Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Super Mario Odyssey [Switch]

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 juni 2017 - 18:12

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0




#2

Postad 13 juni 2017 - 18:15

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0
http://nintendoevery...-amiibo-coming/

Join Mario on a massive, globe-trotting 3D adventure and use his incredible new abilities to collect Moons so you can power up your airship, the Odyssey, and rescue Princess Peach from Bowser’s wedding plans! This sandbox-style 3D Mario adventure—the first since 1996’s beloved Super Mario 64 and 2002’s Nintendo GameCube classic Super Mario Sunshine—is packed with secrets and surprises, and with Mario’s new moves like cap throw, cap jump, and capture, you’ll have fun and exciting gameplay experiences unlike anything you’ve enjoyed in a Mario game before. Get ready to be whisked away to strange and amazing places far from the Mushroom Kingdom!

Features:

Explore huge 3D kingdoms filled with secrets and surprises, including costumes for Mario and lots of ways to interact with the diverse environments—such as cruising around them in vehicles that incorporate the HD Rumble feature of the Joy-Con™ controller or exploring sections as Pixel Mario.
Thanks to his new friend, Cappy, Mario has brand-new moves for you to master, like cap throw, cap jump and capture. With capture, Mario can take control of all sorts of things, including objects and enemies!
Visit astonishing new locales, like skyscraper-packed New Donk City, and run into familiar friends and foes as you try to save Princess Peach from Bowser’s clutches and foil his dastardly wedding plans.
A set of three new amiibo™ figures*—Mario, Princess Peach and Bowser in their wedding outfits—will be released at launch. Some previously released amiibo will also be compatible with this title. Tap supported amiibo to receive gameplay assistance—some amiibo will also unlock costumes for Mario when scanned!

#3

Postad 13 juni 2017 - 18:58

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0
mario-odyssey-amiibo.jpg

#4

Postad 13 juni 2017 - 19:10

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0
super-mario-odyssey-boxart.jpg

#5

Postad 13 juni 2017 - 19:32

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0
http://nintendoevery...nshots-and-art/

Super Mario Odyssey screenshots and art

#6

Postad 13 juni 2017 - 21:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 061 inlägg
  • 0

Måste säga att det såg jääääääääkligt enormt ut när de spelade på Treehouse efteråt och han stod på taket och blickade ut över staden. Och överallt finns världar att hoppa in och besöka. Plus att man kan "bli" alla fiender och saker... känns som ett mastodontspel.



#7

Postad 14 juni 2017 - 13:34

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0


#8

Postad 14 juni 2017 - 17:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 20 296 inlägg
  • 0
Gameplay ser grejt ut. Sandbox Mario >>> Platform Mario.

Men...trodde aldrig jag skulle säga det här om Nintendo men "the art" ser ganska medioker ut. Får lätt "nått som en amatör knåpat ihop till sitt unity projekt"-vibbar av det här. Vissa banor är dock klart bättre än andra (vilket iofs vittnar om att det inte är riktigt konsekvent, vilket inte heller känns som Nintendo).

Överraskande.

#9

Postad 14 juni 2017 - 17:36

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Kan hålla med! Människorna,taxibilar och dinosaurierna känns lite off. Men det ser förbannat roligt ut. Har inte köpt nån switch än, "sparar" den till hösten. Men det ser onekligen ljust ut för nintendo.

#10

Postad 14 juni 2017 - 17:42

New Player
  • New Player
  • Beroende

  • 1 290 inlägg
  • 0

Satt och kollade på Nintendos e3 på jobbet så kom det fram 2st kollegor när det var Mario och sa att det här är ju för barn och du är ju strax 40år så du kan inte spela sånt här barnsligt spel. Men men ett solklart köp i mina ögon.


Redigerat av New Player, 14 juni 2017 - 17:43.


#11

Postad 14 juni 2017 - 18:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 20 296 inlägg
  • 0

Satt och kollade på Nintendos e3 på jobbet så kom det fram 2st kollegor när det var Mario och sa att det här är ju för barn och du är ju strax 40år så du kan inte spela sånt här barnsligt spel. Men men ett solklart köp i mina ögon.

Ja, världsledande speldesign/mekanik är ju nått som bara barn ska ha nöje av.

Vad vore världen utan alla dessa kollegor som ständigt häver ur sig smarta saker? :D

Redigerat av pacman, 14 juni 2017 - 18:08.


#12

Postad 14 juni 2017 - 18:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 061 inlägg
  • 0

Gameplay ser grejt ut. Sandbox Mario >>> Platform Mario.

Men...trodde aldrig jag skulle säga det här om Nintendo men "the art" ser ganska medioker ut. Får lätt "nått som en amatör knåpat ihop till sitt unity projekt"-vibbar av det här. Vissa banor är dock klart bättre än andra (vilket iofs vittnar om att det inte är riktigt konsekvent, vilket inte heller känns som Nintendo).

Överraskande.

 

Särskilt staden ser ju för j-vlig ut fortfarande måste jag säga. Andra banor ser bättre ut. Det här måste ju precis som Zelda ha börjat utvecklas på Wii U och sedan flyttats över till Switch.

 

Satt och kollade på Nintendos e3 på jobbet så kom det fram 2st kollegor när det var Mario och sa att det här är ju för barn och du är ju strax 40år så du kan inte spela sånt här barnsligt spel. 

 

 

 

Bjud in dem att testa Champion Road på 3D World så kan de återkomma sen och inse att ett barnspel är för svårt för dem  :D



#13

Postad 14 juni 2017 - 18:22

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Staden påminner om Crazy Taxi till gamecube. Finns det nån chans att den blir lite polerad innan släpp? För tyckte det såg identiskt ut med första gången vi fick se oddysey.

#14

Postad 15 juni 2017 - 07:58

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0


#15

Postad 15 juni 2017 - 08:30

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0
Undocked gameplay



#16

Postad 15 juni 2017 - 15:20

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0


#17

Postad 15 juni 2017 - 15:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 061 inlägg
  • 0

Man klagar på grafiken på sina håll som konsolspel, men i bärbart läge som i videon ovan så är det ju lätt det snyggaste bärbara Mario hittills  :)



#18

Postad 16 juni 2017 - 06:58

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0


#19

Postad 16 juni 2017 - 07:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 20 296 inlägg
  • 0

Man klagar på grafiken på sina håll som konsolspel, men i bärbart läge som i videon ovan så är det ju lätt det snyggaste bärbara Mario hittills :)

Just den banan är klockren "art-mässigt". Hade alla varit på den nivån hade inte jag haft några synpunkter (med tanke på hårdvaran).

#20

Postad 20 juni 2017 - 17:51

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 4 365 inlägg
  • 0

 

720p och ingen anti-aliasing.

 

De "vanliga" Mario banorna ser okej ut, men just New Donk City, ser ju bedrövligt ut, tack vare allt flimmer, och allmänt lågupplöst look.

Människorna ser ut som att ha ramplat ut ur ett spel från PS2 eran, och underligt att dom slänger in 2D gubbar i bakgrunden, som sen försvinner, när man kommer närmare. Får ju N64 vibbar av denna kombination av 2D och 3D.

Nog för att Switchen har svag hårdvara, men den är ju kraftigare än en PS3:a, så nog borde dom kunnat pusha grafiken lite mer?

 

Tycker överlag att looken är lite av en besvikelse. Vissa av banona ser riktigt fina ut, men en del ser bara "Meh" ut. Men dom kanske kan finputsa det lite mer innan releasen.


Redigerat av Svante Skoog, 20 juni 2017 - 17:55.


#21

Postad 20 juni 2017 - 21:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 061 inlägg
  • 0

720p och ingen anti-aliasing.

 

720p, men bärbart, WIP, enorm skala och 60fps kan man ju också säga. Kompromisser är ofrånkomligt med hårdvaran, men jag tror som sagt att spelet började på Wii U.

 

Jag vet inte vad jag tycker överlag, eftersom vi har sett så lite ännu. Staden är underwhelming men precis som med slottet på N64 lär man ju lägga klart mest tid på resterande banor, och det verkar finnas en del. 



#22

Postad 22 juni 2017 - 23:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 061 inlägg
  • 0

Heh.. hade ingen aning om att Pauline som sjunger temalåten är tjejen som DK rövade bort i första spelet.

 

 

När man tänker på det så går Marios liv ut på att storväxta mobbare snor hans tjejer hela tiden  :D



#23

Postad 28 juni 2017 - 14:42

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0
:)

http://nintendoevery...d-best-of-show/


Game Critics Awards – “Best of E3 2017” winners announced – Super Mario Odyssey named “Best of Show”

Posted on June 28, 2017 by Brian(@NE_Brian) in 3DS, News, Switch

For the second straight year, Nintendo has taken home the top prize from Game Critics’ “Best of E3 2017” awards. Last year, it was Zelda: Breath of the Wild named “Best of Show”. The same honor was given to Super Mario Odyssey.

Super Mario Odyssey was also chosen as “Best Console Game” and “Best Action/Adventure Game”. Mario + Rabbids Kingdom Battle also took home a couple of awards as did Metroid: Samus Returns.

Below are the full Nintendo highlights:


Best of Show
Super Mario Odyssey
(Nintendo for Nintendo Switch)

Best Original Game
Mario + Rabbids Battle Kingdom
(Ubisoft Paris/Ubisoft Milan/Ubisoft for Nintendo Switch)

Best Console Game
Super Mario Odyssey
(Nintendo for Nintendo Switch)

Best Handheld Game
Metroid: Samus Returns
(MercurySteam/Nintendo for Nintendo 3DS)

Best Action/Adventure Game
Super Mario Odyssey
(Nintendo for Nintendo Switch)

Best Strategy Game
Mario + Rabbids Battle Kingdom
(Ubisoft Paris/Ubisoft Milan/Ubisoft for Nintendo Switch)


You can find all of the original nominees for this year’s E3 awards here.

#24

Postad 07 juli 2017 - 15:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 4 365 inlägg
  • 0

Men vad håller dom på med??

http://www.nintendol...r_mario_odyssey

 

"By the way, if you fail with nine coins or less, it won't be Game Over. Please enjoy exploring without worry!"

 

Varför ska dom göra spelen enklare och enklare.

 

Saknar att man fick kämpa för att klara dom gamla spelen och jobba för extra liven.

Men sen började dom ösa på med med extra liv, så man satt där med 150 extra gubbar när man klarat av sista bossen.

Sen la dom till super easy mode, om man dog några gånger på samma bana.

Finns ju ingen anledning till att träna sig till att bli bättre på spelet, om dom ändå kör med handhållning hela vägen...

 

Orolig över att det kommer att bli Kirby enkelt...


Redigerat av Svante Skoog, 07 juli 2017 - 15:11.


#25

Postad 07 juli 2017 - 16:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 061 inlägg
  • 0

Saknar att man fick kämpa för att klara dom gamla spelen och jobba för extra liven.

Men sen började dom ösa på med med extra liv, så man satt där med 150 extra gubbar när man klarat av sista bossen.

Sen la dom till super easy mode, om man dog några gånger på samma bana.

Finns ju ingen anledning till att träna sig till att bli bättre på spelet, om dom ändå kör med handhållning hela vägen...

 

Mja, jag saknar inte att behöva oroa mig för att förlora alla liv och därför behöva börja om hela spelet som i Super Mario Bros. Inte för att det skulle hända nu men sånt har jag inte tid med. Men jag spelade om det för något år sedan och det är ju så kort att det är förståeligt att det gick att klara utan problem även som liten, särskilt med warpgenvägar.

 

Svårighetsgraden i de mer moderna spelen sedan de gick över till 3D med Mario 64 har väl snarare varit att klara banorna och låsa upp alla vägar (hitta alla mynt). Det senaste 3D-spelet, 3D World, hade bland de svåraste banorna och jag förväntar mig att det finns svåra banor här också. Att man inte kan dö betyder nog bara att man kan pröva om banorna eller "utmaningarna" hur många gånger som helst utan att man får en störande game over-skärm och får börja om med 3-4 liv innan man får den igen. Mynten används ju till att köpa saker så de är nog hyfsat värdefulla och något man vill behålla hur som helst.

 

Jag skulle inte vara så snabb med att dissa utvecklarna med tanke på intrycken spelet fått. De vet nog vad de gör.



#26

Postad 23 augusti 2017 - 14:50

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0


#27

Postad 24 augusti 2017 - 17:57

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0
http://nintendoevery...st-of-gamescom/

Gamescom Awards 2017 winners announced – Super Mario Odyssey chosen as “Best of Gamescom”

Posted on August 24, 2017 by Brian(@NE_Brian) in 3DS, News, Switch

:)

#28

Postad 04 september 2017 - 07:45

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0


#29

Postad 13 september 2017 - 23:57

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0


#30

Postad 14 september 2017 - 14:50

Drake001
  • Drake001
  • Forumräv

  • 642 inlägg
  • 0
Super-Mario-Odyssey-Nintendo-Switch-Bundle-1030x666.jpg

#31

Postad 16 september 2017 - 11:31

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 779 inlägg
  • 0

Super-Mario-Odyssey-Nintendo-Switch-Bundle-1030x666.jpg


Förbokade den där. Men tanke på hur många timmar barnen suttit med Super Mario 3D World blir det en trevlig överraskning för de. Klarar man sig med joycons för två spelare?

#32

Postad 16 september 2017 - 14:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 061 inlägg
  • 0

Jag ska väl inte säga något som inte har använt mina joycons ännu ens.... men procontrollern är skön.

 

Spelet kommer för övrigt ta 5,7 GB utrymme.



#33

Postad 17 september 2017 - 07:18

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 779 inlägg
  • 0

Jag ska väl inte säga något som inte har använt mina joycons ännu ens.... men procontrollern är skön.

Spelet kommer för övrigt ta 5,7 GB utrymme.

Tänkte mest för ungarnas skull i början, såvida joycons är väldigt obekväma för mindre barn. Alltså att det räcker med det som följer med för två spelare. Jag köper nog en pro controller framöver.

Redigerat av MdaG, 17 september 2017 - 07:19.


#34

Postad 17 september 2017 - 14:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 061 inlägg
  • 0

Tänkte mest för ungarnas skull i början, såvida joycons är väldigt obekväma för mindre barn.

 

Borde om något vara större risk för tvärtom då de ju är rätt små.







0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2017 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.