Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pansonic DVD-S97 *

2160 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 augusti 2004 - 08:21

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Postad bild Klicka för större bild!
Postad bild Klicka för större bild!

https://www.prisjakt...21273&type=.png

Information från avland.co.uk.

Huvudspecifikationer, Panasonic, DVD-S97
  • DVD RAM Playback
  • HDMI (High-Definition Multimedia Interface) Digital Link for direct connection to a Plasma, Projector or LCD
  • DVD-Audio (5.1) playback
  • HDCD Playback
  • Built-in Dolby Digital and DTS Decoders
  • Includes MP3 WMA JPEG * MPEG4 playback with on-screen navigator
  • RGB SCART Output
  • 192kHz/ 24-bit Audio DAC
  • Remote Control
  • PAL & NTSC Progressive Scan Output
  • Highmat Level 3 Playback
  • CD Play-back compatibility: CD, CD-r/rw, JPG, WMA, MP3
  • VCD Play-back compatibility: VCD, VCD 2.0, SCVD
  • DVD Play-back compatibility: DVD-V, DVD-A, DVD+-r/+-rw, DVD-RAM
  • Multi Language OSD: X
Utgångar
  • Digital Coaxial Out: 1
  • Digital Optical Out: 1
  • Composite: 1
  • S-Video: 1
  • Component: 1
  • Scart (RGB): RGB
  • 5.1 Channel Out: X
  • HDMI: 1
Tekniska Specifikationer
  • Video DAC: 216MHz/ 11-bit
  • Audio DAC: 192kHz/ 24-bit
  • Dig. Audio Freq. Response: 4 - 44 KHz
  • Video S/N: 65dB
  • Audio S/N (CD) 115dB
  • Frequency Response DVD-Audio: 192 kHz: 4Hz-88kHz
  • Frequency Response DVD-Video: 96kHz: 4Hz-44kHz
  • Frequency Response CD: 4Hz-20kHz
  • Dynamic Range DVD Linear PCM: 102dB
  • Dynamic Range CD: dB
  • Total Harmonic Distortion: 0.0025??% (CD)
  • Power Source: AC 220V-240V 50Hz
  • Power Consumption: 17 Watts
Dimensioner
  • Width: 430mm
  • Height: 52mm
  • Depth: 303mm
  • Weight: 2.7 kg
Info hos Panasonic Norden
Info hos Panasonic Tyskland
Info hos Panasonic UK
Info hos Panasonic US
Manual på engelska (US)
[/QUOTE]

--------------------------------------------------------------------------------------------

Tack till bearic för infon ovan // Martin.M
--------------------------------------------------------------------------------------------

Det verkar som Panasonic DVD-S97 är på gång i UK.

Här är ett par länkar:

http://www.techtroni...dvd-player.html

http://www.avland.co...s97/dvd-s97.htm

HDMI-utgång och ett pris i UK på mindre än £300 dvs ca 4000 SEK verkar intressant.

Jag har för mig att jag läst att den skall ha Faroudja chip men det återstår att få bekräftat.

Redigerat av Martin.M, 25 november 2004 - 13:38.

Postad 13 augusti 2004 - 12:59

lungan
  • lungan
  • Forumräv

• 545 inlägg
  • 0
Det finns ingen DCDi/Faroudja-symbol på bilden på spelaren (som det brukar finnas på alla maskiner med deras chip inbyggda) och jag har dessutom för mig att Panasonic gick ifrån Faroudja och har en egen lösning i de senare spelarna.

Postad 29 september 2004 - 13:33

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Nu har Panasonic DVD-S97dykt upp på Panasonics svenska hemsida. Tillgänglig 2004-11-01.

Enligt den Pansonics tyska hemsida har den FAROUDJA chip.

Rekommenderat pris i tyskland €399

Postad 05 oktober 2004 - 18:07

casv
  • casv
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
nån som vet om panasonic s 97 klarar 720p@50 och 1080i@50 över hdmi och även komponent om finessen finns?

*UPPDATERING*

Den här spelaren ska i dagarna releasas i Sverige. Nån som kanske vet mer om den här maskinen? Extra intressant är ju att den har HDMI ut och kan skala upp bilden till 720p och 1080i. Den ska säljas för cirka 3000 SEK.

Redigerat av casv, 01 november 2004 - 11:21.

Postad 01 november 2004 - 22:01

A_G
  • A_G
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

nån som vet om panasonic s 97 klarar 720p@50 och 1080i@50 över hdmi och även komponent om finessen finns?

*UPPDATERING*

Den här spelaren ska i dagarna releasas i Sverige. Nån som kanske vet mer om den här maskinen? Extra intressant är ju att den har HDMI ut och kan skala upp bilden till 720p och 1080i. Den ska säljas för cirka 3000 SEK.

Kanske denna tråd kan ge några svar:

http://www.avsforum....threadid=463025

/Anders

Postad 03 november 2004 - 23:21

stenne
  • stenne
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Lite funderingar inför inköp.

Jag har idag en BenQ 7800 projektor, och funderar på en DVD till denna.
Jag har beställt en Denon 1910 som inte har kommit ännu. Och nu såg jag denna tråd om S97:an.

Vilken av dessa två tror ni funkar bäst ?. Jag kan ju fortfarande avbeställa Denon spelaren.

Jag har tittat lite AVS forum, men har inte riktigt kommit fram till någon slutsats ang. bild osv. Dock verkar bygg kvaliteten var bättre på Panasonicen...

Nån som har några idéer runt detta ?

//Stefan

Postad 04 november 2004 - 09:02

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Jag tycker det lutar åt Panasonicen.

Den har HDMI vilket ger möjlighet till längra avstånd mellan spelare och projektor. Vet inte om Benq:n har HDMI eller DVI. Har den inte HDMI-ingång spelar det ju ingen roll för din del.

Panasonicen hanterar 4:3 material automatiskt. Bra om projektorn låser sig till widescreen när man matar med HDMI/DVI och spelar 4:3 material. Denon har ingen "pillar boxing". Åter igen vet jag inte hur Benq:n reagerar i detta fall.

Panasonicen har minne för de fem senast spelade skivorna. Återupptar spelningen där man slutade.

Panasonic klarar DVD-Audio, Denon gör det inte.

Panasonic sägs (subjektiv bedömning) vara ett stabilare bygge.

Det enda negativa med Panasonicen tycks vara att den lider av macroblocking vilket också Denon gör. Båda använder Faroudja chip FL23xx därav problemet.

Postad 04 november 2004 - 10:40

Unregistered366e03d0
  • Unregistered366e03d0
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
kan firmware-uppdateringar komma att lösa macroblocking? Vad beror detta fula fenomen på?
Lutar starkt åt ett köp av S97, om den bara kommer att säljaa reg.fri nånstans inom hyfsat snar framtid.

Postad 04 november 2004 - 11:58

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Knappast troligt att firmware uppgradering kommer att fixa det helt. Kanske minska problemet.

Denon A11 har problemet och Denon har släppt tre nya modeller med samma problem. Man får intryck av att det enda som hjälper är att överge Faroudja chippet.

Postad 12 november 2004 - 16:54

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0
Hejhej!

Har läst i den amerikanska manualen att den klarar DVD-R media men INTE DVD+R!?!

Någon som kan dementera eller bekräfta? Jag har en DVD+R brännare, så för mig är det viktigt.

/Patrik

Postad 13 november 2004 - 02:31

HariSeldon
  • HariSeldon
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Det finns en tråd i AVSforum.com som behandlar denna spelaren. Någon har fått hem en och testat DVD+R och det skall fungera. Anledningen till att det inte står i manualen verkar vara revirpinkeri om standarder. Panasonic vurmar tydligen för DVD-R... Jag snackade med en Panasonicsäljare på Arkenmässan i Göteborg och han sa att deras maskiner stödjer DVD+R men att de aldrig kommer att skriva ut det i manualerna. Jag funderar själv på denna spelaren och har precis som du en DVD+R brännare. Kommer inte att köpa en spelare som inte stödjer det formatet...

Postad 13 november 2004 - 08:52

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0
Har själv försökt hitta info i den stora tråden hos AVS om någon som
jämfört S97 med bättre spelare från denon etc men jag saknar detta.

Har ni hittat någon sådan information???

Postad 13 november 2004 - 14:00

Unregistered5c5650ed
  • Unregistered5c5650ed
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nah, det är ju inte alla förunnat att kunna köra tester sida vid sida av såpass nya spelare. Men min tolkning av 1000+ inlägg på AVS och en del andra forum är som följer:

S-97 vs. 1910: verkar som om alla är tveklöst överens om att Panasonicen slår Denons budgetmodell på i stort sett alla punkter. Vilket borde vara rimligt eftersom 1910 ligger i nedre mellanklassen av Denons sortiment och S-97 är Panasonics flaggskepp.

S-97 vs. 3910: bildmässigt argumenteras det en hel del fram och tillbaka så att det krävs nog en detaljstude för att komma tillklarhet. Ljudmässtigt så är det däremot ingen större match ... Denon vinner det utan problem (inte så underligt).

S-97 vs. 2910: uj, enligt min tolkning så är det här matchen är som hårdast och det är mycket religion, subjektivitet och känslor som väger in i omdömmena. Visst har man precis köpt Denon:en för 7000kr så vill man ju inte få reda på att Panasonic är lika bra för halva priset. Men loppet verkar vara jämt. Prismässigt verkar Panasonicen vinna eftersom den i sämsta fall verkar ligga väldigt nära Denon:en i kvalitet (i bästa fall är den kanske tom. lite bättre) för ett rejält lägre pris.

Detta är min tolkning av läget. Jag hade själv bestämt mig för en 2910 men efter att ha läst trådarna om båda spelarna så har det svängt till en S-97 - speciellt eftersom den matchar den projektor jag tänkte köpa (PT-AE700)-

Att notera är att dom flesta amerikaner verkar ha bakprojektions TV med antingen komponent, DVI eller HDMI ingång ... ett fåtal har projektor eller plasma/lcd TV. Har man vanlig TV så spelar det nog mindre roll vilken spelare man väljer.

Någon som har kommentarer?

Redigerat av Unregistered5c5650ed, 13 november 2004 - 14:01.

Postad 14 november 2004 - 12:21

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0
Jag tänker satsa på Pioneer DV-868AVi istället, ok lite dyrare men den värkar klart mycke bättre en dessa två.

Postad 14 november 2004 - 20:44

Unregistered45b0ece6
  • Unregistered45b0ece6
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
"Macroblocking" är inte ett problem med spelaren eller dess bildkretsar som sådana, utan i första hand med den skärm eller projektor man kör den mot. Finns det bra inställningar i DVD-spelaren kan man eventuellt mildra effekten något även om det inte är där problemet ligger.

Samma dvd-spelare kan ge en bild som visar problemet på en bildvisare och vara helt symptomfri på en annan. Däremot brukar en och samma bildvisare, till exempel en plasmaskärm, visa flimrande block oavsett vilken dvd-spelare man använder. Så får du "Macroblocking" på din plasma lär det inte hjälpa att byta dvd-spelare. Tål man inte blocken får man hålla sig till analog anslutning.

När man kör dvi/hdmi brukar signalen gå förbi en diverse filter och bildprocessorer och visas rakt av utan nödvändig försköning. Det kan man vinna en hel del på bildmässigt jämfört med till exempel komponent, men också på en del apparater råka ut för andra skavanker.

Det tycks främst vara så kallade "industriplasmor" som har detta problem. Hos plasmaskärmar avsedda för TV/hemmamarknaden har jag inte hitills inte sett det.

//Thomas

Postad 14 november 2004 - 21:20

Unregistered5c5650ed
  • Unregistered5c5650ed
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Kan det vara som så att Panasonics SmoothScreen dessutom motverkar (synligheten av) Macroblocking? ... det var en teori som jag och en kompis funderade på ett tag häromdagen.

...jaja, som Outermountain skriver: man får testa kombinationen spelare och bildvisare för att se om man störs av det.

Postad 14 november 2004 - 23:09

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Undrar om det kommer några kloner på denna spelare. Förr gjorde ju bl.a. Denon om Panasonic-spelare med ett snyggare yttre och förbättrad ljuddel. Jag har lite svårt för Panasonics plastiga, billiga utseende.

Postad 15 november 2004 - 09:12

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0

S-97 vs. 2910: uj, enligt min tolkning så är det här matchen är som hårdast och det är mycket religion, subjektivitet och känslor som väger in i omdömmena. Visst har man precis köpt Denon:en för 7000kr så vill man ju inte få reda på att Panasonic är lika bra för halva priset. Men loppet verkar vara jämt. Prismässigt verkar Panasonicen vinna eftersom den i sämsta fall verkar ligga väldigt nära Denon:en i kvalitet  (i bästa fall är den kanske tom. lite bättre) för ett rejält lägre pris.

Detta är min tolkning av läget. Jag hade själv bestämt mig för en 2910 men efter att ha läst trådarna om båda spelarna så har det svängt till en S-97 - speciellt eftersom den matchar den projektor jag tänkte köpa (PT-AE700)-

Pson, tackar för den uppsummeringen. <_<

Är själv inne på en pta-ae700 såsmåningom
och då det inte verkar vara uppenbart att få 2910
att fungera över hdmi till alla projektorer så
borde ju S97 vara en säkrare matchning.

Föressten, har du någon länk till jämförelse mellan
2910 o0ch S97. Kan inte hitta något.

Postad 15 november 2004 - 11:51

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

Det finns en tråd i AVSforum.com som behandlar denna spelaren. Någon har fått hem en och testat DVD+R och det skall fungera. Anledningen till att det inte står i manualen verkar vara revirpinkeri om standarder. Panasonic vurmar tydligen för DVD-R... Jag snackade med en Panasonicsäljare på Arkenmässan i Göteborg och han sa att deras maskiner stödjer DVD+R men att de aldrig kommer att skriva ut det i manualerna. Jag funderar själv på denna spelaren och har precis som du en DVD+R brännare. Kommer inte att köpa en spelare som inte stödjer det formatet...

Jo, visst är det rivalitet mellan olika tillverkare som vurmar för olika standarder, det vet jag. Men i den amerikanska manualen jag läste (finns länk till den under denna tråd) så står det att den har stöd för DVD-R.
Längre ner på sidan i manualen står det i klartext att den INTE stödjer DVD+R!
Det var därför jag frågade här eftersom jag, som även du, sett att någon fått det att funka med DVD+R. Vill verkligen ha det bekräftat/dementerat.

/Patrik

EDIT: Länk till manual.

Det står under "Discs that cannot be played" på sidan 5. Hoppas detta bara gäller den amerikanska versionen...

Redigerat av Unregistered7c5139ba, 15 november 2004 - 12:10.

Postad 16 november 2004 - 14:22

Robban-GBG
  • Robban-GBG
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Ok, nu har jag köpt grisen i säcken. Jag har beställt en Panasonic DVD-S97EG-S och en SA-XR70EG-S receiver (med HDMI in och ut) från primustronix.de. De borde ju passa fin-fint med min 700. Får se när de levereras...

Postad 17 november 2004 - 00:14

Unregistered51b98627
  • Unregistered51b98627
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag har också beställt en S97, kommer senast på fredag. Ska användas till min Z3. Avlägger testrapport så fort den kommer.

Postad 17 november 2004 - 00:42

Unregistered38703
  • Unregistered38703
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Nu måste ni avlägga rapport så fort ni fått, och testat spelarna !!!!

Jag har precis köpt en Panna-ae700 och var länge inne på en Denon 2910. Jag är skeptisk till den spelaren och nånting säger mig att kombon panna-panna borde funka hur bra som helst.

Naturligtvis tänker jag köra HDMI.

Hur brukar Panasonics spelare funka med brända skivor ?

Postad 17 november 2004 - 14:20

Thxsen
  • Thxsen
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
vilka butiker har ni använt letat lite men inte hittat några bra butiker för panasonicen,jag har själv en pt-ae500 modell och vill ha en bra dvd spelare... tror panasonic blir bra.

Redigerat av Thxsen, 17 november 2004 - 14:21.

Postad 17 november 2004 - 18:32

mikaels
  • mikaels
  • Veteran

• 1 506 inlägg
  • 0
Dags att göra denna till officiell tråd? Denna spelare borde väl ha en...

Har bokat min (med en AE700) från PiPro, och väntar med spänning tills det ÄNTLIGEN blir dags att koppla ihop det hela ;)!

Postad 17 november 2004 - 22:29

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Lite intressant är att den verkar stödja MPEG4 (DivX?), HDCD och DVD-Audio (även fast jag saknar SACD-stöd), mer står här: http://www.panasonic...97ebs/index.htm.

Tyvärr uttalar sig inte sidan särskilt mycket om Audio D/A-vandlaren och inte heller står det något om upscalingen.

Postad 17 november 2004 - 22:34

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Lite mer intressant info fanns det på den amerikanska sajten:
http://www2.panasoni.....0Home Players.

Där står det att den har en 192khz/24bit Audio D/A-vandlare, 720p/1080i upscaling, men inte ett ord om MPEG4...

Frågan är nu: Vem är det som har rätt Panasonic UK eller Panasonic US? Troligtvis US eftersom de redan har börjat sälja den första batchen spelare.

Postad 18 november 2004 - 09:36

Robban-GBG
  • Robban-GBG
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Mikaels, hur hittade du spelaren på pipro's hemsida? :( Jag såg bara AMISOS, DENON, Pioneer och Sony spelare?? Jag fick dessa priser vid min beställning från http://www.primustronix.de/:

Menge Artikel Bezeichnung Einzelpreis Summe
-----------------------------------------------------------------------------
1 DVE333 Panasonic SA-XR70EG-S Receiver 459,00 EUR 459,00 EUR
1 DVE332 Panasonic DVD-S97EG-S DVD-Play 339,00 EUR 339,00 EUR

Zwischensumme: 798,00 EUR
Versand: 17,49 EUR
Nachnahme: 7,00 EUR
Gesamt: 822,49 EUR ~ 7500 SEK

Vad fick ni andra för priser? Väntar med spänning på leverans!!! :(

Postad 18 november 2004 - 16:21

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Mikaels, hur hittade du spelaren på pipro's hemsida? :(  Jag såg bara AMISOS, DENON, Pioneer och Sony spelare?? Jag fick dessa priser vid min beställning från  http://www.primustronix.de/:

Menge  Artikel Bezeichnung                        Einzelpreis    Summe
-----------------------------------------------------------------------------
    1    DVE333 Panasonic SA-XR70EG-S Receiver    459,00 EUR    459,00 EUR
    1    DVE332 Panasonic DVD-S97EG-S DVD-Play    339,00 EUR    339,00 EUR

Zwischensumme: 798,00 EUR
Versand:  17,49 EUR
Nachnahme:  7,00 EUR
Gesamt:  822,49 EUR ~ 7500 SEK

Vad fick ni andra för priser? Väntar med spänning på leverans!!! :(

Vi säljer mycket som inte finns på vår hemsida (speciellt den svenska), så det är läge att fråga om ni letar efter något och inte kan hitta det.

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Postad 18 november 2004 - 16:48

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0
Nu är äntligen det första svenska testet av Panasonic DVD-SD97 genomfört
i HemmaBio nr 11 :(
Den blev testvinnare mot en kamp med andra spelare, Denon o Samsung
var inte med, jag nämner detta då de skrivs mycket i forumet om dessa.
De har testat HDMI och den den scalar tydligen bra på 576p, 720p och 1080i.
Intressant var att den kan leverera RGB över HDMI med data eller videoomfång.
Den är försedd med ovanligt många inställningsmöjligheter på bilden enligt
testet. Den har bla lipsync upp till 100 millisekunder och textjustering.
Det är ovanligt roligt att läsa testet då de även lyssnat på DD/DTS analogt
direkt till slutsteg. Den har en nackdel med lite överhäng i basen för de
som kör analogt. Digitalt förväntar jag mej ett hyftsat ljud.
Nu dröjer det nog inte länge innan den ramlar in i butikerna. Ovanligt med
ett test före den finns med stor spridning. Jag tror Panasonic satsar stenhårt
med denna modell och har provkört mot sina egna projektorer.
Detta innebär att vi slipper de tråkiga problem med sorgkanter o annat.

Jag vill citerar förkortat ett stycke ur testet:
Referensmaskinen Denon DVD A-11 är inte helt oväntat en bättre apparat.
Men den är faktiskt inte så mycket bättre. Vi talar om knappast om skillnader
som kan liknas vid dag o natt, utan mer subtila olikheter för ett vaket och
och tränat öga. Panasonic var i många hänseenden jämbördig referensen.

Tydligen är den så bra att man kan urskilja Mpeg komprimeringsbrister.
Citat: Nackdelen är att man kan urskilja tydliga steg i nyanser och brus
från Mpegkomprimeringen.

Nackdelar (lösryckt ur texten)
Jo, den ser lite plottrig ut och har genomskinlig släde
Här håller jag faktiskt med vi har i en annan tråd konstaterat att pansonic kan
tillverka maskiner med udda utseende.
Vissa problem med signalbyte med DVI adapter när man går till analog källa.

Nackdel angiven i testet:
*Något rörig med alla finesser
Men det kan vi väl köpa. Snacka om härlig nackdel :(

Jag valde att inte köpa Pionner DV868 utan har väntat ut att marknaden
skall komma med någorlunda billiga spelare i väntan på HD-DVD.
Och nu har jag äntligen hittat den.

Redigerat av Unregisteredafe9e410, 18 november 2004 - 17:02.

Postad 18 november 2004 - 17:29

open door
  • open door
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag fick min S97 idag och har testat den mot en Panasonic 100 Hz WS TV.
Jag kan bara säga att den är en utsökt DVD spelare. Jag tänkte vänta med att skriva det tills efter jag köpt projjen men aj aj aj...

...vilken grej. =)

Postad 18 november 2004 - 17:52

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Kan någon säga var man köper den billigast? Ange gärna i SEK då jag är lat... :(

Finns den överhuvudtaget att köpa i Sverige än?
Den borde rocka bra tillsammans med min AE700... :(

Postad 18 november 2004 - 18:29

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Jag kan bara säga att den är en utsökt DVD spelare. Jag tänkte vänta med att skriva det tills efter jag köpt projjen men aj aj aj...

...vilken grej. =)

Grattis!
Verkar den läsa olika typer av DVD/CD-skivor, t.ex. DVD-R+R? CDR/RW? Läser den billiga DVD-skivor?

Postad 18 november 2004 - 18:33

Unregisteredeaf8cbce
  • Unregisteredeaf8cbce
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
technikdirekt? 3170 kronor med frakt enligt pricerunner.

Postad 18 november 2004 - 18:45

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Tänkte bara berätta av in erfarenhet av s97:an

köpte den idag på expert i täby centrum. tog hem den och koppla in den mot min ae700:a

Hade höga förväntningar på den så jag vart besviken...kopplade på den via hdmi och samtidigt min gamla sony ns730p via komponent och satte i 2 st ice age, en i vardera och startade dom samtidigt. nollade de flesta inställningar och provade...sen körde jag en i taget o trimmade dom på bästa sett och provade. Samt körde jag s97:an i alla olika hd upplösningarna och jämförde.

Resultat: Min "gamla" sony spelare med clas ohlson skit kabel körde lika bra som s97:an via hdmi. Vart nästan så att jag låtsades att s97:an skulle vara bättre på nå viss men kunde verkligen inte se det, den var verkligen inte bättre...antingen är sonyns komponent skit bra eller så är hdmi:n från pannan medioker vad vet jag.

Ska ta hem en 868:a och jämföra den med min komponent för att se vad hdmi går för egentligen. Sen blir det väl att prova samsung 945 när den släpps.

Slutsats: Lämnade tillbaka s97:a och kände mig ganska nöjd över vad min komponet dvd presterade.

Postad 18 november 2004 - 20:37

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Obs ni får vänta med inlägget ovan, tog hem en annan s97 idag samt en 868. polarn glömde tyvärr kontrollerna men provade lite och det jag såg nu var jätte skillnad. men kunde enbart köra i 4:3 läge letterbox och endast 625p ska testa vidare sen. Frågan är om den första jag provade hade nå problem... provade allt med den konstigt. Kommer mer info senare.

Postad 18 november 2004 - 21:37

Unregistered51b98627
  • Unregistered51b98627
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
*pustar ut*

UPS skulle levererat min idag, men snöoväder kombinerat med andra omständigheter från deras sida gjorde att jag nog får vänta till imorgon.

Kan dock inte dra några slutsatser eftersom nånting är knasigt med min proj (se galleri, andra bilden).

Postad 18 november 2004 - 22:11

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
T.Hammar : Vad kostade den i Täby? Fundera om jag inte ska köra förbi efter jobbet imorgon...

Postad 18 november 2004 - 22:12

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Tror den kostade 4500kr.

Postad 18 november 2004 - 22:23

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

...vilken grej. =)

Grattis!
Verkar den läsa olika typer av DVD/CD-skivor, t.ex. DVD-R+R? CDR/RW? Läser den billiga DVD-skivor?

tjena mozez

jag har beställt en tunad panna 700 + en panna dvd-s97 prån pipro och då gick väl dvd på ca 3000-3300. det finns en utmärkt tråd angående denna på avsforumet vet inte om jag får länka till ett annat forum men annars finns den under dvd-players där och heter nått i stil med "panasonic s97 brain dump" där har ni en mycket utförlig recention på denna spelare (på första sidan) samt jämförelser med andra billiga dvd spelare med hdmi bl.a sony nya.

Postad 19 november 2004 - 02:22

Unregistered38703
  • Unregistered38703
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Obs ni får vänta med inlägget ovan, tog hem en annan s97 idag samt en 868. polarn glömde tyvärr kontrollerna men provade lite och det jag såg nu var jätte skillnad. men kunde enbart köra i 4:3 läge letterbox och endast 625p ska testa vidare sen. Frågan är om den första jag provade hade nå problem... provade allt med den konstigt. Kommer mer info senare.

Ditt inlägg gav snudd upphov på hjärtflimmer här !!! J..lar vad rädd jag blev när man precis skall beställa en, och den tydligen inte är bättre än en vanlig prog-scan spelare.

Hoppas verkligen det var nått fel på första Pannan du tog hem. HDMI på den här playern måste ju helt enkelt vara bättre.

Vi förväntar oss omgående en ordentlig utvärdering från dig, och då förhoppningsvis skall det vara precis raka motsatsen till det första du skrev !!! :)

mvh
Flippermatt.

Postad 19 november 2004 - 08:31

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0

Det är just det testet jag är intresserad av, som jag skrev i min sammanfattning
om Hemmabio´s test. Nu får vi verkligen se vad Panasonic kan prestera mot
en Pioneer DV868. Det är ytterst tråkigt att man får ett måndagsexemplar.
Men samtidigt så kan det ju vara användarfel. Man får nog lägga ner en del tid
när inställningarna är så omfattande som de är innan man testar. Men det har du säkert gjort :)

Postad 19 november 2004 - 08:39

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
ser fram emot en utskjutning mellen Denon 1910 och Denna spelara :)

Postad 19 november 2004 - 08:43

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0

Nu vet jag ju att bilden är det mest intressanta men kan du provlyssna
digitalutgången och jämföra den med din gamla spelare och 868.
De äldre spelarna har ofta väldigt bra ljud och 868 likaså.
När du ändå växlar spelarna kan du väl snabblyssna o höra
om det skiljer något. Tex om någon låter burkigt eller öppet, vass
eller nåt annat i den typen av termar. Inget avancerat.

Postad 19 november 2004 - 12:07

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
hehe ja flippermatt jag fick lite hjärtflimmer jag med när jag köpt den o provade den... vi kommer förmodligen att prova de 3 spelarna igen på måndag asså min komponent spelare, s97 och 868. Hoppas o tror verkligen s97 ska prestera grymt bra nästa gång och då ska jag köpa den som jag har hemma på test så jag känner mig trygg :) Kanske till o med kan ta lite close ups på nån lämplig bild och jämföra de 3 så ni andra kan se. Ljudet kan jag provlyssna oxå visst men vet inte om mina öron kan ge nån lämplig recension på det. Det jag tyckte var lite konstigt med s97:an var ju att det var 625p, 750p och 1125i... vill ju ha 720p för 1:1 pixelm. sen hade jag även underscan på övre,höger och underkanten vet inte om det går att justera på nå vis.

Så mer info på måndag förmodligen.

Postad 19 november 2004 - 13:17

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Fråga 1) Nån som kan bekräfta att den har stöd för MPEG4 (DivX?)?

Fråga 2) Nån som vet var i Stockholm den finns att köpa? Expert i Täby vill ha sjukt mycket mer än t.o.m. det som Panasonic anger som det rekommenderade försäljningspriset.

Redigerat av DanielP, 19 november 2004 - 13:18.

Postad 19 november 2004 - 14:38

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på en fråga från en novis?
Klickade mig in på den amerikanska länken och hittade
"4:4:4 Signal Processing"

Vad betyder detta? Någon som kan förklara?

Postad 19 november 2004 - 15:50

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
Ingen som vet hur den står sig mot denon 1910 i bild och ljud....
Skall beställa nu i så fall :)

Postad 19 november 2004 - 16:07

Unregistered0164eb9c
  • Unregistered0164eb9c
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Expert i Täby vill ha sjukt mycket mer än t.o.m. det som Panasonic anger som det rekommenderade försäljningspriset.

Viket är det rekommenderade priset? Hittar inte det någonstans.

/RS

Postad 19 november 2004 - 16:10

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0

Fråga 1) Nån som kan bekräfta att den har stöd för MPEG4 (DivX?)?

Nej den har inte det. Inte enligt testet o de brukar inte ha fel
när det gäller format.

När den visar 750p är det 720 samma med alla spelare som visar fel
typ XBOX.

Redigerat av Unregisteredafe9e410, 19 november 2004 - 16:11.

Postad 20 november 2004 - 01:03

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

När den visar 750p är det 720 samma med alla spelare som visar fel typ XBOX.

Vadå? <_<

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.