Är detta något arbetsgivare kommer hålla koll på eller kan jag isf köra på som vanligt?

Postad 09 mars 2017 - 21:21 Är detta något arbetsgivare kommer hålla koll på eller kan jag isf köra på som vanligt? ![]() Postad 09 mars 2017 - 21:28 Vad du får använda din telefon till ska alltid regleras av en mobilpolicy. Postad 09 mars 2017 - 21:37 Vi har på våra plattor och telefonen så dom används enbart till jobb. Postad 09 mars 2017 - 21:38
Är det programvara som framgår i mobilpolicyn? Postad 09 mars 2017 - 21:41
Korrekt installerar arbetsgivaren programvaror för tex övervakning ska det var nämnt i policyn. Postad 09 mars 2017 - 21:50
Då får jag helt enkelt titta i mitt företags mobilpolicy. Tack för svar! Postad 09 mars 2017 - 21:51 Det är bara mobiloperatören som kan se vart du surfar eller om du nyttjar företagets wifi så kan IT se din trafik i brandväggen. Postad 12 mars 2017 - 20:16 Egentligen tycker jag du har svarat på frågan själv. Vill du inte bli granskad, ge dom inte möjligheten. Dessutom kan väl knappast TPB vara i enighet med någon mobilpolicy Redigerat av Mr_Tom, 12 mars 2017 - 20:20. Postad 12 mars 2017 - 21:48
Alltså TPB var ju bara ett exempel. Det har väl i princip aldrig hänt att jag har laddat ner något till telefonen, det var mer för att illustrera "nivån". Har ett jobb som kräver att jag är anträffbar och hade tyckt det var skönt att slippa ha med mig två telefoner hela tiden. Vill dock inte offra mitt Flashback- och Reddit-surfande (använder inte ens dator längre), då bär jag hellre med mig en extra telefon. Postad 13 mars 2017 - 11:08 Jag förstår att du inte vill säga det rakt ut men vill du ha en telefon för att surfa porr på arbetstid kan det vara värt att ha en egen. Postad 13 mars 2017 - 11:27
Haha, inser att det låter så ![]() ![]() Postad 13 mars 2017 - 14:27 Kan tänka mig att det är extremt få i dagsläget som har någon slags övervakning av mobiltelefoners datatrafik. Vissa har endpointmjukvaror för att kunna fjärrstyra/radera en telefon om den blir stulen, distribuera mjukvaror/inställningar, detta tror jag kommer bli betydligt vanligare i framtiden. Oftast går trafiken direkt via operatören, och jag vet inte hur många operatörer som erbjuder webbfiltrering mm för sina mobilkunder?! Sitter du uppkopplad på WiFi på företaget så är det ju en helt annan sak så länge det inte är ett helt öppet nät som vissa brukar köra specifikt för div. lösa devices. Postad 13 mars 2017 - 14:32
På arbetstid är det ju skitsamma för där använder jag inte telefonen på ett icke rumsrent sätt med Flashback/Reddit osv ![]() Postad 13 mars 2017 - 17:23 Halvsurt om din arbetsgivare kan se att du sökt på tysk/finsk negergaydvärgporr.
EDIT: Det skrev jag i sökfältet på google på laptopen hos en polare för ett tag sen. Sen slog jag bara igen den. När hans tjeja kom hem från jobbet ringde hon och undrade vad FAN han kollade på när hon var på jobbet. Redigerat av Bakerman, 13 mars 2017 - 17:26. Postad 13 mars 2017 - 20:09
Det är väl ingen direkt bra "nivå", eller
Om företaget betalar mobilen så har väl dom rätten att kolla hur den används. Sedan om dom kollar är väl tveksamt. Vill du inte riskera att dom gör det, använd en privat mobil istället. Jag tycker att du redan svarat på frågan. Jag har själv bara en mobil men jag känner inget behov av att dölja mitt surfande för arbetsgivaren. Postad 13 mars 2017 - 20:19
Du har verkligen hängt upp dig på just Piratebay, försök att släppa det är du snäll. Byt ut Piratebay mot en Flashback-tråd om exempelvis muskotnötens horribla effekter (det finns en sådan) eller en tråd om någon artist som misshandlar sin fru eller vad som helst. Eller en tråd som diskuterar invandringspolitik. Vad som helst som skulle kunna irritera fel person som eventuellt granskar internettrafiken. Är det så att företag har möjlighet att granska tjänstetelefonernas internettrafik? Det är det jag undrar. Jag pratar inte på arbetstid utan när jag är hemma på mitt eget wifi eller surfar på mobilens nät. Postad 13 mars 2017 - 20:59 Om du inte inser skillnaden mellan Flashback och TPB och skall jag inte tjata vidare.
Företaget kan nog inte granska trafiken men mobilleverantören kan säkert göra det. Så frågan är väl vad som skulle motivera en granskning. Om företaget kräver att du alltid är tillgänglig, kolla deras policy eller fråga någon ansvarig vad som gäller utanför arbetstid. Det behöver väi inte vara mer dramatiskt än så? Redigerat av Mr_Tom, 13 mars 2017 - 21:00. Postad 13 mars 2017 - 21:04
Tack ![]() Postad 25 mars 2017 - 11:50 Redigerat av Kamui, 25 mars 2017 - 11:51. Postad 25 mars 2017 - 18:12 På mitt förra jobb använde jag bara jobbmobilen, sa upp min egen mobil. Vi hade bara 1GB och jag fick köpa till en extra GB varje månad. Tror dock inte jag använder mer än 1,5 i genomsnitt per månad dock. När jag bytte jobb så skrev jag över abonnemanget på mig själv så jag har kvar samma nummer. Eftersom min nuvarande arbetsgivare var så snål så lämnar jag jobbtelefonen på skrivbordet varje dag när jag slutar jobbet. Det har ju sina fördelar har jag märkt! Postad 25 mars 2017 - 18:50
Jo det är ju sunt egentligen, man slipper få påminnelser om jobbet på kvällar och helger. Samtidigt får man ju släpa runt på två mobiler... Svårt det där. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |