Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

IPTV leverantör med bra box

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 januari 2019 - 16:15

spaaalm
  • spaaalm
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej,

 

Jag är i farten att välja leverantör av IPTV och har kört fast. För mig spelar inte utbudet eller priset någon roll utan viktigast är själva boxen man får med i abonemanget. Den ska vara modern, snabb och ha ett användarvänligt interface!

 

De leverantörer jag har att välja på är Telia, Boxer och Viasat. Dessa boxar verkar vara de som erbjuds just nu:

 

Telia - Arris VIP 4302

Boxer - Boxer TV Hub

Viasat - Arris 3000

 

Åsikter om dessa? Vad jag kunnat läsa till mig är att Boxer/Comhems nya hub vara snäppet "modernare" och Telias box verkar ha en del problem. 

 

Tack på förhand!

/S



#2

Postad 03 januari 2019 - 16:29

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Varför inte bara en ATV?

#3

Postad 03 januari 2019 - 19:43

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 1

Varför inte bara en ATV?

 

Ja precis,

 

Canal Digital parabol abonnemang tillhandahåller ett app-abonnemang i det paketet (Canal Digital Go). Vill man inte sätta upp parabol och dra kabel för det så kan man strunta i det och istället köra med tex ATV. I grund blir då ATVn boxen.

 

Smidiga kanalbyten, "alla kanaler" fin bild etc. Nu kör jag ju parabol egentligen och har detta på köpet så att säga men det är det är i mitt tycke lika bra gångbart som mottagare. 

 

Att jämför traditionella ip-boxar som är låsta/parade med en router och skall ha en särskild länk etc. är gårdagens blöjor jämfört med app-baserad tv via tex ATV. Du kan ta med överallt så länge du kommer åt nätet och ATV tex är långt mer avancerad än de distributörsboxar man annars får.

 

I USA tex är app-TV på frammarsch. Tex har DirecTV lanserat DirecTV Now som är som Canal Digital Go.

 

Det finns säkert andra som erbjuder liknande app-baserad lösning. Jag nämner CD Go för att jag har erfarenhet av denna. Någon stenålders-IP TV lösning kommer dock aldrig att hitta till mitt hus. Gårdagens blöjor får någon annan hantera :)



#4

Postad 03 januari 2019 - 21:01

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Streamad TV är helt ointressant så länge de inte sänder med 50 FPS

De enda som sänder så är Viaplay på sin sport och Eurosportplayer 

 

Välj Telia. De har den bästa TV tjänsten av de du nämner bl.a flest HD kanaler



#5

Postad 04 januari 2019 - 09:28

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Streamad TV är helt ointressant så länge de inte sänder med 50 FPS

De enda som sänder så är Viaplay på sin sport och Eurosportplayer 

 

Välj Telia. De har den bästa TV tjänsten av de du nämner bl.a flest HD kanaler

 

 

Vad jag kan se så har Telia, och Telenor/CD ungefär samma antal HD-kanaler? ComHem verkar sakna TV10 HD på sin hemsida men i övrigt samma. Alla tre distribuerar både Viasat Sport och C More Sport kanalerna och naturligtvis Eurosport. 

 

Varken Telia eller Com Hem verkar ha någon komplett streaminglösning. Ett antal kanalhus av de "svenska kanalerna" saknas. Telenor/Canal Digital har dock detta.

 

50 FPS för utsändningar är ju intressant. Vilken/vilka distributör kör det för sitt samlade kanalutbud idag och det som nämns kring Viasat Sport och Eurosport genom vilken/vilka distributörer sker det?


Redigerat av kenta2, 04 januari 2019 - 09:34.


#6

Postad 04 januari 2019 - 10:40

spaaalm
  • spaaalm
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

ATV är ju intressant. Men hur fru/barnvänligt är det? Och hur många strultimmar kan man räkna med? Jag antar att stabiliteten hos tredjeparts-appar kan vara sådär?



#7

Postad 04 januari 2019 - 10:59

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

ATV är ju intressant. Men hur fru/barnvänligt är det? Och hur många strultimmar kan man räkna med? Jag antar att stabiliteten hos tredjeparts-appar kan vara sådär?


Svårt att tänka mig något mer fru/barnvänligt, ytterst få strultimmar. Haft ett par avbrott med CD men inte i närheten av de strul jag haft med olika boxar.

#8

Postad 04 januari 2019 - 11:16

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Svårt att tänka mig något mer fru/barnvänligt, ytterst få strultimmar. Haft ett par avbrott med CD men inte i närheten av de strul jag haft med olika boxar.

 

Håller med om vad du summerar.

 

Upplever även att streamad TV samt play TV i samma ATV miljö i appar ger ett väldigt smidigt interface för alla familjemedlemmar.



#9

Postad 04 januari 2019 - 16:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

ATV är ju intressant. Men hur fru/barnvänligt är det? Och hur många strultimmar kan man räkna med? Jag antar att stabiliteten hos tredjeparts-appar kan vara sådär?

Min 6-åring kan starta TV och Apple TV och starta valfri stream. Varför skulle det vara svårare för fru eller barn än att slå på vilken annan box som helst?

Alla appar i Apple TV, utom iTunes, är tredjeparts. De är lika stabila som på valfri Apple-produkt.


Redigerat av agpath, 04 januari 2019 - 16:22.


#10

Postad 04 januari 2019 - 21:21

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Vad jag kan se så har Telia, och Telenor/CD ungefär samma antal HD-kanaler? ComHem verkar sakna TV10 HD på sin hemsida men i övrigt samma. Alla tre distribuerar både Viasat Sport och C More Sport kanalerna och naturligtvis Eurosport. 

 

 

50 FPS för utsändningar är ju intressant. Vilken/vilka distributör kör det för sitt samlade kanalutbud idag och det som nämns kring Viasat Sport och Eurosport genom vilken/vilka distributörer sker det?

Nu nämner han Boxer, Viasat och Telia

 

Ingen kör linjära TV kanaler i 50 FPS för streaming. Viaplaybox gjorde det på sin tid  :)

Viaplay och EurosportPlayer som kör 50 FPS på sportsändningar, men inte på linjära kanaler 



#11

Postad 05 januari 2019 - 20:52

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Nu nämner han Boxer, Viasat och Telia

 

Ingen kör linjära TV kanaler i 50 FPS för streaming. Viaplaybox gjorde det på sin tid  :)

Viaplay och EurosportPlayer som kör 50 FPS på sportsändningar, men inte på linjära kanaler 

 

Är ens Boxer och Viasat värda att nämnas? :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.