag i mindre HD, Minne, PSU, Låda. Kanske en budget CPU och billig GPU-kort istället...

(edit)

Advance Sphere 8913B + (480W) : 349 kr
Lite-On 4x BD-ROM Blu-ray SATA : 299 kr
Hitachi Deskstar 7K160 HDS721616PLA380 8MB 160GB : 310:-
Crucial DDR3 PC10600/1333MHz CL9 1GB : 74kr x 2 = : 148 kr
MSI FM2-A75MA-E35, Socket-FM2
m-ATX, A75, DDR3, 1xG2-PCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, HDMI, UEFI : 567:-
AMD A-Series A8-5600K
Socket- FM2, Quad Core, 3.6Ghz, 100W, 4MB, Radeon HD7560D, Black Edition : 865 kr

2.538,00 kr (fasen, 500kr till)

AMD A-Series A8-5600K Black Edition 3.6GHz - 50 GFLOPS
Radeon HD 7560D - 389.12 GFLOPS

438 GFLOPS, kanske duger med tanke på att PS3:s 600 GFLOPS är kraftigt överskattat.

(edit2)

PalmiNio fick rätt, fick inte ihop en pc under 2000kr men jag blev nära efter nedan byte av MD och CPU :D.

ASRock A55M-DGS : 366 kr
AMD A-Series A8-3850K : 723kr

2.195,00 kr

Redigerat av Unregisteredb92a947c, 30 January 2013 - 22:28.

Postad 30 January 2013 - 13:49

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Ta minnet och APU:n, dubblera kostnaden och halvera sedan för övrigt enligt ovan så har du också ett uppskattat pris för PS4 också enligt senaste "specifikation". Ser ju ut som att Sony kan gå med vinst per konsol denna gång.

Postad 30 January 2013 - 14:35

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0

Det har du o andra sidan inte riktigt kontroll på. Hur din dator ser ut på pappret i ghz, gb osv är inte riktigt representativt.

Troligen i ren råkraft så är en modern dator snabbare men i och med att den råkraften bara existerar i teorin och sällan går att maxa för en utvecklare så blir det svårare att jämföra.

Kraften i teorin ligger närmare kraften i praktiken på en konsol jämfört med en PC. Därför blir det alltid svårt att säga.

Jo jag har ju full koll på hur Xbox 360 presterade jämte min dåvarande spelburk och även PS3. Menar du det finns någon ursäkt för att spelutvecklare inte kan optimera launch liren till konsolerna lika bra som PC liren med alla dess olika konfigurationer?

Råstyrkan räcker och blir över för att kunna köra lir med mer högupplösta texturer, bättre specialeffekter och fysik.

Zoiler ber om ursäkt men klickade inte ens på länken. Känns överflödigt då jag ju redan sitter på facit i mitt fall ;)

Postad 30 January 2013 - 15:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Zoiler ber om ursäkt men klickade inte ens på länken. Känns överflödigt då jag ju redan sitter på facit i mitt fall ;)

Hur kan jag göra annat än vika mig för det övertygande argumentet ;)

Postad 30 January 2013 - 15:11

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
Det borde du göra. Hade gärna fått komma hit och lira om jag hade haft kvar den konfigurationen. Ingen fusk HD där inte :)

Postad 30 January 2013 - 16:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jo jag har ju full koll på hur Xbox 360 presterade jämte min dåvarande spelburk och även PS3. Menar du det finns någon ursäkt för att spelutvecklare inte kan optimera launch liren till konsolerna lika bra som PC liren med alla dess olika konfigurationer?

Råstyrkan räcker och blir över för att kunna köra lir med mer högupplösta texturer, bättre specialeffekter och fysik.

Du missar poängen med Overhead och att PC är en öppen plattform. Handlar inte om lata utvecklare utan att en PC och en PC's API gör det omöjligt att komma upp i samma % av användandet som konsol.

Om du läser vad TIMOTHY LOTTES från nVidia snubbe innan så förstår du:
"As a PC guy who knows hardware to the metal, I spend most of my days in frustration knowing damn well what I could do with the hardware, but what I cannot do because Microsoft and IHVs wont provide low-level GPU access in PC APIs. One simple example, drawcalls on PC have easily 10x to 100x the overhead of a console with a libGCM style API."

Så om du inte hösten 2005 satt på någon form av high-end PGU i SLI eller CF så hade du troligen inte en snabbare PC än Xbox 360.

Redigerat av PalmiNio, 30 January 2013 - 16:54.

Postad 30 January 2013 - 20:01

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
Alltså jag har inga problem att förstå det där resonemanget. Men grejen är ju att den PC jag körde när Xbox 360 släpptes hade sådan overhead med klockningen att den sprang ifrån duktigt ändå. Att de om de gör saker rätt kan krama ut fler procent ur Xbox 360n var inte nog för att kompensera.

Postad 30 January 2013 - 20:13

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Ursäkta min franska...men va fn har detta med PS4 att göra?!?

Postad 30 January 2013 - 20:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ursäkta min franska...men va fn har detta med PS4 att göra?!?

Hur kan vi förvänta oss att PS4 står mot en bra speldator, dvs vilken prestandanivå kommer den att ligga på? Se på tidigare generationer. Oqvist hävdar att konsolerna aldrig någonsin varit i närheten av en "modern speldator" vid lansering, vi menar på att de alltid brukar börja som high end PC eller mer. Alltså bör PS4 vara rätt kraftig.

Postad 30 January 2013 - 20:47

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Kommande konsoller kommer inte springa förbi de PC-maskiner man kan bygga vid release. Däremot betalar man ju MYCKET mer för en highend-PC , bara grafik-korten jag tänker på(http://www.komplett....aspx?sku=746750) kostar lika mycket som vi hoppas kunna få en PS4 för.

Postad 30 January 2013 - 20:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Kommande konsoller kommer inte springa förbi de PC-maskiner man kan bygga vid release.

Nej, troligtvis inte (om man inte tror på Lottes), men de kommer antagligen vara som en high end PC och tack vare den slutna miljön och stödet från utvecklarna kommer ändå de snyggaste spelen komma till konsol. Det fanns inget som motsvarade PGR3, Fight Night eller Gears 2005-2006 t.ex.

Postad 30 January 2013 - 21:17

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Nej, troligtvis inte (om man inte tror på Lottes), men de kommer antagligen vara som en high end PC och tack vare den slutna miljön och stödet från utvecklarna kommer ändå de snyggaste spelen komma till konsol. Det fanns inget som motsvarade PGR3, Fight Night eller Gears 2005-2006 t.ex.

Visst pushar de ju sin nya plattform och ett eller två väldigt snygga spel får du, men du får alltid nöja dig med låg upplösning och ofta dålig AA. Oblivion på den tidens High end pc tycker jag når samma nivå som Gears gjorde.

Postad 30 January 2013 - 21:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Hur kan vi förvänta oss att PS4 står mot en bra speldator, dvs vilken prestandanivå kommer den att ligga på? Se på tidigare generationer. Oqvist hävdar att konsolerna aldrig någonsin varit i närheten av en "modern speldator" vid lansering, vi menar på att de alltid brukar börja som high end PC eller mer. Alltså bör PS4 vara rätt kraftig.

Nåväl. Personligen tycker jag fortfarande att det inte hade något med PS4 att göra. Men sånt här är ju ofrånkomligt.
Jag tyckte bara att det blev ointressant när det blev lite väl mycket fokus på PS3/360 vs oqvist dator.

Att PS4 bör vara rätt kraftig tror jag vi alla är överens om. T o m oqvist kanske?

Postad 30 January 2013 - 22:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Oblivion på den tidens High end pc tycker jag når samma nivå som Gears gjorde.

Äpplen och päron. Open world mot TPS, helt olika miljöer och genres - och de kom ut för 7-8 år sedan. Förstår inte ens hur du kan jämföra, finns ju inte ett träd i Gears ens ;)

Upplösningen, själv är jag nöjd med 720p under nästa generation, 1080p behöver inte ens vara standard. Hellre 720 och mer geometri och effekter.

Att PS4 bör vara rätt kraftig tror jag vi alla är överens om. T o m oqvist kanske?

Var det inte någon som sa 3x Wii U? Finns säkert en del som tror de kör på en snikvariant.

Redigerat av Zoiler, 30 January 2013 - 22:03.

Postad 30 January 2013 - 23:00

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Omkring fyra gånger PS3 blir PS4 om man nu ska räkna GFLOPS och den senaste läckta specifikationen stämmer (och kanske tre då mot WiiU som är svår att uppskatta GFLOPS på).

Hur som helst är detta teoretiska GFLOPS och för PS3 mycket outnyttjat. För PS4 kommer många fler GFLOPS att kunna användas (HSA, programerbara GPU-kärnor, 8 jaguar) så i verkligheten blir den kanske sex gånger kraftigare eller mer vad det gäller beräkningar. Så det blir kanske ingen snikvariant om man ser till prestanda men dom använder pengarna väl. Jag hade önskat 4TFLOPS men då hade väl nästa generation fått det jobbigt.

Det borde kunna omsättas till rätt snygga spel snabbt.

Postad 30 January 2013 - 23:36

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
HSA Foundation får tillökning.

http://hsafoundation.com/

Så Sony smyger fram och snart kanske det kommer lite info om vad dom bidragit med.

Postad 30 January 2013 - 23:43

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Äpplen och päron. Open world mot TPS, helt olika miljöer och genres - och de kom ut för 7-8 år sedan. Förstår inte ens hur du kan jämföra, finns ju inte ett träd i Gears ens ;)

Upplösningen, själv är jag nöjd med 720p under nästa generation, 1080p behöver inte ens vara standard. Hellre 720 och mer geometri och effekter.

Var det inte någon som sa 3x Wii U? Finns säkert en del som tror de kör på en snikvariant.

Blir ju lite svårt om man bara ska jämföra likadana spel, fanns inte så många AAA 3e persons skjutare att tillgå till PC 2006 men jag förstår vad du menar. Jag håller dock inte med om upplösning, full-hd är det jag förväntar mig när det gäller den kommande generationens konsollspel. Tycker det är jobbigt att spela förstapersonspangare online i "konsollupplösning". När saker är smått behövs det lite pixlar.

Postad 30 January 2013 - 23:46

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0

Nåväl. Personligen tycker jag fortfarande att det inte hade något med PS4 att göra. Men sånt här är ju ofrånkomligt.
Jag tyckte bara att det blev ointressant när det blev lite väl mycket fokus på PS3/360 vs oqvist dator.

Tja allt är relativt. Relativt kraftfull jämte PS3 absolut sedan får vi se hur nära den kommer moderna speldatorer när det väl gäller.

Far Cry ex släpptes 2004 såg bra mycket bättre ut än PGR 3 för att ta ett exempel. Och då är jag svag för blänkande krom. Någon helt rak jämförelse går ju av förklarliga skäl inte att få.

Postad 31 January 2013 - 09:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
En aspekt när det gäller pris är ju den höga kursen yen står i. Tydligen så säljs WiiU till förlust och hur obegripligt det än må verka så säger ju det lite om hur till synes mkt japanerna måste ta betalt.

Tror på en SKU på $399 ändå iofs men undrar om de inte behöver devalvera snart för att inte fullständigt sänka alla sina stora exportföretag...

Postad 31 January 2013 - 10:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Blir ju lite svårt om man bara ska jämföra likadana spel, fanns inte så många AAA 3e persons skjutare att tillgå till PC 2006 men jag förstår vad du menar.

Nej, men ett AAA-spel med mindre ytor och som laddar sina banor separat ser ju så gott som alltid tekniskt bättre och mer detaljerat ut än ett AAA open world-spel. Beroende på att det inte är i närheten lika krävande. Sen kan man väga in sina personliga åsikter och faktorera in att open world-spelet faktiskt är så stort, men trots det så imponerande. I en rak jämförelse vinner dock det mindre spelet i 90% av fallen, det är därför jämförelsen blir orättvis. PGR3 var t.ex. klasskillnad jmft med Far Cry, men PG3 behöver bara rita upp en bana. Fight Nights modeller krossade allt annat, men de behöver bara rita upp en ring med åskådare.

I vilket fall förväntar jag mig att spelen till PS4 återigen ser bättre ut än de på PC i början. Men sanningen är ju den att de snyggaste spelen, med några få undantag, fortfarande kommer till konsol sju-åtta år senare enbart av anledningen att ingen utvecklar exklusiva spel för PC som riktigt pushar grafiken frånsett Crytek.

Sju år efter PS3:s lansering och vi får det här:

God of War: Ascension

Postad bild

Beyond: Two Souls

Postad bild

The Last of Us

Postad bildPostad bild
Postad bild

Tänk då hur spelen kommer se ut när PS4 går in i sin slutfas? Det är svårt att föreställa sig.

Postad 31 January 2013 - 11:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Haha, ja det hade blivit total melt-down om man visat grafik ala 2013 års Sony first-party spel år 2005...

Postad 31 January 2013 - 11:17

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Nej, men ett AAA-spel med mindre ytor och som laddar sina banor separat ser ju så gott som alltid tekniskt bättre och mer detaljerat ut än ett AAA open world-spel. Beroende på att det inte är i närheten lika krävande. Sen kan man väga in sina personliga åsikter och faktorera in att open world-spelet faktiskt är så stort, men trots det så imponerande. I en rak jämförelse vinner dock det mindre spelet i 90% av fallen, det är därför jämförelsen blir orättvis. PGR3 var t.ex. klasskillnad jmft med Far Cry, men PG3 behöver bara rita upp en bana. Fight Nights modeller krossade allt annat, men de behöver bara rita upp en ring med åskådare.

I vilket fall förväntar jag mig att spelen till PS4 återigen ser bättre ut än de på PC i början. Men sanningen är ju den att de snyggaste spelen, med några få undantag, fortfarande kommer till konsol sju-åtta år senare enbart av anledningen att ingen utvecklar exklusiva spel för PC som riktigt pushar grafiken frånsett Crytek.

Sju år efter PS3:s lansering och vi får det här:

God of War: Ascension

Beyond: Two Souls

The Last of Us

Tänk då hur spelen kommer se ut när PS4 går in i sin slutfas? Det är svårt att föreställa sig.

Ja jag är förvånad över hur bra de kommande PS3 spelen ser ut. Förra generationen rådde en helt annan nivåskillnad, jämför FarCry med dåvarande PS2-spel. Dock stör det inte mig så mycket att PCn hålls tillbaka som plattform, gillar att spela på konsoll och tycker att de bästa titlarna finns där. Glädjer mig att det satsas på dem och att de hänger med visuellt.

Pengarna för snygga och exklusiva AAA-titlar finns inte i PC-plattformen just nu, därför har du nog rätt i att vi får se PS4 leverera bättre grafisk upplevelse än samma tids PC-spel. Jag är dock mer intresserad av vad Sony ska göra av Move och Dualshock, känns som om Sony har svårt att hitta sin identitet. De levererar kickass AAA titlar, men de riktigt stora pengarna finns nog inte där.

Postad 31 January 2013 - 11:50

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Apropå lite det Zoiler visar; det är väl egentligen skitsamma vad för "råkraft" PS4 kommer ha, det intressanta är ju hur lättillgänglig dom gjort den kraften för utvecklarna.

Postad 31 January 2013 - 12:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag är dock mer intresserad av vad Sony ska göra av Move och Dualshock

Man hoppas ju att det ska bli något bra, men tbh har både Kinect och Move varit kassa och jag ser inte hur det ska förändras just nu iaf, det går inte att jämföra med traditionella spel, de har ingen chans. Enda de funkar bättre till är dans- eller träningsspel. VR är en annan grej, Oculus ser ut som något som skulle kunna tillföra faktiskt.

Apropå lite det Zoiler visar; det är väl egentligen skitsamma vad för "råkraft" PS4 kommer ha, det intressanta är ju hur lättillgänglig dom gjort den kraften för utvecklarna.

Behövs ju både och, både lättillgänglighet och råkraft. Det är då det blir intressant. Men säg att du gör en PS4 som är 2x PS3 och gör det extremt lättillgängligt. Då får du ganska snabbt de snyggaste spelen och sedan tar utvecklingen stopp.

Jag gillar när de alltid kan pressa ut mer och mer och man ser hur grafiken går framåt steg för steg, så ett högt tak som är uppnåeligt att "maxa" inom 5 år föredrar jag.

Edit: En annan grej man kan ha i åtanke. Förra generationen stressades fram, särskilt Xbox 360 som ju kom bara 4 år efter Xbox. Nu har de haft 7-8 år på sig, det är den längsta generationen någonsin. Detta borde innebära en väl uttänkt konsol och plan, men framförallt borde det innebära att de första spelen vi får se bör vara snyggare, rent relativt, än de första spelen under förra generationen, helt enkelt eftersom de borde haft mer tid och borde vara mer förberedda. Det borde också finnas FLER spel till "lanseringsfönstret", från både första och tredje part.

Jag hoppas de varit riktigt duktiga med sekretessen, det låter ju som att det är fort knox typ, så att vi inte har någon aning om vad som kommer, och sedan bara BANG!, på E3 :)

Redigerat av Zoiler, 31 January 2013 - 12:07.

Postad 31 January 2013 - 12:22

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0

Jag hoppas de varit riktigt duktiga med sekretessen, det låter ju som att det är fort knox typ, så att vi inte har någon aning om vad som kommer, och sedan bara BANG!, på E3 :)

Detta hoppas jag också på, men jag vågar ändå inte riktigt tro på det.

Postad 31 January 2013 - 12:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jag gillar när de alltid kan pressa ut mer och mer och man ser hur grafiken går framåt steg för steg, så ett högt tak som är uppnåeligt att "maxa" inom 5 år föredrar jag.

Edit: En annan grej man kan ha i åtanke. Förra generationen stressades fram, särskilt Xbox 360 som ju kom bara 4 år efter Xbox. Nu har de haft 7-8 år på sig, det är den längsta generationen någonsin. Detta borde innebära en väl uttänkt konsol och plan, men framförallt borde det innebära att de första spelen vi får se bör vara snyggare, rent relativt, än de första spelen under förra generationen, helt enkelt eftersom de borde haft mer tid och borde vara mer förberedda. Det borde också finnas FLER spel till "lanseringsfönstret", från både första och tredje part.

Det har du visserligen rätt i men om man tar PS3:an som exempel så är det ju extremt få utvecklare som lyckats utnyttja PS3:ans fulla kraft. Även nu 7-8 år senare.

Postad 31 January 2013 - 12:53

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Ju mer man kollar på dom GIF:sen du postade Zoiler, desto mer börjar man fundera på om det där inte måste vara pre-rendered cutscenes, alternativt inte köras på PS3:a utan nån utvecklar-PC. Ser så sjukt bra ut, hmm, dom kanske kört dom på PS4:an? ;)

Postad 31 January 2013 - 13:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Svårt att hålla ngn sekretess när man måste skicka ut dev enheter flera år i förväg till 3:e part.

Postad 31 January 2013 - 15:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Detta hoppas jag också på, men jag vågar ändå inte riktigt tro på det.

Jag kan inte tänka mig något annat. Iofs vet vi om att en hel del spel är under utveckling, men vi har knappt sett något från dem. Kommer komma flera överraskningar, det är helt garanterat. Det är bara att se på senaste Nintendo Direct där de utannonserade grejer folk inte hade någon aning om, det är bara en försmak.

Det svåra blir snarare att hålla sig lugn och sansad. Ni kanske minns Motorstorm och Killzone på E3? Är det ingame? Är det det????? OMG!!!!!!

Ju mer man kollar på dom GIF:sen du postade Zoiler, desto mer börjar man fundera på om det där inte måste vara pre-rendered cutscenes, alternativt inte köras på PS3:a utan nån utvecklar-PC. Ser så sjukt bra ut, hmm, dom kanske kört dom på PS4:an?

Bäst du håller dig borta från att titta mer på The Last of Us. Varenda gif på det ser sjukt ut =P.

Det har du visserligen rätt i men om man tar PS3:an som exempel så är det ju extremt få utvecklare som lyckats utnyttja PS3:ans fulla kraft. Även nu 7-8 år senare.

Jo, men de flesta spelen som görs är multiplattformsspel som ju utvecklas till flera konsoler, så man kan inte dra nytta av en viss arkitektur på samma sätt som om man bara utvecklar till en. Dessutom har Naughty Gods en saftig budget, mycket tid, ett nära samarbete med Sony som kan hårdvaran bästa av alla och mer talang än de flesta, så det är inte förvånande att deras spel ser bra ut.

Även om de gör det lätt att utnyttja kraften (och det kommer ju bli enklare nu iom att de verkar köra på en mer välkänd arkitektur) så kommer ändå firstpartyspelen att se bäst ut.

Svårt att hålla ngn sekretess när man måste skicka ut dev enheter flera år i förväg till 3:e part.

Därför finns NDA. Och de har ingen koll på vad firstparty sysslar med. Jag pratar om spel nu alltså.

Postad 31 January 2013 - 17:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ju mer man kollar på dom GIF:sen du postade Zoiler, desto mer börjar man fundera på om det där inte måste vara pre-rendered cutscenes, alternativt inte köras på PS3:a utan nån utvecklar-PC. Ser så sjukt bra ut, hmm, dom kanske kört dom på PS4:an? ;)

Kombination av cut scenes och väldigt liten bild. Uncharted ser rätt snyggt ut på ett Youtube klipp men när jag drog på det TVn så började jag nästan gråta. Låg upplösta texturer med en 720p bild på 60" var tyvärr väldigt tragiskt, men så har dock alla 360/PS3 spelen varit nu ett tag för mig.

Jag längtar till nästa generation för då blir spelen utan tvekan runt 1080p och med bättre AA än vad vi haft förra generationen. Med den ökade minnesmängden så kommer såklart även texturerna göras betydligt bättre.

Kolla bara vad lite mods, aa, bättre texturer och högre upplösning gör för ett spel som Skyrim.

Redigerat av PalmiNio, 31 January 2013 - 17:02.

Postad 31 January 2013 - 17:20

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Kombination av cut scenes och väldigt liten bild. Uncharted ser rätt snyggt ut på ett Youtube klipp men när jag drog på det TVn så började jag nästan gråta. Låg upplösta texturer med en 720p bild på 60" var tyvärr väldigt tragiskt, men så har dock alla 360/PS3 spelen varit nu ett tag för mig.

Jag längtar till nästa generation för då blir spelen utan tvekan runt 1080p och med bättre AA än vad vi haft förra generationen. Med den ökade minnesmängden så kommer såklart även texturerna göras betydligt bättre.

Kolla bara vad lite mods, aa, bättre texturer och högre upplösning gör för ett spel som Skyrim.

Ja skyrim blir galet vackert med rätt mods: http://www.pcgamer.c...-graphics-mods/ . Jag hoppas verkligen att vi får 1080p i next-gen spelen, blir besviken om 720p fortsätter som standard. Många verkar inte bry sig så mycket som mig dock, vilket gör mig lite rädd.

Postad 31 January 2013 - 17:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Hmm, jag kan inte minnas att jag började gråta och skrek tragiskt när jag spelade Uncharted 2 och 3, men vi lägger väl alla ribban på olika nivåer :D

Inte som att texturer är det enda man tänker på. Med det sagt så lär det bli ett fint uppsving nästa gen att få rejäla texturer.

Edit: Btw, det är ju rätt tufft att spela Skyrim med alla mods, som de säger i artikeln kryper det fram i 5 FPS med gräset aktiverat =P.

Redigerat av Zoiler, 31 January 2013 - 17:47.

Postad 31 January 2013 - 17:49

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Hmm, jag kan inte minnas att jag började gråta och skrek tragiskt när jag spelade Uncharted 2 och 3, men vi lägger väl alla ribban på olika nivåer :D

Inte som att texturer är det enda man tänker på. Med det sagt så lär det bli ett fint uppsving nästa gen att få rejäla texturer.

Edit: Btw, det är ju rätt tufft att spela Skyrim med alla mods, som de säger i artikeln kryper det fram i 5 FPS med gräset aktiverat =P.

Bara jag som tycker att Uncharted 3 höll lägre grafisk nivå än 2an? (Misstänker 3Dstödet vara en bov).

FPS hit och dit, fina screenshots. ;)

Postad 31 January 2013 - 21:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Var väl mest att jag hade väl ca 3 år mellan att jag spelade 2:an och 3:an, Där mellan bytte jag TV 2 gånger (från 42 till 50 till 60) samt spelade en hel del PC.

Så Uncharted 2 tyckte jag var extremt vackert utifrån vad jag spelat då men verkligheten om 2012 på PC gjorde att Uncharted 3 såg allt annat än lika imponerande ut.

Bara jag som tycker att Uncharted 3 höll lägre grafisk nivå än 2an? (Misstänker 3Dstödet vara en bov).

FPS hit och dit, fina screenshots. ;)

Ja fy fan, slog på 3D - trodde det var ett skämt. Men sanningen är att varken PS3 eller 360 har hårdvara för snygga 3D-spel.

Postad 01 February 2013 - 00:22

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
See the future
2013-02-20

http://www.youtube.c...h?v=d-3GMHIgR-U

Postad 01 February 2013 - 07:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

See the future
2013-02-20

Nice !

Postad 01 February 2013 - 08:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1

See the future
2013-02-20

Wow, shit just got real.

Redigerat av pacman, 01 February 2013 - 08:22.

Postad 01 February 2013 - 08:22

Huzko
  • Huzko
  • Laktosintolerant

• 157 inlägg
  • 0
Spännande, ska bli ett roligt år med nya konsoler :D

Postad 01 February 2013 - 08:47

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
HYPE!!

:D

Postad 01 February 2013 - 08:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

See the future
2013-02-20

http://www.youtube.com/watch?v=d-3GMHIgR-U

Ah dags för en ny PS3 gjord i kartong så de kan spara in lite mer pengar? ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 01 February 2013 - 08:52.

Postad 01 February 2013 - 08:51

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

See the future
2013-02-20

Hmmm, I can't see the future because all the swooosching and swirling stuff made me blind....

Redigerat av what17ever, 01 February 2013 - 08:52.

Postad 01 February 2013 - 09:04

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Nu måste jag köpa en maxad PC och en 4k-proj så jag kommer kunna se alla maxade next gen trailers i 4k. :P
mycket maxat blir det...

Redigerat av hassesolo, 01 February 2013 - 09:05.

Postad 01 February 2013 - 09:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Playstation Max
Undra vem som fått äran att göra CGI klippen den här gången... :)

En vecka till och de hade kunnat firat 14 års-dagen av första PS2 presentation, "glimpse of the future" hette det visst då...historien gör en orbis kanske man säga.
edit: det va tider det, man satt med hakan i backen... :D
http://www.psillustrated.com/psx2/

Redigerat av pacman, 01 February 2013 - 09:32.

Postad 01 February 2013 - 09:28

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Hell Yes! Ska bli intressant att se vad dom faktiskt kommer visa 20/2, undrar om det verkligen blir en "full reveal"??! Hoppas!

Postad 01 February 2013 - 09:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Postad bild

Är alla med?

We've confirmed with Sony that the event will be livestreamed. More details to come.

Det var ju faktiskt lite tidigare än väntat även om det pekade på att både MS och Sony skulle visa sina konsoler innan E3, jag hoppas inte de bränner allt innan dess iaf. Jag gillar när allt är samlat så man får news overload.

Strålande nyheter för PS Vita-ägare också ;)

Postad bild

Postad 01 February 2013 - 09:44

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1
Fake kaz

Postad 01 February 2013 - 09:44

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Namnet Playstation och orden "See the future"... Det måste handla om Orbis/PS4, allt annat vore rena rama PR-självmordet. Håller tummarna stenhårt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.