
![]() |
![]() |
![]() |
1 588:- |
Postad 26 juli 2013 - 19:03

Postad 26 juli 2013 - 20:04
Postad 27 juli 2013 - 00:04
Skönt spel dock, väldigt annorlunda jmft med allt annat som släpps idag.
Edit: Någon annan som hunnit göra något riktigt klantigt förresten? Jag hoppade på ett flytande löv men så kom hälften av mina pikmins inte med... så jag visslade naturligtvis på dem. ALLA springer rakt ner i plumset som små lemmings och jag försöker desperat vissla upp dem på lövet men ja, de drunknar ju allihopa =(
Testade även att spela med gamepad direkt efter att ha kört med wiimote och wiimoten är fullständigt överlägsen kontrollmässigt, enda som blir lite sämre är kameran. Så jag rekommenderar wiimote + nunchuk, dock går det att spela med gamepad också.
Redigerat av Zoiler, 27 juli 2013 - 13:07.
Postad 27 juli 2013 - 14:50

Postad 27 juli 2013 - 17:37

Edit: Platinum på alla 10. Skoj strategi-coop. Bara fixa alla 66 frukterna nu så är det klart sen.
Redigerat av Zoiler, 28 juli 2013 - 19:15.
Postad 28 juli 2013 - 19:52
Platinum på 7/10 av extrauppdragen. Inte så svårt men man får spela om en eller två gånger för att lära sig banan. Kul dock!
Edit: Platinum på alla 10. Skoj strategi-coop. Bara fixa alla 66 frukterna nu så är det klart sen.
Ja spelet är skitkul, lite irriterad på tidsbegränsningen på marken ibland men samtidigt gillar jag det. Ett av de bästa spelen jag spelat på länge faktiskt. Avsaknaden av online multiplayer tycker jag dock de ska skämmas för, "konsoll" behöver "ett Starcraft" och Nintendo borde vara med i onlinegamet nu.

Ska du skriva officiell recension på detta Zoiler?
Postad 28 juli 2013 - 21:57
Jag skulle själv ge detta en klockren åtta. Om man jämför med andra RTS på konsol så finns det ju inte mycket som kan jämföra. Tycker kontrollen med wiimote är fantastisk, känns helt naturligt, som att spela med en mus. Jag ser det som en fördel att de har så många alternativa kontroller (wiimote, nunchuck, gamepad, classic controller).
Redigerat av Zoiler, 28 juli 2013 - 22:19.
Postad 29 juli 2013 - 19:43
in fact, the jump in a hardware standpoint, both from the development structure and the chipset within the system, it was such a dramatic change from what we had with Wii that development of the game, we had to recreate it to move it over to Wii U. So that was one of the challenges."
"I look at it less in terms of Pikmin 3 was delayed, and more in terms of our development was shifted," Miyamoto said. Pikmin 3 was in development almost the entire time the Wii U was in development. Creating a game for a console that's in the process of being created is like hitting a moving target.
"It's actually always like that for us," Miyamoto said. "In fact, people are always telling us, 'Oh, you're so lucky because you're the first ones that get to work with the new hardware,' and our response is always, 'Well, yes, but actually trying to work with a piece of hardware that's not done yet can be quite challenging.'"
http://www.polygon.c...439582/pikmin-3
Postad 30 juli 2013 - 19:25
Tycker det är alldeles för tyst i tråden dock, hade trott att det var hyfsat många som spelade. Hur går det?? Hoppas inte Wii U-trådarna blir som Wii-trådarna.
Postad 30 juli 2013 - 19:52
MHB:s recension
Tycker det är alldeles för tyst i tråden dock, hade trott att det var hyfsat många som spelade. Hur går det?? Hoppas inte Wii U-trådarna blir som Wii-trådarna.
Kul med recension, håller med om mycket som Freezard kritiserar men ser det mer som en 9a. Är på karta nr 4 nu och har precis fått flygpikmins, de är förbaskat söta de små rackarna.

Min enda farhåga om spelet är att storyläget snart är över. Lär dock försöka göra allt som finns att göra i spelet men local coop ser kul ut med.
Postad 30 juli 2013 - 19:59
Hade också gärna haft det i storyläget dock.
Postad 16 augusti 2013 - 20:07
Redigerat av Unregistereddc471864, 16 augusti 2013 - 20:11.
Postad 16 augusti 2013 - 20:15

Kör du med wiimote? Locka on på honom och skaka nunchuken så fort han stannar.
Postad 16 augusti 2013 - 20:31
Postad 16 augusti 2013 - 20:41
Redigerat av Unregistereddc471864, 16 augusti 2013 - 22:21.
Postad 02 december 2013 - 19:59
Postad 02 december 2013 - 20:16
Postad 02 december 2013 - 20:17
Jag spelade ungefär halva spelet sen tröttnade jag. Tyckte styrningen sög totalt och fick mest bara ont i händerna av att spela det. Bra spel i övrigt men jag klarar inte av styrningen. Det är capcom-klass på den. Bara spelat singleplayer.
Aha ok, vilka kontroller använde du? Jag tyckte att det fungerade väldigt bra med Wiimote + chucken.
Postad 02 december 2013 - 20:22
Postad 02 december 2013 - 20:55
Vi guldade alla missions och coop-uppdrag, rekommenderas. Roligare än SP. Julbanan ser rolig ut och finns ju en del gratis-DLC.Börjar bli lite sugen på att plocka upp Pikmin igen, är det någon som spelat mycket missions/coop osv? Kommer ju en del trevligt innehåll då och då:
http://feber.se/spel..._till_pikmin_3/
Japp, det känns nästan som att styra ett RTS på PC med mus.Jag tyckte att det fungerade väldigt bra med Wiimote + chucken.
Redigerat av Zoiler, 02 december 2013 - 20:55.
Postad 16 december 2013 - 16:39
Zoiler, skulle du klassa detta spel svårare än Disney Infinity? Alltså inlärningskurvan, är den brantare i Pikmin?
Postad 16 december 2013 - 16:50

Postad 16 december 2013 - 17:28
Pikmin är svårare. Coop kan du bara köra i challenge mode, fast i singleplayer kan den ene kolla kartan medan den andre styr karaktärerna t.ex.Zoiler, skulle du klassa detta spel svårare än Disney Infinity? Alltså inlärningskurvan, är den brantare i Pikmin?
Det kanske ser ut som ett barnspel men det kan vara rätt svårt faktiskt, relativt sett. Det kanske passar bättre att spela med frugan. Tror spelet är för 10 år och uppåt.
But now when I think of Pikmin, I mostly think of my wife. We’d only been going out for three months when I forced a controller into her hand and said, “you’ll love this”. (I do this periodically in an attempt to make her love video games but I have a low strike rate. Pikmin will forever represent the one time I knocked it clean out of the park.) As she played, her scowl relaxed to a grimace then, eventually, a smile. Before long she played with the ferocity of a jealous toddler. She wouldn’t share; held the controller like a tightened vice. Obsessed.
Postad 16 december 2013 - 17:35
Tyckte det var toksvårt. Har inte klarat det själv då jag dog hela tiden
Tycker styrningen är lite jobbig.
Aha, då är det kanske alldeles för svårt för mina då. Hm, men jag är ju gammal nog, det blir nog ett köp ändå.
Pikmin är svårare. Coop kan du bara köra i challenge mode, fast i singleplayer kan den ene kolla kartan medan den andre styr karaktärerna t.ex.
Det kanske ser ut som ett barnspel men det kan vara rätt svårt faktiskt, relativt sett. Det kanske passar bättre att spela med frugan. Tror spelet är för 10 år och uppåt.
Efter att ha resonerat med dig och Radiozo så ska jag nog föreslå för frugan att hon och jag ska spela det tillsammans. Ungarna får hållas med SM3DW så länge, de har ju ett par stycken spel nu (och en hel drös med tillbehör till Infinity)
Postad 16 december 2013 - 18:06

Postad 16 december 2013 - 18:18
Såvida man inte får slut på fruktjuice va? Hände aldrig mig men då är det väl game over?Det går på tid också så man måste vara hyfsat taktisk i sina val. Fast det går alltid att spela om banorna om man råkar göra bort sig
Postad 16 december 2013 - 18:19
Såvida man inte får slut på fruktjuice va? Hände aldrig mig men då är det väl game over?
Man kan alltid "ladda om" menade jag.
Postad 23 december 2014 - 02:51
Postad 23 december 2014 - 13:54
Postad 06 februari 2015 - 11:16
Postad 06 februari 2015 - 12:27
Det här med tidsbegränsningarna... Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Det funkar hyggligt generellt, men med bossar känns det lite unket iom att man blir avbruten mitt i fighten.
Därför jag aldrig orkade spela klart det. Fett drygt att börja om på bossarna bara för att man inte hann med.
Postad 06 februari 2015 - 18:48
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar