Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mediaplayer i TV. Sony LG eller Samsung ?

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 May 2012 - 09:16

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Planerar att införskaffa en TV till gästrummet, och då den inte kommer att användas dagligen så kanske en med en inbyggd mediaspelare räcker.
Någon som vet vilket märke som gäller då alla är "smarta" ?

Både ethernet och wireless finns i gästrummet.

Postad 13 May 2012 - 09:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
De är dumma som sten allihopa. Koncentrera dig på att köpa en tv med bra bild i första hand. Sen köper du en extern mediaspelare för under en tusenlapp istället. Inbyggda spelarna är väldigt begränsade.

Postad 13 May 2012 - 09:50

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Ska du använda playkanaler, spotify, youtube etc i första hand, rekomenderar jag HTPC... och installera XBMC i den, om du vill kolla film/serier... :)

Postad 13 May 2012 - 15:10

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Ska du använda playkanaler, spotify, youtube etc i första hand, rekomenderar jag HTPC... och installera XBMC i den, om du vill kolla film/serier... :)

Har redan en TViX i vardagsrummet, och en PC för sovrummet.

En HTPC för gästrummet är lite overkill. Kommer kanske att användas två gånger i månaden, mestadels svärmor. Så då jag ändå måste köpa en TV, vilken Smart TV är minst korkad ? Klarar någon av dom åtminstone menyer på DVD backups i folder eller iso format ?
Vill undvika ytterligare en låda i det rummet om möjligt. TVn ska vara liten 32-40" och max 15-20.000.

Redigerat av Unregistered04df7d78, 13 May 2012 - 15:15.

Postad 13 May 2012 - 15:17

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Brukar alltid vara något strul med dom inbyggda mediaspelarna... tycker du ska gå på Radizos förslag isf... dom externa är lättare att navigera och sköta med...(oftast iaf).

Postad 13 May 2012 - 15:31

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Det är inte ett budgetproblem. Jag har inga problem med att sätta in en Dune eller liknande, men vill som sagt undvika ytterligare en burk.

Så frågan kvarstår, vilken smart TV är minst korkad mellan Sony, Samsung och LG, och klarar någon av dem Menyer på DVD backup.

Postad 13 May 2012 - 19:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
ISO över DLNA, skulle inte tro det.
Valet är ganska enkelt vill du kunna använda mediafiler så köper man en extender.
Gillar du att sitta och konvertera allt så det överhuvudtaget kan spelas upp kan du köpa vilken skittv som helst.

Postad 13 May 2012 - 22:00

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

ISO över DLNA, skulle inte tro det.
Valet är ganska enkelt vill du kunna använda mediafiler så köper man en extender.
Gillar du att sitta och konvertera allt så det överhuvudtaget kan spelas upp kan du köpa vilken skittv som helst.

Runt 7 TB av mina filmer är i DVD format. Konvertera dem så att svärmor kan se på film när hon hälsar på,,, tror inte det.

Postad 13 May 2012 - 22:07

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Samsung och LG puttar in mest i sina tv:ar.
Sony kan inte spela ett skvatt.
Philips kan vara ett alternativ på vissa modeller.

Postad 17 May 2012 - 15:03

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Samsung och LG puttar in mest i sina tv:ar.
Sony kan inte spela ett skvatt.
Philips kan vara ett alternativ på vissa modeller.

Kollat upp lite mer, och det verkar som att LG numer stödjer Plex ?
Detta kan vara intressant för då kan man ju åtminstone kolla på TV serierna som ligger på NASen.
(Kör redan Plex från NAS till IPAD.)
Någon som testat hur det fungerar på en LG apparat ?

Postad 18 May 2012 - 07:17

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Kollat upp lite mer, och det verkar som att LG numer stödjer Plex ?
Detta kan vara intressant för då kan man ju åtminstone kolla på TV serierna som ligger på NASen.
(Kör redan Plex från NAS till IPAD.)
Någon som testat hur det fungerar på en LG apparat ?

Du kan köra Plex från Samsung också. Den appen är inskickad till Samsung för att få bli godkänd så att den finns att ladda ner officiellt innifrån Samsungs "app store". Tills vidare så kan man lätt installera den genom att lägga upp ett developer konto i tv'n (man gör det från Samsungs smarttv-meny). Då kan man installera appar från andra ställen, tar ca. 3 minuter så har man det fixat.
http://forums.plexap...sung-smart-hub/

Verkar vara lite issues med 2012 modeller, dvs E-serien, men det ser ut som att någon användare har kommit runt det också.

Vad jag hört så fungerar Plex i Samsung så mycket bättre än i LG trots att LG's variant är officiell.
http://www.youtube.com/watch?v=-JXCW5UcC3E

Redigerat av testsmurf, 18 May 2012 - 07:17.

Postad 21 May 2012 - 15:03

AndyRough
  • AndyRough
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej,

Intressant detta med Plex - jag har själv en gammal Tvix men har också en Smart TV (Samsung från förra årets edition). Min enkla fråga är: Är Plex att jämföra med en mediaspelare men som ligger i App-format, dvs. som jag kan ladda ner som en ersättning för den inbyggda mediespelaren i Samsungen? Klarar den DVD-menyer, dvs. filer i en VIDEO_TS-struktur innehållandes .IFO-filer och VOB-filer. Jag vill kunna välja språk etc när jag kör från min Synology-NAS.

Postad 22 May 2012 - 05:57

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Hej,

Intressant detta med Plex - jag har själv en gammal Tvix men har också en Smart TV (Samsung från förra årets edition). Min enkla fråga är: är Plex att jämföra med en mediaspelare men som ligger i App-format, dvs. som jag kan ladda ner som en ersättning för den inbyggda mediespelaren i Samsungen? Klarar den DVD-menyer, dvs. filer i en VIDEO_TS-struktur innehållandes .IFO-filer och VOB-filer. Jag vill kunna välja språk etc när jag kör från min Synology-NAS.

Plex fixar tyvärr inte Full DVD med menyer. Jag kör det från min NAS till IPAD och en PC i sovrummet. Dock funkar undertexter i .srt och man kan även välja att använda IPAD som fjärr till Flex på PC.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.