Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#2651

Postad 25 januari 2020 - 12:45

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

När jag tittade på Nascar på Viasat så spelade jag in racen

och eftersom dom kan bli försenade vid regn med upp till 10 timmar

men även för att kunna backa och se om saker som händer

och i bland startar  det mitt i natten 01:00

så använde jag alltid manuell inspelning med 999 minuter

 

jag har nyligen fått fiber inkopplat så allt är nytt för mig

 

kan man göra detta på OP eller hur skall man tänka nu

 

edit lagt till nedan

 

jag vill ja ha parabolens bildkvalitet (det märks stor skillnad när bilarna går över 300km/timma)

och som kundtjänst har svarat mig tidigare om man hade app i Android TVn, (vilket man INTE har)

Upplösningen blir inte densamma som när man använder parabol, men appen sänder i 1080P.

 

Sven Åke


Redigerat av storbacken29, 25 januari 2020 - 16:31.


#2652

Postad 25 januari 2020 - 18:41

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

CD har jätteproblem idag, vad ni än gör, rensa inte data på Oneplace CD-app, då slutar den fungera (tills CD får ordning på sina prylar igen).



#2653

Postad 26 januari 2020 - 09:41

Unregistered0f7d1393
  • Unregistered0f7d1393
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Funkar surround/5.1 för er andra?

Mitt fungerar inget vidare från OP, varken från kanaler, Netflix, mediafiluppspelning eller Chromecasten.

Kör jag Netflix eller mediafiler direkt från tvn funkar det som det ska.

Tycker jag testat alla inställningar och HDMI och optisk kabel men utan framgång.

#2654

Postad 26 januari 2020 - 10:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

När jag tittade på Nascar på Viasat så spelade jag in racen

och eftersom dom kan bli försenade vid regn med upp till 10 timmar

men även för att kunna backa och se om saker som händer

och i bland startar  det mitt i natten 01:00

så använde jag alltid manuell inspelning med 999 minuter

 

jag har nyligen fått fiber inkopplat så allt är nytt för mig

 

kan man göra detta på OP eller hur skall man tänka nu

 

edit lagt till nedan

 

jag vill ja ha parabolens bildkvalitet (det märks stor skillnad när bilarna går över 300km/timma)

och som kundtjänst har svarat mig tidigare om man hade app i Android TVn, (vilket man INTE har)

Upplösningen blir inte densamma som när man använder parabol, men appen sänder i 1080P.

 

Sven Åke

Hej

 

Det finns ingen möjlighet att ställa in egen start/stopptid på en inspelning som man kan göra på tex HD-Box Smart. Det man kan göra är att programmera flera program i EPGn för att vara säker på att få med allt om det skulle bli försenat. 

Du får alltid bäst bild via satellit, så i ditt fall blir det bäst att se live via satellit eller spela in.

Mvh

Niklas


CD har jätteproblem idag, vad ni än gör, rensa inte data på Oneplace CD-app, då slutar den fungera (tills CD får ordning på sina prylar igen).

Hej

Vi hade ett stort nätverksavbrott igår vilket påverkade de flesta av våra tjänster utom linjär-tv. Allt blev löst vid 20:00.

Mvh
Niklas


Funkar surround/5.1 för er andra?

Mitt fungerar inget vidare från OP, varken från kanaler, Netflix, mediafiluppspelning eller Chromecasten.

Kör jag Netflix eller mediafiler direkt från tvn funkar det som det ska.

Tycker jag testat alla inställningar och HDMI och optisk kabel men utan framgång.

Hej

Har du ställt in så flerkanalsljud är aktiverat under ljudinställningar?

Mvh

Niklas



#2655

Postad 26 januari 2020 - 12:29

Unregistered0f7d1393
  • Unregistered0f7d1393
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej,

Absolut, Har testat fram och tillbaks mellan ljudinställningarna i OP men blir absolut ingen skillnad, oavsett källa.

Redigerat av Unregistered0f7d1393, 26 januari 2020 - 12:29.


#2656

Postad 26 januari 2020 - 13:41

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Prova mitt trix.I ljud o undertexter har jag nu engelska markerat,märks ingen skillnad mer än att 5.1 funkar.

Går bra med vilket som utan svenska.



#2657

Postad 26 januari 2020 - 19:34

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Bara för mig boxen startar om varje 3 min ungefär. Eller det blir svart sen kommer canal digital text på hela skärmen och sen kommer bilden tillbaka i 3min. Händer iaf på Nickjr kanalen. Ska se nån annan kanal oxå när ungarna gått och lagt sig, men ska ändå inte vara så

#2658

Postad 27 januari 2020 - 10:33

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hur är det fungerar Harmony 650 (ir) med OP ?

Sven Åke

 

Förmodligen. Den funkar i alla fall med Harmony 900 (tror jag det är jag använder). 



#2659

Postad 27 januari 2020 - 13:50

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0
Sedan min (frivilligt valda) omstart för några dagar sedan tappar jag internet (via wifi) med felmeddelande A001 "ingen internetanslutning", vid VARJE start/omstart av boxen.
 
Är tvungen att gå till inställningar - nätverk - där mitt nätverk listas som "Ansluten, inget internet" och där disabla Wifi-anslutningen och sedan aktivera den igen, för att den ska bli rätt och börja fungera igen.
 
Helt nytt problem eftersom det inte är tillfälligt utan kommer tillbaka vid VARJE omstart.
 
Fler som sett detta?

Redigerat av Nisken, 27 januari 2020 - 14:28.


#2660

Postad 27 januari 2020 - 14:13

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

 

så i ditt fall blir det bäst att se live via satellit eller spela in.

Det är Inte så roligt om det börjar 01:00 och det blir 8-10 timmars försening och sedan 4-5 timmar race

 

Det man kan göra är att programmera flera program i EPGn

går det att programmera en inspelning på "sändningsuppehåll" ?

eller om jag minns rätt så har man även använt " väntar på (nästa programs namn)"

det gick inte hos Viasat

 

det är lite dåligt att  man med dagens teknik inte kan hantera det

man pratade redan på VHS tiden om att fann lösning för detta men det slog inte igenom

 

Sven Åke



#2661

Postad 27 januari 2020 - 14:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Det är Inte så roligt om det börjar 01:00 och det blir 8-10 timmars försening och sedan 4-5 timmar race

går det att programmera en inspelning på "sändningsuppehåll" ?

eller om jag minns rätt så har man även använt " väntar på (nästa programs namn)"

det gick inte hos Viasat

 

det är lite dåligt att  man med dagens teknik inte kan hantera det

man pratade redan på VHS tiden om att fann lösning för detta men det slog inte igenom

 

Sven Åke

Hej

Jag ska testa på min box imorgon och se om jag kan programmera en inspelning när det är sändningsuppehåll. Jag håller med dig om att det är en väldigt bra funktion och detta är något som jag lyft tidigare internt om att det finns en efterfrågan om detta från er kunder.

Mvh

Niklas



#2662

Postad 27 januari 2020 - 14:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

 

Sedan min (frivilligt valda) omstart för några dagar sedan tappar jag internet (via wifi) med felmeddelande A001 "ingen internetanslutning", vid VARJE start/omstart av boxen.
 
Är tvungen att gå till inställningar - nätverk - där mitt nätverk listas som "Ansluten, inget internet" och där disabla Wifi-anslutningen och sedan aktivera den igen, för att den ska bli rätt och börja fungera igen.
 
Helt nytt problem eftersom det inte är tillfälligt utan kommer tillbaka vid VARJE omstart.
 
Fler som sett detta?

 

Hej

Om du startar om din box tappar den alltid internet då? Jag vet att det pågår arbete med att lösa problemet med felkod A001, men det problemet har med uppstart från djup standby att göra och din box är i lätt så det känns som detta är något annat problem. 

Behöver undersöka saken närmare.

Mvh

Niklas



#2663

Postad 27 januari 2020 - 16:50

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Om du startar om din box tappar den alltid internet då? Jag vet att det pågår arbete med att lösa problemet med felkod A001, men det problemet har med uppstart från djup standby att göra och din box är i lätt så det känns som detta är något annat problem. 

Behöver undersöka saken närmare.

Mvh

Niklas

Ja vid varje omstart antingen efter att den stängt av sig själv, eller om jag stänger av den manuellt med fjärren, blir det detta fel, sedan "omstarten" (med val omstart från inställningsmenyn-om) jag gjorde för några dagar sedan.

 

Men när jag kollade allt nu när jag skulle skriva detta svar ser jag på "Teknisk information" vi ainställningsmenyn att boxen ställt om sig själv, oklart när, till "djupsömn". Jag har ju varit medeveten om att den inställningen ger diverse problem sedan i somras, så jag har absolut INTE ändrat från "lätt standby".

 

Efter att manuellt ha ändrat igen till "lätt standby" och gjort några omstarter med fjärren och via OM i instäkllninmgsmenyn, är problemet försvunnet.

 

Verkar således vara kopplat som så mycket annat med Wifi:n till "djupsömn". Illa nog men i alla fall hanterbart. Frågan är bara HUR den lyckades ändra sig själv från "lätt till djupsömn"? 



#2664

Postad 27 januari 2020 - 17:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Ja vid varje omstart antingen efter att den stängt av sig själv, eller om jag stänger av den manuellt med fjärren, blir det detta fel, sedan "omstarten" (med val omstart från inställningsmenyn-om) jag gjorde för några dagar sedan.

 

Men när jag kollade allt nu när jag skulle skriva detta svar ser jag på "Teknisk information" vi ainställningsmenyn att boxen ställt om sig själv, oklart när, till "djupsömn". Jag har ju varit medeveten om att den inställningen ger diverse problem sedan i somras, så jag har absolut INTE ändrat från "lätt standby".

 

Efter att manuellt ha ändrat igen till "lätt standby" och gjort några omstarter med fjärren och via OM i instäkllninmgsmenyn, är problemet försvunnet.

 

Verkar således vara kopplat som så mycket annat med Wifi:n till "djupsömn". Illa nog men i alla fall hanterbart. Frågan är bara HUR den lyckades ändra sig själv från "lätt till djupsömn"? 

Hej

Vad bra att du hittade en lösning, även om det är konstigt att boxen ändrat till djup av någon anledning. Det kommer som sagt en lösning på problemet med A001 om man har boxen i djup standby. 

Mvh

Niklas



#2665

Postad 01 februari 2020 - 20:06

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Nu har min box också börjat spöka med 5.1 ljudet. 

Märkte att det inte var 5:1 på mello och gick då inte på den kanalen och ändrade till Automatiskt.

Har man en gång ställt det på automatiskt i grundinställningarna för alla kanaler, skall man inte behöva göra detta för varje kanal och ofta som andra fått göra

 

Fixa denna buggen. 

Sedan skall man inte behöva ställa in den på automatisk heller, då man redan valt flerkanalsljud under ljud



#2666

Postad 01 februari 2020 - 20:16

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Vad ska jag tycka då?Med automatiskt inget 5.1.
Men med norska som val blir det bra.
Heja CD.

#2667

Postad 02 februari 2020 - 13:18

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

M006 Inspelningen misslyckades... har jag inte sett på ett tag nu... men igår Kunskapskanalen 18:03 "Omöjliga Järnvägar" kom det tillbaka.

 

Är det något som ni har koll på - eftersom felet har rapporteras länge - till nästa uppdatering av CD-appen Niklas?


Redigerat av Nisken, 02 februari 2020 - 16:01.


#2668

Postad 03 februari 2020 - 13:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

M006 Inspelningen misslyckades... har jag inte sett på ett tag nu... men igår Kunskapskanalen 18:03 "Omöjliga Järnvägar" kom det tillbaka.

 

Är det något som ni har koll på - eftersom felet har rapporteras länge - till nästa uppdatering av CD-appen Niklas?

Hej

M006 innebär att det boxen tappat signalen till satelliten under/innan inspelningen. Blev något inspelat av programmet?

Mvh
Niklas


Nu har min box också börjat spöka med 5.1 ljudet. 

Märkte att det inte var 5:1 på mello och gick då inte på den kanalen och ändrade till Automatiskt.

Har man en gång ställt det på automatiskt i grundinställningarna för alla kanaler, skall man inte behöva göra detta för varje kanal och ofta som andra fått göra

 

Fixa denna buggen. 

Sedan skall man inte behöva ställa in den på automatisk heller, då man redan valt flerkanalsljud under ljud

Hej

Jag väntar på information om det här problemet, hör av mig så fort jag får mer information.

Mvh

Niklas



#2669

Postad 03 februari 2020 - 14:41

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Har ni någon prognos när ni ämnar att uppgradera Android på Oneplace.

Har sett att Comhem och Boxer har en box med typ samma operativ/utseende, är det samma problem hos dom tro?

 

Det verkar dock ej gå att spela in på den hos dom.

 

Lite data:

Hårdvara: Technicolor Broadcom 7271 Operativsystem: Android TV 7.1.1 Anslutningar: Ethernet, 2 x USB 2.0, HDMI, SPDIF Trådlöst: Wi-Fi 802.11ac dual band, Bluetooth 4 Upplösning: 4K HDR Minne/lagring: 2 GB/16


Redigerat av lepelepe, 03 februari 2020 - 15:06.


#2670

Postad 03 februari 2020 - 16:15

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

M006 innebär att det boxen tappat signalen till satelliten under/innan inspelningen. Blev något inspelat av programmet?

Mvh
Niklas


Hej

Jag väntar på information om det här problemet, hör av mig så fort jag får mer information.

Mvh

Niklas

Nej Inget blev inspelat av det beställda programmet.. Inga problem med internet från min PC eller larm heller som bägge två loggar om de tappar internet.

 

Jag har för säkerhets skull kollat OM PO-boxen möjligen ställt om till "djup sömn" av sig själv igen? Men så var det INTE denna gång.

 

Vilket osökt får mig att undra när den utlovade listan över felkoder kan tänkas materialisera sig? ;)



#2671

Postad 03 februari 2020 - 16:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nej Inget blev inspelat av det beställda programmet.. Inga problem med internet från min PC eller larm heller som bägge två loggar om de tappar internet.

 

Jag har för säkerhets skull kollat OM PO-boxen möjligen ställt om till "djup sömn" av sig själv igen? Men så var det INTE denna gång.

 

Vilket osökt får mig att undra när den utlovade listan över felkoder kan tänkas materialisera sig? ;)

Hej

Okej, jag kan inte säga så mycket mer än att det var något med signalen som spökade när inspelningen skulle starta. Väntar på att vi ska förtydliga några av felkoderna innan jag publicerar listan, fram till dess finns jag här för att svara på frågor tex felkoder.

Mvh
Niklas
 



#2672

Postad 03 februari 2020 - 16:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Har ni någon prognos när ni ämnar att uppgradera Android på Oneplace.

Har sett att Comhem och Boxer har en box med typ samma operativ/utseende, är det samma problem hos dom tro?

 

Det verkar dock ej gå att spela in på den hos dom.

 

Lite data:

Hårdvara: Technicolor Broadcom 7271 Operativsystem: Android TV 7.1.1 Anslutningar: Ethernet, 2 x USB 2.0, HDMI, SPDIF Trådlöst: Wi-Fi 802.11ac dual band, Bluetooth 4 Upplösning: 4K HDR Minne/lagring: 2 GB/16

Hej

Under 2020 är det jag vet just nu. Comhem tror jag kör Android 8 men är inte helt säker.

Mvh

Niklas



#2673

Postad 03 februari 2020 - 16:47

Unregisteredfdbfe8b9
  • Unregisteredfdbfe8b9
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Finns det någon lösning på att vissa inspelningar blir utan ljud?


Redigerat av Unregisteredfdbfe8b9, 03 februari 2020 - 16:48.


#2674

Postad 03 februari 2020 - 17:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Finns det någon lösning på att vissa inspelningar blir utan ljud?

Hej

I nästa mjukvara kommer det en fix på det problemet. Hoppas ha information inom kort om när vi lanserar mjukvaran.

Mvh

Niklas



#2675

Postad 03 februari 2020 - 18:33

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Okej, jag kan inte säga så mycket mer än att det var något med signalen som spökade när inspelningen skulle starta. Väntar på att vi ska förtydliga några av felkoderna innan jag publicerar listan, fram till dess finns jag här för att svara på frågor tex felkoder.

Mvh
Niklas
 

Eftersom det är välkänt att PO-boxen har ett svagt WiFi, så kanske mjukvaran kunde stå kvar standby i inspelningsläge i stället för att fimpa hela inspelningen, när den (tillfälligtvis?) tappar Wifi:t?

Wifi-signalen var väl knappast borta under en hel timme och bara för PO-boxen? Det är alldeles för ofta som det verkar som om tyskarna väljer den allra lättaste vägen ut... problem? Fimpa hela inspelningen, eller boota om boxen eller nåt... istf mer begåvade och genomarbetade felgafflar.


Redigerat av Nisken, 04 februari 2020 - 07:07.


#2676

Postad 04 februari 2020 - 19:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej

I nästa mjukvara kommer det en fix på det problemet. Hoppas ha information inom kort om när vi lanserar mjukvaran.

Mvh

Niklas

 

Kommer det riktiga favoritlistor då också?



#2677

Postad 04 februari 2020 - 20:39

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Kommer det riktiga favoritlistor då också?


Ut fra det jeg har hørt tidligere fra CD så er det vist ikke mulig og lage favorittlister av den gamle gode sorten, dette begrunnes med Android systemets egenart.
Men det sies mye fra disse CD exspertene, så jeg lever i håpet.

#2678

Postad 04 februari 2020 - 21:16

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Ut fra det jeg har hørt tidligere fra CD så er det vist ikke mulig og lage favorittlister av den gamle gode sorten, dette begrunnes med Android systemets egenart.
Men det sies mye fra disse CD exspertene, så jeg lever i håpet.

 

Klart att det går att göra favoritlistor.
Det handlar bara om kunskap



#2679

Postad 05 februari 2020 - 06:59

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Klart att det går att göra favoritlistor.
Det handlar bara om kunskap

Och vilja. Misstänker att det är haken i lika hög grad.



#2680

Postad 05 februari 2020 - 12:13

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Klockade boxen och hamnade på c:a 170 Mbit/s på 5G-nätet, lika som min Samsung S8 vid samma position. 



#2681

Postad 05 februari 2020 - 14:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Kommer det riktiga favoritlistor då också?

Hej

Jag har ingen ny information om det blir några förändringar av favoritlistan i boxen. Vi är medvetna om att ni är många som efterfrågat en favoritlista likt den vi har på ADB-boxarna.

 

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 05 februari 2020 - 14:54.


#2682

Postad 05 februari 2020 - 15:49

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

 

Jag ska testa på min box imorgon och se om jag kan programmera en inspelning när det är sändningsuppehåll.

Hur går det Med detta ?

Nascar startar på söndag

 

Sven Åke



#2683

Postad 05 februari 2020 - 18:23

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej

Jag har ingen ny information om det blir några förändringar av favoritlistan i boxen. Vi är medvetna om att ni är många som efterfrågat en favoritlista likt den vi har på ADB-boxarna.

 

Mvh
Niklas

 

Tror nog inte att det finns någon som inte frågar efter det, men alla ställer nog inte frågan, då alla vi andra gör det hela tiden ..

Det måste vara prio 1 
Då det är ett **** och zappa runt bland kanalerna och det system som finns suger 1800 talet 


Redigerat av MalcomX, 05 februari 2020 - 18:24.


#2684

Postad 05 februari 2020 - 18:37

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Vi ber om en favoritlista i en box som är 2år gammal???
Kommer aldrig bli nån ordning på detta elände.
Vore skoj o veta hur man får igång svt2 på ett försök,har hela tiden fått backa o hoppa 3-4 ggr.

Redigerat av Kalleputs, 05 februari 2020 - 18:40.


#2685

Postad 06 februari 2020 - 08:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hur går det Med detta ?

Nascar startar på söndag

 

Sven Åke

Hej

Det var inga problem att programmera en inspelning på "Sändningsuppehåll" på Viasat Motor klockan 02:00 - 04:00 inatt. Ska testa imorgon och se så hela inspelningen är inspelad också. 

Mvh
Niklas



#2686

Postad 06 februari 2020 - 08:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Vi ber om en favoritlista i en box som är 2år gammal???
Kommer aldrig bli nån ordning på detta elände.
Vore skoj o veta hur man får igång svt2 på ett försök,har hela tiden fått backa o hoppa 3-4 ggr.

Hej

Vad menar du med backa och hoppa? Starta boxen och tryck på siffran två så är du igång.

Mvh
Niklas



#2687

Postad 06 februari 2020 - 09:46

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Starta boxen var ju ett bra tips.

Det är så att ca 70% av gångerna jag väljer 2an antingen via knapp märkt nr 2 eller via pilning framåt eller bakåt till 2an så kommer bannern men det är svart och tyst.Får då trycka 2 igen alt.pila fram eller bak till 2an igen.Detta kan gå på ett försök ibland krävs två.

Sen är det ju så att i menyn "ljud o undertexter" funkar inte 5.1 ljud när Svenska el automatiskt är markerat.Har det på Norska då blir det bra.



#2688

Postad 06 februari 2020 - 09:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Starta boxen var ju ett bra tips.

Det är så att ca 70% av gångerna jag väljer 2an antingen via knapp märkt nr 2 eller via pilning framåt eller bakåt till 2an så kommer bannern men det är svart och tyst.Får då trycka 2 igen alt.pila fram eller bak till 2an igen.Detta kan gå på ett försök ibland krävs två.

Sen är det ju så att i menyn "ljud o undertexter" funkar inte 5.1 ljud när Svenska el automatiskt är markerat.Har det på Norska då blir det bra.

Hej

Testa ändra din upplösning till 1080p och se om det blir någon skillnad med problemet med svart bild. Ang problemet med dolby så är det något vi håller på att undersöka.

Mvh

Niklas



#2689

Postad 06 februari 2020 - 10:31

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

I nästa mjukvara kommer det en fix på det problemet. Hoppas ha information inom kort om när vi lanserar mjukvaran.

Mvh

Niklas

Jag hoppas verkligen ni lärt av historien och planerar att ha en god tids beta-testning med flera iterationer, innan ni släpper nästa uppdatering? Fan tro´t sa Relling...

 

En annan sak, du talar ofta om "uppdatering" i allmänhet, vore bra om du kunde vara mer specifik i framtiden, CD-app?, LG-plattform?, LG-middleware?, Android-säkerhetsuppdatering?, Android-OSversion?, eller något annat?


Redigerat av Nisken, 06 februari 2020 - 10:32.


#2690

Postad 06 februari 2020 - 13:31

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Tror nog inte att det finns någon som inte frågar efter det, men alla ställer nog inte frågan, då alla vi andra gör det hela tiden ..
Det måste vara prio 1
Då det är ett **** och zappa runt bland kanalerna och det system som finns suger 1800 talet

Du har nok rett i det, trist vist CD (niklas) bruker oss som gidder og klage og melde som eneste med problemer og savn av eventuelle tidligere muligheter.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 06 februari 2020 - 13:32.


#2691

Postad 06 februari 2020 - 16:31

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Ut fra det jeg har hørt tidligere fra CD så er det vist ikke mulig og lage favorittlister av den gamle gode sorten, dette begrunnes med Android systemets egenart.
Men det sies mye fra disse CD exspertene, så jeg lever i håpet.


En liten korigering, det som vist ikke kunne gjøres i Android systemet var att den kanalplass som CD har valgt ikke kan flyttes i din egen favorittliste, har nå eksempelvis lagt SV1 på plass 8 i favorittlisten men jeg må trykke nr 70 på fjernkontroll for og finne den. Blir mye blaing opp og ned med favorittlisten slik den nå fungerer, men bedre enn ingenting.

#2692

Postad 06 februari 2020 - 19:57

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Återfall av en bugg jag sett tidigare. Inspelat program som jag snabbspolade genom upprepade tryck på högerpil, som då hoppar 1 min framåt i inspelningen för varje tryck. Efter ungefär 15 tryck hängde sig PO-boxen och efter ca 20-30s hängning, där jag enbart väntade, startade hela boxen om "kallstart" som OM man hade dragit ur strömmen och sedan anslutit den igen. 



#2693

Postad 07 februari 2020 - 10:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

Det var inga problem att programmera en inspelning på "Sändningsuppehåll" på Viasat Motor klockan 02:00 - 04:00 inatt. Ska testa imorgon och se så hela inspelningen är inspelad också. 

Mvh
Niklas

Hej

 

Inspelningen fungerade bra på OnePlace. Fyra timmar tablå från Viasat Motor inspelad. 

Mvh

Niklas


Jag hoppas verkligen ni lärt av historien och planerar att ha en god tids beta-testning med flera iterationer, innan ni släpper nästa uppdatering? Fan tro´t sa Relling...

 

En annan sak, du talar ofta om "uppdatering" i allmänhet, vore bra om du kunde vara mer specifik i framtiden, CD-app?, LG-plattform?, LG-middleware?, Android-säkerhetsuppdatering?, Android-OSversion?, eller något annat?

Hej

Bra tips Nisken, ska se till att detta blir tydligare från min sida i fortsättningen.

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 07 februari 2020 - 10:09.


#2694

Postad 07 februari 2020 - 10:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Du har nok rett i det, trist vist CD (niklas) bruker oss som gidder og klage og melde som eneste med problemer og savn av eventuelle tidligere muligheter.

Hej

 

Eran feedback här på forumet är väldigt viktigt för oss, så fortsätt skriv om det är något ni saknar eller funderar på. Just nu har jag tyvärr ingen mer information om favoritlistan, men vi är medvetna om att detta är en viktig funktion för er kunder.

Mvh

Niklas
 



#2695

Postad 07 februari 2020 - 11:41

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

 

Hej

 

Inspelningen fungerade bra på OnePlace. Fyra timmar tablå från Viasat Motor inspelad. 

Mvh

Niklas

Tack

Du har Pm

 

Sven Åke



#2696

Postad 07 februari 2020 - 19:05

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Bruker teksttv en del for og få undertekster på noen kanaler, problemet er att teksten henger seg opp vist opptak av programert program starter, løsningen er og gå ut av teksttv modus og inn igjen. Slik skal det vel ikke være?
Kontaktet suport CD Norge om dette, fikk råd om og slette data i app, det hjalp desverre ingenting.

#2697

Postad 10 februari 2020 - 22:15

sericsve
  • sericsve
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej! Jag fick formatera hårddisken på min op för ca en månad sedan pga att jag inte fick tillbaka lagringsutr när program raderades. Har haft mer problem med boxen gällande inspelning. Serieinsp spelar in allt den hittar, ofta inget ljud, ibland spelat in 5-10 min. Jag var i kontakt med kundtjänst via telefon ikväll igen, och då vill man att jag formaterar hårddisken igen för att det gått ut en uppdatering. Är detta nödvändigt och rimligt? Ska hdd formateras vid varje uppdatering? Med vänlig hälsning, /Richard

#2698

Postad 10 februari 2020 - 23:01

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej! Jag fick formatera hårddisken på min op för ca en månad sedan pga att jag inte fick tillbaka lagringsutr när program raderades. Har haft mer problem med boxen gällande inspelning. Serieinsp spelar in allt den hittar, ofta inget ljud, ibland spelat in 5-10 min. Jag var i kontakt med kundtjänst via telefon ikväll igen, och då vill man att jag formaterar hårddisken igen för att det gått ut en uppdatering. Är detta nödvändigt och rimligt? Ska hdd formateras vid varje uppdatering? Med vänlig hälsning, /Richard

Jag har haft den där skiten med. Mycket av dessa problem med HDD´n och dessutom Wifi´t verkar vara kopplade till "Djup standby". Ställer man om till "Lätt standby" istället försvinner dessa problem för många av oss.

 

Du kan kolla detta via "inställningar - Skärmsläckare - Energisparalternativ".



#2699

Postad 12 februari 2020 - 10:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej! Jag fick formatera hårddisken på min op för ca en månad sedan pga att jag inte fick tillbaka lagringsutr när program raderades. Har haft mer problem med boxen gällande inspelning. Serieinsp spelar in allt den hittar, ofta inget ljud, ibland spelat in 5-10 min. Jag var i kontakt med kundtjänst via telefon ikväll igen, och då vill man att jag formaterar hårddisken igen för att det gått ut en uppdatering. Är detta nödvändigt och rimligt? Ska hdd formateras vid varje uppdatering? Med vänlig hälsning, /Richard

Hej

Du ska endast behöva formatera hårddisken en gång för att lösa problemet med utrymmet.

Om du har en aktiv serieinspelning och tittar på en inspelning och sedan tar bort inspelningen så kommer boxen att spela in samma avsnitt igen om avsnittet går i repris, inspelningar saknar ljud kommer bli löst i nästa mjukvara som vi lanserar.

 

Om du går på en inspelning som endast är 5-10 min, får du något felmeddelande på inspelningen?

Mvh
Niklas



#2700

Postad 12 februari 2020 - 14:08

boko57
  • boko57
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag har följt detta forum under en tid och det verkar helt galet att OnePlace HD boxen fortfarande efter 2 år är ett problembarn.

 

Själv har jag en CD Smart box NS1130 och undrar om det är någon avgörande skillnad i bildkvalitet på kanalerna mellan dessa boxar till fördel för den nya OnePlace boxen?

 

Om det var det så skulle man kanske med tiden kunna köpa en OnePlace box efter att ytterligare ett antal uppdateringar har släppts. I annat fall blir det att rulla vidare med Smartboxen.


Redigerat av boko57, 12 februari 2020 - 14:23.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.