Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Last Of Us Part 2

359 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Last of Us: Part II (PS4) (PlayStation 4-spel) 0 7,24 (55) 545:-

Postad Igår, 18:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 5 182 inlägg
  • 2
Här har vi en till recension, av YongYea, som också tar upp just de problem som även jag hade med spelet.

Varning spoilers.
https://youtu.be/KOVH6l3jaFI

Jag litar mer på såna här recensenter, som vågar ta upp bristerna, medans de flesta andra blundar för dom.

Jag önskar verkligen att jag kunde uppleva spelet genom de som hyllar å kallar det för ett mästerverk och/eller Världens bästa spel.

Postad Igår, 18:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 5 182 inlägg
  • 0

Gameplay är mycket bättre. Angry Joe är en drama Queen utan dess like. Har vissa poänger som han gör allt för att försöka driva hem. En i hans staff tyckte storyn var modig men han blev bulldozad :D

Fast många av hans poänger stämmer ju?
Speciellt den med att skicka en gravid kvinna i strid. Dom har ju hundratals av soldater som dom kunde ha skickat iväg. Efter bilkraschen och hur hon ränner runt och klättrar, så skulle hon ha fått ett missfall vid det här laget.
Det blir bara komiskt hur många idiotiska situationer som sätter sig i :D

Postad Igår, 19:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 8 248 inlägg
  • 0

Lika mycket har han fel i. 

Spoiler

Postad Igår, 21:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 706 inlägg
  • 0

Fast många av hans poänger stämmer ju?
Speciellt den med att skicka en gravid kvinna i strid. Dom har ju hundratals av soldater som dom kunde ha skickat iväg. Efter bilkraschen och hur hon ränner runt och klättrar, så skulle hon ha fått ett missfall vid det här laget.
Det blir bara komiskt hur många idiotiska situationer som sätter sig i :D

Är ju fortfarande ett spel.
Var ju ingen som visste om att hon var gravid.
Knappt hon själv

Postad Igår, 23:07

Filmsamlaren1
  • Filmsamlaren1
  • Mästare

• 2 529 inlägg
  • 0

Om man ska prata realism så är väl inte någon av Naughty Dogs spelserier direkta praktexempel på det.

Jag har själv väldigt svårt att se hur folk är så kritiska mot handlingen (avskyr det begreppet f.ö.) i TLOU2 men lyfter samtidigt ettan av samma skäl. Såsom jag minns första spelet var det tämligen monotont och långrandigt, medan uppföljaren å sin sida nyttjar parallellt berättande i syfte att få spelaren att bli mer empatisk med karaktärerna på samtliga tre sidor utan att nödvändigtvis väcka någon sympati.

Bortsett från tillbakablickarna, vilka tenderade att bli överväldigande, kände jag inte att det var något i TLOU2 som egentligen saknades eller behövde ändras. Ett av de i särklass bästa spelen jag har varvat under denna generation. Lysande stealth och häftiga fighter, i kombination med bra variation i tempot och genialiskt upplägg gör det hela till en fröjd. Har inte särskilt mycket mer att säga egentligen utan att låta alltför klichéartad, men oavsett vad så rekommenderar jag onekligen spelet.

Postad Igår, 23:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 5 182 inlägg
  • 0

Var ju ingen som visste om att hon var gravid.
Knappt hon själv

Nu pratade jag inte om Ellies tjej, utan kvinnan som var med Abby’s team ut i strid, som mycket tydligt var gravid, och inget dom försökte dölja :D

Postad Igår, 23:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 5 182 inlägg
  • 0

men lyfter samtidigt ettan av samma skäl.

Jag tycker att kemin mellan Joel och Ellie, samt deras resa var mycket mer intressant än nåt av det i tvåan, därför föredrar jag ettan.
Man känner sig lite lurad av marknadsföringen också, då det först verkade som att Joel skulle ha en större roll i spelet. Och då Joel är en av karaktärerna som gjorde Last of Us så bra, så blir det inte samma sak nu i tvåan.

Men, smaken är ju olika, och tur är väl det, annars vore det en tråkig värld ;)

Postad Idag, 08:11

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Nu pratade jag inte om Ellies tjej, utan kvinnan som var med Abby’s team ut i strid, som mycket tydligt var gravid, och inget dom försökte dölja :D

Glömt lite nu men det var väl inte meningen att det skulle bli någon strid där? Hade för mig att de bara skulle hämta någon/något?

Hur som helst är det något jag har svårt att hänga mig upp på. Många som ska hitta fel i allting i tvåan när man inte gjorde det i ettan som också har grejer som var där för att göra handlingen mer dramatisk osv.

Postad Idag, 08:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 8 248 inlägg
  • 0

Ja var ju ingen tanke på strid ingenting att direkt hänga upp sig på. Går lätt göra en Angry Joe på ettan också beror helt på vilka glasögon man sätter på sig.

Fram till buähähä second run var jag helt med på noterna iaf. Tillbakablickarna var bland de bästa precis som LOST.

Postad Idag, 13:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 5 182 inlägg
  • 0
Jag ber om ursäkt, för att jag varit en sån negativ gnällgubbe i tråden.
Även om jag själv inte gillade spelet, så är det ju kul att ni andra haft en bättre upplevelse :)

Redigerat av Svante Skoog, Idag, 13:31.

2 användare läser detta ämne

2 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

storfiskarn-81, Colonel
Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.