Har tittat på följande lösningar och vill gärna ha kommentarer, bra, dåligt...
Är ute efter frontar.
* Monitor Audio Bronze 2
* JM Lab Chorus 706 S
* B&W DM 601S3
Någon som har testad och jämfört ovanstående!!?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Tre förslag på stativare...
Startad av
Unregisteredf4596e0b
, Mar 16 2004 23:08
31 svar till detta ämne
Postad 16 March 2004 - 23:08
Tänker uppgradera inom närmsta tiden och har snöat in på stativare, eftersom jag har bra erfarenheter av dom sen innan.
Har tittat på följande lösningar och vill gärna ha kommentarer, bra, dåligt... Är ute efter frontar. * Monitor Audio Bronze 2 * JM Lab Chorus 706 S * B&W DM 601S3 Någon som har testad och jämfört ovanstående!!? Postad 16 March 2004 - 23:12
Hepp
Rätta mig om jag har fel, men blev inte Monitor Audio årets budget eller nåt år 2002? Postad 16 March 2004 - 23:22
ALR Jordan Entry M är helt klart de bästa stativarna jag har hört i den prisklassen, dessutom vart jag rekommenderad den av tre olika personer jag pratade med vid olika tillfälen på HiFi-Punkten. Så det är helt klart en jäkligt bra stativare. Väldigt välbyggd och väldigt välljudande.
Kika på den här sidan och kanske även denna. Postad 16 March 2004 - 23:41
Får väl slänga in ett til förslag på en värdig kombatant för att göra det ännu svårare
http://www.quad-hifi.co.uk/ (L-serien) Recensioner av minstingen 11l som kostar 3900 i Sverige: http://www.quad-hifi.co.uk/what11l.pdf http://www.quad-hifi...ifiworld11l.pdf Låter mycket bra och har nog den bästa finishen(helt sanslös) i deras prissegment. Här i Sverige är det också billigast i hela europa att köpa Quad och dom anses vara väldigt prisvärda i övriga europa där dom kostar ett par tusenlappar till. Har själv ett par 12l(4900:- i Sverige) sedan ett par veckor tillbaka och jag är mycket nöjd. Ger ett ganska varmt ljud med ett underbart fylligt mellanregister och med en len och högupplöst diskant. Ett litet citat: "easily summarised - they’re a bargain! Detail, speed and presence is up there with the best bookshelf designs of at least twice the price. Put the 11Ls in front of any experienced listener, with a good recording (or a bad one for that matter), and ask them to put a price to both the sound and the finish and I would guarantee even the most parsimonious would guess at least £300 over top." Mvh / Christian Redigerat av Unregisteredf0ab1868, 16 March 2004 - 23:43. Postad 17 March 2004 - 11:28
Du får B&W 602 S3 för 3800:- genom Sebaudio och Roger.n här på forumet annars, 602 är ju storebror till 601.
//Agazzie Postad 17 March 2004 - 11:58
Dynaudio Audience 42, 5500:-/par
![]() Provlyssnade dom i förra veckan.. hell! va imponerad jag blev. Spöar enligt mig de flesta stativare i den prisklassen. Iväg o provlyssna Postad 17 March 2004 - 12:21
Hur kan du tveka? Gå på designen, dvs. B&W DM 601S3! Har du råd ska du satsa lite mer och köpa 602 S3
/D Postad 17 March 2004 - 17:10
Jag slår ett slag för B2orna! Jag kör själv med B4or, tycker att man får väldigt mycket välljud för en liten peng.
Postad 17 March 2004 - 19:02 I så fall kanske det skulle vara intressant med begagnat. Har ett par 52or som står och skräpar som jag tänkte kränga iväg för 4'5. Bara att maila till [email protected] i så fall ... Postad 17 March 2004 - 19:03 Är du klok ? Jag gav 5700 för mina 602 s3 och det anser jag vara prisvärt. Får du dessa högtalare för 3800, ja då är det inget att fundera på. Bara att slå till Mvh Mucke Postad 17 March 2004 - 19:10 Hehe, ok, får väl göra det.Är du klok ? Vad driver du dina med? Postad 17 March 2004 - 19:17
Just nu kör jag med en Primare A 20 mk2, Bara 2 kanal för min del
Ska inom en snar framtid investera i Primares fina 2 kanal slutsteg A 30.2. Jag lovar dig att dessa högtalare växer nått otroligt när man matar dom med lite finare elektronik Om du inte har läst vad den här killen på hifimagasinet tycker om sina 602:or så gör det nu. http://www.hifimagas...recensionID=406 Visserligen 602 s2 men skillnaden är inte stor. Mvh Mucke Postad 17 March 2004 - 19:36 Den hade jag läst, det är därför jag tvekar, har ju "bara" en Yamaha 440 och jag är rädd för att den inte ska klara dom alls, Hifi-klubben skriver att dom ska vara lättdrivna, och att min 440 ska klara dom, även roger.n skriver att min 440 ska klara dom till en början, men frågan är om den verkligen gör det. Postad 17 March 2004 - 19:45
Jag undrar om dom verkligen är så lättdrivna som dom verkar göra sken av.
Kan ju säga att min Primare är på 2x70 watt och hyffsat strömstark men jag tycker att det saknas lite go och driv. Visst, det låter bra men jag får den känslan att den inte riktigt räcker till. Mvh Mucke Postad 17 March 2004 - 20:37
Jag har sett folk som tycker det låter bra med Yamaha 640 och 620, så mkt starkare är dom ju inte än min 440.... lr...
Postad 17 March 2004 - 22:48
Jag har Chorus 706s kan bara säga att jag är väldigt nöjd!
Sjukt snygga dessutom. Jm lab har dessutom fått väldigt bra kritik i testerna med nya chorus s.. Postad 18 March 2004 - 23:14
jag kör med den lite större 602 s3 o är meganöjd.....gick till affären för att köpa golmodellen men det sluta med stativare.......mycke skönare klang o klarare ljud.....
Postad 18 March 2004 - 23:35 Jag måste instämma, jag hade sådana tidigare, och de är i vissa avseenden, framförallt deras hantering av s-ljud, konkurrensmässiga med mina nya burkar för tre gånger deras pris. Postad 19 March 2004 - 00:00
Hoppas ni inte blir arga för bilderna...
Edit: Hur raderar man inlägg??? Redigerat av Unregisteredf0ab1868, 19 March 2004 - 00:04. Postad 07 April 2004 - 09:31
Ett litet Förslag
Använder dom just nu tillsammans med en Cyrusanläggning (bara STEREO) Låter suveränt, Bättre än mina hembiofrontar KEF Q55 (förutom djupbas då Dessutom en mycket Hög WAF (eller WAL). HI-FI NEWS MARCH 2001 This is the most impressive loudspeaker witch belies in size in every repect except bass extension - perfectly resonably there`s not much urge below 80 Hz. This is a very able performer, well thought through and very nicely presented. Highly recommended. MVH Göran som sparar till en center i samma serie och ett par till... Vet nån några bra & snygga stativ till bra pris!? Postad 07 April 2004 - 09:43
JM Lab fick ju bäst i test i senaste Hifi o Musik och verkar passa till all sorts musik.
Postad 07 April 2004 - 09:52 Vad alla går på produkttesterna, varför inte lyssna och besluta därefter? Postad 07 April 2004 - 10:04
Om man bor i ett hifimässigt svart hål måste man gå på nåt, jag har dessutom den erfarenheten att det är tämligen meningslöst att ta med skivor o lyssna hos butiker där man varken har koll på omgivning eller anläggning. Ger mig ingenting.
Postad 07 April 2004 - 10:09 det är därför man lånar hem prylarna... Postad 07 April 2004 - 10:18
Har man 15-20 mil till närmaste vettiga butik är inte det det lättaste. Hade jag bott i närheten av en sådan hade det varit tämligen överflödigt att fråga på ett forum, då hade jag bara gått till eventuell butik och, precis som du säger, lånat hem prylarna....
Jag litar dessutom mer på Hifi o musik som inte sysslar med annat än ljud än de flesta andra Postad 07 April 2004 - 10:18 Han kanske menar att det är ont om hifibutiker i närheten av honom?det är därför man lånar hem prylarna... Man blir ju lite bortskämd när man bor i Stockholm. Postad 07 April 2004 - 10:22
Precis så menade jag Postad 07 April 2004 - 11:15 Oj, måste nästan postat samtidigt http://www.hififorum...400&whichpage=1 Där har du en tråd som kanske kan vara av intresse. Mvh / Christian Postad 07 April 2004 - 19:57
Jag jämförde nyligen Monitor Audio B2:orna mot Acoustic Energy EVO 1 på Ljudshopen i Skellefteå. Det var ingen grundlig lyssningssession, jag hann med tre-fyra låtar av olika musikstilar. Drivkällan är jag inte helt säker på men det var någon reciever av mindre format utan slutsteg.
Lyssnade först på EVO 1:orna. Har hört golvmodellen av dessa förr så jag antog att de skulle låta bra. Jag blev ändå positivt överraskad av det stora ljudet i de små högtalarna. Var tvungen att fråga försäljaren om det helt säkert inte var någon subba inkopplad. Diskanten, mellanregistret och basen, allt satt där det skulle. Sedan bad jag försäljaren att koppla in B2:orna. Det blev ingen dramatisk förändring av ljudet men mitt första intryck var att klarheten försvann något. När jag återigen bad försäljaren att koppla EVO 1:orna var det som om man skulle ha lyft bort ett skynke från högtalarna, mellanregistret och diskanten blev genast mycket klarare. Därmed hade jag bestämt mig för EVO 1:orna, nu är det bara att vänta tills man får några pengar över. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |