Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Säga upp och teckna nytt hos CanalDigital

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 November 2013 - 18:11

Nicklas Eriksson
  • Nicklas Eriksson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Var just i kontakt med CD:s sk "kundsupport" efter att ha suttit med fyra av deras 250GB HD PVR boxar i fyra år. Dessa boxar som vi nog alla vet alltid har varit skit och tydligen alltid kommer att vara det. 4x eller 64x fast forward... kom igen.

Allt jag villa var att få den "nya" (som verkar vara trevlig) till samma pris som en ny kund (2.499). 500:- billigare och jag har inte ens några problem med 24 månaders bindningstid. Men det gick förstås inte för sig. Jag hade redan fått sååå myckat av CD så jag skulle allt vara nöjd.

Och nu till min fråga. Enligt "supporten" skulle det inte gå att bara säga upp nuvararande abonnemang och skaffa ett nytt eftersam jag redan har varit ny kund en gång i tiden. Finns det nån sanning i detta? Kollar deras system att jag har varit kund när jag försöker igen och nekar mig diversa rabatter?

Har för övrigt problem med en CA-modul (https://www.minhembi...howtopic=313629) och ny sån skulle jag ju dessutom kunna få gratis vid nytecknande. Men den kostar 499:- om det visar sig att min gamla är trasig. Så bara vinst på att vara halvotrogen kund alltså.

Postad 17 November 2013 - 19:42

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 1
Om du säger upp ditt abonnemang med CD så kommer dom jaga livet ur dig för att få behålla dig som kund. Säg att du tröttnat på CD pga, deras sunkiga SAGEM boxar och att det är förjäxxxigt att inte alla deras kunder erbjudits att få nya ADB på 500 GB. Säg att om du får den för 500 kr så kanske du kan ge CD en chans till, trots att du tappat allt förtroende för dom just nu. Om du är lite tveksam och motsträvig så ska du se att det löser sig för dig. Lycka till.

Postad 21 November 2013 - 11:25

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Win-back gruppen kommer att deala för att ha dig kvar.

Detta naturligtvis under förutsättning att du antingen är obunden eller har en bindningstid som snart går ut. Sitter du i början eller mitt i en bindning så får du ju svaret som du fick ovan. CD har ju ett nummerval i kundtjänst för avslut, väljer du det så är du i förhandlingssits.

Om de är njugga - gå vidare och referera till typ Viasat-erbjudande.

Vet ej hur det är nu, men tidigare har de sett en ny kund som en kund som inte har någon existerande kundförbindelse med dem, alltså inte mer komplicerat än så. Det var några år sedan nu men det funkade för mig när de gav bort HD-boxar för 10kr och ingen anslutningsavgift mot att de fick binda upp mig på 24 mån.

Annars tror jag att jag har hört att de talar om typ 3 månader innan de ser en som ny kund igen, men det är trams de vill ha inlåsta prenumeranter.

De har fallande abb-siffror så om de kan låsa in dig på typ två år så är det värt en hel del för dem i säkrade intäkter.

Redigerat av kenta2, 21 November 2013 - 11:26.

Postad 21 November 2013 - 17:25

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Har du fyra boxar + Ca modul och 5 kort ?

Postad 21 November 2013 - 19:31

Nicklas Eriksson
  • Nicklas Eriksson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Har du fyra boxar + Ca modul och 5 kort ?

Hade en gång fyra kort med dom boxarna. Nu är det dock bara två kort kvar (en av boxarna + tvilling med CA-modul).

Bindningstiden har gått ut och jag sitter redan med Viasat. Hade det inte varit för C More med SHL och Allsvenskan hade jag gjort mig av CD för länge sen. Och nått annat än parabol är tyvärr inte att tänka på.

Får hoppas du har rätt kenta2. Tycker inte det är mycket jag begär. Är inte mycket pengar för en ny box efter allt man har gått igenom med den gamla plus alla dom pengar ett abonnemang kostar.

Postad 21 November 2013 - 21:09

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Du bör ju prata med någon som bestämmer lite mer
Ofta händer det lite mer om man skriver på deras FB sida. Då får de eld i baken

Postad 22 November 2013 - 08:48

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Råkade ut för samma sak när mitt avtal var på väg att gå ut. Fick inte någon av de rabatter som nya kunder fick. Sa upp avtalet och när jag några dagar innan avslut ringde in för att kolla att avslut var på gång fick jag "helt plötsligt" samma erbjudande som nya kunder. Trist att företaget inte har vett att vårda sina kunder. Befintliga kunder kan ju faktiskt bli såväl tidigare kunder som nya kunder.

Postad 22 November 2013 - 08:54

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Nicklas, i den mån du har hyfsat bredband så finns ju alternativet att se SHL via Csports för 299 kr per aktiv månad utan bindning, dvs du har det de ca 7-.8 månader som det finns matcher (dvs det blir ju ca 200 kr per månad om man tar kostnaden för de 8 mån och delar med 12 för att få det jämförbart med Cmore kostnader).

Har du Viasat så har du ju Viaplay i priset. Om du kör Viasats sportpaket så får du ju Allsvenskan i Viaplay (men ej på själva Viasat).

Som sagt hyfsad lina - behöver inte vara fiber (jag kör ca 12 mbit in på vanlig kopparbredband) på Viaplay, Netflix etc. Trots flera i familjen som är på nätet samtidigt. HD blir bra har inget krångel (även om det finns de som har det).

Kör du C sports/Viaplay så har du matcherna för SHL och Allsvenskan men utan CD.

Redigerat av kenta2, 22 November 2013 - 08:56.

Postad 25 November 2013 - 19:24

Nicklas Eriksson
  • Nicklas Eriksson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 1
Det blir att säga upp abonnemanget och se vad dom har att säga då. Ska väl klara mig nån SHL-omgång utan direktsändning.

Nicklas, i den mån du har hyfsat bredband så finns ju alternativet att se SHL via Csports för 299 kr per aktiv månad utan bindning, dvs du har det de ca 7-.8 månader som det finns matcher (dvs det blir ju ca 200 kr per månad om man tar kostnaden för de 8 mån och delar med 12 för att få det jämförbart med Cmore kostnader).

Har du Viasat så har du ju Viaplay i priset. Om du kör Viasats sportpaket så får du ju Allsvenskan i Viaplay (men ej på själva Viasat).

Som sagt hyfsad lina - behöver inte vara fiber (jag kör ca 12 mbit in på vanlig kopparbredband) på Viaplay, Netflix etc. Trots flera i familjen som är på nätet samtidigt. HD blir bra har inget krångel (även om det finns de som har det).

Kör du C sports/Viaplay så har du matcherna för SHL och Allsvenskan men utan CD.

Sitter med 100/100Mbit så inga problem där. Hade det varit bättre kvalitet på det streamade matrialet hade det varit ett allternativ. Men ingen sån tjänst jag känner till kommer upp den bitraten som en "riktig" HD-kanal kan ge. Och att se sport med nått annat gör jag inte. Så satellit är det enda valet just nu. Att sen C More bara har en ordentlig HD-kanal för sport är ju bedrövligt men det får man ju leva med.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.