Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F20 2GB (Mediaspelare) 2 4,82 (10) Inga priser
TizzBird F11 2GB (Mediaspelare) 1 3,83 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

#1001

Postad 27 januari 2013 - 14:18

Unregisteredad36168f
  • Unregisteredad36168f
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
den fans i dag på min Tizzbird ----> tizzbird 2013 v2_14 Firmware uppgradering ser inte den på hem sidan å vad var med i den tro :rolleyes: har F20

Redigerat av Unregisteredad36168f, 27 januari 2013 - 15:12.


#1002

Postad 27 januari 2013 - 14:22

fenne
  • fenne
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
har precis köpt en tizzbird F11.
har några frågor.
har kopplat in en ext. hårddisk i F11. sen är den kopplad till nätverket. kan jag inte ladda hem torrents på min laptop och lägga dom direkt på hårddisken på F11:an?
jag hittar inte hårddisken i utorrent.

och när jag kopplade hårddisken direkt till routern så kunde jag inte spela upp filmerna till F11;an. jag kunde starta filmerna men den bara laddar och inget händer, den hittar även inte alla filmer när hårddisken ä'r kopplad till routern.

#1003

Postad 27 januari 2013 - 19:47

Brothan
  • Brothan
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

den fans i dag på min Tizzbird ----> tizzbird 2013 v2_14 Firmware uppgradering ser inte den på hem sidan å vad var med i den tro :rolleyes: har F20


Då va dax år installera om alla appar och skriva in alla konto uppgifter igen då... Stöön


#1004

Postad 28 januari 2013 - 06:14

Unregisteredad36168f
  • Unregisteredad36168f
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Då va dax år installera om alla appar och skriva in alla konto uppgifter igen då... Stöön

fik du göra det!!!

#1005

Postad 28 januari 2013 - 07:55

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Hur har ni andra löst detta?
Känns dj*ligt B att behöva bläddra runt på disken varenda gång man skall använda olika grundappar på burken...
Några standardvärden 'måste' ju ändå finnas för respektive app...

Kanske ngt för Tizzbird Sverige att kolla upp via supporten...

Lite hjälp med inställningar önskas:

Hur ställer man in startkatalogen för Film, Musik och Fotovisaren i en F20?
(Istf att starta i roten på disken kunde tex Fotovisaren starta i <whatever>/Photos)

Eller finns det fördefierade sökvägar/mappstrukturer definierade i spelaren? Isf vilka nman bör användas för respektive filtyp.
Jag har idag följande mediastruktur på den interna disken:

/Music
   /MP3
   /Album
   /Musicvideo

/Photos
   /Travel
   /Family
   /Work

/Video
   /Comedy
   /Horror
   /Drama
   /Action
   /TV-Series


Burken bestyckad enl. följande: SD kort (sitter alltid i) & interndisk.

#1006

Postad 28 januari 2013 - 07:57

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Då va dax år installera om alla appar och skriva in alla konto uppgifter igen då... Stöön


Varför? Jag fick min uppdatering och körde den, allt var som vanligt efteråt.

#1007

Postad 28 januari 2013 - 08:45

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Då va dax år installera om alla appar och skriva in alla konto uppgifter igen då... Stöön


Det brukar vara fullt tillräckligt att göra "set factory default" utan att kryssa i rutan "erase everything". Då behöver du inte installera om appar eller registrera konon, etc. I denna uppgradering finns utökat stöd för 50Hz på HDMI utgången, så jag rekommenderar en "set factory default" efter uppgradering.

#1008

Postad 28 januari 2013 - 12:41

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0
Var hittar ni nya fw på f20?

#1009

Postad 28 januari 2013 - 12:55

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Var hittar ni nya fw på f20?

Scanna/sök efter FW (i settings)

#1010

Postad 28 januari 2013 - 19:18

spajder
  • spajder
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Bara så jag förstått rätt. ICS kommer inte att komma till F20, eller?

#1011

Postad 28 januari 2013 - 21:20

Jonte-s
  • Jonte-s
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Bara så jag förstått rätt. ICS kommer inte att komma till F20, eller?

Nä, det är inte så troligt.
F13, F14, N2 och F22 är ju på gång så de lär nog inte satsa på någon stor uppgradering på F11/F20.

#1012

Postad 28 januari 2013 - 22:35

Brothan
  • Brothan
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Efter en lång resa bland diverse tillverkare av mediaspelare tror jag bestämt jag återvänder dit resan startade nämligen hos Popcorn! Det här j*vla sviket med ICS tar jag bara inte..

#1013

Postad 28 januari 2013 - 22:52

Unregisteredad36168f
  • Unregisteredad36168f
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
FW varför fins den inte å se på tizzbird sida!!!

#1014

Postad 29 januari 2013 - 05:45

licko_1
  • licko_1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Fy fan aldrig mer en produkt från Tizzbird. Lovar tjockt håller tunt.
Kommer varna om deras mediaspelare på varje sida jag hittar där man kan skriva och ge ros och ris.
1 års produkter sen dumpar de köparna.

#1015

Postad 29 januari 2013 - 09:03

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Fy fan aldrig mer en produkt från Tizzbird. Lovar tjockt håller tunt.
Kommer varna om deras mediaspelare på varje sida jag hittar där man kan skriva och ge ros och ris.
1 års produkter sen dumpar de köparna.

Kan du förklara vad det är som får dig att tycka det? Vad innebär att dumpa en köpare?

#1016

Postad 29 januari 2013 - 09:13

spajder
  • spajder
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 1
Detta är väldigt surt, köpte min F20 i november 2012 efter att läst denna tråd och läst inlägget av Tizzbird Sverige att ICS skulle komma till F20. Och nu visar det sig att så inte är fallet. Känner mig lurad, tyvärr. För jag gillar produkten.

#1017

Postad 29 januari 2013 - 09:46

Zusgazah
  • Zusgazah
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 1

Detta är väldigt surt, köpte min F20 i november 2012 efter att läst denna tråd och läst inlägget av Tizzbird Sverige att ICS skulle komma till F20. Och nu visar det sig att så inte är fallet. Känner mig lurad, tyvärr. För jag gillar produkten.


Håller med många andra. Problemet är egentligen inte kostnaden och att det kommer en ny modell. Problemet är att det pratats om ICS och många har gått på detta och räknat med det för att få vettig kvalitet på boxen. Att säga att man är "misinformed" känns bara amatörmässigt. Det har varit den absolut mest efterfrågade uppdateringen och givetvis har tillverkarna en lååång tid vetat om F13 och att 4.x kommer att komma med den boxen. Tizzbirds kundhantering känns som ett klockrent sätt att dra sitt egna varumärke i smutsen. Synd för dem att det är så lätt att googla recensioner och omdömmen på nätet nuförtiden...

#1018

Postad 29 januari 2013 - 10:21

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 1

Detta är väldigt surt, köpte min F20 i november 2012 efter att läst denna tråd och läst inlägget av Tizzbird Sverige att ICS skulle komma till F20. Och nu visar det sig att så inte är fallet. Känner mig lurad, tyvärr. För jag gillar produkten.

Jag kan bara instämma till fullo, kunde uttryckt det bättre själv!
Det är ju inget fel på produkten men med ICS/JB hade men garanterat kunna utnyttja med av burkens kapacitet!

@Tizzbird Sverige, är loppet helt kört för ICS/JB eller hur uttrycker sig utv. avdelningen i den frågan?

#1019

Postad 29 januari 2013 - 10:29

mitre
  • mitre
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jävligt sorgligt att man först lovar uppgradering (vilket var avgörande för mitt köp) och sen plockar bort detta med införandet av en ny modell. Även om mediaextenders har en kort livscykel så har säkerligen planering och påbörjandet av marknadsföring för de nya versionerna hållt på ett bra tag bakom kulisserna. Hade varit mer rakryggat att från början sagt hur det legat till.

#1020

Postad 29 januari 2013 - 15:54

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Saxat från Tizzbird.com
http://www.tizzbird....ew&board_no=129


This is the Rev 2.14.130124 beta release of firmware. This firmware will be applied to F10/ F11/ F20/ F30 models. We support 50Hz mode from this version. This version is available thru OTA & FTP.

[Changes at 2.14.130124]
1. Changes in SYSTEM / MEDIA PLAYBACK
1) Supports 1080 i/p 50Hz mode. This will help the frequency problem of some TV.
2) Fixes PGS subtitle problem of MKV files.
3) Fixes the calendar APP problem.
4) The “1 mobile market” APP updated.

2. Changes in the USER INTERFACE
1) Supports new AZERTY virtual keyboard for France.


Redigerat av JockeSve, 29 januari 2013 - 15:55.


#1021

Postad 29 januari 2013 - 16:04

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

@Tizzbird Sverige, är loppet helt kört för ICS/JB eller hur uttrycker sig utv. avdelningen i den frågan?


De säger att Telechips inte prioriterat att lägga in Android 4.0 på den krets som används i F11/F20

#1022

Postad 30 januari 2013 - 05:59

capoden
  • capoden
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Jävligt sorgligt att man först lovar uppgradering (vilket var avgörande för mitt köp) och sen plockar bort detta med införandet av en ny modell. Även om mediaextenders har en kort livscykel så har säkerligen planering och påbörjandet av marknadsföring för de nya versionerna hållt på ett bra tag bakom kulisserna. Hade varit mer rakryggat att från början sagt hur det legat till.


Kan bara hålla med till fullo. Var även avgörande för mitt köp. Att nu säga nåt annat är, ursäkta orden, för jävligt.

#1023

Postad 30 januari 2013 - 08:42

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

De säger att Telechips inte prioriterat att lägga in Android 4.0 på den krets som används i F11/F20


*SUCK*
Och när kan vi förvänta oss en ersättare för F20 med ICS/JB (fast inte f*n börjar man ny-utveckla på ICS längre...)?

#1024

Postad 30 januari 2013 - 11:43

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0
Skulle nog kunna tro att det uttalandet är tillräckligt för att kunna häva köpet om man nu orkar bråka lite.
Har försökt pratat med Tizzbird om att lösa det med goodwill. De har erbjudit sig att ge 400kr tillgodo vid köp av ännu en Tizzbird apparat.
Jag tyckte att det var rimligt att låta mig byta denna modell mot en som har eller ska få det dom lovat oss här.
Det tycker inte Tizzbird är rimligt då värdet på deras oriktiga uttalande om uppgraderingar inte var farligt nog.

Då har jag gjort vad jag kunnat i alla fall, förutom att skriva lite recensioner då :)

#1025

Postad 30 januari 2013 - 12:01

viperhansa
  • viperhansa
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Skulle nog kunna tro att det uttalandet är tillräckligt för att kunna häva köpet om man nu orkar bråka lite.
Har försökt pratat med Tizzbird om att lösa det med goodwill. De har erbjudit sig att ge 400kr tillgodo vid köp av ännu en Tizzbird apparat.
Jag tyckte att det var rimligt att låta mig byta denna modell mot en som har eller ska få det dom lovat oss här.
Det tycker inte Tizzbird är rimligt då värdet på deras oriktiga uttalande om uppgraderingar inte var farligt nog.

Då har jag gjort vad jag kunnat i alla fall, förutom att skriva lite recensioner då :)


Samma här, kommer att skriva en hel del recensioner så fort jag bara kan.
Jag har även skickat frågan till Konsumentverket för att få ett utlåtande om hävande av köp så vi vet vad som gäller.
Återkommer med mer info om det.

Redigerat av viperhansa, 30 januari 2013 - 12:01.


#1026

Postad 30 januari 2013 - 12:19

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Skulle nog kunna tro att det uttalandet är tillräckligt för att kunna häva köpet om man nu orkar bråka lite.
Har försökt pratat med Tizzbird om att lösa det med goodwill. De har erbjudit sig att ge 400kr tillgodo vid köp av ännu en Tizzbird apparat.
Jag tyckte att det var rimligt att låta mig byta denna modell mot en som har eller ska få det dom lovat oss här.
Det tycker inte Tizzbird är rimligt då värdet på deras oriktiga uttalande om uppgraderingar inte var farligt nog.

Då har jag gjort vad jag kunnat i alla fall, förutom att skriva lite recensioner då :)




Detta är konversationen i sin helhet:

Bass:
Hejsan.
Tänkte ta detta via pm istället för att gnälla i forumet.

Jag är också en av dom som som läste ditt inlägg om att ni kommer uppdatera F20 med ICS innnan jag köpte den vilket var viktigt för mig. Och sen nu så såg jag att du skriver att du hade fel.
Detta i kombination med att jag har problem med oändligt många crasher, frysningar, osv osv så undrar jag om ni kan tänka er att göra nåt i goodwill. Jag köpte denna för en månad sedan och får inte lämna tillbaka den...

Vårt svar:
Informationen vi fick i början av 2012 var att Androidkärnan skulle uppgraderas senare. Det har ju inte blivit verklighet, så med facit i hand formulerade vi oss felaktigt. Vi skulle varit mindre "lovande", mer formulerat oss som "ambitonen är att uppgradera". Men gjort är gjort och vi är mer försiktiga nu att uttala oss om vilka "ambitioner" som finns.

Vi kan självklart erbjuda någon kompensation för att vi lämnat felaktig information. Vad skulle du tycka var skäligt?

Bass
Ja det blev lite fel där. Trist.
Jag reagerade liknande som en del andra som du säkert läser, men samtidigt förstår jag såklart att det kan bli så här.
Gillar verkligen konceptet och att ni är svenskar gör ju också att man vill att det ska gå bra =)

Jag vet inte, spontant undrar jag om jag kan få skicka min F20 direkt till er och byta mot den nya varianten när den finns hos er, kan betala eventuell mellanskillnad direkt till ditt konto eller nåt sånt för att göra det extra smidigt.

Vårt svar
Som vi ser det består produkten av mer än bara Android-systemet. F11/F20 är inte värdelösa för att de inte blir uppgraderade till Android 4.0. I spelarens användningsområden kan jag inte komma på så många saker som inte fungerar på grund av att den inte har Android 4.0. Kan du?

Jag kan erbjuda dig en "värdecheck" på 400:- som du kan använda nästa gång du skall köpa en TizzBird, eller tillbehör..

Bass:
Hejsan. Absolut inte värdelös.
Det som är lite mer åt det värdelösa hållet är att jag har problem med hackade 720/1080p filer, ett par crasher per gång jag försöker använda spelaren, filmer som fryser så jag måste dra ur kontakten osv osv.

Jag är inte intresserad av en värdecheck på 400kr.
Jag var bara nyfiken på om ni kunde tänka er att låta mig byta min maskin mot en nyare då jag inte får lämna tillbaka den på netonnet som bara har 10dagars öppet köp.

Om spelaren är värdelös eller inte pgr av Androidsystemet är ju inte direkt det intressanta. Det intressanta är väl ändå att ni gick ut med att den skulle uppgraderas och vissa som jag köpte pgr av att vi vill ha ett visst operativsystem. Sen har ni lovat för mycket.
Jag tycker att det låter som en helt ok sak att göra på ren goodwill?
Jag har under dagen gett ut 3000kr i goodwill till mina kunder. Jag vet precis hur lätt det är

Vårt svar:
Att spelaren hackar på 720p/1080p eller hänger sig/crashar ett par gånger per användning är inte normalt och är inget du behöver stå ut med. Jag tror att vi kan komma fram till orsaker och lösningar om vi kan diskutera detta mer i detalj.

Jag tycker att det intressanta är hur stort värde man tillskriver det uttalande som gjorts i detta forum.

Bass
Uttalandet var direkt avgörande för mångas val av köp inkl. mitt eget.
Är i princip övertygad om att man "om" man nu orkar bry sig kan få köpet hävt pgr av detta uttalande.. så nog är värdet tillräckligt.

Vårt svar:
Hur många?
Om du kan ge men en lista på dessa så skall jag personligen erbjuda dem samma sak jag erbjöd dig. Och då menar jag dem som detta har varit "direkt avgörande" för.

Jag är ganska övertygad om motsatsen angående att häva köpet med anledning av uttalandet. Men då pratar vi ju inte längre "goodwill" utan konsumentlagstiftning.

#1027

Postad 30 januari 2013 - 12:34

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0
Som sagt. Bollen börjar rulla, det är ju ni själva som väljer åt vilket håll den ska.

Jag är lyckligt lottad som inte har problem rent ekonomiskt med detta, men det finns som som känner sig jäkligt lurade och får problem att lösa det själva.
Jag kastade min Tizzbird i en mörk garderob igår och pluggade in Popcorn A-400 i stället. Och det va en fröjd att titta på film genom den. Slut på problemen för min del.

Vill poängtera att Tizzbirden inte är usel.. för jag tror också att det va fel på min enhet då jag inte sett fler med samma problem som jag.

Sen tror jag att Tizzbird missuppfattat detta.. Inte tror du väl att man vill lägga mer pengar på er? Att vilja kompensera genom att försöka sälja mer på en är ju smart rent ekonomiskt för er.. men dödar er trovärdighet.

Redigerat av Bass, 30 januari 2013 - 12:36.


#1028

Postad 30 januari 2013 - 12:56

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Nu kan jag inte precisera i procent om det var 70 eller 95% av den anledningen jag valde F20 men visst tusan vägde det tungt i vågskålen!
Eftersom F20 är inte "bara" en mediaspelre utan även en "Smart TV box" så är OS versionen av ganska stor betydelse.
Det finns en hel del appar som INTE går att installera eller inte erbjuder full funktionalitet pga Android versionen.

Visst låter 400:- som lite plåster på såret men personligen hade jag hellre sett en rejäl rabatt på efterföljaren till F20 som jag köpte i början av december.

#1029

Postad 30 januari 2013 - 14:19

alekar-6
  • alekar-6
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Detta är konversationen i sin helhet:


Oj, oj.. Det är farligt att hänga ut sina kunder på det här viset. Än värre är det att "lova" saker som man inte klarar av att hålla! (Syftar på utebliven uppdatering, en viktig del för många inkl. mig är att en produkt ska vara relativt framtidssäker). Jag tycker även det är lite underligt att ni vill ha en lista från Bass på vilka som "köpet varit avgörande p.g.a. uppdatering till 4.xx", ja för det är ju hans fel att ni inte klarar av att hålla vad ni lovar!

Jag har full förståelse för att Tizzbird väljer att släpa en ny modell, det är trotts allt en relativt "ny" teknik och som med all ny teknik, den utvecklas och nya modeller krävs för att matcha utvecklingen. Det är kul att ni nyttjar forum för att utveckla/felsöka era produkter men, och ett jäkligt stort MEN, då ska man inte lova saker man inte kan hålla!

Jag blir lite orolig när ni säger att F11 är "mer" anpassad till att streama lokalt och att F13 är bättre anpassad till att streama över nätet.. Ska jag behöva ha två boxar för att allt ska fungerar korrekt?

"F11 har mer processorkraft än F13, men F13 har andra fördelar." " F11 har bättre kapacitet för lokal streaming och uppspelning."

#1030

Postad 30 januari 2013 - 18:02

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Ja, visst är det synd att telechip inte uppdaterar till ICS/JB.
Mizuu går t.ex inte att installera just pga detta vilket är synd då det verkar vara ett bra program.

Det koreanerna bör göra i detta läget är att se till att få ett nytt GUI med bättre hantering/presentation av utdelade HDD/mappar som det är nu är ingen hit.

Hur ser det ut är koreanerna medvetna om problemet med max 4 utdelade HDD/mappar eller tycker de att detta bör vara tillräckligt?
Har de nån tidsplan på när ett bättre GUI kommer släppas?


Jag har också problem med Scraping på Samba utdelningar har inte fått det att funka växlar jag till NFS funkar scraping men har fler Samba utdelningar där NFS inte är möjlig.

#1031

Postad 31 januari 2013 - 02:53

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

../
Vårt svar
Som vi ser det består produkten av mer än bara Android-systemet. F11/F20 är inte värdelösa för att de inte blir uppgraderade till Android 4.0. I spelarens användningsområden kan jag inte komma på så många saker som inte fungerar på grund av att den inte har Android 4.0. Kan du?
/..



I min egen lilla app-samling i dagsläget:

* Chrome
* Mizuu
* Nilex Mobile Helpdesk
* Systembolaget - Sök & hitta
* Pakete
* Sparakvittot
* Service Skoda
* Skipp
* Google Goggles
* PriceRunner
* RunKeeper
* Eniro SE
* Mina fordon
* Bredbandskollen
+ en del oväsentliga appar.

Och så blir de fler ju mer tiden går...

Redigerat av Unregistered1cf0d354, 31 januari 2013 - 03:40.


#1032

Postad 31 januari 2013 - 07:54

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Jag kan lägga till några av program jag inte kan installera:

* Aftonbladet
* TV4 Play
* Pricerunner
* Viaplay
* NetOnNet SE
* Kjell & Company
* Webhallen
+ ett antal till... :angry:

Alltid samma meddelande:

Den här appen är inte kompatibel med ValuePlus Co., Ltd & ChipAlive Co., Ltd TizzBird F20


Redigerat av JockeSve, 31 januari 2013 - 07:54.


#1033

Postad 31 januari 2013 - 09:42

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Om man tittar på enskilda Appar som kräver Android 4.0 eller senare version så kan man hitta många, det var inte riktigt så vi menade. Vi hade självklart gärna sett en uppgradering till ICS för F11/F20.

Tex. Bredbankollens App fungerar inte längre på TizzBird, även om man har en modell med Android 4.0. Jag antar att de lagt in unika telefonfunktioner i den. När det kommer till enskilda Appar kan vi inte garantera att de fungerar, även om vi kunde uppgradera spelarna med senaste Android version hela tiden. Det finns dock gott om alternativa Appar som gör samma sak som Bredbandskollens App, dock med varierande resultat. Speedtest.net mäter mot svenska servrar och värden man får med den, stämmer ganska bra med Bredbanskollen. Så de funktioner vi kan uppgradera spelaren med tack vare Android, finns väsentligen kvar, även för F11/F20.

#1034

Postad 01 februari 2013 - 10:55

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
@TizzBird Sverige

Kommer stöd för Svensk tang.bord layout (extern tang.bord) i nästa uppgradering (F20)?

Redigerat av JockeSve, 01 februari 2013 - 11:04.


#1035

Postad 06 februari 2013 - 09:40

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Jag har märkt en positiv effekt av FW 2.14:

Burken 'hänger' sig inte lika ofta längre oberoende om jag gör Power Off eller Standby.
Dock har inget hänt med lååååång uppstartstid, fortfarande drygt 1min 30sek oberoende vilket avstängningval jag använt...
(Tog upp fråganredan den 20 dec 2012: https://www.minhembi...7 utan att få någon lösning...)

#1036

Postad 08 februari 2013 - 07:03

mmalmbom
  • mmalmbom
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej

Jag har en Tizzbird F11 som jag vill koppla ihop med Synology ds212j nas via en Thomson router. Jag har inställningarna i nasen enligt guiden på Tizzbirds hemsida. Får det inte att fungera. Någon idé om vad det är som jag har missat? Vilka inställningar ska man göra i F11?

Tacksam för svar


#1037

Postad 10 februari 2013 - 16:35

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Du behöver registrera det ip-nummer som din TizzBird har i Synology. Du öppnar Kontrollpanelen (i Synology), Delad Mapp och väljer den mapp du vill dela ut till TizzBird. Klicka på NFS-privilegier och skriv in TizzBirds ip-nummer med skriv/läs rättigheter (TizzBirds ip-nummer hittar su i Settings, Network, Network Info).
Därefter går to till TizzBird och Settings->Network och väljer Network Server Connect->NFS så skall du hitta din Synology i listan (ev. tryck på röd knapp för att uppdater listan)

#1038

Postad 10 februari 2013 - 20:53

mmalmbom
  • mmalmbom
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Nu fungerar det. Tack för hjälpen

#1039

Postad 11 februari 2013 - 07:25

palo
  • palo
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Det här med hackandet i 720/1080 är något jag också stöter på. Främst i filmer men även i vissa serier. Antar det är "factory set default" man ska köra på allting hela tiden, så man får ladda om sina appar och annat.

Ang. 4.0 så var det självklart en stor faktor i köpet. Som fotbollsälskare så var jag intresserad av framför allt viaplay. När det nu inte fungerar så faller stora delar av köpet.. då kunde jag lika väl fortsatt med min tvix 6500 som -INTE- hackade i filmerna. Halva grejen med F20 är ju just att tvn blir "smart". Att då inte kunna använde de apparna man vill...

Redigerat av palo, 12 februari 2013 - 18:04.


#1040

Postad 12 februari 2013 - 20:05

Unregisteredad36168f
  • Unregisteredad36168f
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Mediaspelare Tizzbird F20 säljes med 700GB Hårdisk in köpt 2012-09-19

PRIS 1600:- kronor

#1041

Postad 13 februari 2013 - 12:08

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Inom kort, TizzRemote 2.0

http://youtu.be/uynFqjd5eS0

#1042

Postad 13 februari 2013 - 17:46

viperhansa
  • viperhansa
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Inom kort, TizzRemote 2.0

http://youtu.be/uynFqjd5eS0

10:- på att den behöver F13 för att funka.

Ps. efter kontakt med Konsumentverket så gäller 3 års reklamationsrätt om man tycker att varan är bristfällig eller inte uppfyller vad som lovats...

Just a hint .....................

#1043

Postad 13 februari 2013 - 17:54

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0
Har också fått veta att det är full reklamationsrätt med de brustna löften som getts här skillnad från vad Tizzbird här sagt.

#1044

Postad 13 februari 2013 - 18:51

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Har också fått veta att det är full reklamationsrätt med de brustna löften som getts här skillnad från vad Tizzbird här sagt.

Rätt att reklamera har man väl alltid, sen är det väl inte säkert att köpet återtas för det ;)

Närå, men jag har svårt att se att det skulle gå igenom. Finns många mobiltillverkare som "lovat" uppgradering till nyare Androidversion och som senare har fått ta tillbaka vad de lovat. Eller så har det tagit ett år längre än utlovat.

#1045

Postad 13 februari 2013 - 22:01

licko_1
  • licko_1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Vem bryr sig om bättre Tizz remote.
Hade ni hållt vad som skrivits hade ni varit bra.
Men det dröjer inte länge förren TizzBird har gått i graven.
Tacka vet jag Tvix hållt måttet längre än vad ni kommer göra oavsett att ni har android i er maskin.
Jag gav bort min.
Aldrig mer en produkt från er.

#1046

Postad 15 februari 2013 - 13:23

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Har nu under ett par veckors tid försökt att låta min F20 skapa en databas över musiken på disken.
Utan att lyckas... *suck*

Om jag sätter inställningarna att använda "Database" istället för "Device" och sedan startar musikspelaren "dimmas" bakgrunden något och ett meddelande dyker upp för förbli där: "Pre-scanning device. Please wait..."
Burken stod på i lite drygt tre (ja 3!) dygn utan att bli klar! Sedan gav jag upp!

Några filnamn visades inte heller trots att detta var valt i inställningarna, bara för att kunna se lite vad som händer (om något???) .

Några låtar finns det, ja. Lite drygt 3000 men dessa ligger lokalt på den interna disken.
Även om varje låt skulle ta en minut/st borde den blivit klar. För länge sedan.

Tips? Ideer? Eller är det bara att glömma att kunna använda sökfunktionen i burken?

Ur manualen:

Music files at large capacity hard drive need to be sorted since it’s easy to organize and search. TizzBird provides various “SORTING” functions based on the powerful Android database.



#1047

Postad 24 februari 2013 - 20:10

Unregistereded6ea81d
  • Unregistereded6ea81d
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
  • Har ni några planer att släppa en app till windowstelefoner?
  • Min tizzbird brukar rätt ofta starta upp sig själv automatiskt efter jag stängt av den med avstängningsknappen på kontrollen. Säg att det kan ta 5-10 min så är den uppstartad igen. Vad kan det bero på?


#1048

Postad 25 februari 2013 - 00:57

doo
  • doo
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Går det att få så att alla filmer från samtliga hårddiskar syns under Movie så att jag slipper hoppa mellan diskarna ?
Kör Samba via nätverket med 4 st diskar.
Detta gäller en TizzBird F20

Redigerat av doo, 25 februari 2013 - 00:57.


#1049

Postad 25 februari 2013 - 01:29

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Det går inte

#1050

Postad 25 februari 2013 - 11:35

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

  • Har ni några planer att släppa en app till windowstelefoner?
  • Min tizzbird brukar rätt ofta starta upp sig själv automatiskt efter jag stängt av den med avstängningsknappen på kontrollen. Säg att det kan ta 5-10 min så är den uppstartad igen. Vad kan det bero på?

1. Har inte hört något om App för Windowsmobile
2. Kan inte detta bero på att någon fjärrkontroll till annan apparat startar upp den? Har erfarit detta från kunder med Panasonic TV tror jag.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.