The Legend of Zelda: The Wind Waker HD [Wii U]
![]() |
![]() |
![]() |
998:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 23 januari 2013 - 16:43
Fler bilder i länken. Det är alltså inte en vanlig HD-release utan förbättrat på många håll.
Jäklar
Börjar tappa stinget för Nintendo. Lite för mycket rebrandning nu. Tur de fortfarande har hög produktionskvalité
Postad 23 januari 2013 - 17:06
Känns lite som att tiden är över när folk ger 600-700 för spel när konurrensen är hård mellan så många olika format numera. Tyvärr för nintendos del.
Postad 23 januari 2013 - 17:07
Börjar tappa stinget för Nintendo. Lite för mycket rebrandning nu. Tur de fortfarande har hög produktionskvalité
Ja, det är ju ingen annan som släppt HD-remakes................ alls.
De gör iaf mycket mer än bara ökar upplösningen.
Det var ett bra tag sedan man gav 600-700 för ett spel, det är ju SNES-priser.Känns lite som att tiden är över när folk ger 600-700 för spel när konurrensen är hård mellan så många olika format numera. Tyvärr för nintendos del.
Redigerat av Zoiler, 23 januari 2013 - 17:11.
Postad 23 januari 2013 - 17:50
Postad 23 januari 2013 - 18:35
Postad 24 januari 2013 - 17:29
Ja, det är ju ingen annan som släppt HD-remakes................ alls.
De gör iaf mycket mer än bara ökar upplösningen.
Det var ett bra tag sedan man gav 600-700 för ett spel, det är ju SNES-priser.
Kan hålla med att 700 är SNES/N64 priser. Det är bara fysiska butiker som tar ut såna priser idag på vissa spel.
Men i alla fall sedan de övergått till skivor är priserna för nintendos spel iaf 549 - 599:-. Detta är ett allmänt problem hos konsolspel att de har jämna priser för alla spel trots att vissa är mycket mer påkostade än andra. Även ifall vissa spel såklart är värda dessa priser så tar Nintendo dessa priser för t.ex. samtliga Mario Party spel trots att de är så simpla och alla är i princip likadana. Indie-spel till PC kostar sällan mer än 150:- (kolla in Steam).
Men som sagt, detta är en re-make och vi kan ju hoppas på att ett lite lägre pris. I så fall vore det riktigt trevligt =). Känns som att det är viktigt att det går bra för Nintendo, de står för mycket nytänkande och deras konsoler är ett perfekt komplement för oss PC-spelare. Därför kan ett fullprisköp ändå vara motiverande för att även stödja Nintendo med fler slantar. MEN faktum är att remakes brukar gå för lägre pris (God of war, Shadow of collosus etc) och vi får hoppas att Nintendo kör på det konceptet också, hade garanterat fått pluspoäng för oss trogna och även ett bra sätt att få in fler människor i zelda-franchisen.
Om spelet dessutom skulle ingå i konsolen vid köp skulle ju vara ett riktigt bra köpargument för att få fart på försäljningen ordentligt innan playstation 4, steambox samt xbox 720(?) lanseras.
Att priset skulle bli 150:- löst är nog dessvärre lite väl lågt även om det kunde vara trevligt såklart =). Så lågt har jag aldrig sett en AAA titel till konsol kosta - även om det är en remake. De vill nog ha lite mer vinstmarginaler än så. Men 300-399:- är ju kanon och jag tror nog priset hamnar där.
Men detta är ju bara vad jag tror. Vi som lever får se kanske redan på E3 mässan.
Undra vad Nintendo har förbättrat i spelet? Wind waker kändes ju rätt så fulländat och inga direkta "buggar". Det var skönt flyt och upplevdes aldrig som laggigt. Riktigt härligt med HD och att man kan spela spelet direkt på paddan! Way to go!
Postad 25 januari 2013 - 08:02

Postad 25 januari 2013 - 08:03
De får gärna ändra lite i själva gameplaystrukturen och ta bort det som många klagade på. Triforcesamlandet var rätt jobbigt t.ex., där kan de ändra.
Jag avundas de som inte spelat WW än... och får spela denna versionen. Jäkla fusk

Postad 25 januari 2013 - 10:22
men det blir nog bra, och jag kommer garanterat skaffa detta. fantastiskt bra spel, även om jag nästan hellre hade sett majoras mask

Postad 25 januari 2013 - 10:35
Postad 25 januari 2013 - 12:12
Wind Waker är fullt av buggar, det har blivit väldigt populärt i speedrunning de senaste månaderna. I rekordet som är 4 timmar 30 minuter samlar de inte en enda boss keyUndra vad Nintendo har förbättrat i spelet? Wind waker kändes ju rätt så fulländat och inga direkta "buggar". Det var skönt flyt och upplevdes aldrig som laggigt.

Postad 29 januari 2013 - 19:34
Jag tycker bloom passar bra där. Men så är jag ingen bloomhater. Även spel på Steam kan vara dyra, se 60€ för Borderlands 2.
Wind Waker är fullt av buggar, det har blivit väldigt populärt i speedrunning de senaste månaderna. I rekordet som är 4 timmar 30 minuter samlar de inte en enda boss keyMen ja, känns som att de kommer finputsa och fixa de flesta buggar. Jag hoppas att de kommer att lägga in de två dungeons som de inte hann med i originalet och istället ersatte med Triforce-samlandet. Vore kul om det fanns något nytt liksom. Men jag hann aldrig köra igenom 2nd quest ändå så lite gammalnytt har man kvar i vilket fall som helst.
Ja det är möjligt, men sånt är lite charmigt att folk verkligen anstränger sig för att hitta dem =) (skall genast youtuba hehe). . Men jag märkte aldrig några framedrops etc i spelet. Det kunde man ju göra på Ocarina of time till N64 tex. (+ att där fanns det också en heel del exploits, även om man själv aldrig upptäckte dem=).
Postad 11 juni 2013 - 21:58
http://www.youtube.c...h?v=DZRTakeKTbw
Jag spelar aldrig om spel två gånger men det här vill jag köra igen. Till er som inte har kört det tidigare är det ju bara att säga grattis.
Postad 12 juni 2013 - 03:48
Postad 12 juni 2013 - 20:28
Postad 12 juni 2013 - 20:34
Postad 12 juni 2013 - 21:27


Postad 12 juni 2013 - 21:28
Det är för att du spelar det så här långt efter. Om du hade kört det när det kom som jag så hade du också hyllat det. De höga 3DS-recensionerna nu är förstås väldigt mycket nostalgi.Aldrig spelat Wind Waker, jag antar att det är bättre än Ocarina of Time (som är ganska bra, men inte fantastiskt som Meta Critic påstår)?
Wind Waker är modernare, du kommer gilla det. Grymt bra musik. Hade musiken med mig på semester, lyssnade nästan bara på den så de låtarna sitter i ryggmärgen

Postad 12 juni 2013 - 22:23
Önskar bara att de gjorde så man inte behövde spela för att ändra vindens riktning. Swipe med fingret liksom.
Postad 13 juni 2013 - 08:34
Spela för att ändra vinden är väl okej men det som irriterar mig är den lilla lilla cut-scenen när man får se åt vilket håll vinden blåser som bara tar upp mera tid

Postad 02 juli 2013 - 12:06
Kartan på gamepaden är en liten detalj, men det kommer göra mycket att slippa pausa för att kolla vägen. Detta och Pokemon 3DS i oktober...ggggggg.
The Miiverse functionality is actually really impressive: you’ll find bottles with messages inside strewn along the beaches of the islands you visit, right from the Outset. These could be tips, progress updates or even discussion from your Wii U friends or complete strangers. You can write messages yourself and this is all done very neatly through a messages tab on the GamePad. This replaces the Tingle Tuner and seems like a much better idea.
Most of the Tingle Tuner’s functionality can now be found with the GamePad features anyway – you can really see how Nintendo have always planned their second-screen agenda. However, instead of controlling Tingle himself via the GamePad, you’ll be able to view the map and any messages you’ve received, which should give you relevant hints instead of Tingle himself.

Sure, some people may miss the Tuner aspect but this new way of doing things seems very focused, with the GamePad map making travelling around the sea a lot easier without breaking immersion. It means you won’t be constantly pausing to check if you’re heading in the right direction and, as well as that, you’ll have easy access to your entire inventory.
This makes it easy to quickly switch between items; simply dragging and dropping the items into the desired slot instead of constantly having to go into the menu in order to arrange your equipment.
As well as all of this, they’ve really improved the sailing. You’ll still have to use the titular baton (which is now tied to up on the d-pad for easy access) to change the winds for the direction you want to go, but you can now press A when at top speed to effectively boost, making getting around much faster.
It plays really well with the GamePad’s buttons, too. There’s plenty of room for the items and the camera, while combat is as snappy and smooth as ever, with notes flying off wonderously as you attack the enemies. Gyroscopic and touch controls also add to the game, rather than taking away from it. Aiming is much more intuitive and can be fine-tuned by moving the controller, while the Wind Waker can be controlled by touching the screen.
All of that – and probably more gameplay tweaks and fixes, including a tweaked Triforce quest – lies on top of the brand-new visuals, which seem to have been entirely redone rather than just upgraded, toning down the blocky cel-shading for something entirely more smooth and satisfying.
It’s truly a glorious sight to behold and one that every Zelda fan – and every Wii U owner for that matter – should consider this October before we enter the next generation fully in November. You can bet you won’t see something as beautiful and stylised as this even on the PS4 or Xbox One.
Postad 03 juli 2013 - 00:04
Blir grymt. Första Zeldat i HD *mums*
Jag jag blev skithypead av denna nya info! Inte ens spelat Windwaker innan och detta verkar vara en väldigt bra remake, förlåt att jag dregglar ner tråden!

Postad 03 juli 2013 - 12:23
Postad 03 juli 2013 - 14:03
Postad 03 juli 2013 - 23:48

Undra om det är lika långt som Skyward Sword ? Höll på med det spelet i 2 månader, ca 40 timmar ( mycket tack vare usel kontroll ) men det är roligt om det är långt så man inte kör igenom det på en vecka bara.

Postad 04 juli 2013 - 00:01
Postad 04 juli 2013 - 00:26

ss hade nog bäst kontroll vad gäller alla wii-lir.
Postad 04 juli 2013 - 02:14
Jag är nog den bekväma typen som gillar att ligga ner i soffan med en bekväm handkontroll utan att behöva få tennis arm av allt viftande.usel kontroll i ss? jag tror du suger helt enkelt bara
ss hade nog bäst kontroll vad gäller alla wii-lir.

Annars var Zelda SS ett mycket bra spel tycker jag.
Tyckter t.o.m Zelda TP var lättare då man inte behövde vifta lika mycket.

Redigerat av Unregistered4bb67943, 04 juli 2013 - 02:19.
Postad 04 juli 2013 - 12:19
Postad 04 juli 2013 - 12:36

Postad 08 juli 2013 - 08:24
Äh, hade inga problem med rörelsebaserat svärd i SS, det tillförde snarare.
Enda problemet jag hade var att jag tyckte precisionen var för dålig så en del fiender blev dryga som fan.
Postad 09 juli 2013 - 01:02
Visst, det fungerade bra, men var inte lika bekvämt som med en traditionell handkontroll. Dessutom kände jag mig fånig när jag sittstudsade runt i soffan medan jag viftade febrilt.Äh, hade inga problem med rörelsebaserat svärd i SS, det tillförde snarare.

Postad 09 juli 2013 - 11:52
Postad 02 augusti 2013 - 13:10

Postad 07 augusti 2013 - 16:41
The Nintendo Direct video showed a glimpse of the Swift Sail (red sail) that allows the ship to go faster. Those of you who played the original may have noticed, but not only will this sail make the ship go faster, but it will always be full of wind, meaning you're now able to control the ship to any direction you want, without having to use the Wind Waker to change direction of the wind.
Perfekt!


Tycker dock de använder för mycket bloom, ibland ser det bra ut, ibland bedrövligt.
http://www.youtube.c...h?v=f223OzIngMc
Redigerat av Zoiler, 07 augusti 2013 - 16:42.
Postad 07 augusti 2013 - 18:31
Återstår att se om de väljer att använda det fula EU/US-originalomslaget (ja jag har fem olika versioner av The Wind Waker hemma

Redigerat av Freezard, 07 augusti 2013 - 18:34.
Postad 07 augusti 2013 - 19:38
Tycker dock de använder för mycket bloom, ibland ser det bra ut, ibland bedrövligt.
Ja, jag önskar att dom kunde tona ner detta

Det märks att Nintendo inte är vana att jobba med denna typ av effekter, vilket gjort att dom går lite overboard emellanåt

Postad 07 augusti 2013 - 21:12
Redigerat av Unregistered4bb67943, 07 augusti 2013 - 21:17.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar