![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
379:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
399:- |
Postad 09 februari 2013 - 23:37
Postad 10 februari 2013 - 09:28
Hrm, man får väl hoppas att grafiken kommer förbättras innan den färdiga versionen släpps. Inte för att det var fult, men ser inte så väldigt next-gen ut heller precis. Vore synd på ett spel som Witcher, annars.
CD Projekt RED has provided the screenshots you see here from its current in-game assets running on its Internal PC development hardware. However, the renderer - the part of the engine that translates the game files into what you ultimately see on screen - is still in development and will boast significant improvements by the time The Witcher 3 ships. "Right now you see the game in the old renderer, but it's going to be taken to a truly next level," says gameplay producer Marek ZSiemak. In particular, the developers tell us that skin shaders and the dynamic lighting model will be markedly more advanced in the final version.
Postad 16 april 2013 - 17:31
Postad 16 april 2013 - 17:50
Eftersom att CD Projekts gameplay producer Marek Ziemak sagt att det är i "the old renderer" så är det inget rykte.Tydligen ska det ryktesvis vara bilder från deras gamla grafikmotor. Men vet inte hur mycket sanning det ligger i det. Hur som helst hoppas jag på att få se det i rörelse på E3 och nya motorn, om det nu finns någon sådan.
http://www.facebook....59019330&type=1
Postad 16 april 2013 - 18:42
Hoppas de lyckas hålla ihop det här lite bättre. CD Projekt har alltid såna sjuka ambitioner med sina lir

Postad 16 april 2013 - 23:04
Eftersom att CD Projekts gameplay producer Marek Ziemak sagt att det är i "the old renderer" så är det inget rykte.
hmm "renderer"? innebär det?
Postad 17 april 2013 - 02:01
Renderingsmotorn helt enkelt, den som renderar spelet.
http://en.wikipedia....puter_graphics)
Ah ok!tack!
Postad 13 juni 2013 - 20:51
http://www.ign.com/a...efines-next-gen
This one island, Ard Skellig, is evidently bigger than the entirety of The Witcher 2's world.
Weather will affect monsters, too. On a full moon, for instance, wolves will be more aggressive.
But there's always a twist in The Witcher, and there's rarely a right answer. After killing the Leshen and returning to the village, Geralt discovers that the young men have killed the elders in his absence, accusing them of colluding with the beast. As a consequence the village later descends into anarchy, and outlives the beast by only three months. In the demo we get this information in a flash-forward once the quest is complete, but in the full game you won't know the consequences of your actions until hours and hours after the fact, perhaps when you happen to return to the area again.
Postad 14 juni 2013 - 21:13
Najs, den länken tackar man för!E3 2013: The Witcher 3 Defines Next-Gen
http://www.ign.com/a...efines-next-gen
This one island, Ard Skellig, is evidently bigger than the entirety of The Witcher 2's world.
Verkar sinnessjukt ambitiöst. Open world kommer ju bli fantastiskt. Hoppas bara det verkligen blir open world och inte som det varit tidigare men i större skala. För det har ju liksom varit långa korridorer att springa runt i, jag hoppas på mer frihet i sidled. Nu hoppas jag också bara de har bättre ansiktsanimationer än det var i tvåan, för de var rent ut sagt bedrövliga. Lite synd på en så annars vacker och fängslande värld.
Postad 14 juni 2013 - 22:57
Hunting is a much bigger part of The Witcher 3 than in any other game in the series. Like in Dragon's Dogma, huge boss-sized beasts roam the map.
Men inga quest markers? Känns som något de får lägga in med tanke på storleken, man måste ju ha någon form av way point.
Postad 15 juni 2013 - 09:18
http://www.videogame..._witcher_2.html
Föga förvånande kanske, men det står också:
"We’re not sure how it’s going to work on the consoles yet, but we might try to create some kind of game state even if you haven’t played. Obviously we didn’t make the game for the Playstation 3, so we might try to deliver something for the PS4 that could create some kind of profile for those players."
Intressant att det kanske kommer nån form av lösning på import-problemet för de nya konsolerna. Hade varit fantastiskt om det gick att importera från pc, men det är väl för mycket att hoppas på? För egen del blir det nog ändå att köra på pc, där jag spelat både ettan och tvåan. Men min nuvarande pc kommer inte hålla måttet, tyvärr.
Postad 30 augusti 2013 - 16:07
Usel kamera.
Två saker att lägga märke till i det här skedet. Vegetationen blåser ordentligt (för mycket.. verkar bli det nya lensflare) och ansiktsanimationerna är sämre än Mass Effect 1. Just ansiktena var kassa i TW2 imo, vore tråkigt om de inte fixade det.
Postad 30 augusti 2013 - 22:41
Ansiktsanimeringarna var fruktansvärt sämst i TW2,så det får vi verkligen hoppas att de fixar. Kan inte se videon från min platta.Läckt gameplay från Gamescom.
Usel kamera.
Två saker att lägga märke till i det här skedet. Vegetationen blåser ordentligt (för mycket.. verkar bli det nya lensflare) och ansiktsanimationerna är sämre än Mass Effect 1. Just ansiktena var kassa i TW2 imo, vore tråkigt om de inte fixade det.
Postad 22 november 2013 - 17:01


Postad 10 december 2013 - 00:09
En högupplöst trailer ladda ner för optimalt.
http://www.gamersyde...r-14895_en.html
Redigerat av Zoiler, 10 december 2013 - 00:14.
Postad 10 december 2013 - 21:16
Postad 10 december 2013 - 22:12
Postad 11 mars 2014 - 19:28

The Witcher 3 delayed to February 2015 for Xbox One, PS4, and PC
CD Projekt Red pushes upcoming RPG to a release early next year; "The decision we made was difficult, thoroughly considered, and ultimately clear and obvious," studio says.
http://www.gamespot....c/1100-6418237/
Redigerat av WarpGuN, 11 mars 2014 - 19:29.
Postad 11 mars 2014 - 19:52

Postad 11 mars 2014 - 22:38

Men tråkigt för de som såg fram emot det. Hoppas de använder tiden att göra spelet bättre. Ettan har ett par kanter som jag hoppas de slipat bort i tvåan så trean kanske blir ett mästerverk?

Vad är det senaste om deras Cyberspel förresten?
Postad 12 mars 2014 - 01:33

Postad 12 mars 2014 - 13:23

Postad 05 juni 2014 - 20:30
Oh. My. Fucking. God.
Mitt plugin funkar inte så kan bara gissa trailern. Såg den precis och det är helt otroligt snyggt. Dags att spela klart ettan och tvåan innan februari 14e 2015. Kommer finnas ett före och efter i spelbranschen då detta spel släpps!
Redigerat av Palter, 05 juni 2014 - 20:42.
Postad 07 juni 2014 - 09:20
Postad 07 juni 2014 - 11:41
Är alla spelen fristående? Blev lite sugen men har av någon anledning missat de två tidigare
Nä, tvåan bygger ju vidare där ettan slutar och det är väl samma med trean. Du spelar som Geralt hela serien. Men om du nödvändigtvis inte vill spela de två första så går det ju att läsa på vad som hänt. Och som sagt, det har ju ryktats om att man möjligen skulle kunna få göra val inför trean för att komma in i det om man inte spelat de två första, iaf på PS4 (se ovan inlägg från mig från juni förra året).
Tvåan kan ju annars vara värt att spela? Trean kommer förmodligen att vara ganska likt det, rent gameplaymässigt. Ettan däremot har ett enklare och ganska repetitivt gameplay skulle jag säga. Gillar spelet, men längtar inte tillbaka till stridssystemet så att säga.

Postad 07 juni 2014 - 11:57
En sektion i Witcher 1 har ett sjukligt antal fetch quests dock är väl det man kan klaga på förutom de fjantiga sex korten.
Postad 07 juni 2014 - 12:08
Well, de har utvecklat och förändrat en hel del verkar det som. Tvåan var inte bra imo, men det här kan nog bli bra. Synd att jag missat så mycket story bara men man kommer väl in i det.Trean kommer förmodligen att vara ganska likt det, rent gameplaymässigt.
Postad 07 juni 2014 - 15:11
Aha, jag har försökt att spoila så lite som möjligt för mig, men det låter ju lovande! Hade för mig jag tyckte tvåans gameplay var bättre än ettans iaf. Nåväl, det var ju tre år sen jag spelade det, så kan hända är det mitt minne som sviker. Har lite svagt funderat på att spela igenom tvåan igen inför trean, denna gång med Full combat rebalance modden.Well, de har utvecklat och förändrat en hel del verkar det som. Tvåan var inte bra imo, men det här kan nog bli bra. Synd att jag missat så mycket story bara men man kommer väl in i det.
Nåt nytt om ansiktsanimationerna förresten? Nån som har sett nåt som verkar bra eller är det fortfarande samma likstela ansikten som i tvåan? Frågade ju för ett år sen och då såg det ju tydligen inte så lovande ut, men kanske det hänt nåt sen dess?

Postad 07 juni 2014 - 15:17
De håller inte Beyond-klass om man säger så, men de måste vara ett snäpp upp mot tvåan.Nåt nytt om ansiktsanimationerna förresten? Nån som har sett nåt som verkar bra eller är det fortfarande samma likstela ansikten som i tvåan? Frågade ju för ett år sen och då såg det ju tydligen inte så lovande ut, men kanske det hänt nåt sen dess?
Edit: Man ser väldigt lite av det i trailern och det är på huvudpersoner. Frågan är hur de ser ut i vanliga konversationer, men jag tycker det ser bra ut från det lilla man kan se.
Redigerat av Zoiler, 07 juni 2014 - 15:20.
Postad 07 juni 2014 - 15:24
De håller inte Beyond-klass om man säger så, men de måste vara ett snäpp upp mot tvåan.
Edit: Man ser väldigt lite av det i trailern och det är på huvudpersoner. Frågan är hur de ser ut i vanliga konversationer, men jag tycker det ser bra ut från det lilla man kan se.
Hehe ja, jag kikade på senaste trailern och det ser ju klart bättre ut, men trailers vågar jag inte lita så mycket på. Men tycker det är lite synd. Är väl ingen jättegrafiknörd egentligen, men tycker att ansiktsanimationer i rpg är ganska viktigt för att förmedla känslor, speciellt om grafiken i övrigt är bra. Tycker sånt borde prioriteras.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar