Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTPC till Logitech Z-5500

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 November 2004 - 03:16

raynoralpha
  • raynoralpha
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Hej!
Jag är nybörjare på det här med ljud och kablar. Så detta kan troligen låta väldigt lätt för er, så jag hoppas jag får snabba svar av er som kan. ;)

Iallafall, över till frågan..
Jag har köpt mig ett Sound Blaster Audigy 2 ZS 7.1 ljudkort som jag försöker koppla till mitt 5.1 ljudsystemet Logitech Z-5500 !

Såhär ser det ut på ljudkortet, som sitter på HTPC'n:
Postad bild

Och såhär ser det ut bakom Logitech Z-5500- controllern..
Postad bild
---

Det jag inte vet är alltså vad för kablar, vad dem heter, och vart dem ska sitta.. vilka kablar som ska ifrån ljudkortet som sitter i HTPC'n vidare till Ljudsystemet.
Tippsa gärna också på vart man kan köpa dem kablarna jag behöver, jag själv tippar på att det är Digital Out porten man ska använda.. men ni vet nog bäst.

Tack för alla möjliga svar!! <_< :(

Mvh//Alper :(

Redigerat av raynoralpha, 28 November 2004 - 03:18.

Postad 28 November 2004 - 10:12

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3283 inlägg
  • 0
Hejsan!

Kabeln du behöver är en sådan här:

Postad bild

Artikelnr 32-1372 på clasohlson.se.

Alltså en 3,5mm phonoplugg i datoränden, i den digitala utgången, och sedan kopplar du in enbart den vita RCA pluggen i coaxial-ingången i Logitech-systemet.

Det säkraste är dock att du omvandlar till optiskt innan du stoppar in sladden i Logitech-systemet, detta för att vissa ljudkort i datorer tydligen ska ge för hög spänning via en digital coaxial, och därmed kan bränna ingången på förstärkaren. Har själv inte haft det problemet, men jag varnar iaf.