Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prisjakt har fått ny design

446 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#201

Postad 08 september 2012 - 00:12

kodbert
  • kodbert
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 8
Vilken sjuk FAIL ni har dragit. Tillbaks med "gamla" sidan bums! Eller låt oss välja ffs!

#202

Postad 08 september 2012 - 09:33

tonykollberg
  • tonykollberg
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 8
Den här nya designen suger ju som fan! Otydligare och sämre navigering, byt tillbaka på stubben innan jag måste hoppa över till preicerunner!

Jag förutsätter att de flesta som surfar här på prisjakt sitter på en stationär PC eller möjligtivs en Mac, men nu känns det som sidan mer är riktad för små mobiltelefoner eller liknande. Det här blev bara helt FEL !!!

Byt tillbaka till den föregående designen bums och om tanken är att anpassa sidan för surfplattor så gör så man kan välja design eller att sidan känner av automatiskt om man surfar från en mobil eller surfplatta. Nu måste man verkligen anstränga sig och sitta och sikta med musen och leta och man har sämre kontroll/översikt över sidan när man sitter på en PC och surfar och jag är inne på prisjakt nästan dagligen.

Det här suger lika mycke som Windows 8 utan start knapp!

Redigerat av tonykollberg, 08 september 2012 - 09:44.


#203

Postad 08 september 2012 - 09:51

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 15
Har inte använt prisjakt en enda gång sedan den nya designen lanserades, har klickat in på sidan och blivit påmind att den är förstörd sedan surfat vidare till någon annan sida som fungerar bättre. Grattis till ett bra jobb! :)

#204

Postad 08 september 2012 - 10:22

Magge82
  • Magge82
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 5
Snälla höj webbdesignerns lön ordentligt så att han/hon har råd med något annat än
en ipad, går nämligen inte att komma åt "riktiga" prisjakt utan bara mobilsidan.

#205

Postad 08 september 2012 - 10:39

Unregistered6e2456b8
  • Unregistered6e2456b8
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 9
GÖR OM, GÖR RÄTT!

Snacka om att ni skjuter er i båda fötterna. Prisjakt har under lång tid blivit bättre och bättre och alltid varit överlägsen konkurrenterna, men nu är risken att ni får se hur skör lojalitet är på nätet. King today gone tomorrow.

Redigerat av Unregistered6e2456b8, 08 september 2012 - 10:54.


#206

Postad 08 september 2012 - 12:00

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 7
Har ni tagit hjälp av utvecklarna för Windows 8 metro till er nya webdesign?

Vad tycker er ägare Schibstedt om att ni över en natt halvt som halvt omdefinierar en av Sveriges mest besökta sidor? Detta kommer ju slå oerhört på antal genomförda klick(jag gav upp ganska fort precis, och gick istället in på pricerunner) och således slå hårt på annonsörers vilja att betala.

Fördelen med prisjakt gentemot andra sidor har ju alltid varit den lätta översikten kombinerat med god detaljrikedom. Ett koncept som nu är fullständigt ihopknycklat och kastat i papperskorgen..

#207

Postad 08 september 2012 - 12:12

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 4
Ytterligare ett lite irriterande beetende. Tiden det tar innan menyn av kategorier på förstasidan kommer fram vid mouse over är för kort. Detta gör att om man passerar en meny uppefrån på väg till den man vill ha fram, så poppar den första fram och döljer den man egentligen ville ha.

T.ex: Man har muspekaren uppe vid sökrutan, och vill visa undermenyn till Foto & Video, då slutar det i mitt fall med att man istället får fram menyn för Hem & Familj.

Bifogar en bild för att försöka visa.
Bifogad fil  Capture.JPG   47,41K   0 Antal nerladdningar

#208

Postad 08 september 2012 - 12:50

yann
  • yann
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 4
Uselt. Om man går igenom sidans nya "finesser":
"Renare design" betyder att man inte längre hittar kategorierna. Det brukade vara direkt, nu får man bläddra ned fyra sidor och hittar där ett godtyckligt urval som inte innhöll projektorer. Länkarna upptill i sidan är dolda bakom en mouseoversak (skitdumt för surfplattan), lika inkompletta, och värst av allt upprepas denna innehållsdöljning inuti kategorierna - fast med listan i botten fortfarande på toppnivå så den inte hjälper.
Nya designen på "dela"-funktioner struntar jag allmännt i, men exempelbilden här tyder på att man gått ifrån färger och någon information (tumme upp/ned raden) till jag vet inte vad.
"Tydligare jämför" betyder visst inget annat än ökade marginaler så man inte kan jämföra lika mycket.
"Centrerad på skärmen" betyder att texten börjar längre från var den brukar och att halva skärmen används.

Så vitt jag kan se är den hävdade HTML5-kompatibiliteten (som jag har svårt att avgöra då den funkar precis lika trögt på de enheter där den nånsin varit ett besvär) den enda objektiva förbättringen. Jag vill ha tillbaka framsidan därifrån jag kunde nå vad jag ville.

Tydligen hittar man mer att sörja allt efter som. Tidigare när jag valde kriterier kunde jag lägga till en kolumn för visning genom att kryssa för den i stället för att lägga ett specifikt krav. Och i jämförelser är nu knappen för att ta bort en sak dold. Varför denna mani att dölja saker? ... och nu när jag kryssat i att visa kolumnen bildformat, så visas inte hela kolumnen. Allt för de stora obrukbara marginalernas skull. Kontrastkolumnen å andra sidan är dubbelt så bred som sitt innehåll.

Redigerat av yann, 08 september 2012 - 13:26.


#209

Postad 08 september 2012 - 13:20

Unregistered4fd559c9
  • Unregistered4fd559c9
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
För att gå emot den hiskeligt gnällande strömmen av tyckare så vill jag säga att den nya designen verkar bra. Inte perfekt, men bättre än den gamla. Kan dock hålla med tidigare talare om att mouse over-funktionen för kategorierna borde ha lite längre fördröjning.

I övrigt så är det väl som med precis allt annat där design och funktion förnyas, det blir en ******** massa människor som gnäller om att dom ska bojkotta och fan vet allt, men efter några veckor har dom accepterat det nya ändå, för så illa var det inte. Är det förra årtiondet ni är ute efter så kan jag meddela att ni är varmt välkomna på Pricerunner, dom blir säkert jätteglada av att också erbjuda en gratistjänst som folk tar för givet och anser sig veta bäst om.

#210

Postad 08 september 2012 - 13:43

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 8

För att gå emot den hiskeligt gnällande strömmen av tyckare så vill jag säga att den nya designen verkar bra. Inte perfekt, men bättre än den gamla. Kan dock hålla med tidigare talare om att mouse over-funktionen för kategorierna borde ha lite längre fördröjning.

I övrigt så är det väl som med precis allt annat där design och funktion förnyas, det blir en ******** massa människor som gnäller om att dom ska bojkotta och fan vet allt, men efter några veckor har dom accepterat det nya ändå, för så illa var det inte. Är det förra årtiondet ni är ute efter så kan jag meddela att ni är varmt välkomna på Pricerunner, dom blir säkert jätteglada av att också erbjuda en gratistjänst som folk tar för givet och anser sig veta bäst om.


Är man poweruser av prisjakt så kan man inte tycka att designen blev bra då den medför att allt man gjorde innan tar längre tid nu.

#211

Postad 08 september 2012 - 13:56

designern
  • designern
  • Medarbetare

  • 300 inlägg
  • 0

om tanken är att anpassa sidan för surfplattor så gör så man kan välja design eller att sidan känner av automatiskt om man surfar från en mobil eller surfplatta. Nu måste man verkligen anstränga sig och sitta och sikta med musen och leta och man har sämre kontroll/översikt över sidan när man sitter på en PC och surfar och jag är inne på prisjakt nästan dagligen.


Planen har varit att så småningom göra en separat anpassning för surfplattor. Under utvecklingen av v7 var dock tanken att göra en desktopversion som skiljde sig så lite som möjligt från den kommande surfplatte-anpassningen, för att få en konsekvent användarupplevelse. Dels ville vi också ge nya användare en fräsch och luftig upplevelse.
Den tanken har antagligen gjort oss lite förblindade så att vi underskattat fördelarna av det kompaktare gränsnitt som v6 hade. Jag har idag lagt ut ett första steg mot en surfplatteanpassade design (som ni bara ser om ni surfar in på sajten med en surfplatta). Samtidigt har jag i den vanliga sajten gjort en del förändringar för att ta bort onödig luftighet. Berätta gärna vad ni tycker om detta så att vi vet att vi är på rätt väg.

#212

Postad 08 september 2012 - 14:01

designern
  • designern
  • Medarbetare

  • 300 inlägg
  • 0
Det kan tilläggas att ändringarna som gjorts hittills mest gäller kategorisidorna

#213

Postad 08 september 2012 - 16:23

hollger
  • hollger
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 6
Tyvärr alltså!
Det här är inte bra, det är inte bara det att jag inte känner igen mig! Jag har gett det här nya ett par timmar nu och jag kommer inte kunna tycka om det!
Jag är väll lite av en prisjaktknarkare och nu håller jag på att bli avgiftad det är väll det enda positiva. Nej jag stämmer in i de flesta talare sedan tidigare, gå tillbaka och utvekla från den gamla designen, om ni vill växa och behålla de som är fast i prisjaktträsket!
Ursäkta eventuella stavfel jag har abstinens

#214

Postad 08 september 2012 - 19:54

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 1
På startsidan längst ned där man hamnar när man trycker på meny har ni en fin pil upp ikon. Byt funktion på den från att komma överst på hemsidan till att lägga innehållet där nere högst upp och ni har räddat halva problemet.

#215

Postad 08 september 2012 - 22:07

Lambert002
  • Lambert002
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 2
Det finns mycket jag gillar med den nya sidan. Relaterade saker (såsom gilla, facebook, google+, osv) finns samlat under en gemensam "dela" knapp. Smart, och minska mängden information som finns på skärmen. Mycket i stil med "Metro" där den viktiga informationen lyfts fram först.

Det jag kanske mindre gillar är att sidan blivit så smal - och jag nu måste bläddra ner en massa. Sitter man med en 16:9 eller 16:10 upplösning så går mycket utrymme oanvänt. De stora ikonerna på produktkategorierna tar också mycket plats.

Jag skulle gärna se att de olika elementen på sidan (produkttips, vänner, mina prisbevakningar, hett just nu, osv), att dessa grupperades på något mer logiskt sätt. För även om varje element innehåller bra presenterad information - så gör överflödet av element på skärmen att jag inte vet riktigt vad jag ska kolla.

Och eftersom jag inte har någon överblick och kan "lära mig" vad jag ska kolla för att hitta information, så blir jag desorienterad varje gång jag scrollar ner på sidan och det tar tid för mig att lokalisera mig på hemsidan vilket i slutändan ger mig en sämre upplevelse av prisjakt.

Så den optimering av gränssnittet som gjorts är smart, men då mycket skärmutrymme går oanvänt och man måste göra mycket scrollande blir det nollsumma. En idé vore kanske att låta "elementen (produkttips, vänner, osv)" lägga sig horisontellt vid större upplösning och minska mängden scrollande.

#216

Postad 08 september 2012 - 23:03

falangen
  • falangen
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 6
Gillar inte alls.
Vart har stjärnorna för externa betyg tagit vägen?

#217

Postad 08 september 2012 - 23:13

falangen
  • falangen
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 12
Nä men va faaaan!! Vad har ni gjoooort!!!???

Prisjakt som var SÅ bra!
Har ni ändrat bara för ändrandets skull eller vad är det frågan om?
Orkar inte nämna alla saker.
Jag tycker om när saker utvecklas till det bättre och förstår att det oftast handlar om att vänja sej.
Bara för att saker är annorlunda behöver inte betyda att de är sämre men ärligt talat.....jag är inne på prisjakt flera ggr per dag och har gillat det men nu....nej tyvärr.
Snälla ge mej den gamla fina sidan med bra överblick osv.

Redigerat av falangen, 08 september 2012 - 23:14.


#218

Postad 09 september 2012 - 01:36

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 7

Planen har varit att så småningom göra en separat anpassning för surfplattor. Under utvecklingen av v7 var dock tanken att göra en desktopversion som skiljde sig så lite som möjligt från den kommande surfplatte-anpassningen, för att få en konsekvent användarupplevelse. Dels ville vi också ge nya användare en fräsch och luftig upplevelse.
Den tanken har antagligen gjort oss lite förblindade så att vi underskattat fördelarna av det kompaktare gränsnitt som v6 hade. Jag har idag lagt ut ett första steg mot en surfplatteanpassade design (som ni bara ser om ni surfar in på sajten med en surfplatta). Samtidigt har jag i den vanliga sajten gjort en del förändringar för att ta bort onödig luftighet. Berätta gärna vad ni tycker om detta så att vi vet att vi är på rätt väg.


Kan inte förstå varför denna sida vart skarp v7, och jag kan då inte se några förbättringar i onödig luftighet.
Men ni gör ett bra jobb att döda prisjakt.nu :(

#219

Postad 09 september 2012 - 06:48

Unregistered0093e03a
  • Unregistered0093e03a
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 7
  • Den nya sidan anpassar sig inte till skärmstorleken.
  • Kolumtexten klipps av.
  • Jag kan inte dölja filtret längre.
  • Allt är för glest numera.
Det ser för hemskt ut och är svåröverskådligt på min 24" bildskärm med 1920x1200 i upplösning och Windows XP på ena datorn och Windows 7 på den andra datorn. Se bifogad bildfil i PNG-formatet.
Det bästa vore nog att ha separata sidor för vanliga bildskärmar och pekskärmar. Jag kommer inte att använda pekskärm inom överskådlig tid.
Det är märkligt att ni lagt ner så mycket tid utan att kolla hur resultatet blir i verkligheten.

Bifogad fil(er)



#220

Postad 09 september 2012 - 09:31

falangen
  • falangen
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 1
Om jag går in på tex plasma tv och väljer att sortera efter omdömen så radas allt upp från bäst omdömen och vidare till lägre omdömen.
Klickar jag en gång till på omdömen så blir det hela omvänt. Allt i sin ordning alltså. Klickar jag en tredje gång på omdöme för att återgå till att sortera efter bäst omdöme som i första läget händer ingenting....

Varför kan jag inte sortera på externa recensioner? Alltså få fram produkterna som fått BÄST betyg. Inte bara antalet recensioner. Jag vill se betygs staplarna med stjärnor.

Redigerat av falangen, 09 september 2012 - 09:34.


#221

Postad 09 september 2012 - 10:35

lbs129
  • lbs129
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 7

Planen har varit att så småningom göra en separat anpassning för surfplattor. Under utvecklingen av v7 var dock tanken att göra en desktopversion som skiljde sig så lite som möjligt från den kommande surfplatte-anpassningen, för att få en konsekvent användarupplevelse. Dels ville vi också ge nya användare en fräsch och luftig upplevelse.
Den tanken har antagligen gjort oss lite förblindade så att vi underskattat fördelarna av det kompaktare gränsnitt som v6 hade. Jag har idag lagt ut ett första steg mot en surfplatteanpassade design (som ni bara ser om ni surfar in på sajten med en surfplatta). Samtidigt har jag i den vanliga sajten gjort en del förändringar för att ta bort onödig luftighet. Berätta gärna vad ni tycker om detta så att vi vet att vi är på rätt väg.


Bra att ni börjar inse att ni gjort ett stooort misstag! Några saker som bör åtgärdas omedelbart:

1. Gör så att vi slipper hovring/mouseover för att få fram underkategorier via startsidan (och nej, bottenmenyn är inget alternativ eftersom den inte visar alla underkategorier, den kan ni lika gärna ta bort). Allting tar så fruktansvärt lång tid nu så att man i princip blir tvungen att söka efter kategorierna med sökfunktionen istället (och då gäller det att man kommer ihåg vad de heter).
2. Expanderat-läget i produktlistorna är ju helt trasigt. Förut var det ju som i Lista-läget men med en produktbild till vänster. Nu försvinner ju kolumnerna, deras information trycks in under produktnamnet och produktnamnet i sig visas jättestort. Helt oanvändbart om man vill ha någon typ av överblick.
3. Vissa skjutreglage när man ska filtrera produkter är inte "steglösa" längre, eller har i alla fall alldeles för stora steg, t.ex. för priset eller storlek på SSD-diskar.
4. Minska ner på alla jättestora rubriker och gör layouten rent allmänt mer kompakt så kommer den ser betydligt trevligare ut på stationära/bärbara datorer. Ha gärna Prisjakt v4 som riktmärke: http://web.archive.o...ww.prisjakt.nu/

Allt är inte dåligt med Prisjakt v7, det finns faktiskt en hel del smarta funktioner, men de överskuggas nu av att layouten är totalförstörd. Min kritik är i alla välmening; jag vill att det ska gå bra för Prisjakt men just nu har ni skjutit er själva i foten (om inte i båda fötterna).

Mvh Johan

Redigerat av lbs129, 09 september 2012 - 11:42.


#222

Postad 09 september 2012 - 10:44

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 2
Trodde först det blivit något fel på sidan men efter att ha uppdaterat och kollat adressen så insåg jag att ny design var ett faktum.

Blev halvt irriterad av att behöva sitta och leta mig fram till kategorin jag sökte.

Detta fenomen har jag mött i jobbets dataprogram med. Där de "förenklar" en design med fler rutor/steg för att nå målet.
Krävdes kurser för att personalen skulle klara av det. Är det då att effektivisera/förenkla?


Nej. Komplett länk-meny på framsidan och färggladare iconer som förr var i mitt tycke bättre och effektivare.

//märkte nu att sökfunktionen inte erbjöd fler sökfunktioner. Såsom att sålla efter betyg osv, också en besvikelse//

Redigerat av yrrol2, 09 september 2012 - 10:48.


#223

Postad 09 september 2012 - 13:08

Khenke
  • Khenke
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 6
Det var nästan så att jag ville försäkra mig om att jag inte kommit till Pricerunner.

Första gången jag kom in på sidan skrek jag "NEJ!!!!" rakt ut. Det lilla som finns flyter nu ihop och jag tycker det är VÄLDIGT svårt att snabbt se i inställningarna i sökningar.
Listningen av produkter känna tom och trist (tackade gud när jag hittade "Lista" och inte "Expanderat"). Och den fyller inte ens ut min 24" som jag har på höjden, dvs 1200 i bredd. En fördel är att man kan använda samma sida på mobilen...

Jag trodde inte man gjorde webbsidor med fast bredd för 1024x768 längre (nä, räknar inte blinkade flash reklam som har en egen kolumn som del av sidan. Hallå Aftonbladet...), ja jag vet att det är mycket svårare att göra med dynamisk bredd (fd webbutvecklare själv) men år 2012 med 1920x1080 som standard på skärmar....

Känns lite "Metro" över det. Så rent och få färger (dock utan Metros kontraster) att det blir svår använt.
Men det är väl som när 1920x1080 blev standard, man får väl bara vänja sig att vi backar i teknikutvecklingen.

För mig är Prisjakt som en hammare, jag struntar totalt i utseendet så länge det inte påverkar funktionaliteten (vilket det gör nu).
Använt prisjakt sedan starten och så gott som varje dag (och tipsat hundra- om inte tusen-tals om sajten).
Så ni får överväga vad som är viktigast: Användare som ser prisjakt som ett verktyg eller svenson som använder prisjakt en gång i kvartalet. (vilket jag nu skulle säga lutar åt den sista med fördummat som standard a la Pricerunner)

Får återkomma med mer åsikter när första chocken/besvikelsen/saknaden lagt sig och jag använt den mer.

ps. Sajter med flash reklam blir blockerade direkt i Adblock (jepp, all reklam ryker då), vilket är synd för dom sajter jag gärna stöder. Tacka vet jag google adsense och ICKE blinkande bilder.

#224

Postad 09 september 2012 - 13:45

Unregisteredac66dfd9
  • Unregisteredac66dfd9
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 15
Ojojoj...

Om man tar den nya designen och tvättar den i 90°C så kanske den krymper med 25%.

Använd inte blekmedel det har den redan fått för mycket av.

Torktumla på låg temperatur för att expandera kategorierna och häng sedan "sidan" på sidan för att återställa bredden.


Hero to zero eller var det tvärtom? Inte i det här fallet i all fall.

Redigerat av Unregisteredac66dfd9, 09 september 2012 - 13:46.


#225

Postad 09 september 2012 - 20:34

Unregistered1d170c92
  • Unregistered1d170c92
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 5
Den tidigare versionen av prisjakt var för mig ett perfekt verktyg för att jämföra priser, ingen annan site kom i närheten och som jag minns det var det min reaktion redan från första besöket. Man kom genast in i den, det var intuitivt och självklart på något sätt.
När jag gick in och såg den nya designen så reagerade jag ungefär som jag gör när jag råkat ladda ner en dålig app eller besöker en hemsida som designats dåligt. Jag vill inte stanna, designen gav ett dåligt intryck som jag inte kunde koppla till kvalité.

Ni har massor av nöjda besökare som ser er som det absolut bästa VERKTYGET. Det ordet tycker jag är viktigt, för ett verktyg är något man ska kunna lita på och fungerar klanderfritt. Och det gjorde det verkligen för mig.
Jag är ledsen att jag inte har en massa konstruktiv kritik, men den förra designen var bättre helt enkelt.

Snälla byt tillbaka, eller gör åtminstone en poll och låt användarna välja sin design. Ni skulle kunna ha en liten bock längst upp på sidan där man kan välja interface, och låta datorn minnas denna inställning.

NI ÄR JU SÅ MYCKET BÄTTRE ÄN DETTA!!! ;)

#226

Postad 09 september 2012 - 21:28

LastNinja
  • LastNinja
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 3
Prisjakt har alltid varit bra men synd att den nya uppdateringen har gjort allting mindre överskådligt, interaktivt och informationsfattigt.

Så vad är det som är fel?:

* Det krävs flera klick/rullningar än tidigare för att komma åt det man söker
* Förrut var produktlistan interaktiv - Det räckte med att dra "Muspekaren" över en produkt i listan för att "previewa" mer BRA info/miniatyrbild om produkten i fråga (...kanske inte idealiskt för pekskärmar, men det skiter jag fullständigt i, för det var en GULD-funktion i prisjakt) ...Nu måste man öppna alla produkter i separata flikar för att få upp extended info, om man vill fortsätta gå igenom listan.
* Det förra interfacet kändes logiskt på det sättet att det inte krävdes någon inlärningskurva för att bemästra sajten - alla länkar ledde dit dom skulle o presenterades på rätt sätt, o rätt ställe, utan att man kände att man chansade sej fram med klickanden.

Om ni på Prisjakt tar en titt på vad Facebook gjorde fel när dom implementerade "tidslinjen/timeline" så förstår ni vad ni nu själva gjort för fel.
Dom gick från ett välstrukturerat interface som kanske inte var estetiskt perfekt men lätthanterligt o extremt funktionelt, till ett nytt "dockhus-interface" där allt ser ut som gröt, o man hittar inte det man söker utan att behöva halta sej fram genom konstigheter.

Redigerat av LastNinja, 09 september 2012 - 21:31.


#227

Postad 09 september 2012 - 22:47

AdrianTepes
  • AdrianTepes
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 6
Katastrof :(

Ser ut som en mobilsajt som inte fungerar på en mobil/tablet pga hovermenyer.
Alla i min närhet som jag har visat den nya sidan för tycker att den är fruktansvärd, tyvärr.

#228

Postad 10 september 2012 - 08:33

naaman
  • naaman
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 5
Inget bra alls med den nya sidan.. tyvärr... ge oss ett val att välja den gamla designen också

#229

Postad 10 september 2012 - 09:27

olalid
  • olalid
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Sortering enligt rank ger en väldigt märklig sorteringsordning, typ 1,3,2,4,5 etc...

Otroligt långsamt under Safari/MacOS. Hela browsern låser sig i 10-20 sekunder när man laddar sidan...
Sen är det väldigt långsamt att navigera i övrigt också.

Kommer ni tillrätta med prestandan och rena buggar så kan det nog bli bra på sikt, men min spontana reaktion är att ni nog borde beta-testat lite längre...

#230

Postad 10 september 2012 - 10:21

Unregistereda4fb7f38
  • Unregistereda4fb7f38
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1
Hej,

Måste tyvärr hålla med de flesta som vädrat sina åsikter.
Detta var ingen störra förbättring snarare tvärt om!
Designen på ikoner osv tycker jag känns ok. Men det ta bort funktionalitet och dessutom kräva fler steg att komma rätt går emot alla GUI design regler.

problem jag ser:

1. Det tar betydligt fler klick att komma till den kategori man söker.
2. Det är betydligt mindre överskådligt eftersom man inte ser listorna över produkter längre (utan att klicka eller hoovra. Alltid bättre att ha listan öppen då det finns utrymme än hoover meny!)
3. Saknar funktionen för senaste prissänkningar där man senare kunde välja från listan vilken produktgrupp man ville se

...det jag orkar skriva nu...


(såg nu till min glädje att sorteringlistan (dropbox) för tex pristrend osv syns igen!)

#231

Postad 10 september 2012 - 11:42

damst
  • damst
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Snälla fixa bevakningssidan nu! Just nu går det ju knappt att se vad det är för produkt om man inte klickar sig vidare eftersom det bara står "Produktbevakning" som kategori. Produktnamnen är många gånger inte direkt förklarande.

#232

Postad 10 september 2012 - 12:08

Surf
  • Surf
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Det skulle vara trevligt att se prisförändringar, summa och plus eller minus i listan "Mina bevakningar"

#233

Postad 10 september 2012 - 13:25

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 6
Vilken massaker och vilken röra! Man skulle kunna ledas att tro att ni vill värna om Pricerunners bästa. Wow, jag vet bara inte var jag ska börja.
  • Vanliga val dolda i menyer. Vad är det för idiot som bestämt att val av sorteringsordning i bevakningslistan ska vara i en dropdown-meny? Det var/är optimalt med att klicka på kolumnrubriken, så som det är i produktsökresultatlistan (ni kanske tänker ändra där också!?). Er skitlösning kräver två pekningar och två klick i stället för en av varje. Fullständigt onödigt.
  • Inga rubriker i bevakningar i listläge. Återigen, vad är det med denna nitiskhet om att ta bort användbar funktionalitet? Varför finns den fullständigt onödiga kolumnen för när bevakningar är tillagda på sådan prominent plats?
  • Produktkategori är borta ur bevakningslistan och ersatt av bevakningstyp. Värdelöst.
  • Inga pilar för pristrend vid bevakade produkter. Detta lär återkomma om jag uppfattat rätt.
  • Kryptiska ikoner som tvingar en att memorera vad de leder till.
  • Ännu segare än förut. Imponerande! Jag har just skaffat ny dator och produktsökresultatlistan är ungefär lika seg som i den gamla. Vad ska man säga?
  • Som andra påpekat för mycket tomrum, vilket leder till onödigt mycket rullande och sökande.
I övrigt går sidan an, man lär väl vänja sig. Ni uppmuntrar dock till att söka sig till andra prisjämförelsesidor. Om inte Pricerunner varit så usel så hade det varit ett alternativ. Det är emellertid inte er förtjänst.

#234

Postad 10 september 2012 - 14:54

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 1
Vi arbetar hårt på att anpassa efter era önskemål. Mina prisbevakningar kommer att vara fixad inom ett par dagars tid. Vi har gjort designen kompaktare på många ställen. Vi har inte gjort sidan smalare än vad den var tidigare möjligtvis är det centreringen av sidan som ger den känslan. När det gäller scrollningen så bör den funka bättre nu även om det fortfarande finns en del att göra. Vi har ändrat så att de olika boxarna på startsidan har fixa platser för att ni inte ska bli "sjösjuka". Kontrasten har ökats på en del ställen. Prestandan tittar vi också på för att ge er en bättre upplevelse. Vi är tacksamma för all feedback vi får och försöker finna en lösning där många blir nöjda.

#235

Postad 10 september 2012 - 15:29

Brasse83
  • Brasse83
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 2
En liten detalj som borde vara enkel att ändra.
Varför är priser/trendkurvor under prisbevakningar röda? Det för direkt tankarna mot en negativ prisändring.

Här tycker jag att kurvan borde vara grön vid en sänkning och röd vid en höjning. Alternativt neutralt färgad(blå t.ex.)
Postad bild

#236

Postad 10 september 2012 - 15:36

LastNinja
  • LastNinja
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 1
Mitt förra inlägg var lite gnälligt även om jag kom med feedback om mer exakt vad som är fel.

Så med allting sagt så vill jag ändå påpeka att ni har ordentligt duktiga webbsajt programmerare, och designen ni har valt hade funkat utmärkt om ni hade ett mindre urval produkter och kategorier .. men det passar inte för den rigoriösa mängd produkter/kategorier som ni listar

#237

Postad 10 september 2012 - 17:06

swipe
  • swipe
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 4
Som många av de föregående kommentatorerna påpekat: prisjakt.nu är TRASIG!!!

Till er på prisjakt vill jag höja ett varningens finger: dagstidningar är livrädda för missa ett endaste nummer, varför? Jo, därför att om kunden får känslan av att klara sig utan tidningen så är risken stor att de inte kommer tillbaka...

#238

Postad 10 september 2012 - 17:26

head
  • head
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 5
Har inte hunnit läsa alla kommentarer men när jag surfar in på prisjakt från en stationär dator med Win7 och Firefox (senaste) kommer jag direkt till en mobil- eller läsplatteanpassad sida och det finns ingen länk "till standardsidan" eller likn vilket inte är så snyggt ;) . Antar att ni jobbar på det felet...

#239

Postad 10 september 2012 - 20:44

falangen
  • falangen
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Tack för att betyg på externa recensioner är tillbaks!!

#240

Postad 10 september 2012 - 21:36

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 1

1. Gör så att vi slipper hovring/mouseover för att få fram underkategorier via startsidan (och nej, bottenmenyn är inget alternativ eftersom den inte visar alla underkategorier, den kan ni lika gärna ta bort). Allting tar så fruktansvärt lång tid nu så att man i princip blir tvungen att söka efter kategorierna med sökfunktionen istället (och då gäller det att man kommer ihåg vad de heter).
2. Expanderat-läget i produktlistorna är ju helt trasigt. Förut var det ju som i Lista-läget men med en produktbild till vänster. Nu försvinner ju kolumnerna, deras information trycks in under produktnamnet och produktnamnet i sig visas jättestort. Helt oanvändbart om man vill ha någon typ av överblick.


Håller med fullständigt. Dessa två förändringar stör mig extremt mycket.

Redigerat av Bogge, 10 september 2012 - 21:37.


#241

Postad 10 september 2012 - 22:29

bjorkolle
  • bjorkolle
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 6
Hur ska man kunna skriva en konstruktiv kritik när nästan allt är fel.
Gör ett försök.
Backa tillbaka till den gamla versionen.
Låt ett antal testare prova den nya.
Låt oss användare kunna ställa in vissa elementära inställningar. (t ex ikoner eller inte)
Släpp inte den nya före betaversion, det är Microsoft soom har monopol på det.

#242

Postad 11 september 2012 - 07:11

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 1

1. Gör så att vi slipper hovring/mouseover för att få fram underkategorier via startsidan (och nej, bottenmenyn är inget alternativ eftersom den inte visar alla underkategorier, den kan ni lika gärna ta bort). Allting tar så fruktansvärt lång tid nu så att man i princip blir tvungen att söka efter kategorierna med sökfunktionen istället (och då gäller det att man kommer ihåg vad de heter).
2. Expanderat-läget i produktlistorna är ju helt trasigt. Förut var det ju som i Lista-läget men med en produktbild till vänster. Nu försvinner ju kolumnerna, deras information trycks in under produktnamnet och produktnamnet i sig visas jättestort. Helt oanvändbart om man vill ha någon typ av överblick.

Har nu använt sidan lite mer (läs: som vanligt), och måste påpeka ovan problem igen. Helt oanvändbart.

#243

Postad 11 september 2012 - 07:50

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 5
När jag tittar på före/efter-bilderna i er pressmeddelande ser före bättre ut än efter. Både tätare och mer överskådlig information samtidigt, och kräver färre klick med.

#244

Postad 11 september 2012 - 08:56

NoiseMaker
  • NoiseMaker
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 6

  • Den nya sidan anpassar sig inte till skärmstorleken.
  • Kolumtexten klipps av.
  • Jag kan inte dölja filtret längre.
  • Allt är för glest numera.
Det ser för hemskt ut och är svåröverskådligt på min 24" bildskärm med 1920x1200 i upplösning och Windows XP på ena datorn och Windows 7 på den andra datorn. Se bifogad bildfil i PNG-formatet.
Det bästa vore nog att ha separata sidor för vanliga bildskärmar och pekskärmar. Jag kommer inte att använda pekskärm inom överskådlig tid.
Det är märkligt att ni lagt ner så mycket tid utan att kolla hur resultatet blir i verkligheten.

Seriöst! Är det reklam mellan filtren och sökresultaten!? Sinnessjukt. Tur att det finns Ad-block!

#245

Postad 11 september 2012 - 10:35

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 1

Det skulle vara trevligt att se prisförändringar, summa och plus eller minus i listan "Mina bevakningar"


Det kommer mycket snart. Samtliga listor kommer inom kort att vara fixade och innehålla mer info.

#246

Postad 11 september 2012 - 10:47

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 1
Listorna arbetar vi på och det innebär även att expanderatläget kommer att bli bra inom kort.

Vi ser över kategoriboxen med ikoner för att se ifall vi på något sätt kan ge en bra lösning både för nya och mycket vana användare. Vår förhoppning har varit att det som finns i sidfoten ska vara till nytta för powerusers eftersom den innehåller samma information som kategoriboxen gjorde tidigare (inte heller i föregående version visades samtliga kategorier). Vi förstår att detta inte är en lösning som alla uppskattar så nu försöker vi finna en variant som ska kännas bättre. Det arbetat kommer dock att ta några dagar.

En liten detalj som borde vara enkel att ändra.
Varför är priser/trendkurvor under prisbevakningar röda? Det för direkt tankarna mot en negativ prisändring.

Här tycker jag att kurvan borde vara grön vid en sänkning och röd vid en höjning. Alternativt neutralt färgad(blå t.ex.)
Postad bild


Tack för din kommentar. Prisjakt har valt att alltid visa färgerna i rött som i "extrapris". För att vara konsekventa har vi valt den färgen även i grafen. Förstår dock din tanke.

#247

Postad 11 september 2012 - 12:11

naaman
  • naaman
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 4
Riktigt störigt att man måste skriva in varje kategori när man vill sortera under Senaste prisändringar. Jag kollar 4-5 olika kategorier men vill sköta det med musen som jag gjort innan, inget extra steg med att behöva skriva in varje kategori....

#248

Postad 11 september 2012 - 12:19

Caruso
  • Caruso
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 4
Alldeles för designfokuserat!

Ni som jobbat med den nya designen har varit alltför fokuserade på YTAN, dvs olika elements utseende och placering, men verkar ha glömt att sidan i första hand skall ha en för användaren KOMMUNIKATIV FUNKTION!

Bl.a mina bevakningslistor har blivit helt oöverblickbara, och saknar flera kolumner som jag tidigare på ett intuitivt sätt kunnat klicka på för att snabbt och enkelt kunna ändra sorteringsordningen. Även funktionen att peka på ett produktnamn och automatiskt se de tre bästa prisalternativen och en grafisk bild av prisutvecklingen är borttagen.

Nej, lägg tillbaka den gamla designen tills ni gjort färdigt jobbet så att sidorna fyller sin ANVÄNDARVÄNLIGHET.
Se då också till att ni har med en kunnig PEDAGOG i arbetsgruppen, annars finns stor risk man lämnar en för mina behov tidigare väl fungerande Prisjakt och prisjämförelsesite och letar efter något alternativ. Även de alternativa siterna kan ju utvecklas och öka sin kunkurrenskraft!

#249

Postad 11 september 2012 - 13:26

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

  • 1 103 inlägg
  • 5
Trodde även jag att jag på något mystiskt sätt hamnat på "ipad-versionen" eller versionen för synskadade...

Jag klagade även förra gången man bytte version, och även då satte man huvudet i sanden och sa "vi vill ha det såhär". Då var jag speciellt emot den dynamiska placeringen av grupper och undergrupper då den förvirrar alla användare förutom förstagångsanvändaren (som ändå inte ser någon skillnad)...

Nu till denna version:
Ikonerna tar väldigt stor plats och känns mer som bilder än ikoner, de ska vara ett komplement till texten, inte en ersättning.
Detta eviga klickande, nu måste jag klicka mig ner i undergrupperna, det hade räckt att man fick välja huvudgrupp, sen kan man se undergruppernas undergrupper i nästa vy.
Varför ligger Utvalda kategorier mitt på bästa kategoriplats?! Förpassa denna till "sistaplatsen istället"
Väldigt otydlig avskiljning mellan element, denna "luftiga design" gör att man inte har den blekaste om var man ska titta...

Som jag sa förra gången, har verkligen någon som läst och förstått kognativ design varit med i designbesluten?

#250

Postad 11 september 2012 - 14:09

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Undras just om Aftonbladets nya design kan ha influerat PJ, speciellt när man nyss stötte på detta på förstasidan, appropå detta med reklam och "luftig design":

Bifogad fil  untitled.JPG   89,38K   4 Antal nerladdningar

Observera att detta är vad man ser när man är högst upp på sidan, nyrefreshad och visad på 1280x1024. Inte så lyckat va?

Redigerat av masse70, 11 september 2012 - 14:11.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.