Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Where to buy Longyu LY- 203?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 March 2005 - 13:11

Paxal
  • Paxal
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jeg er på udkig efter en Longyu LY- 203.

Hvor kan den købes billigst? (www.mictor.dk tager 3300kr for den)

Postad 12 March 2005 - 19:47

kaka29
  • kaka29
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej

www.coemaudio.com i Hong Kong tar betydlig mindre, inklusive frakt.
Jag köpte min 201:a (skall vara likadan som 203:an förutom formen) därifrån och är väldigt nöjd. Ljudet blev påtagligt mycket bättre.

Är det någon annan än jag som tycker att kablarna som www.mictor.dk säljer är farligt lika RoseVoix-kablarna som Coem också säljer?

Anders I

Postad 12 March 2005 - 19:51

UnBeliever
  • UnBeliever
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Jo kablarna är till förväxling lika...

Eftersom jag har både signalkablarna och högtalarkablarna från RoseVoix så kan jag intyga att det är exakt lika utseendemässigt.

Bild från Mictor.dk:
Postad bild

Bild från mitt galleri:

https://www.prisjakt...=32286&pic=.jpg

Viss likhet eller vad tycker ni?

Högtalarkablarna är precis lika identiska. De tar 3500dkr för dessa, mina är till salu för 700sek :huh:

Postad 21 June 2005 - 00:54

kaka29
  • kaka29
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Slänger in lite nya intryck av min Longyu 201 i den här tråden.

Jag tillbringade söndagförmiddagen hemma hos Drem. Jag var ditbjuden då han var nyfiken på 201:an och jag var inte sen att tacka ja då jag vet vad den gjort för ljudet hemma hos mig.

Drems prylar ligger några prisnivåer över det jag har i mitt vardagsrum så det var med spänd förväntan som jag satte mig i bilen för några mils åktur norrut från Göteborg.

Jag brukar försöka lyssna på "Under the Bridge" av RHCP när jag kommer till en ny anläggning då jag känner den låten väl och tycker att skivan "Blood, Sugar, Sex, Magik" låter välproducerad trots att den innehåller normal musik :rolleyes: .

Allting är större hemma hos Drem mot vad jag är van vid och det lät också större. Jag kunde dock inte komma ifrån att jag tyckte att det lät lite ljust, men då jag någonstans läst (vet inte om det stämmer) att JM-lab kan låta lite ljust tänkte jag att det kanske skulle vara så. Att ice-power-blocken inte gått mer än ett par hundra timmar kan ha påverkat i detta avseendet, fast rörförsteget från Copland borde väl delvis kompensera det. Men även Silver Resolution-kablarna ska väl spelas in ett bra tag så även de kan ha påverkat.

Jag behövde dock inte fundera speciellt länge då vi kopplade in 201:an. Ljudet blev lungnare trots att det höll samma tempo och musiken fick en varmare/mörkare/mer naturlig botten och det kändes som att killarna i RHCP från att tidigare ha stått och lirat på Nordpolen tog ett kliv hem till varma Los Angeles.

Drem har, precis som jag, bra väggar och goda grannar och han gillar att spela högt, riktigt högt. Vi var uppe på nivåer som hade fått elementen i mina 601:or att hoppa ur lådan och springa och gömma sig. Innan vi kopplade in Longyun kändes ljudet (säkert delvis beroende på min ovana av så höga volymer) lite påfrestande. Det var ändå inte direkt så att man ville vrida ner eftersom ljudet ändå var vädigt rent och detaljerat. Efter inkopplingen kunde Drem höja ännu mer och denna gång kände jag inte det minsta obehag. Förutom en lite detalj, som inte direkt behöver vara negativ. Basen blev som sagt mycket (jag tyckte i alla fall det) bättre och det var framför allt trycket som blev hårdare/mer disinkt. När Drem vred upp volymen kändes det nästan som att det var dags för lite näsblod.

Ström måste utan tvekan vara den mest underskattade variabeln i våra hifi-anälggningar. Longyun förbättrar ljudet i min anläggning väldigt mycket och Drem kan nog hålla med om att den även gjorde en hel del för helheten hemma hos honom.

Lite OT tog jag även med min cd: Orignial A9.8 (da Vinci).
Vi jämförde den med Drems Denon 3910.
Den stora skillnaden var att da Vincin skickade ut en mycket starkare signal till förstärkaren vilket gjorde det lite svårt att jämföra dem, helhetsmässigt kändes ljudet dock bättre från da Vincin. Detta trots att signalen från da Vincin gick via en MarcusCable Bifrost medan 3910:an hade lyxen att vara kopplad med en Silver Resolution-kable från SignalCable. Vi tröttnade på att jämföra och lutande oss tillbaka i soffan (mellan allt springande för att byta cd) för att avnjuta lite musik. Drems högtalare spelar fantastiskt bra och man satt som hänförd långa stunder. Jag kunde dock inte komma ifrån att t.ex In Flames lät lite ihopköttat, speciellt favoritlåten "Goliats disarm their Davids" som har en fantastisk gitarrslinga. Gitarren fullkomligt åt upps av av basen och Drem som påpekat att han inte riktigt gillade sån musik plockade snabbt fram nästa skiva medan jag satt där som ett frågetecken. Några skivor snurrade förbi innan det slog mig, vi körde ju fortfarande på Bifrosten! Ut med den och in med SR och vilken skillnad sen. Var tvungen att slänga i "Jesters Race" igen och trycka fram till nummer elva Goliats... Där var elgitarren! Drem utbrast något i stil med: Nu låter det riktigt bra ju! Jag lutade mig tillbaka i soffan och njöt i fulla drag. Kabelval spelar även det in i jakten på det perfekta ljudet och när renoveringen av lägenheten är klar får jag se om det blir nudlar hela hösten eller om det blir ett par signalcable, och nudlar hela hösten :) .

När vi testade mellan da Vincin och 3910:an hade vi dem kopplade till Longyun, så den hjälpte säkert upp ljudet en del. Da Vincin var kopplad med min Xindak FP-1 men jag kommer inte ihåg om det var något annat än orginalströmkablen som gick till 3910:an.

Jag har inte testat Longyun mot någon/t annan/t strömrenare/filter, men att den gör skillnad till det bättre är det ingen tvekan om.

Två bilder finns i Drems galleri. Pluspoäng till den som kan gissa vilken skiva som spelades i da Vincin när bilden togs.

/Anders I

Redigerat av kaka29, 22 June 2005 - 20:43.

Postad 04 July 2005 - 19:20

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1651 inlägg
  • 0
Sådär, nu är jag också ägare till ett 201-filter. Jag har inte (vilket en del sa kunde hända) tappat detalj eller upplösning med filtret inkopplat. Däremot så har basen blivit oerhört stram och tajt vilket är positivt. Hela ljudbilden har blivit mera kontrollerad känns det som. Det lät väldigt bra redan innan men jag blev faktiskt överraskad när jag hörde vad filtret kunde åstadkomma med ljudbilden så det var inget snack om att ett sådant skulle in i min anläggning fortast möjligast :(

Edit: Japp, 3910 är kopplad med orginalströmkabeln än så länge. Skall köpa Signalcable Digital Reference till den när pengar finns. Även försteget skall få sig en riktig kabel. Givetvis vill jag också ta in en dedikerad cdspelare men just nu finns inte pengar till det.

Redigerat av Drem, 04 July 2005 - 22:56.

Postad 02 August 2005 - 10:44

Unregisteredb2c2966a
  • Unregisteredb2c2966a
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Man blir ju lite småsugen efter de lovorden! Men bilden pojkar!! Har ni märkt någon skillnad före/efter med Longyu'n? Det utlovas ju -"stabilare o djupare bild" bl.a.

Om man ber om schuko(?) kontakter vid beställning hos coem får man då svenska uttag? Skulle kunna söka.. men ni bör väl veta ;)

Postad 04 August 2005 - 11:53

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
De skapar ju inte någon ny ström eller har några andra magiska hyss för sig, så för att få stabilare bild behöver du ju haft instabilitet på grund av dålig el...

Ja, Schuko är svenska kontakter, se mot slutet i min gästbokstråd:

https://www.minhembi...30

Postad 09 August 2005 - 17:44

kaka29
  • kaka29
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Men bilden pojkar!! Har ni märkt någon skillnad före/efter med Longyu'n? Det utlovas ju -"stabilare o djupare bild" bl.a.

Har nu även kopplat min proj till Longyun. Kan inte säga att om bilden blivit bättre eftersom jag haft projen urkopplad ett tag. Bilden var bra förut och den är bra nu, men att den är bättre kan jag inte säga med säkerhet.

De skapar ju inte någon ny ström eller har några andra magiska hyss för sig, så för att få stabilare bild behöver du ju haft instabilitet på grund av dålig el...

Något måste den ju göra med strömmen eftersom det blir en sådan väldig förbättring i ljudet. Av de bilder Norman skickade kan man läsa att Longyun skall återställa vågformen och korrigera fasen.

Så frågan är väl hur bra är elen vi får ur vägguttagen?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.