Fullpris på demoprylar hos hifi-klubben?
Startad av
Unregisteredf32855e7
, Jun 21 2003 20:07
20 svar till detta ämne
Postad 21 June 2003 - 20:07
Jag var och köpte en NAD c370 hos hifi-klubben. Märk till min förvåning när jag tar en lite närmare titt på förstärkaren. Frigolitbitarna i kartongen såg inte nya ut och de satt verkligen inte som gjutna i kartongen som de brukar göra med nya grejor. Pre-out/main-in byglarna såg ut att ha tagits ur och satts in igen en hel del. Volymkontrollen via fjärrkontrollen har ibland, märk ibland, tendensen att inte tillåta mig att höja volymen, utan då får jag sänka den lite sen kan jag höja den igen. Känns som denna varit lite i omlopp. Annars en mycket trevlig förstärkare.
Postad 21 June 2003 - 20:21
Är det inte så att det tex är en förstärkare som varit på service kanske etc?
Dock inget jag tycker man ska ta fullpris för då direkt.
Tycker verkligen du ska ringa och fråga dom om det.
Postad 21 June 2003 - 20:28
quote:Originally posted by tober
På service?[:I][
)][}
] Hörru du, det låter inte bra.
Jo, jag får nog ringa dem på måndag. [
]
På service?[:I][
Jo, jag får nog ringa dem på måndag. [
Postad 21 June 2003 - 23:08
quote:Originally posted by Daniel_1983
Vilken butik är det?
HIFIKLUBBEN[V]
Vilken butik är det?
HIFIKLUBBEN[V]
Postad 21 June 2003 - 23:59
Jag tror han menade vilken stad? Hifi-klubben finns på ganska många ställen.
Postad 22 June 2003 - 00:05
quote:Originally posted by f95toli
Hifi-klubben finns på ganska många ställen.
Jo, men de blir färre och färre. Inte så konstigt kanske...
Hifi-klubben finns på ganska många ställen.
Jo, men de blir färre och färre. Inte så konstigt kanske...
Postad 22 June 2003 - 00:22
Gå tillbaka och klaga, eventuellt försöka häva köpet och du inte blir tillmötesgående behandlad!
Sånt ska man INTE acceptera!
Postad 22 June 2003 - 00:31
quote:Originally posted by f95toli
Det kan egentligen kvitta vilken butik det är. För dom hade ingen inne i den butiken jag var i, så dom fick en skickad till sig från en anna butik i Sverige. Vilken vet jag inte.
Det kan egentligen kvitta vilken butik det är. För dom hade ingen inne i den butiken jag var i, så dom fick en skickad till sig från en anna butik i Sverige. Vilken vet jag inte.
Postad 22 June 2003 - 00:50
Tror det är nåt som långt ifrån unikt just hos hifiklubben. Vissa köra med enkla och raka kort och talar om att det är ett service ex eller liknane och andra inte.
Personligen så tycker jag inte att ett service exemplar behöver vara sämre utan nästan tvärtom ibland då dom förhoppningsvis lagt mer tid på den att justera om problemet etc.
Personligen så tycker jag inte att ett service exemplar behöver vara sämre utan nästan tvärtom ibland då dom förhoppningsvis lagt mer tid på den att justera om problemet etc.
Postad 22 June 2003 - 01:10
quote:Originally posted by tober
Tror det är nåt som långt ifrån unikt just hos hifiklubben. Vissa köra med enkla och raka kort och talar om att det är ett service ex eller liknane och andra inte.
Hmm... men du jag tror nog inte att det är ett service exemplar. Snarare ett butiks-demo som potentiella kunder har kunnat låna hem, speciellt med tanke på att frigoliten inte satt klockrent i lådan. Lådan ser också lite använd ut. Och sen det här med byglarna.
Men jag kan givetvis ha fel, visst kan det vara ett service exemplar. Men då hade jag föredragit att få veta det direkt. Det är ju trots allt en liten nätt summa man lägger ut för prylen.
Hmm... men du jag tror nog inte att det är ett service exemplar. Snarare ett butiks-demo som potentiella kunder har kunnat låna hem, speciellt med tanke på att frigoliten inte satt klockrent i lådan. Lådan ser också lite använd ut. Och sen det här med byglarna.
Men jag kan givetvis ha fel, visst kan det vara ett service exemplar. Men då hade jag föredragit att få veta det direkt. Det är ju trots allt en liten nätt summa man lägger ut för prylen.
Postad 22 June 2003 - 03:24
Sanslöst! Skulle aldrig acceptera det... Det absolut MINSTA man kan begära om det är ett service/demoex är 1. få reda på det innan köp och 2. kraftigt reducerat pris!
Postad 22 June 2003 - 07:24
Inget att tveka om, gå tillbaka och säg dina åsikter om köpet så ska du se att det fixar sig..
HIFIKLUBBEN e föressten en av de bästa HiFi affärer här i Malmö iaf
HIFIKLUBBEN e föressten en av de bästa HiFi affärer här i Malmö iaf
Postad 22 June 2003 - 08:51
quote:Originally posted by Dr. Death
Gå tillbaka och klaga, eventuellt försöka häva köpet och du inte blir tillmötesgående behandlad!
Du tillverkar subbkablar om jag förstår det rätt,
Postad 22 June 2003 - 11:36
Då jag köpte både min dvd och receiver som var demoex fick jag nedsatt pris på klubben så det låter udda att inte du skulle få det.
Postad 22 June 2003 - 11:40
Ibland så tycker jag att dom kan vara lite snåla med rabatterna på sina demoex men hur som helst så ska du ha ett nedsattpris ifall den inte är helt ny.
Postad 22 June 2003 - 14:04
quote:Originally posted by M.I.
He, he!
"HEMTILLVERKNING" av "BRUNA" subbaskablar special för PROSON!
Jag vill INTE rekommendera dessa kablar eftersom dom har en tendens att bli för korta och luktar rätt illa (allt för att matcha Prosons kvalitet"![
]
He, he!
Jag vill INTE rekommendera dessa kablar eftersom dom har en tendens att bli för korta och luktar rätt illa (allt för att matcha Prosons kvalitet"![
Postad 22 June 2003 - 16:34
He, he!
]
[8)][
][
][^][8D]
He, he!
[8)][
Postad 22 June 2003 - 19:55
Jag pröjsade 7 papp. Antingen kommer jag begära en ny eller få pengar tillbaka. Hur mycket är en rimlig summa att kräva tillbaka?
Postad 22 June 2003 - 20:35
1500kr kanske.
Prylen är ju trots allt begagnad även om det är full garanti på den.
Prylen är ju trots allt begagnad även om det är full garanti på den.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
350 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?