Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Detta fick jag från Kina!

300 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#201

Postad 08 juni 2004 - 17:54

Unregistereda74fce79
  • Unregistereda74fce79
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Intresserad av spider-racket.
Köper man det i Sverige ??

#202

Postad 08 juni 2004 - 17:58

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0

Mycket fint!

(Dock så var det lite lustigt att du sågade av i mitten av ett hål, och inte i mitten av två hål. Av någon speciell anledning, eller blev det bara så? Jag tänkte där på toppen av racket.)

Jaja, jag vet hehe. Det bara "blev så", efter att ha kämpat i otal timmar..knoppen var inte riktigt klar tror jag.

Men jag skiter i det nu <_<...

Grubbel; racket köps från Kina. Trehyllors kostar ca 1600:- ink frakt. Mitt med fem kostade 2200-2300:- typ, inte räknat ut exakt då jag köpte lite annat åxo.

Du KAN köpa det i Sverige men kostar flerdubbelt mer...

#203

Postad 08 juni 2004 - 18:08

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0

Jaja, jag vet hehe. Det bara "blev så", efter att ha kämpat i otal timmar..knoppen var inte riktigt klar tror jag.

Ah, okej.
Det ser förresten mycket bättre nu när det är lite kortare.


Grubbel, jag tycker mig höra att rubriken viskar om var vi köpt våra rack <_<
Ett liknande rack (3-hyllors-versionen) kostar 6100 i sverige.

#204

Postad 08 juni 2004 - 18:13

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0
Ja innan jag kapade det såg det ut som ngt katten släpat in...dessutom felmonterat visade det sig i efterhand <_<.

#205

Postad 08 juni 2004 - 18:24

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0

Intresserad av spider-racket.
Köper man det i Sverige ??

Jo, du kan betala 6000:- för det hos ljudmakarn http://www.ljudmakarn.se eller betala ca. 1500:- för det hos Coem http://www.coemaudio.com

#206

Postad 08 juni 2004 - 19:42

Unregistereda74fce79
  • Unregistereda74fce79
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Tack för era svar.
Gör nog en beställning framåt aug-sep.
Ligger lite lågt nu ett tag efter mitt Velodyne DD-15 inköp.

#207

Postad 09 juni 2004 - 10:06

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0

Mycket fint!

(Dock så var det lite lustigt att du sågade av i mitten av ett hål, och inte i mitten av två hål. Av någon speciell anledning, eller blev det bara så? Jag tänkte där på toppen av racket.)

retas inte med stackaren så han måste kapa av en cm till nu.... <_<

#208

Postad 09 juni 2004 - 10:22

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Hihi, okej.
Fölåt <_<

#209

Postad 09 juni 2004 - 11:30

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0

Hihi, okej.
Fölåt  <_<

men jag måste ju faktist hålla med om att det ser lite "fel" ut..... :D

#210

Postad 09 juni 2004 - 15:24

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0
Aldrig aldrig att jag demonterar ner den för den skitsaken... :D. Det kommer inte låta bättre ändå, tror jag... <_<

#211

Postad 09 juni 2004 - 23:16

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
Postad bild

http://www.hififorum...884&whichpage=2

#212

Postad 12 juni 2004 - 22:34

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0
Jag fick ett sådant otroligt kul svar på mitt mail när jag frågade varför de skickade ett för högt spiderrack, jag är tvungen att pasta det här, sen får folk tycka vad de vill om det... :D

well i am educated in the western way.
we must give face to this operation manager and he is a good working man but some of the minor problem may be need to readjust. I show all the letters to him and say this:

communication is very important.
and we must be serious with everything. Do it or not do it..not never do the half thing.

communication means honest..in this digital world i always believe in evidence and you must know that wester people are very helpful and they will surely send in the information to help us improve our system.

if you have problem then pls tell me .
if you hide something and we must do ten times of work to fix the problem. especially our customers is in another remote corner of the world and it is very expensive to give our customers good support.

we do not have pressure in making money. we are already the best profiting hifi shop in HK. We must make sure our quality is best provided we have a good foundation in good communication.
Just you can see what does it means by serious: i quote him the display old tanberg tuner made 20 years ago is still very cyber in today's standard. This is what quality means.

Somebody will sometimes making mistake..perhaps not intentionally. But if you re not honest then this in an intentional mistake and it is unforgivable.


so harald ,, you see how ashame should be my staff.
i make him a best paid sales in the business and free housing in a quarter of USD400000  how can he give me such a bull shit excuse?
it is ridulous to work 8 hours a day...most salesman works  11 hours one day in Hong Kong

anyway you have offer us great help and a great lesson.
millions thanks

Please remind us to accompany gift on your future purchases.


Ja vad säger man :blink:

#213

Postad 12 juni 2004 - 23:17

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
"ja vad säger man"

- Jo, de är allt bra lite lustiga de där kinerserna. Visst är det från Coem du fått detta?

#214

Postad 13 juni 2004 - 08:32

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0
Jajamensan, Coem/Norman.

#215

Postad 14 juni 2004 - 08:33

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0

Aldrig aldrig att jag demonterar ner den för den skitsaken... :D. Det kommer inte låta bättre ändå, tror jag... ;)

jag tror nog att de halva hålen är ena riktiga resonansmakare.... *S* Hela racket kommer stå och skaka om du inte kapar bort dom.... B)

#216

Postad 14 juni 2004 - 08:45

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0
Jag ska ta bort dem, när jag har tråkigt nån dag, jag lovar ;).

#217

Postad 14 juni 2004 - 17:40

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0
Idag hade jag tråkigt ;).

Postad bild


*Såga såga såga*

Postad bild


Två h senare och ett efter ett besök på järnaffären för att skaffa nya sargsprintar som rök när jag skulle skruva ihop den igen...:D.

Passade på att plocka bort några centimeter extra när sågen ändå var framme som synes...

Redigerat av weezer, 14 juni 2004 - 17:42.


#218

Postad 15 juni 2004 - 15:37

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0
mycket bättre - visst var det värt besväret!??!? :)

#219

Postad 15 juni 2004 - 16:00

erikus
  • erikus
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min vincent/sheng-ya cd-s3 från nysound.com, fick den för 530 us-bagis inkl allt fram till dörren (mha EMS och DHL, paketer var helt, kanske ren tur?). Jag kan rekommendera nysound för er som funderar, de svarar alltid, på begriplig engelska, och dessutom på frågan man faktiskt ställde (till skillnad från andra..). Jag ska lägga in lite bilder så fort jag kommer hem, är hemma-hemma hos föräldrarna nu och softar.

Edit, Å Ä Ö-fix. /Soundtrack

Redigerat av Soundtrack, 16 juni 2004 - 19:00.


#220

Postad 15 juni 2004 - 16:32

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0

mycket bättre - visst var det värt besväret!??!?  :P

Ja frånsett lite blodvite och saknad tummspets så var det väl det :).

#221

Postad 16 juni 2004 - 06:55

Unregisteredc786ddee
  • Unregisteredc786ddee
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Ericus, du får gärna skriva en rad om din nya cdspelare när du lyssnat ordentligt.
:)

#222

Postad 16 juni 2004 - 18:29

erikus
  • erikus
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Ericus, du får gärna skriva en rad om din nya cdspelare när du lyssnat ordentligt.
  :)

Shall do, flickvänen har kört den idag iallafall och hon är nöjd. Först var hon anklagande över att jag lämnat tillbaka en cambridge azur 640c som hon fäst sig vid, men hon menar att hon nog ska komma väl överens med den nya asiaten. Hon anmärkte på fjärrkontrollen, men ljudet var tydligen riktigt bra.

En kul liten anekdot.. Innan hon flyttade tillsammans med mig lyssnade hon på sin skivsamling i en "elgiganten 1500 kr" anläggning utan att fundera, numer menar hon att det är milsvid skillnad på ljudet i min dvd-spelare (en lite dyrare toshiba) och den nya cdn.

Edit - Fixade å,ä och ö /Franz

Redigerat av Franz, 16 juni 2004 - 18:51.


#223

Postad 18 juni 2004 - 07:04

Unregistered26281
  • Unregistered26281
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

En kul liten anekdot.. Innan hon flyttade tillsammans med mig lyssnade hon på sin skivsamling i en "elgiganten 1500 kr" anläggning utan att fundera, numer menar hon att det är milsvid skillnad på ljudet i min dvd-spelare (en lite dyrare toshiba) och den nya cdn.

Visst är det härligt när man ser ett sådant resultat!

Men där är många flickor kvar att omvända! :)

#224

Postad 23 juni 2004 - 22:47

Unregistered64d147f0
  • Unregistered64d147f0
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Här kommer de utlovade bilderna på min Xindak SCD-2 som kom idag

Postad bild

Postad bild

Jag har spelat några timmar nu (både CD och SACD) och allt fungerar perfekt, jag har dick inte testat de balanserade utgångarna ännu men detg kommer.
Bra låter det också ;)

#225

Postad 24 juni 2004 - 05:21

Unregisteredc786ddee
  • Unregisteredc786ddee
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Balanserade utgångar dessutom ;)

Det tror jag inte fanns med i förra versionen.

#226

Postad 24 juni 2004 - 06:22

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
Balanserade utgångar behöver inte alltid låta bättre, som så många verkar tro..

#227

Postad 24 juni 2004 - 09:10

Unregisteredc786ddee
  • Unregisteredc786ddee
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Helt rätt Nurfen. Det är ett + bara om det är så att all elektronik har den möjligheten. Rent ljudmässigt så kan det tom bli sämre som ex Linn CD12.

#228

Postad 24 juni 2004 - 09:43

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0

Balanserade utgångar dessutom ;)

Det tror jag inte fanns med i förra versionen.

Jajemen, det har hela tiden funnits på denna modell så länge jag sett denna. Var anledningen till att den fanns med på min lista men föll bort av nämnd anledning.

#229

Postad 01 juli 2004 - 18:06

Unregistered39471
  • Unregistered39471
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Kul att äntligen få skriva nått i denna tråd! Imorse vid 10 ringde Bussgods (tog mindre än 24h från inlämningstiden!).

Lådan jag fick var till och med "branded" och försedd med mängder av aktas-varningslappar. Packningen kändes inte så gedigen men innehållet har som tur klarat sig oskadat.
https://www.prisjakt...=18503&pic=.jpg

Överst låg dessa handskar, dock visade det sig att de inte behövdes och ökade bara risken att man ska tappa nått.
https://www.prisjakt...=18505&pic=.jpg

Uppackad och uppställd på ett temporärt högtalarstativ (en stol ;) ). Blev lite skum belysning på denna bild. Vill dock inte ta med blixt på min kamera, blir ofta fult då.
https://www.prisjakt...=18506&pic=.jpg

Ovansidan, observera att det står Eniac där. Trodde ENIAC va en fet dator på 40-talet men i Kina kan det visst ha nått med högtalare att göra också. Lite fyndigt heter den också "i-Fi tube personal audio system"
https://www.prisjakt...=18507&pic=.jpg

Den inbyggda rörstärkaren glöder så mysigt. Ska ta nån bild sedan när det är lite mörkare. Plastskyddet sitter ganska instabilt men jag ser egentligen ingen anledning att använda det.
https://www.prisjakt...=18508&pic=.jpg

Misslyckad bild som endå blev lite cool... :huh:
https://www.prisjakt...=18509&pic=.jpg

Trodde först det var nått fel på finishen på min, men efter kontakt med Norman säger han att det ska vara så... Spelar kanske inte så stor roll då detta kanske inte är högtalaren man köper för utseendet :P
https://www.prisjakt...=18510&pic=.jpg

Håller på att spela in högtalarna just nu och direkt uppackade låter de lite diskanten vasst men basen är rapp och förvånansvärt djup. Fattar inte att de där högtalarna spelar som de gör :D. Mycket bättre än mina gamla sunkiga högtalare vars märke jag inte ens vågar nämna B). Dessa högtalare kommer nog få tjäna som datorhögtalare (kör all musik från datorn nu så) men med tanke på att de har egen volymkontroll kanske jag kopplar dom direkt till en CD/DVD sen.

Återkommer kanske med en liten mini-recension sen när de är inspelade. Kan även nämna de spelar tillräckligt högt för mitt 30kvm vardagsrum och då är volymen på drygt 1/4 av max och inbyggda förstärkaren är på bara 8 watt? Fast "rör-watt" kanske är annorlunda?

Redigerat av Unregistered39471, 01 juli 2004 - 18:07.


#230

Postad 01 juli 2004 - 19:49

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0
Nu har den kommit, min Korsun V8i!
Har lyssnat ca 1,5h men så här långt utklassar den mitt förra steg vincent sp-331.
Det första intrycker är att den är TUNG, var ett jäkla masande att få upp den ur kartongen. ;)

Ljudet är detaljerat kraftfullt och dynamiskt, jäkligt kraftfull!
Kör på volym 2,5-3 av 12! och högre vill jag inte gå om jag vill ha fönstren hela.
Mina klipsch ligger på 98db i känslighet så korsunen gäspar förmodligen bara åt dem, skulle bara kul och låna hem lite ändra högtalare och prova.

Än så länge är jag mycket nöjd och kan rekomendera den till de som vill ha rejält med kraft till ett bra pris.

Återkommer när med fler intryck när den är mer inspelad.

*Finns 2bilder i mitt galleri.

Redigerat av Nybbe, 01 juli 2004 - 19:54.


#231

Postad 01 juli 2004 - 21:32

Unregisteredfc22b3c7
  • Unregisteredfc22b3c7
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Jag är ruskigt intresserad av att köpa från antingen kina eller ny-sound men har lite frågor mm.

Vilken av företagen är billigast?
Hur mycket ligger frakten på samt behöver man betala tull och svensk moms?
Hur lång leveranstid brukar det vara?

Lite OT: Vad skulle ni rekommendera för förstäkare och CD till ett par Canton RC-L?

MVH
Daniel

#232

Postad 01 juli 2004 - 21:43

Unregisteredb1065a2a
  • Unregisteredb1065a2a
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
Daniel ta och kika i de andra trådarna i "Butiker och import" så finns där många svar på dina frågor.

Du kan även ställa dina frågor, ev. några nya, i en mer passande tråd.

Denna tråd är till för medlemar som redan köpt fin HiFi från Kina och vill dela med sig med lite smaskiga bilder och deras intryck.

//0ri0n^

#233

Postad 01 juli 2004 - 23:04

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Inte för att vara elak, men jag har sett snyggare högtalare B) ;)

Tror fan jag måste göra slag i saken och beställa en Korsun V8i efter alla goda omdömen, vilket gruppköp var det som fick dem billigt förutom Molssons? Är det redan beställt? Har för mig jag anmälde intresse men backade, är de inte redan beställt kanske man hänger på.

#234

Postad 04 juli 2004 - 00:28

Unregistered97a95d9d
  • Unregistered97a95d9d
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Anbefaler heller MKII for finishen sin del.. har hatt disse i en måned nå og er kjempefornøyd :angry:

Bilde:
http://www.avmagazin...mkII/VAL001.jpg

#235

Postad 16 juli 2004 - 12:31

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Kom hem från en skön utlandsresa idag, och tre välpackade paket väntade på bussgodset. B)

Ledsen grabbar men har ingen digitalkamera. (men borde ha...)

Iaf slet upp alla paketen och satte i gång att montera ihop Spiderracket! Alla delar såg ut att hålla mkt hög kvalitet. Men men.... sargsprintar och övriga små delar var av måttlig kvalitet. Fick iaf ihop det efter typ 1 timme. För att vara CNC-maskinerade delar måste jag säga att toleranserna suger. Vissa bitar sitter lite snett och så (talar om max 1 mm). Men iaf står det nu uppställt och ser trevligt ut! :D Mkt stabilt! Snyggt!

Edit: Glömde nämna att en av de där "fötterna" som man sätter under apparaterna var sönder! Jäkligt illa faktiskt. Inga i reserv.

Andra paketet var en Shanling CD-S100. Typ den billigaste "high-end" spelaren runt 250USD eller nåt sånt. Första intrycket var vilket kvalitet! Grymt snygg och fet frontpanel i aluminium. För att inte tala om fjärren, suverän för prisklassen. Pulverlackat stål och den känns jäkligt skön.

Duell Shanling CD-S100 vs. Centrum DV-810. Ja gissa vem som vann... Shanling är väldigt mkt mer detaljerat, även bättre djup mm. Men särskil detaljerna skiljer, jag hör saker jag aldrig hört förr. Gött.

Tredje paketet ligger ett stereoslutsteg Classic 8.0B i, 2x150W 8 Ohm (2x240W 4Ohm). Ser även det väldigt välbyggt och så snyggt! Verkligen stilrent men bara en liten knapp (eller spak rättare sagt) och en lampa ovan. Ska koppla in och testa den strax. Återkommer med första intrycket om jag hinner.

Edit: Kopplade in kablar i dess fina terminaler, rejäla! Ljudet är verkligen annorlunda jämfört med min Marantz. Känns helskumt att lyssna på vissa låtar. Jag är n00b när det gäller att lyssna->byta->lyssna igen men första intrycket är att basen är tajtare, även mellanregister. Däremot tycker jag övre mellanregister och diskant känns för hård. Det jag misstänkte, och planan var ju just att låta Classic driva bas/mellan och Marantz ska ta hand om diskant, detta hinner jag ej testa på några dagar men ska bli spännande.

Redigerat av Unregistered78e0ed10, 16 juli 2004 - 13:06.


#236

Postad 16 juli 2004 - 16:54

Unregistered296f60b6
  • Unregistered296f60b6
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
TZS

Kul att du fått hem dina grejer!
Ett par frågor bara färgen på cdn är det aluminium?
har för mig att jag sett Champagnefärgad på någon bild
och tar den cdr skivor?? Hadde tänkt att beställa en
likadan nämligen ...


M.v.h..

Peter..

#237

Postad 16 juli 2004 - 17:10

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Hej Kondensatorn.

Bilden på cd-spelaren i TZS galleri är en bild jag själv tagit. Jag vet inte hur tydligt det syns, men ja, den är aluminiumfärgad. Vad det är för färg på TZS spelare kan jag dock inte svara på, men det är troligen samma färg.

Jag har testat att spela CD'R-skivor, det är inga som helst problem.

#238

Postad 18 juli 2004 - 16:21

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Kul att du fått hem dina grejer!
Ett par frågor bara färgen på cdn är det aluminium?
har för mig att jag sett Champagnefärgad på någon bild
och tar den cdr skivor?? Hadde tänkt att beställa en
likadan nämligen ...

Japp det är aluminium, själva fötterna är dock i guld. För priser tycker jag det är en trevlig CD-spelare, fin design, bra fjärr, display mm. Men kanske finns ännu bättre för pengarna i Kina.

#239

Postad 18 juli 2004 - 18:46

Unregistered296f60b6
  • Unregistered296f60b6
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Tack! Joakim och TZS för svaren..

#240

Postad 01 augusti 2004 - 22:17

Unregistered4fe51e59
  • Unregistered4fe51e59
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Lite nya bilder i mitt galleri...min efterlängtade CD har äntligen kommit.....tyvärr kunde inte Norman leverera en Jolida-JD100, så det blev en ..???... istället...fick dock med ett par riktigt "feta" ...???....utan extra kostnad.... ;)

#241

Postad 01 augusti 2004 - 23:26

Unregistered74764db1
  • Unregistered74764db1
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Thomas !!!! meddela mig så snart du har fått en uppfattning av kablarna. Jag har själv funderingar kring dessa.


Ojoj, höll på att glömma, GRATTIS till din nya cd, mycket fin !!

Får gärna komentera den också i samband med infon ang. kablarna

#242

Postad 02 augusti 2004 - 09:24

Unregistered4fe51e59
  • Unregistered4fe51e59
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Ok...ska försöka lyssna ikväll .... om jag ska vara ärlig så tyckte jag vid första intrycket att det var väldigt svårt att höra någon nämnvärd skillnad mot mina Bi-wirade IXOS-806...men men...dom lät iallafall INTE sämre....och dom är ju mycket snyggare ;) kan slänga in nån ny bild på dem installerade....

Tack,tack , hade ju en NAD C542 innan som enligt många är bland det bättre man kan köpa i Sverige under 4000:- , men Originalet ;) lät klart bättre....mer neutral och balanserad samt betydligt "mjukare" i diskanten, t.o.m. Diana Kralls "Look of love" lät nästan bra i "ssssssssss:en" och den är ju ökänd då det gäller "raschpiga" S.

#243

Postad 02 augusti 2004 - 09:53

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
Alla kanske inte tittar i mitt galleri ;)

Original A9.8 och Classic 16.0:
Postad bild

Postad bild

Postad bild

Redigerat av nurfen, 02 augusti 2004 - 09:55.


#244

Postad 02 augusti 2004 - 10:02

palla
  • palla
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
vad tycker du om classic om du gemför den med korsun v8i ?

#245

Postad 02 augusti 2004 - 10:25

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
HELT olika förstärkare. Classic är så ###### über när det gäller röster och luftighet men Korsun smiskar sönder den i kraft.

Korsun = Rock
Classic = Maria Mena ;)

#246

Postad 04 augusti 2004 - 10:02

gast
  • gast
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

HELT olika förstärkare. Classic är så ###### über när det gäller röster och luftighet men Korsun smiskar sönder den i kraft.

Korsun = Rock
Classic = Maria Mena ;)

Skillnaden du beskriver låter precis som skillnaden mellan en bra transistorförstärkare och en bra rörförstärkare,alltså inget specifikt för dessa två...

Personligen föll jag pladask första gången jag lyssnade på ett rörslutsteg pga ett minst sagt romantiskt mellanregister. Tröttnade i längden dock just pga att det låter just "rör"...Lätt att köpa,svårt att leva med.
Men detta är enligt MINA preferenser men kan vara värt att ha i åtanke...

Edit:Jag har inte hört Classicen

Redigerat av gast, 04 augusti 2004 - 10:40.


#247

Postad 04 augusti 2004 - 15:03

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Den där högtalarkabeln såg högintressant ut, vad betingar en sådan i pris? (Thomas Ö)

Redigerat av marcus_ec, 04 augusti 2004 - 15:04.


#248

Postad 04 augusti 2004 - 16:02

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Den där högtalarkabeln såg högintressant ut, vad betingar en sådan i pris? (Thomas Ö)

650 kr står det i galleriet. Även om det är utan moms, tull och frakt verkar det
rätt billigt. Snygg var den ju :)

#249

Postad 04 augusti 2004 - 19:01

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Riktig Boa! Orm..

EDIT: Hittar ingen inforation om kabeln på nätet...Är den helt okänd?

Redigerat av marcus_ec, 04 augusti 2004 - 19:09.


#250

Postad 04 augusti 2004 - 19:10

gast
  • gast
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Lite ironiskt bara att Thomas Original A8 cd-spelare+kablar var hemma hos mig och vände förra veckan...Det är faktiskt sant. Jag hade beställt ett ShengYa SA-93 försteg. Bara det att Kineserna switchat adresslapparna på Thomas o mitt paket...När budet kom så kvitterade jag paketet,även fast jag såg att det stod "Original" på det. Jag tänkte att de har väl dubbla kartonger eller nåt men det var en cd-spelare+nät+högtalarkablar i...Jätteglad blev jag...Inte...Fick sitta i telefon typ sjutton ggr den kvällen innan Fedex fattade vad som gått snett. Det sjuka är att i Thomas paket låg kvitton på mitt försteg...Rörigt är bara förnamnet. Hursomhelst så har jag mitt försteg och i Thomas galleri såg jag att han fått sin CD.
Papperstejpen på kartongen på bilden har jag satt dit... :)
En fråga bara: Varför skickar de med två par strumpor i paketen för..??? Trodde det var vantar först,för det är "fingrar" på dem,men det är ju för fasiken STRUMPOR???



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.