Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xtreamer Prodigy 4k Feb 2015

179 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Xtreamer Prodigy 4K (Mediaspelare) 1 3.4 (4) Inga priser

Postad 01 January 2015 - 14:43

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Fick mail om denna imorse av dem och läste på lite, verkar kanon då jag är nöjd med mina prodigy 3d black som jag har idag, prodigy black klarar dessutom att passa vidare Dolby Atmos så det e najs.

2 st är beställda idag =)

Kolla nedan för mer informtion, ser bra ut på pappret men de är verkligen sjukt fula =)

www.xtreamer.net/prodigy-4k/

Den ska ha Kodi förinstallerat version 14.0, sköter sig den lika bra som kodi gör på datorn så är det underbart, skönt me automatisk hemladdning av text, omslag mm. Synd bara att Kodi inte stödjer 3D ISO (kanske kommer senare) så de filmerna får man kolla i xtreamerns egna programvara. och hoppas verkligen att AirPlay kommer fungera lika stabilt som A.TV.

Jag kommer uppdatera mer om hur den sköter sig med alla funktioner när den kommer.

++ I förbokningen så fick jag 2 st Airmouse kontrollers också++

Redigerat av whityoustone, 06 January 2015 - 11:04.

Postad 01 January 2015 - 21:47

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Snälla gör så att den kan läsa rar-arkiv som default. Ingen Kodi rekommendation, tack.

Postad 03 January 2015 - 00:38

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Rejäl pjäs med en vikt på dryga kilot, ser fram emot en recension!

Postad 03 January 2015 - 12:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Hmm undrar vad det är för 3D den fixar

Postad 03 January 2015 - 17:51

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Prata med suporten det enda jag fråga om 3d va om den fixa 3d iso, precis som sin föregångare så klarar den det också, side by side fungera också bra på den äldre prodigyn.

Postad 05 January 2015 - 22:47

ZigDust
  • ZigDust
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
@whityoustone

Vet du om det är tullavgift när man köper från Hong Kong?

Postad 05 January 2015 - 23:06

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Saknar Atmos och HDMI 2.0 (max 30 fps i 4k utan), men är annars precis vad jag letar. Den är inte märkt med Spotify Connect men vet någon om det går att styra spotify från mobilen, så som man kan på datorn idag?

Postad 05 January 2015 - 23:32

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 1
@zigdust, vågar inte garantera, men jag har beställt tidigare från xtreamer, 2 ggr då fick jag ingen tull iaf.

@poppler, det har den visst, prodigy från 2011 har det till och med. Den passar vidare och atmos är lika så det är 7.1 på atmos sen gör förstärkaren resten.

Jag har en atmos förstärkare rx a3040 och demoskivan funkar fint från prodigyn, sen är det ingen idé just nu me hdmi 2.0 ligger för långt i tiden och teoretiskt kommer filmerna typ vara 300 GB har jag läst. Om 2 år kanske DHCP tror jag inte ens finns eller nått sånt. För 1500 för att ha nått i 2 år och som dessutom när det är dags kommer kunna flytta till tex sovrummet.

Redigerat av whityoustone, 05 January 2015 - 23:40.

Postad 05 January 2015 - 23:35

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Rx a-3040

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   357.25K   9 Antal nerladdningar

Redigerat av whityoustone, 05 January 2015 - 23:36.

Postad 06 January 2015 - 01:06

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Har lagt en beställning. Ibland blir jag lite trångsynt, men när jag öppnar korpgluggarna ser jag att det verkar vara mycket för pengarna. Är så trött på boxeen.

Postad 06 January 2015 - 01:08

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Kul att du köpte du med, då kan vi luta oss mot varandra när de kommer, jag tror och är övertygad om att det hänt grejer på 4 år, stor skillnad mot gamla prodigyn om man kollar specen.

Postad 06 January 2015 - 14:49

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 1
Har även varit inne på Intel NUC, men eftersom den endast skulle köra Kodi ändå och blir både dyrare och svårare för min bättre hälft att använda så är det värt att testa denna Prodigy 4K.

Postad 08 January 2015 - 16:44

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Hm... undrar om detta är något att ha. Har länge letat efter en Boxee Box ersättare (som andas sina sista andetag) men har inte riktigt hittat något som passar.

Postad 08 January 2015 - 19:39

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
en av mina gamla arbetskollegor hade en Boxee, tror inte den är närheten av den här spelaren (högst personliga åsikt) sen har det hänt mkt på de här åren sen den lanserades. Nått jag minns med Boxee va att den hade en trevlig kontroll me ett smart tangentbord under.

Postad 17 January 2015 - 10:11

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Jag beställde också en.

Postad 17 January 2015 - 10:53

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Bra där Mikko ^^

Postad 17 January 2015 - 11:19

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
https://www.youtube....fE&spfreload=10

Postad 17 January 2015 - 12:04

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Det känns som att de spelar upp demot i minst dubbla hastigheten för att minska all känsla av lagg. Skulle förvåna mig om den är så laggfri. Vill gärna se en recension innan jag slår till.

Postad 18 January 2015 - 00:09

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Det känns som att de spelar upp demot i minst dubbla hastigheten för att minska all känsla av lagg. Skulle förvåna mig om den är så laggfri. Vill gärna se en recension innan jag slår till.

Till och med filmen Battleship går minst i 2x normal hastighet.

Postad 18 January 2015 - 00:40

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
AA det såg för bra ut för att vara sant, men kan vara möjligt, kodi på datorn är så där snabbt. Pröva på skoj i menyerna, fast battle ship såg mysko ut.

Ska bli intressant.

Postad 18 January 2015 - 11:02

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 1

Till och med filmen Battleship går minst i 2x normal hastighet.

4x verkar det som, när man drar ner till 25% av normal fart på uppspelningen stämmer det bättre.

Postad 23 January 2015 - 18:29

starwatcher
  • starwatcher
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ser väldigt intressant ut! Letar efter en ersättare för vår WD Tv live som konstrar efter trogen tjänst. WD's ersättare har ju inget stöd längre för Netflix vilket är ett krav.

Är det någon som vet om Xtreamern har fläkt i sig och hur tyst den är? Den ska stå i sovrummet och vi vill ha en tyst mediespelare.

Postad 25 January 2015 - 10:27

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Jah tror den är fläktlös, de tidigare prodigy är fläktlösa och helt tysta. Gå in på xtreamer på FB och fråga dem där.

Postad 26 January 2015 - 20:55

BruketFans
  • BruketFans
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 1
Gammal användare av Boxee Box (Boxee ++ och Kodi).

Hänger på tåget och beställer också en enhet :D .

Har länge letat efter ny hårdvara som fungerar med xbmc/kodi.
Hoppas detta kan bli en bra ersättare till Boxee.

Redigerat av BruketFans, 26 January 2015 - 20:59.

Postad 27 January 2015 - 08:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ngn som har fått den än?

Postad 27 January 2015 - 10:04

Belic
  • Belic
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Att reklamfilmen spelas upp x3 säger en del om företaget. Jag hade hållit mig borta!

Det som kanske är mest skrämmande är att dom gör de så tydligt!

Redigerat av Belic, 27 January 2015 - 10:05.

Postad 27 January 2015 - 12:09

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Samma chipset sitter i flera spelare som har det gemensamt att dom har massor av problem och Mstar (chipsettillverkaren) verkar strunta i dom.

Postad 27 January 2015 - 13:13

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Alltid samma visa angående mediaspelare. Alltid massa snack om att dr är skräp osv. Tänk bara vad spelaren kostar. Min högra högtalarkabel till fronten är dyrare än spelaren. Jag har kört allt från popcorn, wd, dune hd, tvix,xtreamer. Den gör oftast sin uppgift och fungerar bra, man får allt det där för 1500. Skulle jag inte bli nöjd, då vet jag att jag kan bygga en mini pc för 15000 och den kommer bli kanon.

Postad 27 January 2015 - 13:29

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

Alltid samma visa angående mediaspelare. Alltid massa snack om att dr är skräp osv. Tänk bara vad spelaren kostar. Min högra högtalarkabel till fronten är dyrare än spelaren. Jag har kört allt från popcorn, wd, dune hd, tvix,xtreamer. Den gör oftast sin uppgift och fungerar bra, man får allt det där för 1500. Skulle jag inte bli nöjd, då vet jag att jag kan bygga en mini pc för 15000 och den kommer bli kanon.

Mitt inlägg ovan var inte menat som gnäll, utan en upplysning efter att ha läst igenom ett antal forum.
Jag byggde en htpc (m-itx) för omkring 2000 kr utan OS som spelar allt, så några 15000 behövs inte.

Postad 27 January 2015 - 13:59

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Vi som har köpt ett antal olika sorter, det lovas massor men blir inget.
Även om det inte är pengarna, så tänk om dom säljer kanske 50,000 st a 1500:-,
Sen händer inte mycket, bara en tanke.

Postad 27 January 2015 - 14:45

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag har hört att xtreamer är kända för att inte hålla sin mjukvara uppdaterad. Ni som har erfarenhet av deras spelare stämmer detta?

Redigerat av crowbar82, 27 January 2015 - 14:46.

Postad 27 January 2015 - 14:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nej. De uppdaterade min xtreamer 3 i flera år iaf. Vet inte hur det är med deras mindre bra android-enheter dock.

Postad 27 January 2015 - 15:07

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
min Prodigy har det slutat komma uppdateringar, men den sista gjorde den perfekt för kanske 7-9 månader sedam, absolut men min Prodigy fungerar perfekt som jag har idag, men nu har man 4 k tv och känner att kodi skulle vara roligt. jag har egentligen inte användning för dessa då jag har en dator som är kopplad med hdmi 2 till förstäkaren som har hdmi 2 till min tv som har hdmi 2. där jag styr kodi via en dedikerad ipad. men min tjej tycker det är skit jobbigt och hon föredrar Prodigyn som vi haft i 4-5 år.

För 1500 kr, då får man smidigheten och enkelheten, självklart kommer det finnas funktioner som inte kommer funka till 100%.

Postad 29 January 2015 - 17:43

Unregistereda40f241e
  • Unregistereda40f241e
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Frugan och jag beställde också. Har faktiskt hållit oss kvar med den första Sidewindern hur länge som helst, samt en HTPC som börjar blir lite för seg att boota med dagens mått trots ssd.

Den här verkar svincool, särskilt med HDMI-inspelning. Undrar om man kan koppla den mellan förstärkarens utgång och TV'n ingång så att den spela in vad fan som helst som förstärkaren är inställd på?
Fast hur fasen blir det då, om man då låter dess HDMI ut gå till en av förstärkarens ingångar. Kan den då spela in sig själv? Haha, knäppt i så fall.

Och hur blir det med HDCP då?

En annan sak, 8GB internt flash låter lite klent när det gäller att den både skall ha operativet och apps på det. Kan ju inte räcka länge. Hoppas man kan få dess android att installera apps på ett SD kort (snabbt sådant såklart) och dessutom ha sin datapartition på ett sådant?

Postad 29 January 2015 - 17:53

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 1
den skapar sub kataloger på tex interna Hdd som är osynligt när du är inne i den men kopplar du den till datorn så ser man dem. så kickar du in en 3 tb hdd så har du mkt lagringsminne.

Postad 29 January 2015 - 17:57

Unregistereda40f241e
  • Unregistereda40f241e
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Låter ju grymt, då kan man ju fläska på med apps som fasen. Hoppas även androids data partition landar även där.

Dags att handla in en 3TB till den då. Frugan kommer slå ihjäl mig.

Redigerat av Unregistereda40f241e, 29 January 2015 - 17:58.

Postad 29 January 2015 - 21:12

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Tror du kommer klara dig långt på 8 GB.

Postad 29 January 2015 - 22:21

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

den skapar sub kataloger på tex interna Hdd som är osynligt när du är inne i den men kopplar du den till datorn så ser man dem. så kickar du in en 3 tb hdd så har du mkt lagringsminne.

Dock om det är som alla android enheter så är det bara ett fåtal appar som kan installeras på externa enheter såsom sd kort och hårddiskar subkataloger skapas ändå...

Postad 29 January 2015 - 23:46

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Ok, har inte superkoll på just appar, men xbmc med alla pluggins på datorn tar ju inte någon som helst plats, nyfiken vad finns det för coola appar idag ?

Postad 30 January 2015 - 09:23

Unregistereda40f241e
  • Unregistereda40f241e
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
whityuostone: Ja egentligen när man tittar på xtreamer.net så verkar ju de saker som är förinstallerade i denna redan täcka in det mesta ändå som man förväntar sig ifrån en sådan här mediaspelare. Till och med splashtop var ju där för att kontrollera/visa vanliga datorer. Det skulle vara något exotiskt i så fall att installera som några spel, emulatorer eller kanske bank/bankid/f-kassa.

Undrar om man kan pair'a ett bluetooth-tangentbord, typ DiNovo media Desktop om man dunkar i en blåtandsadapter i en av USB-portarna? Linuxkärnan de har kanske redan stödjer de vanligaste kretsarna för BT. Fast jag antar den måste ha en bluetooth-stack också i så fall.

Tänker på en annan sak: Min HDMI lösning med att spela in receiverns utgång, det skulle såklart kräva en 4K HDMI splitter för att ens principiellt fungera. Alltså, receiverns utgång delas i två, en till TV'n och en till prodigyn.

Redigerat av Unregistereda40f241e, 30 January 2015 - 09:55.

Postad 30 January 2015 - 20:39

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Absolut, finns nog massor av appar för xtreamern, det där me tangentbord vete fan, bör gå tycker man jue, kan man koppla en smart tv me tangetbord så.
Har du 4k tv? Proj ? Om inte fungerar ju vilken hdmi 1.4 splitter, tror prodigyn bara spelar in i 1080p, kanske är ute å cyklar men har för mig att jag läste det.

Postad 02 February 2015 - 11:21

Unregistereda40f241e
  • Unregistereda40f241e
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Nej, ingen 4K ännu. Väntar på att OLED skall ramla ner lite i pris istället, kanske LG's white OLED 4K...fast det lär ju ta tid om inte några andra tillverkare hakar på och blir lika bra som LG.

Tack för tipsen förresten, får fundera vidare på det där med splittern. Kanske inte är något problem om man nästan alltid ändå spelar in från samma källa. Man orkar ju byta kabel om man skulle spela in ifrån någon annan källa någon gång.
Väntan börjar bli olidlig nu på denna spelare, tyvärr har man kanske höga förväntningar som kan grusa upplevelsen.

Postad 02 February 2015 - 18:10

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
A ha lite is i magen, jag tror på en bra produkt i slutändan. Är övertygad om att den kommer vara värd sina 1500 alla dagar.

Postad 06 February 2015 - 12:11

Unregistereda40f241e
  • Unregistereda40f241e
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Ställde lite frågor hos Xtreamer. Kanske jag frågade lite klumpigt på första frågan, fast egentligen ville jag inte ha tips HUR man kopierar skyddat material utan ett enkelt JA/NEJ svar på om den klarar spela in HDCP och om HDCP genomförs till dess utgång eller ej. Jag menar, ta till exempel en vanlig TV-dekoder från en leverantör och den skickar ut sin ström med HDCP och man eventuellt inte skulle klara av att spela in med Xtreamern (inte i syftet att piratkopiera utan för att helt enkelt se senare) då faller ju en del av poängen liksom.

Dear Sir.
Thanks for taking your time to contact us.
And for the interest in our products
1.Can the Prodigy 4K record HDCP-encoded material? Does it remove the HDCP encoding on its own output?
As you can guess I cannot advise you on illegal acquisition of popriontory content. Sorry.
2.Does the kernel support any USB Bluetooth-dongles, so that it may be paired with a Bluetooth keyboard? (Maybe it needs a Bluetooth-stack as well…)
There is no official support for that. Yours is not the first request and eventually we might invest some resources into making this possible but at the moment it's not a supported feature.
3.Is the 8GB internal memory the only place to store apps and apps data or can it utilize the external hard driver or an SD card?
You can save apps even on the internal drive.

Best regards and let me know how else I can help you

Michael

Redigerat av Unregistereda40f241e, 06 February 2015 - 12:13.

Postad 07 February 2015 - 10:04

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
larswad2, du å jag är ganska lika, över analyserarar och läser sönder produkter innan du får dem, jag tror du kommer att kunna spela in från boxen utan problem. Om vi tänker på vad den tjänsten är till för, vilka grejer kan komma från hdmi ? Det står tex inte record your games from ps4 or xboxone. Då har vi sållat bort dem. Vad kan då finnas kvar ?
Decorder, VHS,dvd, bluray, en annan mediaspelare, typ en samsungmobil med hdmi kabel.

Min högst personliga värdering och åsikt är, de livnär sig på folk som fultankar, fulstreamar. Desto mer stulet material den hanterar desto bättre kommer xtreamern sälja!, känns som att hdmi rec input lär vara lika medgörlig.

Postad 09 February 2015 - 10:43

Unregistereda40f241e
  • Unregistereda40f241e
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Precis, jag har samma känsla på dem. Särskilt med tanke på de GPL-överträdelser som de sedan tidigare själva fått på sig för linuxkärnan med mera, de är ena riktiga fulingar tror jag...till viss fördel ändå för de produkter de gör.

Och visst, slutsatsen av vad det kan vara i inspelningsfunktionen blir ju egentligen inte så mycket mer än att den klarar HDCP, och varför inte, det var ju knäckt för flera år sedan. Känns bra det här. Hör mig redan rekommendera den till folk innan jag ens fått den själv, haha.

Ser nu en av deras bilder här på deras site som ser ut som ett schema för att koppla, där står det ju tydligt SATELLITE TUNER/CABLE SET TOP BOX. Måste funka.

Postad 10 February 2015 - 12:30

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Jag har hört att xtreamer är kända för att inte hålla sin mjukvara uppdaterad. Ni som har erfarenhet av deras spelare stämmer detta?

Jäpp , håll er borta från Xtreamer produkter. De uppdaterar aldrig. Jag kör en Xtreamer Pro med två 1Tb diskar och har aldrig fått den uppdaterad.

Postad 10 February 2015 - 18:04

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Håller inte med mina uppdaterades bra, Mr Luleå vad hade du velat att de skulle uppdaterat ?

Postad 13 February 2015 - 14:51

Unregistereda40f241e
  • Unregistereda40f241e
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 1

Gick in och kollade på xtreamer.net, har den skjutits upp en månad? Var det inte 16 februari förut?

Ändrar mig: Tolkade detta fel. Det som står där är om man beställer nu. Vi som beställde i tid för första batchen kommer få den i tid verkar det som.

Redigerat av Unregistereda40f241e, 13 February 2015 - 15:01.

Postad 13 February 2015 - 20:51

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Gick in och kollade på xtreamer.net, har den skjutits upp en månad? Var det inte 16 februari förut?

Ändrar mig: Tolkade detta fel. Det som står där är om man beställer nu. Vi som beställde i tid för första batchen kommer få den i tid verkar det som.

Säker? Funderar på att avbeställa och köpa en Raspberry Pi 2 om den är försenad, fast vill gärna ha en "air mouse". Någon här med erfarenhet utav denna?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.