Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC´s 2018 års projektor modeller: DLA-X5900, 7900, 9900, 20 LTD

377 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JVC DLA-X5900 (Projektorer) 7 9,25 (7) Inga priser
JVC DLA-X7900 (Projektorer) 1 8,75 (3) 64 990:-
JVC DLA-X9900 (Projektorer) 1 (0) Inga priser

#301

Postad 19 oktober 2018 - 07:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Det var några år sedan men infocares kompetens har ju inte blivit direkt bättre om man läser forum..

 

 

Har själv inte haft med dem att göra, däremot Assist Workshop som inte för allt längesedan haft servicen på Jvc projektorerna.!

 

 

 

Infocare hade långa reperationstider slarvigt ihopsatt projektor som gjorde att det blev nya fel varje gång den kom tillbaka..

 

 

Det låter som man bör tänka ett varv till innan man köper en Jvc projektor då, med tanke på de kommande modellerna också. Var kommer denna information ifrån, länka.! 

 

 

Vet att även återförsäljaren klagade på att jvc hade valt infocare för reparationerna men detta kanske är något som blivit bättre...

 

 

Då får du naturligtvis backa upp detta påstående med.! 



#302

Postad 19 oktober 2018 - 07:34

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Är ju oftare folk klagar en skriver positivt om service värkstäderna då dem flesta inte vill betala för något som inte täks av garanti samt att dem tycker det är dyrt , jag menar Sony prime i England tar 12500kr för att byta hdmi samt mainboard på en hw serie ink frakt.om det är utanför garanti.

Sen kan fan inte infcare ha det lätt med alla som handlar på Elgiganten mfl. Som skickar in saker jämt förstår att dem inte hinner ta hand om allt som kommer in för att många inte läser en bruks innan man använder sin produkt.

#303

Postad 19 oktober 2018 - 09:06

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Jag kan återkomma efter min upplevelse.

Skickade in min angående felet tidigare i tråden.

Den 15/10 skickades den in. Idag 19/10 kommer den registreras i verkstaden.

Dom har en trevlig chatt där man samtidigt ser status på sitt ärende.

Hittills ok, men det är ju helst tekniken jag vill att dom ska vara bäst på.

1 till 3 veckor har dom som "servicetid".



#304

Postad 22 oktober 2018 - 19:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Är ju oftare folk klagar en skriver positivt 

 

 

Absolut, och det är även detta forum ett bevis på :) Haft många Jvc och behövt skicka in en gång trots att jag visste det var lampan, det är ju bedrövligt :D

 

 

, jag menar Sony prime i England tar 12500kr för att byta hdmi samt mainboard på en hw serie ink frakt.om det är utanför garanti.

 

 

Sony har väl inga problem, jag tänker på HW modellerna :rolleyes: Haft fyra alla har haft problem iallafall.!

 

 

Jag kan återkomma efter min upplevelse.

 

 

Du verkar inte ha flyt när det gäller projektorer, hoppas det löser sig snarast iallafall :)


 



#305

Postad 22 oktober 2018 - 20:11

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Du verkar inte ha flyt när det gäller projektorer, hoppas det löser sig snarast iallafall :)

 

 

Tack och ja, det är faktiskt lite väl mycket nu. Min Tw6700 som jag inte köpte på Hbb går ca:6h per dag och inga problem alls. Go figure :)



#306

Postad 27 oktober 2018 - 18:23

Grower
  • Grower
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har nyligen köpt och installerat en JVC DLA-X7900. Vilket härligt tryck och kontrast i bilden, känns som man skulle ha en 120” Oled TV eller ännu bättre! Nu till en fråga; jag skulle givetvis vilja testa 4K-material som Netflix 4K. Jag har ingen 4K-källa och tänkte mjukstarta med Netflix och innan jag köper en kompetent UHD-bluray spelare funderar jag på Cromecast Ultra eller Apple TV. Jag har en Onkyo TX-NR535 som stöder 4K, jag utgår från att det betyder att den släpper igenom en 4K-signal oförändrad. Till projektorn har jag en fet 7,5 meters HDMI-kabel från receivern, kabeln är från 2010 så den har knappast den senaste specen men kanske släpper igenom 4K-signalen ändå. Med Netflix blir det knappast mer än ca 25 mbs så jag tycker den borde orka med det. För att dra full nytta av en riktig UHD-Bluray krävs förmodligen en nyare version av kabel men kanske det skulle fungera med just Netflix 4K och Cromecast eller Apple TV.
Någon som har erfarenhet eller har idéer kring detta?

Bifogad fil(er)


Redigerat av Grower, 27 oktober 2018 - 18:25.


#307

Postad 27 oktober 2018 - 22:05

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Onkyo TX-NR535 är från 2014, eller hur? https://www.prisjakt...t.php?e=2559838 – Den klarar inte HDR-signal och det är också oklart hur den hanterar sådant som HDCP 2.2 som är ett krav för att Netflix (med flera 4K-källor) ska skicka 4K-signal. När jag googlar ämnet säger majoriteten träffar att den inte hanterar just HDCP 2.2 vilket var en besvärlig sits för receivers från de här åren.

 

Ja, Många fina 4K-logotyper. I praktiken höll tyvärr prylarna inte måttet. Det är också oklar vad "4K/60 Hz Support" innebär då det finns flera varianter av en sådan 4K/60-signal med 4:2:0 och 4:2:2-subsampling samt 4:4:4 eller RGB och dessutom med olika bit-djup. Så något oförändrat signal är det inte säker det blir.

 

Är HDMI-kabeln från 2010 är det långt ifrån säkert vad den klarar. Jag skulle gissa att ifall den håller hög kvalitet är kapabel till ungefär 300 MHz/9 gigabit/s. Observera att "25 mbs" från Netflix handlar om strömmande video via internet till spelaren. Det har ingen med HDMI-kabeln att göra. För full bandbredd och det som krävs för alla idag existerande 4K-bildsignaler måste kabeln klara 600 MHz/18 gigabit/s och det är väldigt ovanligt för så gamla kablar. 

 

AppleTV verkar så långt det går vara den idag lämpligaste källan för att kunna köra just Netflix. Detta då den kan växla bildfrekvens samt mellan HDR och SDR-format baserat på filmens innehåll. Andra spelare tenderar att forcera 60 Hz och HDR med försämrad bild som resultat.


Redigerat av Ringblixt, 27 oktober 2018 - 22:06.


#308

Postad 28 oktober 2018 - 10:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag har nyligen köpt och installerat en JVC DLA-X7900. Vilket härligt tryck och kontrast i bilden,

 

 

Ja Grattis till en riktigt bra projektor. Ett riktigt kontrast monster :)

 

 Jag har ingen 4K-källa och tänkte mjukstarta med Netflix och innan jag köper en kompetent UHD-bluray spelare funderar jag på Cromecast Ultra eller Apple TV. 

 

 

 

Jag hade satsat på en Apple tv, dels för redan nämnda möjligheten att justera HDR till SDR. Ultran går inte att justera där! Som Ultra hd spelare hade jag satsat på en Panasonic UB420 / 820 då de har HDR Optimizer som går att justera med fysiska skivor, vilket kan behövas med HDR material.  :)


Redigerat av mcmike, 28 oktober 2018 - 10:20.


#309

Postad 28 oktober 2018 - 14:22

Grower
  • Grower
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Tack Ringblixt och mcmike för insiktsfulla kommentarer! Denna info är till stor hjälp, det här med bild är ett stort område och det finns uppebarligen en hel del fallgropar. Blir förmodligen att satsa på en ny HDMI-kabel och en Panasonic UB420, jag ser att den har dubbla HDMI, jag skulle således kunna skicka ljudet skilt till Onkyon och bildsignalen via ny HDMI-kabel direkt till projektorn och använda projektorns andra HDMI-ingång för detta. Alternativt byta receiver och testa med Apple TV. Ser att det finns Netflix app i Panasonic-spelaren, man kan förmodligen utgå från en bra hantering av 4k-signalen i denna apparat. Annars är jag väl inte så jättesugen på HDR, tycker kontrasten, ljuset och färgerna räcker väl så bra från den JVC:n!

#310

Postad 28 oktober 2018 - 16:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

 Blir förmodligen att satsa på en ny HDMI-kabel och en Panasonic UB420, jag ser att den har dubbla HDMI, jag skulle således kunna skicka ljudet skilt till Onkyon och bildsignalen via ny HDMI-kabel direkt till projektorn och använda projektorns andra HDMI-ingång för detta.

 

 

Ja hdmi kabeln kommer du förmodligen att få byta ut! Jag har kopplat så idag med UHD spelaren direkt mot projektorn, har själv inga planer ännu med atmos så den gamla stärkaren får stå kvar. 

 

 

 Alternativt byta receiver och testa med Apple TV. Ser att det finns Netflix app i Panasonic-spelaren, man kan förmodligen utgå från en bra hantering av 4k-signalen i denna apparat

 

 

Jag löste det med en Oppo spelare istället, genom den kör jag Apple Tv fungerar riktigt bra inkl SDR / BT.2020. Det stämmer att Pannan har en Netflix app, som ska fungerar tillfredställande :)

 

 

 Annars är jag väl inte så jättesugen på HDR, tycker kontrasten, ljuset och färgerna räcker väl så bra från den JVC:n!

 

 

Jag har haft en Jvc X7000 och gav man den förutsättningar var det en fantastisk projektor. Hoppar åttor kring den Epson jag har idag.! Men ville man få ut lite mera använde/r jag den högre WCG ( BT.2020) likt ovan nämnda med Ultra HD bluray´s och Netflix :)


Redigerat av mcmike, 28 oktober 2018 - 16:08.


#311

Postad 28 oktober 2018 - 19:09

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Ser att det finns Netflix app i Panasonic-spelaren, man kan förmodligen utgå från en bra hantering av 4k-signalen i denna apparat. 

 

Det finns många vägar att gå. Panasonics spelare har en utmärkt omvandling av HDR-till-SDR-signal, samt dubbla HDMI där du löser ljudet. Men senast jag kollade gick netflix-appen i 60 Hz vilket är ganska störande. Detta klarar Sonys UHD-spelare vilka kan växla till 24p.



#312

Postad 29 oktober 2018 - 07:42

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0
Går det att forcera 24p i sonyn eller AppleTV 4k spelaren, eller bytar de fram och tillbaka beroende på menyer eller trailers som kör? Det vore otroligt störigt om man har 30s handskakning vid varje frekvensbyte som jag har och ny handskakning varje gång man scrollar till en ny film eller meny. Skulle dock gärna få möjlighet att köra Netflix i 24p (har ub820/JVC x7000).

#313

Postad 29 oktober 2018 - 08:13

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0

Går det att forcera 24p i sonyn eller AppleTV 4k spelaren, eller bytar de fram och tillbaka beroende på menyer eller trailers som kör? Det vore otroligt störigt om man har 30s handskakning vid varje frekvensbyte som jag har och ny handskakning varje gång man scrollar till en ny film eller meny. Skulle dock gärna få möjlighet att köra Netflix i 24p (har ub820/JVC x7000).

Det går inte vad jag vet på ATV 4K men fördelen är att när man bläddrar bland filmer på tex Netflix så synkar projektorn inte om som tex min Sony UHD-BD som synkar om på var varannan trailer på Netflix. Du ställer att du vill ha ett format i menyerna och att du vill ha original formar på serier och film. Du vill alltid ha originalformat tex frekvens för annars rycker filmerna.



#314

Postad 29 oktober 2018 - 12:47

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Går det att forcera 24p i sonyn eller AppleTV 4k spelaren, eller bytar de fram och tillbaka beroende på menyer eller trailers som kör? Det vore otroligt störigt om man har 30s handskakning vid varje frekvensbyte som jag har och ny handskakning varje gång man scrollar till en ny film eller meny. Skulle dock gärna få möjlighet att köra Netflix i 24p (har ub820/JVC x7000).

 

Jo det går att ställa in på apple tv. Sätt den uppdateringsfrekvens du önskar ist för att ha den på auto. Om jag vill in och se ett antal trailers på iTunes så gör jag på detta vis (har en x5000).

Minuset blir ju att det inte är något superflyt i menyerna men det spelar ju ingen större roll.

(Samma visa i netflix då såklart)



#315

Postad 29 oktober 2018 - 16:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Men senast jag kollade gick netflix-appen i 60 Hz vilket är ganska störande.

 

 

Om Netflix appen endast har 60hz, då tar jag tillbaka mitt "fungerar tillfredställande :rolleyes: Det är ingen höjdare! 

 

 

 Det vore otroligt störigt om man har 30s handskakning vid varje frekvensbyte som jag har och ny handskakning varje gång man scrollar till en ny film eller meny. 

 

 

Har du 30 sekunders handskakning , då står det inte rätt till.!?



#316

Postad 29 oktober 2018 - 17:12

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Mycket möjligt att man kan ställa Pansonic-spelaren i 24 Hz ut och lösa det den vägen. Men det är ett kliv långt ned i setup-menyerna varje gång man vill ändra. 



#317

Postad 29 oktober 2018 - 21:21

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0
Kan man verkligen ställa panasonicen till 24hz? Jag har provat och letat i alla menyerna men inte hittat något.

Angående handskakningen så är den lång nog så jag inte hinner få upp menyn om bilden visas korrekt vid byte av upplösning/bitdjup utan att den automatiskt skiftar tillbaka till det gamla läget. Måste göra det i blindo. Men jvcerna från det året är kända för extremt långa synktider.

#318

Postad 29 oktober 2018 - 21:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

. Men jvcerna från det året är kända för extremt långa synktider.

 

 

Min X7000 var dubbelt så snabb iallafall.! Och det tyckte jag var alldeles för lång tid  :)


Redigerat av mcmike, 29 oktober 2018 - 21:30.


#319

Postad 30 oktober 2018 - 10:07

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Pioneer och Oppo har en förmåga att via fjärrkontrollen manuellt växla mellan 24p och source direct  vilket vore enormt bra ifall de bara hade Netflix-klienter... 



#320

Postad 30 oktober 2018 - 13:42

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Pioneer och Oppo har en förmåga att via fjärrkontrollen manuellt växla mellan 24p och source direct vilket vore enormt bra ifall de bara hade Netflix-klienter...


Kör appltv på hdmi in så borde det funka på en oppo .

#321

Postad 08 november 2018 - 09:08

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

En uppdatering angående Infocare.

Skickade in projektorn den 15/10.

Inget händer på status varken den 16:e eller 17:e.

Blir lite orolig och startar en chatt där jag frågar vart projektorn befinner sig. Får svar att jag strax kommer få en uppdatering på statusen. Den 18/10 ändras status till ”väntar in produkt på verkstad.

Först den 23/10 ändras status till ”mottagen på verkstad” och ”tilldelad tekniker”.

Sedan händer ingenting förrän jag frågade på chatten den 7/11 om en uppdatering.

Får svar efter över en timme att dom väntar svar från leverantören (Jvc)

Märk väl att Hembiobutiken hade sedan tidigare varit i kontakt med Jvc där dom hävdade att produkten skulle skickas in, till Infocare, för en bedömning.

 

När jag kommer hem från jobbet 7/11 har jag ett mejl från en tekniker där han skriver att dom inte lyckats reproducera felet. Dom påpekar på att det kanske är min duk som är problemet. Så får skriva en lång utläggning om att det inte är duken. Ber honom titta på en bild han fick där jag håller ett papper framför linsen.

Det jag tycker är märkligt är att varje gång jag skriver i chatten så händer det något i ärendet. Tycker det känns lite oseriöst, men det kan kanske vara en slump.

Har snart gått en månad sedan jag skickade in projektorn.

 

Oj det blev en hel del text, sorry. :blush: 



#322

Postad 08 november 2018 - 19:12

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0

En uppdatering angående Infocare.
Skickade in projektorn den 15/10.
Inget händer på status varken den 16:e eller 17:e.
Blir lite orolig och startar en chatt där jag frågar vart projektorn befinner sig. Får svar att jag strax kommer få en uppdatering på statusen. Den 18/10 ändras status till ”väntar in produkt på verkstad.
Först den 23/10 ändras status till ”mottagen på verkstad” och ”tilldelad tekniker”.
Sedan händer ingenting förrän jag frågade på chatten den 7/11 om en uppdatering.
Får svar efter över en timme att dom väntar svar från leverantören (Jvc)
Märk väl att Hembiobutiken hade sedan tidigare varit i kontakt med Jvc där dom hävdade att produkten skulle skickas in, till Infocare, för en bedömning.

När jag kommer hem från jobbet 7/11 har jag ett mejl från en tekniker där han skriver att dom inte lyckats reproducera felet. Dom påpekar på att det kanske är min duk som är problemet. Så får skriva en lång utläggning om att det inte är duken. Ber honom titta på en bild han fick där jag håller ett papper framför linsen.
Det jag tycker är märkligt är att varje gång jag skriver i chatten så händer det något i ärendet. Tycker det känns lite oseriöst, men det kan kanske vara en slump.
Har snart gått en månad sedan jag skickade in projektorn.

Oj det blev en hel del text, sorry. :blush:


Tack för att du delar med dig. Hur länge hann du ha projektorn innan den strulade?

JVC lockar inte efter att ha läst detta. Infocare har jag ingen vidare erfarenhet av personligen.

#323

Postad 08 november 2018 - 19:27

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Tack för att du delar med dig. Hur länge hann du ha projektorn innan den strulade?

JVC lockar inte efter att ha läst detta. Infocare har jag ingen vidare erfarenhet av personligen.



Vi är flera 1000 som har jvc utan problem men självklart kan man ha otur men om jag inte minns fel hade han problem med ett par Epson i Epson tråden innan han bytte till jvc så han verkar vara otursföljd .

#324

Postad 08 november 2018 - 22:07

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Tack för att du delar med dig. Hur länge hann du ha projektorn innan den strulade?

JVC lockar inte efter att ha läst detta. Infocare har jag ingen vidare erfarenhet av personligen.

Support är viktigt så därför delar jag med mig om man väl får problem. Det är inte direkt roligt att Infocare har hand om Jvc nej, men samtidigt verkar det vara ganska få som har problem med Jvc:s projektorer.

 

Vi är flera 1000 som har jvc utan problem men självklart kan man ha otur men om jag inte minns fel hade han problem med ett par Epson i Epson tråden innan han bytte till jvc så han verkar vara otursföljd .

Ja gode gud sådan otur jag haft alltså, samtidigt har jag avverkat många  projektorer sedan jag började med denna hobbyn.
Aldrig någonsin har detta inträffat som senaste tiden. I och för sig har jag i dagsläget en Epson (som för övrigt har en väldigt bra och snabb support) tw6700 som funkar alldeles utmärkt här nu. Går som en "Tv" och inga dammblobbar eller problem alls.

 

Edit:stavfel


Redigerat av Duddits1, 08 november 2018 - 22:09.


#325

Postad 10 november 2018 - 10:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Support är viktigt så därför delar jag med mig om man väl får problem. Det är inte direkt roligt att Infocare har hand om Jvc nej, men samtidigt verkar det vara ganska få som har problem med Jvc:s projektorer.

 

 

Det är väl bra att du delar med dig av din erfarenhet, supporten är viktig för många (även mig) och är en trygghet i dyra "investeringar". Jvc är annars inte alls felfria, utan har sina problem som alla andra. Nivån på vad som ok eller varierar och det finns de som ständigt "gnäller" här vilket är ett vanligt fenomen på forum. Hoppas att det löser sig för dig iallafall, snarast :)


Redigerat av mcmike, 10 november 2018 - 10:32.


#326

Postad 10 november 2018 - 10:55

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Det är väl bra att du delar med dig av din erfarenhet, supporten är viktig för många (även mig) och är en trygghet i dyra "investeringar". Jvc är annars inte alls felfria, utan har sina problem som alla andra. Nivån på vad som ok eller varierar och det finns de som ständigt "gnäller" här vilket är ett vanligt fenomen på forum. Hoppas att det löser sig för dig iallafall, snarast :)

 

 

 Det är ju få som ringer butik, support och serviceverkstad och säger att allt funkar kan och tackar :-P  :lol:

Om jag inte minns helt fel så ligger JVC Europe på ca 1% i reklamationsfel nu, från ca 3% när X30 fanns.



#327

Postad 10 november 2018 - 10:59

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

 Det är ju få som ringer butik, support och serviceverkstad och säger att allt funkar kan och tackar :-P  :lol:

 

 

Förvisso, men du får väl ta med dig kritiken ;)

 

 

 Om jag inte minns helt fel så ligger JVC Europe på ca 1% i reklamationsfel nu, från ca 3% när X30 fanns.

 

 

Nu när det ändå gnälls så kan jag fylla på med den procenten. Haft åtta Jvc, en har varit helt okey. :rolleyes:



#328

Postad 10 november 2018 - 11:01

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Förvisso, men du får väl ta med dig kritiken ;)

 

 

 

Nu när det ändå gnälls så kan jag fylla på med den procenten. Haft åtta Jvc, en har varit helt okey. :rolleyes:

 

 

OK, har du reklamerat 7st ?

 

Jag har haft 10st-15st kanske och aldrig haft problem :-O



#329

Postad 10 november 2018 - 11:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

OK, har du reklamerat 7st ?

 

 

Nej jag tillhörde de som inte gnällde över "småfel",  då bildresultatet övervägde felen.!

 

 

Jag har haft 10st-15st kanske och aldrig haft problem :-O

 

 

Vilken tur du måste haft, Grattis. :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 10 november 2018 - 11:38.


#330

Postad 10 november 2018 - 15:10

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
I beskrivningen av dessa projjar står det nått i stil med "nytt för i år så kan man välja mellan att köra HDR eller enbart välja bt.2020.

Är detta falsk marknadsföring?

Om inte, hur gör man?

Har en Panasonic ub900 som spelare.

Har ni svaret så förklara som om jag vore 5 år.

#331

Postad 10 november 2018 - 15:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
@aperitif

Projektorn kan ta emot en SDR / BT.2020 signal, är dock ingenting som den kan "skala" själv. Till just din spelare behöver du en HDFury produkt mellan spelaren / projektor som man kan ställa in vilken signal man vill skicka till Jvc:n. Den kombinationen fungerar kalas, har själv kört så tidigare det begav sig. Fast köper du en av de nya Panna spelarna fixar den det och har dessutom ton mapping funktionen (UB420/820/9000) :)

Redigerat av mcmike, 10 november 2018 - 15:46.


#332

Postad 10 november 2018 - 15:45

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

@aperitif

Projektorn kan ta emot en SDR / BT.2020 signal, är dock ingenting som den kan "skala" själv. Till just din spelare behöver du en HDFury produkt mellan spelaren / projektor som man kan ställa in vilken signal man vill skicka till Jvc:n. Den kombinationen fungerar kalas, har själv kört så tidigare det begav sig. Fast köper du en av de nya Panna spelarna fixar den det och har dessutom ton mapping funktionen :)


Det är detta jag trott....men när jag mailat hembiobutiken och ifrågasatt så har jag fått svar från två personer att detta ska funka och att jag är välkommen in till butiken för att få det demonstrerat.

#333

Postad 10 november 2018 - 15:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Har då jag aldrig hört talas om att projektorn fixar själv :blink: De menar säkerligen att det går att lösa på annat sätt eller?



#334

Postad 10 november 2018 - 16:07

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Har då jag aldrig hört talas om att projektorn fixar själv :blink: De menar säkerligen att det går att lösa på annat sätt eller?



Kopierat från senaste mailat :Hej!

Nej, precis som min kollega skrev stäng av HDR i spelaren och välj SDR/BT2020 så har du färg rymden.

Och använd dig av DRC för ljusstyrkan.

Sen välj i projektorn att det är BT2020 istället för 709.

#335

Postad 10 november 2018 - 16:57

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nej, precis som min kollega skrev stäng av HDR i spelaren och välj SDR/BT2020 så har du färg rymden.

 

 

De menar det jag skrev i inlägg #331 att från spelaren tar projektorn emot signalen. Jag ser inte att spelaren har fått den funktionen i denna lista av FW uppdateringar, men ställ frågan i befintlig tråd nedan får du svar från dem som äger produkten  :) Annars ser du om den funktionen finns under Setup/ Hdmi och i advancent settings menyn. Jag är tveksam dock, men har gärna fel i frågan! Hade du en X5900?

 

https://www.minhembi...howtopic=328133

 

http://av.jpn.suppor...ub900_euro.html


Redigerat av mcmike, 10 november 2018 - 17:13.


#336

Postad 10 november 2018 - 19:08

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

De menar det jag skrev i inlägg #331 att från spelaren tar projektorn emot signalen. Jag ser inte att spelaren har fått den funktionen i denna lista av FW uppdateringar, men ställ frågan i befintlig tråd nedan får du svar från dem som äger produkten :) Annars ser du om den funktionen finns under Setup/ Hdmi och i advancent settings menyn. Jag är tveksam dock, men har gärna fel i frågan! Hade du en X5900?

https://www.minhembi...howtopic=328133

http://av.jpn.suppor...ub900_euro.html



Jag tror de har fel. Har finkammat nätet på info men inte hittat någon annan som skriver det de säger, utan att använda en hdFury.

Yes, 5900.
Men du menar att detta går på de senaste pannorna? Är sugen på att testa hdr optimizern men är så nöjd med bilden att det lockar mer att få bt.2020 utan hdr att lira

#337

Postad 10 november 2018 - 19:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Men du menar att detta går på de senaste pannorna? 

 

 

Du kan kika här runt 3 minuter in :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Lsks6y1h7vg&t=417s



#338

Postad 11 november 2018 - 11:53

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Du har den äldsta optimister i ub900 då det var den första spelaren så den gör om till sdr/709 från hdr dem nya har man förfinat som mcmicke skriver där kan du få ut sdt/bt2020 dock skulle jag säga att även fast du inte får ut den större rymden är det mycket bättre att titta på sdr/709 konverteringen än att titta på hdr rent om du inte vill ladda upp egna kurvor.

Redigerat av Audiostar, 11 november 2018 - 11:53.


#339

Postad 12 november 2018 - 15:46

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Ja så fick jag svar idag, efter jag själv skrivit ett mejl först.

Infocare kan inte reproducera felet jag har beskrivit och skickat bilder på.

Så nu ska den till Jvc i London.

Nu på torsdag har jag väntat i en månad sedan den skickades in.

 

Vidare så tar ju Infocare en kostnad om det visar sig inte vara fel på produkten, men jag tror inte dom har kunskap om sådana här specifika fel som kan uppstå på en projektor. Därför tar Jvc över. Detta är ren spekulation från min sida, men det tror jag.



#340

Postad 13 november 2018 - 08:24

ehrencrona
  • ehrencrona
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Du kan kika här runt 3 minuter in :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Lsks6y1h7vg&t=417s

 

Finns det en liknande funktion på t.ex. Nvidia Shield TV? Jag har en ambition att försöka bli av med så många skivor som möjligt och istället använda en hårddisk via Nvidia Shield TV. 



#341

Postad 13 november 2018 - 10:06

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Du har den äldsta optimister i ub900 då det var den första spelaren så den gör om till sdr/709 från hdr dem nya har man förfinat som mcmicke skriver där kan du få ut sdt/bt2020 dock skulle jag säga att även fast du inte får ut den större rymden är det mycket bättre att titta på sdr/709 konverteringen än att titta på hdr rent om du inte vill ladda upp egna kurvor.



Yes. Får försöka låna hem en spelare och testa med min x5900 så jag inte "uppgraderar" från min ub900 i onödan väldigt nöjd med spelaren i övrigt och verkar trist att släppa den sköna kontrollen för nått som ser så plastigt ut 😂

#342

Postad 13 november 2018 - 17:09

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Yes. Får försöka låna hem en spelare och testa med min x5900 

 

 

Bara och beställa / köpa från Elgiganten om du mot förmodan inte tycker det är en uppgardering :)

 

 

Finns det en liknande funktion på t.ex. Nvidia Shield TV? J

 

 

Nej tyvärr inte!

 

 

Nu på torsdag har jag väntat i en månad sedan den skickades in.

 

 

Vad trist, verkligen! Hoppas de finner felet, även om det inte ska behöv ta denna tid tycker man :blink: Kom på att jag hade en dator tidigare inskickad till dem som tog en evighet och med samma fel tillbaka. Hade förträngt det :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 13 november 2018 - 17:10.


#343

Postad 15 november 2018 - 13:18

Mikespike82
  • Mikespike82
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Nån som funderar på att slå till på en X5900

 

https://www.avshop.n...t-p/c/p10523954



#344

Postad 30 november 2018 - 11:33

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Inne på 6:e veckan nu och fortfarande ingen projektor i sikte.



#345

Postad 30 november 2018 - 12:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Inne på 6:e veckan nu och fortfarande ingen projektor i sikte.

 

Trist och oroväckande :blink:  Ingen information alls?



#346

Postad 01 december 2018 - 13:38

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Trist och oroväckande :blink:  Ingen information alls?

Ja, verkligen oroväckande.

Jag har kontakt med en på Infocare som jag hela tiden får fråga vad som händer (1 g/veckan).

Nu fick jag svar att deras kontakt på Jvc inte var där, återkommer på måndag. Då startar vecka 7.

Under all kritik för Jvc:s hantering av defekta projektorer.

 

Och ändå har inte Infocare lyckats reproducera felet (som jag postat bilder på här i tråden).

Nu väntar vi och ser om Jvc kan det :blink:

Hur man lyckas att INTE reproducera felet skulle vara mer intressant. Väldigt tydligt linsreflektion, tycker jag i alla fall.

 

Har börjat inse att man får försöka acceptera mindre fel på projektorer.

Har i och för sig inget att klaga på min Epson 6700. "Bästa" jag haft hittills faktiskt.



#347

Postad 02 december 2018 - 13:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Har börjat inse att man får försöka acceptera mindre fel på projektorer.
Har i och för sig inget att klaga på min Epson 6700. "Bästa" jag haft hittills faktiskt.


Min erfarenhet med, vilket jag också poängterade några citat ovan.! Fast ingenting slå den dåliga kvalitén i Sony´s HW modeller ( min erfarenhet ) , bedrövlig även om supporten håller världsklass :rolleyes: Jag håller alla tummarna för dig att det löses snarast vilket borde vara en självklarhet nu.!

Redigerat av mcmike, 02 december 2018 - 14:12.


#348

Postad 03 december 2018 - 09:36

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Min erfarenhet med, vilket jag också poängterade några citat ovan.! Fast ingenting slå den dåliga kvalitén i Sony´s HW modeller ( min erfarenhet ) , bedrövlig även om supporten håller världsklass :rolleyes: Jag håller alla tummarna för dig att det löses snarast vilket borde vara en självklarhet nu.!

Tack! Jaså, Är Sonys Hw modeller så kassa eller har du haft extrem otur kanske?

Sedan kan jag tycka att man kan acceptera mer fel på en projektor för 10000:-, inte så mycket på en för 50000:-

Men så verkar det tyvärr inte vara.

Och att Jvc har så pass dålig support i Sverige är ju sorgligt. 



#349

Postad 03 december 2018 - 10:01

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Så här ser informationen ut på infocares hemsida.

 

 

1

2018-11-07 11:50

Väntar support från leverantör

2

2018-10-24 11:03

Reparation påbörjad

3

2018-10-23 13:59

Tekniker tilldelad

4

2018-10-23 13:58

Mottagen på verkstad

5

2018-10-18 23:00

Väntar produkt till verkstad

6

2018-10-15 12:42

Transport påbörjad

7

2018-10-15 10:40

Transport bokad

8

2018-10-15 10:40

Serviceorder mottagen

 

Edit: Har nu mejlat Hbb, 7 veckor och fortfarande inga direkta svar.


Redigerat av Duddits1, 04 december 2018 - 19:01.


#350

Postad 06 december 2018 - 22:02

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

En liten uppdatering.

Idag fick jag svar, via Infocare, att Jvc konstaterat fel i Optical block.

Säger att jag kanske kan få den i nästa vecka. Inte för jag tror det men....





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.