Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ni som är bäst på mediaspelare, snälla hjälp mig välja!

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 maj 2018 - 10:53

Unregisteredba88ef58
  • Unregisteredba88ef58
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,

Till er TV-box-experter! Jag håller på att sätta ihop en media box hemma och för tillfället kör jag Kodi på en Raspberry Pi. Tyvärr så verkar knepigt att lösa en Browser samt Netflix (I alla fall på en Raspberry Pi som inte är x86 64bit).
Finns det någon annan open source mjukvara som löser allt nedan? Vilken hårdvara skulle ni välja? Kan jag få igång allt med Kodi om jag bara väljer en annan hårdvara? Xiaomi Mi Box, WeTek, Vero 4k, ODROID C2, MINI U1 etc?

Mjukvarukrav:
- SVT Play
- TV4 Play
- CMore
- Viaplay
- Youtube
- NETFLIX
- Browser (Vill kunna surfa på nätat)
- Spotify

- HDMI-CEC


Hårdvarukrav:
- Bluetooth (Till mitt trådlösa tangentbord och mus)
- Fast Ethernet Port (Inte krav direkt men vore en fördel)
- Ljud utgång (Till min förstärkare, gärna optisk)

#2

Postad 02 maj 2018 - 11:58

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Jag trodde länge att jag ville ha ett snyggt interface, men sen kom jag fram till att jag ändå var van vid hur windows såg ut, så nu kör jag windows rakt upp och ner. Alla funktioner och man slipper pilla i inställningsmenyer man inte redan känner till. När en film väl är igång ser man ju ändå ingen skillnad. 

 

Jag skulle köpt en intel nuc.



#3

Postad 02 maj 2018 - 12:09

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

En Shield fixar nog allt de, är dock lite osäker på Spotify? den snabbaste mediaspelaren på marknaden också, de märks..

Visst håller jag med om PC är ett alternativ, men kostar nog lite till...



#4

Postad 02 maj 2018 - 12:22

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Gillar man Android TVs leanback launcher är Nvidia Shield och Mi box samt Mecool M8S pro L jättebra på allt ovan förutom Cmore, eftersom de inte utvecklar någon app för Android TV, och vanliga appen kan inte sideloadas. Iofs har de flesta Smarta TV-apparater numera en Cmore-app inbyggd. Mi boxen har ingen Ethernet, men kan lösas med USB. Har du Comhem eller Boxer rekommenderar jag TV-hub som de erbjuder i bas-paketet. Då får du allt samlat i en box, även HD-tv, paketerat i en box med Android TV. Surfning går fint i både Mi box/Shield/TV-hub med Puffin TV browser direkt från Play Store för Android TV.


Redigerat av joalin, 02 maj 2018 - 12:27.


#5

Postad 02 maj 2018 - 12:37

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
ATV4/4K, saknar väl iof forfarande Spotify så väl hänvisad till AirPlay. Browser skall gå att fixa.

#6

Postad 02 maj 2018 - 17:00

Unregisteredba88ef58
  • Unregisteredba88ef58
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tack som tusan för alla svaren! Känns som Android TV vore den bästa lösningen för mig. Nvidia blir blir nog lite för dyr. NUC:en blir för dyr annars var det en bra tanke med Windows istället.

Skall helt klart surfa vidare på Mi Boxen och Mecool. Finns det fler liknande boxar som jag borde kolla upp? Mi boxen verkar inte gå klara högre än Android TV 6.0. Nyaste kör nog ett eget operativ om jag förstår det hela rätt.

Var brukar ni handla era boxar?

#7

Postad 02 maj 2018 - 18:20

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Enligt betatestare på Android TV reddit är mi boxen klar för Oreo sedan i går typ. Trot den som vill haha. Jag köpte min på plats i USA men annars är geekbuying.com helt ok.

#8

Postad 02 maj 2018 - 18:32

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

kör tidal på appletv



#9

Postad 02 maj 2018 - 19:30

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Roon ( med Tidal ) till Apple TVn

#10

Postad 02 maj 2018 - 22:26

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Hur ska han kunna surfa på sin Apple TV då? Vad jag kan läsa mig till så funkar varken air browser (problem med inloggning och flash, full screen etc etc) eller tvos browser bra (krävs developer account). Iofs tror jag ytterst få surfar på en box över huvud taget, men är kravet där så är det. Man kan inte få allt verkar det som. Som vanligt...

Redigerat av joalin, 02 maj 2018 - 22:32.


#11

Postad 03 maj 2018 - 05:49

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Hej,

Till er TV-box-experter! Jag håller på att sätta ihop en media box hemma och för tillfället kör jag Kodi på en Raspberry Pi. Tyvärr så verkar knepigt att lösa en Browser samt Netflix (I alla fall på en Raspberry Pi som inte är x86 64bit).
Finns det någon annan open source mjukvara som löser allt nedan? Vilken hårdvara skulle ni välja? Kan jag få igång allt med Kodi om jag bara väljer en annan hårdvara? Xiaomi Mi Box, WeTek, Vero 4k, ODROID C2, MINI U1 etc?

Mjukvarukrav:
- SVT Play
- TV4 Play
- CMore
- Viaplay
- Youtube
- NETFLIX
- Browser (Vill kunna surfa på nätat)
- Spotify

- HDMI-CEC


Hårdvarukrav:
- Bluetooth (Till mitt trådlösa tangentbord och mus)
- Fast Ethernet Port (Inte krav direkt men vore en fördel)
- Ljud utgång (Till min förstärkare, gärna optisk)

Varför skulle det vara problem med en browser på en Pi? Raspbian Stretch kan köra Chromium (logga in och synka med Chrome som du har på dator eller mobil), Kodi funkar och därmed Retrospect (dussinet svenska playkanaler + annat) och det finns Netflix-addon. Har du en Pi 3B+ finns dessutom blåtand inbyggt. Optisk utgång saknas men det brukar de flesta tvapparater ha numera.


Redigerat av Unregistered17177ab2, 03 maj 2018 - 05:50.


#12

Postad 03 maj 2018 - 09:11

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Tack som tusan för alla svaren! Känns som Android TV vore den bästa lösningen för mig. Nvidia blir blir nog lite för dyr. NUC:en blir för dyr annars var det en bra tanke med Windows istället.

Skall helt klart surfa vidare på Mi Boxen och Mecool. Finns det fler liknande boxar som jag borde kolla upp? Mi boxen verkar inte gå klara högre än Android TV 6.0. Nyaste kör nog ett eget operativ om jag förstår det hela rätt.

Var brukar ni handla era boxar?

Jag har mibox. Finns en massa olika mi boxar. Jag fick råd att skaffa den internationella. Den internationella är nästan lika dyr  utomlands som i Sverige. Sedan ska man vara medveten om att mi box kör android tv inte android. många tv boxar vill ge sken av att det är en android tv men det är vanlig android.

https://www.inet.se/...i-mi-box-4k-hdr



#13

Postad 04 maj 2018 - 20:56

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Hur ska han kunna surfa på sin Apple TV då? Vad jag kan läsa mig till så funkar varken air browser (problem med inloggning och flash, full screen etc etc) eller tvos browser bra (krävs developer account). Iofs tror jag ytterst få surfar på en box över huvud taget, men är kravet där så är det. Man kan inte få allt verkar det som. Som vanligt...

 

Om du har en dator med windows i nätverket så kan du surfa genom apple-tv med remotix appen.

Det gör jag fungerar förträffligt samt att jag kan sköta mina nedladdningar från soffan :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.