Viasat BredbandsTV, får ingen bild!!
14 svar till detta ämne
Postad 31 oktober 2013 - 14:12
Unregistered69e74566
-
Unregistered69e74566
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hej!Har blivit påtvingad ett paket för tv och beställde då Viasat BredbandsTV den 21/10 och kopplade in allt den 24/10 när jag fick allt.Men får fortfarande inte igång skiten........ Viasat ser inte vart problemet kan ligga då allt är aktiverat.Pratade med dom senast igår och enligt dom ska jag få en IP-adress som börjar på 10 om allt är korrekt anslutet, min börjar på 37 vad nu den skiten spelar för roll.Har kopplat såhär:Internetuttag --> Switch --> Digitalbox---------------------------------| --> Router --> PCInternet funkar utan problem men på tvn står det bara:"Ingen internetanslutning hittades osv osv...."Switchen är en Netgear GS105E och den ska enligt andra jag googlat fram, funka för IPTV... Är det något man ska ändra i inställningarna i switchen? För när jag ens försöker ta mig in i Switchen så står det "the switch and manager ip address are not in the same subnet"
Postad 31 oktober 2013 - 15:49
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Nej, 10 och 37 är ju inte samma subnet...
Testa att sätta boxen direkt i väggen. Funkar det så är det switchen som är felaktig. Gör en reset på den i så fall och börja från början.
Postad 31 oktober 2013 - 19:24
Unregistered69e74566
-
Unregistered69e74566
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Nej, 10 och 37 är ju inte samma subnet... Testa att sätta boxen direkt i väggen. Funkar det så är det switchen som är felaktig. Gör en reset på den i så fall och börja från början.
Tjena, Har provat att koppla en nätverkssladd mellan digitalboxen och direkt till fiberuttaget. Funkar inte heller.... Lite halvskumt är det ju för jag får ju fram filmomslagen i Viaplay så på något sett får den väl internet? Men kan inte se på någonting i viaplay och då heller inte se någon programlista för kanaler i viasat m.m. Har prövat att koppla från digitalboxen in i fiberuttaget i väggen och har provat att koppla från digitalboxen till mediaboxen i hallen.
Postad 31 oktober 2013 - 19:52
JimmySt
-
JimmySt
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjena,
Har provat att koppla en nätverkssladd mellan digitalboxen och direkt till fiberuttaget. Funkar inte heller....
Lite halvskumt är det ju för jag får ju fram filmomslagen i Viaplay så på något sett får den väl internet? Men kan inte se på någonting i viaplay och då heller inte se någon programlista för kanaler i viasat m.m.
Har prövat att koppla från digitalboxen in i fiberuttaget i väggen och har provat att koppla från digitalboxen till mediaboxen i hallen.
Inte bara du som har problem. Fick hem två boxar i tisdags och har febrilt försökt få det att fungera. De har gjort en felanmälan. Började du koppla in grejerna och allt sådant 24/10? Gick det att aktivera ditt kort & box? De ska ju tydligen ha haft problem med bredbands-tv tjänsten, vilket stod i ett driftmeddelande i går på kvällen. I dag var det underhåll på deras tjänst från kl.12-15, sedan skulle allt vara fixat om jag uppfattade det rätt. Vet dock inte om det innefattade våra problem. Har redan ringt dem tre gånger sedan i tisdags. Hur länge ska man behöva vänta egentligen?!
Postad 31 oktober 2013 - 19:56
Unregistered69e74566
-
Unregistered69e74566
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Inte bara du som har problem. Fick hem två boxar i tisdags och har febrilt försökt få det att fungera. De har gjort en felanmälan.
Började du koppla in grejerna och allt sådant 24/10? Gick det att aktivera ditt kort & box? De ska ju tydligen ha haft problem med bredbands-tv tjänsten, vilket stod i ett driftmeddelande i går på kvällen. I dag var det underhåll på deras tjänst från kl.12-15, sedan skulle allt vara fixat om jag uppfattade det rätt. Vet dock inte om det innefattade våra problem.
Har redan ringt dem tre gånger sedan i tisdags. Hur länge ska man behöva vänta egentligen?!
Där ser man, såg en på facebook som hade problemet också. Har hållit på sedan jag fick grejerna 24/10, provat att aktivera digitalboxen via hemsidan som det stod att man skulle göra men får bara "incorrect number". Enligt Viasat ska allt vara aktiverat från deras sida och från stadsnätet. Jag menar, får jag inte ens bild när jag kopplar från digitalbox och rakt in i väggen så börjar man ju undra...
Postad 31 oktober 2013 - 20:02
JimmySt
-
JimmySt
-
Rookie
-
5 inlägg
Där ser man, såg en på facebook som hade problemet också.
Har hållit på sedan jag fick grejerna 24/10, provat att aktivera digitalboxen via hemsidan som det stod att man skulle göra men får bara "incorrect number".
Enligt Viasat ska allt vara aktiverat från deras sida och från stadsnätet. Jag menar, får jag inte ens bild när jag kopplar från digitalbox och rakt in i väggen så börjar man ju undra...
Har exakt samma problem. Har testat med båda boxarna och båda korten, får bara felmeddelandet "incorrect card number". Har även fått START MINA SIDOR CARD BOX PAIRING - FAILConnection error. Try again later."TYVÄRR, NÅGOT GICK FEL" TYVÄRR, NÅGOT GICK GICK FELDu har ändå fightats med problemet i en vecka. Har du fått någon återkoppling sedan "Enligt Viasat ska allt vara aktiverat från deras sida och från stadsnätet. Jag menar, får jag inte ens bild när jag kopplar från digitalbox och rakt in i väggen så börjar man ju undra... "? Är oerhört frustrerande att man beställt hem saker som i slutändan kommer att kosta tiotusentalskronor, och så fungerar inte eländet. Man kan ju inte lansera en produkt som inte går att använda, och ändå ta betalt för den. Katastrof!
Redigerat av JimmySt, 31 oktober 2013 - 20:03.
Postad 31 oktober 2013 - 20:12
Unregistered69e74566
-
Unregistered69e74566
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Har exakt samma problem. Har testat med båda boxarna och båda korten, får bara felmeddelandet "incorrect card number". Har även fått START MINA SIDOR CARD BOX PAIRING - FAIL
Connection error. Try again later. "TYVÄRR, NÅGOT GICK FEL"
TYVÄRR, NÅGOT GICK GICK FEL
Du har ändå fightats med problemet i en vecka. Har du fått någon återkoppling sedan "Enligt Viasat ska allt vara aktiverat från deras sida och från stadsnätet. Jag menar, får jag inte ens bild när jag kopplar från digitalbox och rakt in i väggen så börjar man ju undra... "?
Är oerhört frustrerande att man beställt hem saker som i slutändan kommer att kosta tiotusentalskronor, och så fungerar inte eländet. Man kan ju inte lansera en produkt som inte går att använda, och ändå ta betalt för den. Katastrof!
Eller hur, sjukt eländigt när man dessutom vill utnyttja denna gratistid man får. Pratade med supporten senast igår och de nämnde även igen att allt är aktiverat från deras sida och från stadsnätet(framtidens bredband). Han bad mig även starta om allt som om de inte är självklart nog vid fel.... Han bad mig ju även testa att koppla från enheterna som router & switch och direkt till väggen men inte ens där funkar det ju, då måste det ju vara fel på deras grejer.... De säger bara att allt ska funka osv osv....
Redigerat av Unregistered69e74566, 31 oktober 2013 - 20:13.
Postad 31 oktober 2013 - 20:20
JimmySt
-
JimmySt
-
Rookie
-
5 inlägg
Eller hur, sjukt eländigt när man dessutom vill utnyttja denna gratistid man får.
Pratade med supporten senast igår och de nämnde även igen att allt är aktiverat från deras sida och från stadsnätet(framtidens bredband). Han bad mig även starta om allt som om de inte är självklart nog vid fel....
Han bad mig ju även testa att koppla från enheterna som router & switch och direkt till väggen men inte ens där funkar det ju, då måste det ju vara fel på deras grejer.... De säger bara att allt ska funka osv osv....
Precis. Känns inte heller som att de lägger så stor vikt vid att lösa problemet, kanske för att vi utnyttjar gratistiden? Vi kommer betala oavsett så att... Är så vansinnig att jag funderar på att bruka min returrätt och skicka tillbaka skitet. Problemet är ju att jag behöver viasats kanaler till sport, och snart stänger de ner det analoga nätet. Får man fråga vilken stad du är bosatt i? Samt vilket stadsnät? Använder du bredband ur fiberuttaget?
Postad 31 oktober 2013 - 20:24
Unregistered69e74566
-
Unregistered69e74566
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Precis. Känns inte heller som att de lägger så stor vikt vid att lösa problemet, kanske för att vi utnyttjar gratistiden? Vi kommer betala oavsett så att... Är så vansinnig att jag funderar på att bruka min returrätt och skicka tillbaka skitet. Problemet är ju att jag behöver viasats kanaler till sport, och snart stänger de ner det analoga nätet.
Får man fråga vilken stad du är bosatt i? Samt vilket stadsnät? Använder du bredband ur fiberuttaget?
Behöver också kanalerna, det är ju det. De stänger ju ner mitt analoga nät nästa år. Bor i Göteborg, stadsnätet är Framtidens bredband iTux tror jag det heter. Yes, kör Bahnhof fiber i uttaget.
Postad 31 oktober 2013 - 20:28
patnor
-
patnor
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
http://www.framtiden...r-jag-in-start/
Har du kopplat digitalboxen i den gröna porten?
Postad 31 oktober 2013 - 20:29
JimmySt
-
JimmySt
-
Rookie
-
5 inlägg
Behöver också kanalerna, det är ju det. De stänger ju ner mitt analoga nät nästa år.
Bor i Göteborg, stadsnätet är Framtidens bredband iTux tror jag det heter. Yes, kör Bahnhof fiber i uttaget.
Då befinner vi oss i samma sits. Bor i Göteborg, stadsnätet är Framtidens bredband iTux. Jag kör Comhem i uttaget. Bredbandet fungerar felfritt. Har testat allt möjligt vad gäller kopplande genom det j*kla uttaget. Ingenting fungerar. Funderar på att ringa till viasat igen och säga att en "vän" till mig har exakt likadant problem som mig, dock har han försökt få bukt på problemet i en vecka. Skall bli intressant att se vad de säger.
Postad 31 oktober 2013 - 20:40
Unregistered69e74566
-
Unregistered69e74566
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
http://www.framtiden...r-jag-in-start/
Har du kopplat digitalboxen i den gröna porten?
Jupp, prövat samtliga ingångar jag har i lägenheten. Då befinner vi oss i samma sits. Bor i Göteborg, stadsnätet är Framtidens bredband iTux. Jag kör Comhem i uttaget.
Bredbandet fungerar felfritt. Har testat allt möjligt vad gäller kopplande genom det j*kla uttaget. Ingenting fungerar. Funderar på att ringa till viasat igen och säga att en "vän" till mig har exakt likadant problem som mig, dock har han försökt få bukt på problemet i en vecka. Skall bli intressant att se vad de säger.
Hade varit intressant att höra vad dom säger. Jag har prövat att koppla digitalboxen till samtliga uttag.
Postad 31 oktober 2013 - 20:41
JimmySt
-
JimmySt
-
Rookie
-
5 inlägg
"Den beräknade väntetiden är minst 30 minuter".
Jo tjena..
Känns som att de lurar en. Om något skulle vara fel å vårt håll så hade de väl antagligen hotat med inkasso osv. Älskar viasat, men hittills har jag enbart hört/upplevt dåliga saker om just deras bredbands-tv. Min tillit för Viasat ligger på minusnivå nu.
EDIT: Får åka till gymmet och avreagera mig en aning. Återkommer senare i kväll.
Redigerat av JimmySt, 31 oktober 2013 - 20:42.
Postad 17 november 2014 - 16:08
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Fick du igång det hela till slut, eller jävlas det fortfarande?
Sitter och tittar runt efter en IPTV-lösning och Viasat är ett alternativ som har en "bra mix" till inte alltför dyrt pris. Så lite reflektioner kring det hela 1 år senare tas tacksamt emot.
Postad 05 januari 2015 - 00:57
Unregisteredd5dddbb3
-
Unregisteredd5dddbb3
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Jag har Ownit och bara ett Ethernet-uttag i väggen. Efter samtal med både Viasat och Ownit fick jag koll på vad som behövdes.
Typ så här fast i mitt fall VID 501 kopplat till den porten i min Asus-router jag satt Viasat-boxen i:
http://www.sweclocke...nan-utrustning/
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|